![]() |
[videokaart]welke keuze??
Hallow iedereen,
Ik heb nu een pc met een gforce 2 64 mb en dat is een beetje baggerzooi aan het worden met spellen zoals call of duty en generals, ik kom niet verder als 800X600 pixels :s Ik wil dus een nieuwe videokaart maar wat is een goede en niet al te dure keuze?? ik heb ±€100 te besteden, ik ga naar een computerbeurs waar ik altijd oem-versies haal. Ik hoef geen Gforce 5950pro dus, maar gewoon een goede videokaart voor niet al te veel geld. Heeft iemand een idee?? Rob |
Wat zijn de verdere spec's van je pc?
|
een ATI radeon 9600 is vrij goed en niet te veel geld
|
Citaat:
Geforce raad ik je niet aan, aangezien je aangeeft te willen gamen. Kortom: radeon! Sapphire heeft dan imo de beste prijs/kwaliteit verhouding... |
Ik zou voor zo'n systeem nooit een R9600 kopen, simpelweg omdat je daar geen enkele winst bij boekt. Hij kan geen DirectX9 games spelen, vanwege zijn andere specs (waarvan ik vermoed dat ze niet hoog zijn gezien zijn huidige videokaart).
Dan blijft over DirectX8, en een GF4Ti4200 64MB van €80 is sneller dan een Radeon 9600 in deze spellen. Fijn voor die kaart gaan dus, zit je ook binnen je budget. Probleem is dat deze kaart nog maar mondjesmaat verkrijgbaar is, maar check de Tweakers.net pricewatch eens. |
Nu had ik ook nog een vraag, ik ga waarschijnlijk de radeon 9800pro 128 kopen, heb ik daar wat aan, games voornamelijk?
Heb amd 2400 ga nog een niewe moederbord kopen deze denk ik ASUS Socket A Asus A7N8X-X omdat die ddr heeft en 8x agp! |
ik heb een ati radeon 9800Pro op een amd 64 3400+ dat is echt zalig
Citaat:
|
Die radeon is niet echt geweldig :/
Neem dan een Radeo 9800 XT En Asus koop ik nooit meer van m'n leven, zeer beperkte type geheugen werlen er maar op :r En dat ie DDR heeft is weinig bijznders hoor :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik zou het nog eens ernstig overwegen, post nu je complete specs eens. En wat voor soort spellen wil je gaan spelen? (DirectX8 of ook DirectX9; PS2.0) |
Citaat:
|
Een 9800 is enorme overkill voor een 2400+. Die processor loopt al op z'n tenen bij een GF4 4600.
|
Ow, bagger, nah ik heb nu een radeon 9600pro ...die loopt ook goed, maar ik heb geen zin om over 2 jaar een nieuwe 3dkaart te kopen!
Dus als ik een radeon 9800 wil kopen moet ik een nieuw moederbord kopen die een hogere fsb heeft, mijne heeft nu 266? Specs: Amd 2400 xp Msi k7t turbo 2 120 gb maxtor 7200 rpm 256 mb sdram Radeon 9600pro 256 mb |
Mikai, die PC die je nu hebt is niet goed genoeg meer? :|
|
Jawel, maar ik heb dus mooi geen zin om het te vernieuwen over 2 jaar of zo, ik wil er gewoon een tijdje mee vooruit gaan. Niet steeds nieuwe dingen moeten kopen ...
|
Citaat:
|
Dus om tegen te gaan dat je nieuwe dingen moet kopen ga je nieuwe dingen kopen?
Maar ik snap wat je bedoelt, maar ik zou zelf een jaar ofzo wachten. Maarja, je vroeg niet om mijn mening dus ja.. Maarja, je krijgt 'm gewoon gratis! Mijn mening dan he. Hmmbrll. |
nee ik bedoel eigenlijk zo, de 3dkaart is altijd duurste ding van z'n pc, dus dan wou ik nu een van de betere halen, en mijn oude verkopen, maar aangezien mijn proccesor dat niet aan kan, dan doe ik het maar niet, als mijn pc dan helemaal is afgeschreven haal ik me wel de Radeon X of zo
|
Citaat:
|
Jullie wouden mijn specs van mijn (bagger)pc??
1300MHZ AMD Athlon 256 DDR-Ram(2X128MB,133MHZ) Gforce2 64 MB verder weet ik eigenlijk nix over mijn pc, ik weet niet eens de FSB :s (ik ben eigenlijk ee n00b snappie) Rob |
Trouwens, ik heb nog wat lopen googlen, ik kwam dit tegen:
Club3D Radeon 9200 256MB Chipset ATI Radeon 9200 Ramdac 400 MHz Bus type AGP 4x, AGP 8x Hoeveelheid geheugen 256 MB Soort geheugen DDR Resolutie 1920 x 1200 Trouwens, hoe controleer ik of mijn mobo 4 of 8XAGP heeft? |
Citaat:
Citaat:
Laat ik het zo zeggen: een PC van €5000 koop je over 2 jaar voor €1300. Denk daar eens overna. Kom over een jaar nog maar eens terug, dan kun je beter een nieuw systeempje kopen als de huidige niet meer voldoet. Het snelste van het snelste kopen is zelden goed. Dat gaat op voor koelkasten, stofzuigers en andere low-tech produkten; NIET voor computers. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Weer wat geleerd vandaag!! :D (y)
|
Effe een vraagje.. ik heb 2 identieke videokaarten (asus V8170, GF 4 MX44-SE) alleen de 1 geeft veel beter beeld dan de ander maar zitten in et selfde slot zelfde AGP speed (4x), wat kan er aan de hand zijn..? kaart kapot?
|
De connector zou vies kunnen zijn..
Maar dat zou niet zo overdreven slechter beeld moeten geven zoals jij beschrijft.. |
Citaat:
Wat zijn precies je klachten? De snelheid van AGP is overigens niet relevant. Op welke resolutie draait je videokaart/monitor? Op 1024x768 zou de kwaliteit op alle niet-antieke kaarten gewoon goed moeten zijn. Op 1280x1024 en 1600x1200 kan de kwaliteit echter sterk wisselen per kaart, vanwege bovengenoemde oorzaken. |
Citaat:
|
Ah zo, ik dacht zelfde GPU maar andere kaart (ander 'jasje').
Maar dat zou wel vreemd zijn ja, wel mogelijkheid dat de ene een nieuwere revisie is, of dat hij idd gewoon stuk is oid. Maar ik wacht wel af wat nu precies het probleem is en onder welke omstandigheden. |
Wat wou je dan??Ik kan moeilijk een nieuwe pc gaan kopen met €700 te besteden:s
Maar heb ik dan wel echt winst in mijn spellen, ik wil bijvoorbeeld niet met bf1942 of iets dergelijks nog met 800X600 draaien(je pakt je sniper, en je kan niet richten op z'n kop omdat je resolutie te laag is zeg maar), maar kan ik mijn pc verder nog wat sneller, of beter maken??bijv. door nog 256MB DDR-RAM erbij te plaatsen?? |
Citaat:
Toevallig heb ik een Asus Radeon 9800XT op een Asus A7N8X Deluxe. Dat blaast! :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
okeej komtie:
ik heb dus dit: AMD 2800+ 512 MB (400mhz) rest is inet van toepassing wat is nu een mooi kaartje hiervoor?? |
Citaat:
9800 pro a 209 euro of een radeon 9600 pro voor 119 euro |
Citaat:
wat zit er nu in? kunne we je meteen een goede prijs geven voor op marktplaats... |
Citaat:
|
Citaat:
:o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11. |