![]() |
lijden van mensen
ik moet voor school een collage maken van mensen die lijden alleen vind ik erg weinig plaatjes erover
als jullie er wat over kunnen vinden plaats het dan in deze topic.. |
Ga eens naar een willekeurige kranten-site en bekijk wat foto's over de recente natuurrampen zou ik zeggen.
|
Citaat:
|
|
Citaat:
wtf heeft het zoeken van plaatjes van lijdende mensen voor een collage te maken met dit subforum aivm? |
Citaat:
Maar het lijkt me toch niet zo moeilijk om plaatjes van lijdende mensen te vinden. Zoek eens op 'pain' bij Google (en dan afbeeldingen). Of zoek op Iraque of één of ander ander oorlogsgebied. Zo moeilijk zal het toch niet zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Het is wellicht interessant de Boeddhistische visie mee te nemen in je collage. Volgens het Boeddhisme lijdt iedereen (aan begeerte). Stop begeerte, stop het lijden.
|
Citaat:
|
Hmm toch nog ff een reactie op die link: ik vind dat als iemand er zelf voor kiest om pijn te hebben en het dus blijkbaar op de 1 of andere manier fijn vindt, ervan geniet, je het niet echt lijden kunt noemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind pijn hebben niet hetzelfde als lijden. Zeker niet als iemand juist van die pijn geniet. |
Citaat:
|
Citaat:
Als je vindt dat iedereen lijdt, wat voor term gebruik je dan om bovenstaand onderscheid aan te geven? |
Citaat:
Geef iets weer en geef lijden weer. |
Onderscheid:
"Ik maak dan toch wel onderscheid tussen [1] mensen die het echt heel erg moeilijk hebben en doodongelukkig zijn en [2] mensen die vrolijk rondspringen en bij wie alles z'n gangetje gaat." Ik zou zeggen dat die eerste groep mensen lijdt. De 2e groep niet. Wat zou jij over beide groepen zeggen, welke termen zou jij gebruiken om het verschil aan te geven? Ongelukkig en gelukkig zou jij waarschijnlijk ook niet gebruiken. |
Citaat:
|
Maar ookal springen ze vrolijk rond, toch lijden ze volgens jou?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, begeerte is lijden,wanneer komt er volgens jou een einde aan begeerte? Daarmee bedoel ik:hoe kun je begeerte stoppen? |
Citaat:
|
Citaat:
Ja,maar geloof je dat ''denken'' een belemmering is om te ''zijn''? |
Citaat:
|
www.shownomercy.com
www.*********om Lekker naar lijken kijken. [edit] Tja, als er dingen gecensureerd worden.. ;) |
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08. |