![]() |
Verkleining van de mens mogelijke oplossing voor problemen?
(ik dacht dat dit het best hier kon, aangezien je er over kan filosoferen.)
Ik vroeg me laatst af: Als men later een methode vind waarmee men mensen kleiner kan maken, zou dat dan geen uitstekende oplossing zijn voor de overbevolking op aarde, het voedselprobleem en de uitputting van de aarde? Laten we zeggen dat de mens word verkleint tot 1 CM. Men zal dan minder hoeven te eten, men kan veel ruimer bouwen en er is minder energie nodig in het dagelijks leven. De huizen en de rest van de door de mens gemaakte dingen zullen dan ook kliener worden. Al zouden er ook veel problemen bij komen: - De afstanden worden veel groter - Milieurampen en ''normale'' natuurlijke acties zoals overstromingen en de wind zullen dan fataal worden. - Beesten als vogels en mieren zullen een zeer groot probleem worden. Maar goed, denk jij dat dit een oplossing zou kunnen zijn? of denk je dat het hele plan zuigt? Vertel me je mening en waarom wel en waarom niet. :) |
zullen we doen dat je alleen mag filosiferen als dingen mogelijk zouden kunnen zijn? dit heet fantaseren.
overbevolking , het voedselprobleem en de uitputting van de aarde zouden alleen maar worden uitgesteld. Zoals jij het stelt is het geen structurele oplossing. |
Dit vind ik nou eens een leuke discussie:D
Voordat ik hier goed en wel een fatsoenlijke reactie op kan geven, moeten we wel even wat dingetjes duidelijker hebben. 1. Als de mens kleiner wordt, veranderen de dieren en de planten dan ook mee, in verhouding? Als de mens dus 1 cm is, worden mieren dan 0,00000000000000000000001 (nullen naar eigen inzicht toegevoegd) kleiner? |
Geen goed plan. Doordat de ogen en oren ook zo verkleinen zullen we beina blind zijn en geluiden van onder de 20.000 Hz niet kunnen waarnemen. Hierdoor zullen we ook totaal onbewust zijn van gevaar. ook krijgen we het erg koud omdat de inhoud van het lichaam meer afneemt dan de oppervlakte, leven buiten de tropen kunnen we dus vergeten.
Dit lijkt me dus geen goed idee. |
De mate van verkleining die je voorsteld is inderdaad onmogelijk. De functies van het menselijk lichaam passen onmogelijk in 1 cm; cellen en moleculen hebben een vaste grootte. Maar het zou met genetische manipulatie vast en zeker mogelijk zijn om mensen te maken die niet groter worden dan, pak 'm beet 80 cm.
De capaciteit wordt wel vergroot, maar het probleem niet opgelost zoals poop al zei. |
Honey, I shrunk the kids. :D
Nee, je stelt zoals hier reeds gezegd het probleem gewoon maar uit en we zouden niet opgewassen zijn tegen de natuur. |
Citaat:
Not for sale heeft een punt waar ik geen oplossing voor heb. :( Maar wat betreft dat uitstellen: Je stelt het dan wel uit voor misschien wel 100 miloen jaar. En tegen die tijd zal de aarde waarschijnlijk al verwoest zijn door de een of andere natuuramp, of we hebben een andere planeet gevonden waar we met z'n allen heen kunnen. |
Citaat:
|
Halloo zeg, zullen we ook nog even nadenken ofzo? Als we krimpen tot 1 cm, hoe klein worden onze hersens dan wel niet? Dan zijn we net zo slim als een strontvlieg. Dan kun je dus überhaupt niet meer spreken van een mens.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind jij het vermoorden van man en ezel een oplossing? |
Citaat:
|
jij hebt te veel jommeke gelezen ;)
als je de mensen zou verkleinen tot één cm en de natuur (aardappeltjes, worteltjes, boompjes...) even groot zou laten als ze zijn, vraag ik me wel af hoe je een boom zou omkappen (dode bomen kunnen omvallen, ... ), zelfs hoe je je aardappel (waar je hele gezin in principe drie maanden van zou kunnen eten, moest ie niet veel sneller beginnen rotten) zou oogsten... xxx |
Citaat:
Succes. Over 32 jaar ben je klaar met schapen-scheren. Maar dan zal het begrip meer: schaap-scheren heetten. Lijkt me trouwens maar wat handiger om diezelfde technology te gebruiken om dingen te vermenigvuldigen. Zo kan je van 1 brood 2 maken? :| Wat een kut-onderwerp. Toch wel even leuk voor de fantasie. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En het scheren zou met een scheerapparaat kunnen... En dat kan vrij snel gaan. @ Blue angel: Wie is Jommeke? :confused: En een aardappel kan je oogsten door zaadjes in de grond te zetten en ze laten doormiddel van machines en gereedschap er uit te halen. Bovendien heb je nu veel minder zaadjes nodig en kan je dus wat langer over het oogsten doen dan normaal. @FF4-ever: Ik ga er dan vanuit dat alles meekrimpt, dus ook de hersencellen. (er van uit gaande dat dat dan kan) En dan zou het wel moeten kunnen. Als je een samenvatting van het lichaam zou maken, dan zou je inderdaad dommer worden, omdat je minder cellen krijgt. Wij maken ze dan alleen wat kleiner. Een Vlieg heeft geen kleinere hersencellen maar minder hersencellen. |
Citaat:
Maar wij kunnen mieren dan verslaan doormiddel van wapens en slimheid. Nu zijn beren ook sterker dan ons, maar ze zijn geen serieuze bedrijging. |
Citaat:
Is een pistool zo klein wel dodelijk voor een schaap die zo groot is als fort Knox? Ik dacht het niet. En de scheerapparaat is goed, maar ook niet als ie zo klein is. Duurt wel jaren en jaren lijkt mij. Dat is net zoiets als 5 voetbalvelden scheren. Als het er niet meer zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan dus overal machines en robots in zetten. |
overal machines neerzetten ter grote van de mens (zoals die nu is), zodat de wereld niet overbevolkt is met mensen maar met machines...
Ole. Er zijn al genoeg nadelen gegeven om dit idee(, helaas ?), niet als serieus idee te zien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*rent gillend een kiezelsteentje op* |
denk eens aan milieurampen... Nu konden we dijken aanleggen van meters boven het water uit... Als we klein zijn zouden die 8 cm dan wel zin hebben. Reken uit hoeveel meer kans omdat we te klein zijn om het te voorkomen. Aardbeving: onze kleine lichaampjes kunnen schaal 3 op de richter niet meer verdragen. Zelf een gewone regenbui is fataal, stel je voor allemaal druppels van 2 meter
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |