![]() |
[PC] Geluidskaart
Hallo, ik heb gister alles van mijn PC afgegooid en Windows weer opnieuw geïnstalleerd (evenals internet en de printer, de rest moet ik nog allemaal doen), zoals videokaart etc. alleen heb ik nog geen goede geluidskaart. Wat is een goede driver voor mijn geluidskaart voor mijn computer?
Windows '98 Second Edition Pentium III 1000 MHz 17 Inc Beeldscherm (NEC Vr17 monitor) Harde schijf: 60 GB Nog verdere gegevens nodig? Alvast bedankt, Oizo. |
Ja, je moederbord of geluidskaart (type) aub
|
|
En waar kun je die ergens vinden? Configuratiescherm --> systeem --> ??? :o kan het niet vinden, ben echt niet goed in dit soort dingen. :s
Die jongen die de computer gerepareerd heeft, heeft gezocht en heeft ook iets over die geluidskaart genoteerd. Creative SB Live Series, kan dat? :o |
Drivers kun je meestal vinden op de site van de fabrikant, Creative in dit geval. google zou ook helpen.
Maar om je even te helpen: http://files.europe.creative.com/man...FIX_031226.exe |
idd.. bij de Windows Update site kan je meestal wel drivers vinden van je geluidskaart, kijk daar es ;)
|
Je moet gewoon de laatste drivers voor je geluidskaart downloaden op de site van de fabrikant van je geluidskaart, om te weten welke drivers moet je je systeemkast even open schroeven, en dan zoeken naar het typenummer wat op je geluidskaart staat, vul dat in op google of de site, en je vind de laatste drivers.
|
Citaat:
PFMod ERROR Kan Sound Blaster Live! Series Windows-stuurprogramma's niet vinden. Installeer Sound Blaster Live! Series CD voordat u dit installatieprogramma uitvoert. Hmz... ik kan geen CD van een geluidskaart meer vinden dus ja... en ik kan me ook echt niet herinneren dat we er ook 1tje erbij hadden gekregen toen we de computer kochten de eerste keer. Ik kijk wel eens bij Windows Update... |
Citaat:
De Driver Page Heb je het ook al via deze geprobeerd..? Greet*z |
wat dacht je ervan om eens AIDA32 te downen?
Die analyseert je hardware en vertelt je dus precies welke geluidskaart erin zit :) ff googlen :) |
Heb een aantal drivers van die site geprobeerd, lukt niet.
Dan maar de SB Live Series CD van iemand lenen... iemand zou hem maandag krijgen... |
Stuur eens een mailtje naar Creative en vraag om een nieuwe cd.
Heb ik met mijn Audigy 1 gehad, moest je ook de cd drivers van gebruiken, gewoon mailtje sturen en je krijgt kosteloos een cdtje opgestuurd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |