Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Ideetjes voor vloeibaar dieet? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=764908)

In Your Room 03-03-2004 20:17

Ideetjes voor vloeibaar dieet?

Ik ben voor zes weken op een vloeibaar dieet gezet omdat ik niet mag kauwen die periode ivm een kaakoperatie (zie hier) Ik kan dus wel gewone dingen eten, maar dan moeten die wel zodanig fijn gemaakt worden (bijv met een blender en extra vocht) dat ik het met een lepel kan eten en dus niet hoef te kauwen... Maar het hoeft niet volledig vloeibaar te zijn dus.

Nu was mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog ideetjes voor lekkere dingen die een beetje makkelijk fijn te maken zijn? Want alsmaar dezelfde dingen eten wordt ook een beetje saai op den duur, en zes weken (inmiddels is er al één om) zijn lang...
Tips welkom dus :)

Liss 04-03-2004 08:26

Wat ik altijd lekker vind is een liga (die van vanaf 2 maanden ofzo waar niets in zit, gewoon zown vierkant koekje) door midden breken en langs elkaar schaven zodat het kruimels worden en dan in de verse sinasappelsap doen, dat is echt lekker :o
Klinkt alleen een beetje ranzig zo geloof ik :p

Siyabonga 04-03-2004 09:35

soep
appelmoes
toetjes

maar dat heb je ongetijfeld al een week lang gegeten :p

Nickie 04-03-2004 10:42

Gwoon de dingen die je lkker vind met een staafmixer fijn maken!
vruchten yoghurt is ook fijn

Coconut 04-03-2004 11:19

Ik ben een paar jaar geleden ook aan m'n kaak geopereerd, en vorige week ben ik aan m'n neus geopereerd waardoor ik ook beide keren niet kon kauwen. Hier wat dingen die ik zoal gegeten heb en gedronken heb:

*drinkontbijt
*breakers
*lekkere toetjes (yoghurt, kwark)
*aardappelpuree
*spinazie
*macaroni + tomatensaus
*appelmoes
*chocola
*tucjes
*kiwi
*olvarit (van die babyvoeding)
*soepjes
*ragout

En als je vlees of groenten wil echt moet je dat echt malen...
Sterkte iig!

Maryk 04-03-2004 12:22

* Brinta, griesmeelpap, havermoutpap, boekweitpap alle 'pappen' dus. Ken je lammetjespap? Beschuit met suiker in melk soppen. Best lekker voor een keertje
* Fruithapjes in de blender (banaan, appel, sinaasappelsap, pitloze druiven, kiwi, alles wat je lekker vindt) (is lekkerder dan die olvarit-prut, vind ik)
* Yoghurt, vla, kwark

Sarah 04-03-2004 13:14

Citaat:

krullevaar schreef op 04-03-2004 @ 13:22:
* Brinta, griesmeelpap, havermoutpap, boekweitpap alle 'pappen' dus. Ken je lammetjespap? Beschuit met suiker in melk soppen. Best lekker voor een keertje
* Fruithapjes in de blender (banaan, appel, sinaasappelsap, pitloze druiven, kiwi, alles wat je lekker vindt) (is lekkerder dan die olvarit-prut, vind ik)
* Yoghurt, vla, kwark

Die dingen wou ik ook noemen :). Op die manier kun je heel goed de dag doorkomen.

Alleen zit je dan nog met avondeten... je zou dan bijvoorbeeld aardappelpuree kunnen eten en fijngemaakte groenten, dat moet je niet met alle groenten doen, want het kan heel vies worden... maar bij spinazie bijvoorbeeld is het normaal, en bij prei of rode kool kan het ook heel goed uitpakken, enfin, je kunt zelf wel bedenken welke groenten je lekker vindt, maar kunnen dus beter wel sterk smakende groenten zijn, anders wordt het zo'n flauw moesje. En vlees moet je dan maar even achterwege laten, want ik denk niet dat je dat goed fijngemaakt kunt eten... je kunt een vitamine b-complex tablet oplossen in water en dat opdrinken, en melk drinken, om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen.

Andijvie 04-03-2004 15:00

Mijn opa krijgt zo af en toe een fijngemalen biefstukje, met wat extra vocht... Dat raad ik je echt af...

Maar wat hierboven al allemaal gezegd is lijkt me goed genoeg :) Je kan lekker veel vruchten mixen en dat op drinken/lepelen. En soepjes ook.

malibubarbie 04-03-2004 15:08

Het klinkt misschien een beetje stom, maar misschien kan je potjes olvariet (dat heet toch zo?) eten. Babyvoeding lijkt me gewoon te eten hoor (lijkt me eigenlijk best lekker!).

O sorry, lees net dat het al ergens staat :bloos:

In Your Room 04-03-2004 15:43

Citaat:

malibubarbie schreef op 04-03-2004 @ 16:08:
Het klinkt misschien een beetje stom, maar misschien kan je potjes olvariet (dat heet toch zo?) eten. Babyvoeding lijkt me gewoon te eten hoor (lijkt me eigenlijk best lekker!).

O sorry, lees net dat het al ergens staat :bloos:

Olvarit ;) Tried it, en dat is dus niet te eten. :eek: Iig de avondmaaltijden niet, fruithapjes zijn nog wel lekker. :)

Maryk 04-03-2004 16:55

Citaat:

In Your Room schreef op 04-03-2004 @ 16:43:
(...) fruithapjes zijn nog wel lekker. :)
vers is lekkerder :)

Daantje_0705 04-03-2004 19:48

Citaat:

In Your Room schreef op 04-03-2004 @ 16:43:
Olvarit ;) Tried it, en dat is dus niet te eten. :eek: Iig de avondmaaltijden niet, fruithapjes zijn nog wel lekker. :)
Je kan beter die fruithapjes van zonnatura babyhapjes nemen, die zijn stukken lekkerder dan die van olvarit (maar misschien ook wel duurder)

Silver rain 04-03-2004 20:08

een appel, banaan en wat dan ook pakker, in de mixer doen, siroop erbij ofzo (y)

Konijn 05-03-2004 14:45

Poffertjes, die zijn al zacht en kun je daarbij ook nog weken in melk.
Verder, milkshakes vullen ook erg (niet echt gezond natuurlijk).
En voor de rest, alles in de blender gooien, maar dan wel apart, gooi iet je groente, aardappels en vlees bij elkaar, yuch :s

Dvalin 05-03-2004 19:09

vlees -> ragout maken

Olafant 06-03-2004 16:49

een gewone maaltijd in je blender en eet smakelijk. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.