Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 20:17
In Your Room
In Your Room is offline
Ik ben voor zes weken op een vloeibaar dieet gezet omdat ik niet mag kauwen die periode ivm een kaakoperatie (zie hier) Ik kan dus wel gewone dingen eten, maar dan moeten die wel zodanig fijn gemaakt worden (bijv met een blender en extra vocht) dat ik het met een lepel kan eten en dus niet hoef te kauwen... Maar het hoeft niet volledig vloeibaar te zijn dus.

Nu was mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog ideetjes voor lekkere dingen die een beetje makkelijk fijn te maken zijn? Want alsmaar dezelfde dingen eten wordt ook een beetje saai op den duur, en zes weken (inmiddels is er al één om) zijn lang...
Tips welkom dus
Oud 04-03-2004, 08:26
Liss
Liss is offline
Wat ik altijd lekker vind is een liga (die van vanaf 2 maanden ofzo waar niets in zit, gewoon zown vierkant koekje) door midden breken en langs elkaar schaven zodat het kruimels worden en dan in de verse sinasappelsap doen, dat is echt lekker
Klinkt alleen een beetje ranzig zo geloof ik
Oud 04-03-2004, 09:35
Verwijderd
soep
appelmoes
toetjes

maar dat heb je ongetijfeld al een week lang gegeten
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:42
Nickie
Nickie is offline
Gwoon de dingen die je lkker vind met een staafmixer fijn maken!
vruchten yoghurt is ook fijn
Oud 04-03-2004, 11:19
Verwijderd
Ik ben een paar jaar geleden ook aan m'n kaak geopereerd, en vorige week ben ik aan m'n neus geopereerd waardoor ik ook beide keren niet kon kauwen. Hier wat dingen die ik zoal gegeten heb en gedronken heb:

*drinkontbijt
*breakers
*lekkere toetjes (yoghurt, kwark)
*aardappelpuree
*spinazie
*macaroni + tomatensaus
*appelmoes
*chocola
*tucjes
*kiwi
*olvarit (van die babyvoeding)
*soepjes
*ragout

En als je vlees of groenten wil echt moet je dat echt malen...
Sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 12:22
Verwijderd
* Brinta, griesmeelpap, havermoutpap, boekweitpap alle 'pappen' dus. Ken je lammetjespap? Beschuit met suiker in melk soppen. Best lekker voor een keertje
* Fruithapjes in de blender (banaan, appel, sinaasappelsap, pitloze druiven, kiwi, alles wat je lekker vindt) (is lekkerder dan die olvarit-prut, vind ik)
* Yoghurt, vla, kwark
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
krullevaar schreef op 04-03-2004 @ 13:22:
* Brinta, griesmeelpap, havermoutpap, boekweitpap alle 'pappen' dus. Ken je lammetjespap? Beschuit met suiker in melk soppen. Best lekker voor een keertje
* Fruithapjes in de blender (banaan, appel, sinaasappelsap, pitloze druiven, kiwi, alles wat je lekker vindt) (is lekkerder dan die olvarit-prut, vind ik)
* Yoghurt, vla, kwark
Die dingen wou ik ook noemen . Op die manier kun je heel goed de dag doorkomen.

Alleen zit je dan nog met avondeten... je zou dan bijvoorbeeld aardappelpuree kunnen eten en fijngemaakte groenten, dat moet je niet met alle groenten doen, want het kan heel vies worden... maar bij spinazie bijvoorbeeld is het normaal, en bij prei of rode kool kan het ook heel goed uitpakken, enfin, je kunt zelf wel bedenken welke groenten je lekker vindt, maar kunnen dus beter wel sterk smakende groenten zijn, anders wordt het zo'n flauw moesje. En vlees moet je dan maar even achterwege laten, want ik denk niet dat je dat goed fijngemaakt kunt eten... je kunt een vitamine b-complex tablet oplossen in water en dat opdrinken, en melk drinken, om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 15:00
Verwijderd
Mijn opa krijgt zo af en toe een fijngemalen biefstukje, met wat extra vocht... Dat raad ik je echt af...

Maar wat hierboven al allemaal gezegd is lijkt me goed genoeg Je kan lekker veel vruchten mixen en dat op drinken/lepelen. En soepjes ook.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 15:08
malibubarbie
malibubarbie is offline
Het klinkt misschien een beetje stom, maar misschien kan je potjes olvariet (dat heet toch zo?) eten. Babyvoeding lijkt me gewoon te eten hoor (lijkt me eigenlijk best lekker!).

O sorry, lees net dat het al ergens staat
Oud 04-03-2004, 15:43
In Your Room
In Your Room is offline
Citaat:
malibubarbie schreef op 04-03-2004 @ 16:08:
Het klinkt misschien een beetje stom, maar misschien kan je potjes olvariet (dat heet toch zo?) eten. Babyvoeding lijkt me gewoon te eten hoor (lijkt me eigenlijk best lekker!).

O sorry, lees net dat het al ergens staat
Olvarit Tried it, en dat is dus niet te eten. Iig de avondmaaltijden niet, fruithapjes zijn nog wel lekker.
Oud 04-03-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
In Your Room schreef op 04-03-2004 @ 16:43:
(...) fruithapjes zijn nog wel lekker.
vers is lekkerder
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
In Your Room schreef op 04-03-2004 @ 16:43:
Olvarit Tried it, en dat is dus niet te eten. Iig de avondmaaltijden niet, fruithapjes zijn nog wel lekker.
Je kan beter die fruithapjes van zonnatura babyhapjes nemen, die zijn stukken lekkerder dan die van olvarit (maar misschien ook wel duurder)
Oud 04-03-2004, 20:08
Silver rain
Silver rain is offline
een appel, banaan en wat dan ook pakker, in de mixer doen, siroop erbij ofzo
Oud 05-03-2004, 14:45
Konijn
Konijn is offline
Poffertjes, die zijn al zacht en kun je daarbij ook nog weken in melk.
Verder, milkshakes vullen ook erg (niet echt gezond natuurlijk).
En voor de rest, alles in de blender gooien, maar dan wel apart, gooi iet je groente, aardappels en vlees bij elkaar, yuch
Oud 05-03-2004, 19:09
Dvalin
Dvalin is offline
vlees -> ragout maken
Oud 06-03-2004, 16:49
Verwijderd
een gewone maaltijd in je blender en eet smakelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten