Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Hongarije, Ballatonmeer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=766482)

Spydogez 05-03-2004 18:57

Hongarije, Ballatonmeer

Ik ben meegevraagd op vakantie naar Hongarije, het Ballatonmeer naar zo'n villa. Hebben jullie hier ervaringen mee? Want ik heb wel het een en ander erover gehoord, dat je daar als Nederlander in elkaar geslagen wordt :s
En komen er ook veel Nederlanders?

Het is misschien mijn enige kans om op vakantie te gaan...

Alexanchez 05-03-2004 19:19

Ik ben er geweest, jah. Vond het redelijk. Maar goed, hier staat wel wat in voor je:

Siofok-Topic

Tovenaar 05-03-2004 19:22

Hmm, wie dat gerucht de wereld in geholpen heeft geen idee, maar blijkbaar is die persoon niet echt goed bij z'n hoofd. Het Ballatonmeer moet een fantastische omgeving zijn om naar toe te gaan, en Hongaren zijn hele vriendelijke mensen. Misschien alleen niet tegen Russen, maar de reden daarvoor laat zich raden...

tiram 05-03-2004 21:10

Ik denk dat dit topic wel gesloten kan worden, op dat siofoktopic staan al erg veel tips!!

appelsientje 06-03-2004 12:49

Hm bij ons is 2/3 jaar geleden daar wel 400 gulden gestolen.. maar goed dat is niet echt algemeen. Maar leuk is het er wel. :) (y)

Toet0r 06-03-2004 14:33

Ik ben in Hongarije geweest, maar niet bij het Ballatonmeer. kennissen van ons in Hongarije wat huisjes hebben zeggen dat het behoorlijk tegen valt daar.

Elvira 06-03-2004 14:48

Ik ben daar een paar jaar lang elke zomer met me ouders en broertje heen geweest. Altijd op dezelfde camping tegen het Ballatonmeer aan. Sommige gedeeltes zijn wel wat smerig, omdat de hongaren daarin ook echt hun vissen schoonmaken en dan zie je in een keer van die ingewanden naast je drijven hehe. En bepaalde gedeeltes zitten vol met van die kleine slangetjes, hooguit 80cm lang geloof ik, doen je geen kwaad. De omgeving is echt mooi daar, je ken er ook lekker goedkoop eten, goed eten ook. Ik ben er 1x een beetje uitgeweest, dat was de laatste keer dat ik er kwam, was toen 11 ofzo denk ik of 10. Nederlanders zijn er wel, maar je ziet er voornamelijk duitsers en oosterijkers. Tenminste dat was bij ons zo, maar we hebben nu na al die jaren nog contact met sommige van die mensen. En Hongaren zijn idd erg gastvrij, ik weet nog een keer dat een man voor ons allemaal vis had gevangen en schoongemaakt, we aten toen echt verse vis, lekker man hehe. Maja... iig Ballaton is wel chill.

Roonstip 07-03-2004 14:16

Hongaren zijn inderdaad hele aardige mensen, alleen de kennis van engels is nog niet overal goed. Maar goed dat is het in het binneland van frankrijk ook niet. En wat betreft dat siofok, das wel heel anders dan de rest van het balatonmeer dus dit topic kan best blijven bestaan:)

Oh ja, het meer is heel ondiep:))

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.