![]() |
Thema gedicht
dit is een thema gedicht... iedereen moet op dit thema doorschrijven...
ik heb hier een gedicht, en de volgende moet ook weer een gedicht maken met dezelfde titel ;) Hij legde zijn glazen vleugels neer in het gras nog nat van de dauw lagen zijn vleugels die hij liet liggen hij liep naar het meer toe en daar ging hij in hij liep steeds dieper en verder het meer in hij was te ver van de kant om nog terug te gaan hij dook diep onder nog een keer kwam hij boven daarna is hij nooit meer gezien |
ik vind de titel mooi.
maar toen hield het op. ik vind de woorden en zinnen te letterlijk, te 'snel' gekozen. en ik vind dat het niet lekker loopt . ik denk dat er heel wat leuke dingen te doen zijn met de titel overigens. |
over een demente man in verzorgingstehuis
Hij legde zijn glazen vleugels neer Op een stoel streek hij neer keek uit het raam doelbewust maar toch gretig zochten zijn handen naar zijn bril twee oude ogen achter glas staren droevig naar het plein het plein met de bomen , planten , bloemen maar belangrijker; de vrije mensen mensen zijn vrij ben ik een mens? vrij was hij allang niet meer zijn vrijheid hield op door het verstrijken van de jaren de verpleegsters hadden hem ontdekt lopend langs de weg zoekend naar de mens die hij ooit was hij heeft hem nooit gevonden zijn kamerdeur op slot tranen in zijn ogen vluchten was doorzichtig , er zat maar 1 ding op hij legde zijn glazen vleugels neer |
Hij legde zijn glazen vleugels neer
liegend over zijn heden en verleden neerstijkend bij zijn "vrienden" praten over dingen zonder weet liegend over zijn leven leven als een leugenaar kon hij niet meer vertelde de waarheid, en legde daarbij zijn glazen vleugels neer ------------------------------------------------ niet super gedichtvolges mij, maar het gaat erover dat je met liegen over dingen niet ver komt. het kan best o zijn da ik dit gedicht nog verander ofzo, of dat ik er later nog 1 post, die wat beter is. |
hij legde zijn glazen vleugels neer
huilend in zijn gedachten, zit hij daar hij heeft zijn glazen vleugels neergelegd hij liet zijn ziel zakken hij heeft het niemand gezegt hij was alleen hij legde zijn glazen vleugels neer plus zijn tranen zijn tranen geboren in zijn ogen vermoord in zijn mond zijn leven is vervlogen hij is alleen vermoord door gedachten vermoord door iedereen hij legde zijn glazen vleugels neer neer bij de dood... |
Het idee is leuk. Ik zal eens nadenken.
|
Hij legde zijn glazen vleugels neer
zijn vleugels getekend door zijn daden die hij nu voor het eerst afdeed nooit meer zou pakken zijn dood de vleugels zijn levenskracht zijn moed voor zijn daden die hij na al die tijd niet meer kon dragen de vleugels in het gras de warme zon in zijn rug rustig wachtend totdat de dood hem halen kwam niet vrezend keek hij hem in de ogen nog eentje van mij =D |
men merande (Y) toen ik 14 was maakte ik echnieetttt zulke gedichten
knap hoor :) |
Citaat:
ga ook maar es naar www.gedicht.nu en dan moet je tussen de ledenlijst Merande zoeken... daar staan nog meer gedichtjes van mij ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |