Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoe voelt het als je brackets eruit zijn gehaald? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=783608)

Stefanie 23-03-2004 11:43

Hoe voelt het als je brackets eruit zijn gehaald?

Donderdag mogen mijn brackets er eindelijk uit! Ik heb van een aantal mensen gehoord dat het nogal een naar gevoel is als ze er net uit zijn. Omdat je toch wel een hele tijd met die dingen hebt gelopen en het gewend bent dat ze in je mond zitten.

Hoe voelt het eigenlijk precies al ze er net uit zijn?

Andijvie 23-03-2004 11:49

brackets = beugel?
( :o )

borrel 23-03-2004 12:22

pfff, da's een tijd geleden.. ff denken.:)
Ik vond het volgens mij helemaal geen naar gevoel, juist fijn dat die dingen eruit waren!
aleen het eruit halen vond ik wat minder, deed geen pijn ofzo maar ging niet zo voorzichtig.
Volgens mij voelden mijn tanden op de plaatsen waar di edingen zaten ook stroef ofzo.
succes ermee!

Miracle 23-03-2004 13:19

Ik had een onwijs grove orthodontist. Die was idd niet erg voorzichtig, maar het is voor een goed doel (eindelijk van die beugel af zijn ;)).

Ik hield er geen naar gevoel aan over. Wel raar omdat je ineens iets mist in je mond, maar dat is niet vervelend. :)

Inf3sted Funk 23-03-2004 13:23

het voelt een beetje vlezig aan...

Coconut 23-03-2004 13:27

In het begin was het idd wel even wennen, het voelde alsof m'n lippen (vooral m'n onderlip) heel erg uitgelubberd waren, maar dat trok snel weer bij. Verder had ik nog wat lijmrestjes op m'n tanden, maar dat verdween na een paar dagen ook vanzelf.

Lean 23-03-2004 14:18

Is een tijd geleden. Maar als ze er eenmaal uit zijn is het natuurlijk geweldig, eindelijk van dat ding af. En je moet dan es met je tong over je tanden heen gaan, dan voelen je tanden glad aan :)

Erbenda 23-03-2004 15:08

Die dag dat ze eruit werden gehaald, vond ik het net voelen alsof ik helemaal geen tanden meer had. Ik weet niet waarom. Maar m'n tanden zelf voelden wel lekker glad aan van het polijsten.
Ik was blij dat ik van dat stomme ding af was...

Briseïs 23-03-2004 15:14

Citaat:

Andijvie schreef op 23-03-2004 @ 12:49:
brackets = beugel?
( :o )

volgens mij is t slotjes

ik kijk ernaar uit

Qamra 23-03-2004 15:21

Ken je dat gevoel nog van vroeger, als er een tand uitviel? Of als een gaatje wordt geboord en gevuld? Volgens mij voelt het zo, maar dan bij al je tanden :)

Surjirro 23-03-2004 15:56

Heeeeeeeerlijk! Lekker met je lippen en tong over je uberzachte tanden :cool:

Bellenblaas 23-03-2004 16:16

Jjjaaa... dat was écht heel zacht inderdaad.
Verder deed het er uit halen van de brackets bij mij geen pijn, maar had ik de eerste paar dagen wel het gevoel alsof mijn tanden er ieder moment uit zouden kunnen vallen. Het voelde alsof ze best los zaten, maar dat bleek toch wel mee te vallen :)

Mushu 23-03-2004 16:28

Dat weet ik nog wel, dat vond ik wel prettig eigenlijk, niet meer van die pokkedingen die in je lip blijven hangen enzo. Ik vond het wel lekker, zacht ook, zoals al eerder gezegd werd. Omdat je je tanden weer kunt voelen:)

YPrue 23-03-2004 17:57

Citaat:

Lean schreef op 23-03-2004 @ 15:18:
Is een tijd geleden. Maar als ze er eenmaal uit zijn is het natuurlijk geweldig, eindelijk van dat ding af. En je moet dan es met je tong over je tanden heen gaan, dan voelen je tanden glad aan :)
Bij mij ook.
Bij mij was het ook zo dat ik vond dat ik opeens heel veel plaats in mijn mond had toen ik die beugel er eindelijk uit had.

Marloes-Nanouk 23-03-2004 18:02

ik had op het begin het gevoel dat mijn tanden er uit waren gehaald.... zo zacht!

Quiana 23-03-2004 18:37

Gladheid. En los.

Saycheese 23-03-2004 20:03

Ik kon de eerste dag niet stoppen met over mijn tanden gaan met mn tong. Dat voelt dan zó lekker! Maar je hebt af en toe wel het idee dat je tanden weg zijn, omdat je ze even niet voelt. Maar het prettige gevoel overheerst.

Gruppie 23-03-2004 20:50

Bij mij gaattie er volgende week uit! (na 8,5 jaar met een beugel rond te hebben gelopen.. ) maar nou had zo'n assistente over een 'nachtbeugel' :| please zeg dat ze daarmee zo'n draadje achter je tande bedoelt...!!!!

Stefanie 24-03-2004 13:21

Citaat:

Gruppie schreef op 23-03-2004 @ 21:50:
Bij mij gaattie er volgende week uit! (na 8,5 jaar met een beugel rond te hebben gelopen.. ) maar nou had zo'n assistente over een 'nachtbeugel' :| please zeg dat ze daarmee zo'n draadje achter je tande bedoelt...!!!!
Bij mij bedoelen ze met een nachtbeugel zo'n vies en groot roze ding. En ik krijg daarbij ook nog eens een spalkje (= draadje achter je tanden).

Nattigheid 24-03-2004 13:54

dat voelt fijnfijnfijn!

het uithalen doet practisch geen zeer. nadat die brackets eruit zijn, maken ze je tanden helemaal schoon, en dat is zo ontzettend lekker gevoel. je hebt hele gladde tanden dan, en t eerste uur ga je de hele tijd met je tong over je tanden. t voelt weer even nieuw, en er staat (bijna) geeen druk meer op je tanden. maar t is niet vervelend. wees maar blij!;)

muziekvlinder 24-03-2004 13:57

ik vond het echt een heerlijk gevoel :cool:

morango 24-03-2004 14:16

Echt raaaar is dat! Zooo glad!

Giovanna 24-03-2004 15:26

Het eerste half uur had ik steeds het gevoel dat ik geen tanden meer had.. daarna was het geweldig

Gruppie 24-03-2004 20:14

Citaat:

Stefanie schreef op 24-03-2004 @ 14:21:
Bij mij bedoelen ze met een nachtbeugel zo'n vies en groot roze ding. En ik krijg daarbij ook nog eens een spalkje (= draadje achter je tanden).
*diepe zucht* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :(

Ik vond het al zo gek dat ik 3 afspraken moest maken :|

Ik heb ook gezegd, dat als ik er 10 jaar zit (bij de ortho rondloop)dat ik dan zal tracteren. Maar toen zei ze: 'nou dat gebeurt niet, want je bent er binnen een paar maanden vanaf' (waaruit ik concludeerde dat ik dan helemaal beugelloos zou zijn...)

het was ook te mooi om waar te zijn.... *zucht*
(n)

Daydream-ster 25-03-2004 12:26

HJmm..voelt glad, lekker, niet meer zo het gevoel dat je rondloopt met een hekwerk in je mond, of net nadat ze er een dikkere draad in hebben gezet (PIJN!)

Succes!

Oja, bij mij hebben ze mn tanden nog soort van geslepen, dat de lijmresten weg waren. Wel vragen of ze dat doen, worden je tanden ook btje witter van (bij mij iig wel)

Madgirl 25-03-2004 12:27

Net of ze je tanden eruit trekten ofzo. Niet dat het pijn deed, maar zo voelde dat. En raar glad dat het daarna voelde!

Nattigheid 25-03-2004 15:06

Citaat:

Gruppie schreef op 24-03-2004 @ 21:14:
*diepe zucht* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :(

Ik vond het al zo gek dat ik 3 afspraken moest maken :|

Ik heb ook gezegd, dat als ik er 10 jaar zit (bij de ortho rondloop)dat ik dan zal tracteren. Maar toen zei ze: 'nou dat gebeurt niet, want je bent er binnen een paar maanden vanaf' (waaruit ik concludeerde dat ik dan helemaal beugelloos zou zijn...)

het was ook te mooi om waar te zijn.... *zucht*
(n)

zo'n drama is dat niet hoor. ik had dat beugeltje eerst niet, maar toen verschoven mn tanden weer. dus dan maar 's nachts een beugeltje. niets aan de hand hoor;)

Gruppie 25-03-2004 16:17

Citaat:

WooF schreef op 25-03-2004 @ 16:06:
zo'n drama is dat niet hoor. ik had dat beugeltje eerst niet, maar toen verschoven mn tanden weer. dus dan maar 's nachts een beugeltje. niets aan de hand hoor;)
Dat weet ik ook wel, ik houd van een beetje overdrijven ;) Ik word alleen gek van mensen die(al twee jaar geleden ) vragen: 'wanneer magtie er nou eens uit? ';)

:)

marrel 25-03-2004 17:03

ik heb ruim 2 jaar een beugel gehad maar nix gemerkt toen hij eruit was eigelijk, jah ok het voelt opeens wel wat gladder aan maar verder. Het enige was dat je nog een dag met een zandbak in je mond rondloopt omdat ze dat gebruikte om je tanden schoon te schuren :s

just.a.girl 25-03-2004 17:42

ik vond het niet echt vervelend ofzo.. Ik vond het wel net lijken,.met tanden poetsen alsof je geen tanden had..alleen in het begin.

Midget 25-03-2004 18:21

nix wennnen
het voelt gelijk lekker glad en schoon

Repelsteeltjuh 26-03-2004 11:46

voelt heerlijk schoon

en je kan je tong eindelijk overal heen bewegen zonder ergens achter te haken :s

de eerste dag zal het wel ietwat jeuken, maar dat is een beter gevoel dan toen je hem net kreeg :)

veel geluk drmeey

Gruppie 07-04-2004 16:17

Ze zijn er vanochtend eindelijk uitgehaald en t voelt HEEEEEEEEERLIJK! ik heb ook de neiging om de hele dag zo :D rond te lopen...

MAAR nadat ze eraf waren gehaald en mijn tanden waren gepolijst keek ik dus in de spiegel. Daar zag ik allemaal wiite randjes/ stipjes.. De orthodontist zei dat het door kalkgebrek was. Echter ze vertelde niks over dat ik kalktabletten moet slikken ofzo; ik moest alleen daar waar het wit was met tandpasta zonder fluoride poetsen (want anders werd t nog witter zei ze :s ) en verder met tandpasta MET fluoride...

Heeft iemand dit ook gehad; gaan die witte plekjes weg of moet ik ermee leren leven (is geen ramp want ik ben een veeeel erger gebit gewend dus :) )?

Ingemar 07-04-2004 21:45

Ik heb ook allemaal van die witte vlekjes op me tanden. Soms is het heel erg en soms zie je het veel minder, heel vreemd!
Ik weet niet met welke tandpasta je het best kan poetsen. Maar ik geloof niet dat het aan kalkgebrek ligt. Het gaat volgens mij niet meer weg.

Woodstock 08-04-2004 10:54

tvoelt heel raar en er blijven heel lang cementresten zitten. het eruit halen gebeurt met grof geweld, be prepared! maar het is wel heel lekker als die dingen weg zijn en nooit meer iets in de binnenkant van de wang snijdt :)

Zozo 08-04-2004 18:09

Citaat:

Erbenda schreef op 23-03-2004 @ 16:08 :
Die dag dat ze eruit werden gehaald, vond ik het net voelen alsof ik helemaal geen tanden meer had. Ik weet niet waarom. Maar m'n tanden zelf voelden wel lekker glad aan van het polijsten.
Ik was blij dat ik van dat stomme ding af was...

De 1e keer dat ik een beetje met m'n tong bewoog, dacht ik dat ik al m'n tanden kwijt was.

Gruppie 08-04-2004 18:16

Elke keer wanneer ze strakker werden getrokken had ik er last van, maar nu ze eruit zijn voel ik niks bijzonders... (misschien hebben ze het langzaam afgebouwd qua spanning ofzo)

Maar verder weet dus niemand iets over die witte vlekjes? (want het is volgens mij echt geen lijmrest, eerder dat mijn tand is gebroken/ gescheurd bij de brackets eruit halen :s )

Anyway, ik geniet nog steeds van mijn ultragladde tanden! :D

Deesie 10-04-2004 21:27

Het voelde prettig, heeeeeeeel prettig dat ik van die dingen verlost was, want toen ik die ondingen nog had lag ik wel eens volop met mijn gezicht in het kussen, van mijn bed, en toen ik s' morgens wakker werd had ik de afdrukken van die brackets dan altijd in mijn binnenlip staan.
Verder was het verwijderen wel pijnlijk omdat mijn tanden nog wat gevoelig waren door de beugel. En de lijmrestjes werden bij mij weggeslepen met een apparaatje dat je wel ruikte naar verwijderde lijm van mijn tanden ( nogal rookachtig snufje, maar ik stond niet in de fik). Daarna voelden mijn tanden helemaal glad aan, echt weer prettig omdat ik dat 2 jaar gemist had.

Sylph 11-04-2004 13:42

Droog, vreselijk droog... (tenminste bij mij)

jet 11-04-2004 14:50

mijn tanden zijn helemaal terug geschoven... dus ik moet eigenlijk weer opnieuw (n)

Gruppie 11-04-2004 15:50

Citaat:

jet666 schreef op 11-04-2004 @ 15:50 :
mijn tanden zijn helemaal terug geschoven... dus ik moet eigenlijk weer opnieuw (n)
heb je wel een draadje of nachtbeugel gehad nadat de slotjes eraf gingen?

Moonshine 11-04-2004 17:43

Oh dat is een heel leuk gevoel, al heb je eerst het idee dat je tanden zo groot zijn :D
Ik vond m'n tanden toen vooral zo glad: je bent niet meer gewend dat je er gewoon met je tong overheen kunt gaan zonder dat je tegen een slotje (bracket dus?) aankomt.

jet 11-04-2004 18:49

Citaat:

Gruppie schreef op 11-04-2004 @ 16:50 :
heb je wel een draadje of nachtbeugel gehad nadat de slotjes eraf gingen?
draadje.. maar die raakt los...

Mouhcine 21-02-2016 20:30

Mijne mag er volgende week eruit. Heb er zin in!

Rob@2015 22-02-2016 19:50

Biggest bump Ever :o ineens zijn we van 2004 naar 2016 gegaan XD

Martinnnn 22-02-2016 19:53

Haha idd, maar is wel een goed gevoel. Vrijheid van eten ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.