Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2004, 11:43
Stefanie
Stefanie is offline
Donderdag mogen mijn brackets er eindelijk uit! Ik heb van een aantal mensen gehoord dat het nogal een naar gevoel is als ze er net uit zijn. Omdat je toch wel een hele tijd met die dingen hebt gelopen en het gewend bent dat ze in je mond zitten.

Hoe voelt het eigenlijk precies al ze er net uit zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 11:49
Verwijderd
brackets = beugel?
( )
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:22
borrel
borrel is offline
pfff, da's een tijd geleden.. ff denken.
Ik vond het volgens mij helemaal geen naar gevoel, juist fijn dat die dingen eruit waren!
aleen het eruit halen vond ik wat minder, deed geen pijn ofzo maar ging niet zo voorzichtig.
Volgens mij voelden mijn tanden op de plaatsen waar di edingen zaten ook stroef ofzo.
succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:19
Miracle
Miracle is offline
Ik had een onwijs grove orthodontist. Die was idd niet erg voorzichtig, maar het is voor een goed doel (eindelijk van die beugel af zijn ).

Ik hield er geen naar gevoel aan over. Wel raar omdat je ineens iets mist in je mond, maar dat is niet vervelend.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 13:23
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
het voelt een beetje vlezig aan...
Oud 23-03-2004, 13:27
Verwijderd
In het begin was het idd wel even wennen, het voelde alsof m'n lippen (vooral m'n onderlip) heel erg uitgelubberd waren, maar dat trok snel weer bij. Verder had ik nog wat lijmrestjes op m'n tanden, maar dat verdween na een paar dagen ook vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:18
Verwijderd
Is een tijd geleden. Maar als ze er eenmaal uit zijn is het natuurlijk geweldig, eindelijk van dat ding af. En je moet dan es met je tong over je tanden heen gaan, dan voelen je tanden glad aan
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:08
Erbenda
Erbenda is offline
Die dag dat ze eruit werden gehaald, vond ik het net voelen alsof ik helemaal geen tanden meer had. Ik weet niet waarom. Maar m'n tanden zelf voelden wel lekker glad aan van het polijsten.
Ik was blij dat ik van dat stomme ding af was...
Oud 23-03-2004, 15:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-03-2004 @ 12:49:
brackets = beugel?
( )
volgens mij is t slotjes

ik kijk ernaar uit
Oud 23-03-2004, 15:21
Qamra
Qamra is offline
Ken je dat gevoel nog van vroeger, als er een tand uitviel? Of als een gaatje wordt geboord en gevuld? Volgens mij voelt het zo, maar dan bij al je tanden
Oud 23-03-2004, 15:56
Surjirro
Surjirro is offline
Heeeeeeeerlijk! Lekker met je lippen en tong over je uberzachte tanden
Oud 23-03-2004, 16:16
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Jjjaaa... dat was écht heel zacht inderdaad.
Verder deed het er uit halen van de brackets bij mij geen pijn, maar had ik de eerste paar dagen wel het gevoel alsof mijn tanden er ieder moment uit zouden kunnen vallen. Het voelde alsof ze best los zaten, maar dat bleek toch wel mee te vallen
Oud 23-03-2004, 16:28
Verwijderd
Dat weet ik nog wel, dat vond ik wel prettig eigenlijk, niet meer van die pokkedingen die in je lip blijven hangen enzo. Ik vond het wel lekker, zacht ook, zoals al eerder gezegd werd. Omdat je je tanden weer kunt voelen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:57
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Lean schreef op 23-03-2004 @ 15:18:
Is een tijd geleden. Maar als ze er eenmaal uit zijn is het natuurlijk geweldig, eindelijk van dat ding af. En je moet dan es met je tong over je tanden heen gaan, dan voelen je tanden glad aan
Bij mij ook.
Bij mij was het ook zo dat ik vond dat ik opeens heel veel plaats in mijn mond had toen ik die beugel er eindelijk uit had.
Oud 23-03-2004, 18:02
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
ik had op het begin het gevoel dat mijn tanden er uit waren gehaald.... zo zacht!
Oud 23-03-2004, 18:37
Quiana
Quiana is offline
Gladheid. En los.
Oud 23-03-2004, 20:03
Saycheese
Saycheese is offline
Ik kon de eerste dag niet stoppen met over mijn tanden gaan met mn tong. Dat voelt dan zó lekker! Maar je hebt af en toe wel het idee dat je tanden weg zijn, omdat je ze even niet voelt. Maar het prettige gevoel overheerst.
Oud 23-03-2004, 20:50
Gruppie
Gruppie is offline
Bij mij gaattie er volgende week uit! (na 8,5 jaar met een beugel rond te hebben gelopen.. ) maar nou had zo'n assistente over een 'nachtbeugel' please zeg dat ze daarmee zo'n draadje achter je tande bedoelt...!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:21
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 23-03-2004 @ 21:50:
Bij mij gaattie er volgende week uit! (na 8,5 jaar met een beugel rond te hebben gelopen.. ) maar nou had zo'n assistente over een 'nachtbeugel' please zeg dat ze daarmee zo'n draadje achter je tande bedoelt...!!!!
Bij mij bedoelen ze met een nachtbeugel zo'n vies en groot roze ding. En ik krijg daarbij ook nog eens een spalkje (= draadje achter je tanden).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:54
Verwijderd
dat voelt fijnfijnfijn!

het uithalen doet practisch geen zeer. nadat die brackets eruit zijn, maken ze je tanden helemaal schoon, en dat is zo ontzettend lekker gevoel. je hebt hele gladde tanden dan, en t eerste uur ga je de hele tijd met je tong over je tanden. t voelt weer even nieuw, en er staat (bijna) geeen druk meer op je tanden. maar t is niet vervelend. wees maar blij!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:57
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vond het echt een heerlijk gevoel
Oud 24-03-2004, 14:16
morango
morango is offline
Echt raaaar is dat! Zooo glad!
Oud 24-03-2004, 15:26
Giovanna
Giovanna is offline
Het eerste half uur had ik steeds het gevoel dat ik geen tanden meer had.. daarna was het geweldig
Oud 24-03-2004, 20:14
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 24-03-2004 @ 14:21:
Bij mij bedoelen ze met een nachtbeugel zo'n vies en groot roze ding. En ik krijg daarbij ook nog eens een spalkje (= draadje achter je tanden).
*diepe zucht* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ik vond het al zo gek dat ik 3 afspraken moest maken

Ik heb ook gezegd, dat als ik er 10 jaar zit (bij de ortho rondloop)dat ik dan zal tracteren. Maar toen zei ze: 'nou dat gebeurt niet, want je bent er binnen een paar maanden vanaf' (waaruit ik concludeerde dat ik dan helemaal beugelloos zou zijn...)

het was ook te mooi om waar te zijn.... *zucht*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:26
Verwijderd
HJmm..voelt glad, lekker, niet meer zo het gevoel dat je rondloopt met een hekwerk in je mond, of net nadat ze er een dikkere draad in hebben gezet (PIJN!)

Succes!

Oja, bij mij hebben ze mn tanden nog soort van geslepen, dat de lijmresten weg waren. Wel vragen of ze dat doen, worden je tanden ook btje witter van (bij mij iig wel)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:27
Madgirl
Madgirl is offline
Net of ze je tanden eruit trekten ofzo. Niet dat het pijn deed, maar zo voelde dat. En raar glad dat het daarna voelde!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Gruppie schreef op 24-03-2004 @ 21:14:
*diepe zucht* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ik vond het al zo gek dat ik 3 afspraken moest maken

Ik heb ook gezegd, dat als ik er 10 jaar zit (bij de ortho rondloop)dat ik dan zal tracteren. Maar toen zei ze: 'nou dat gebeurt niet, want je bent er binnen een paar maanden vanaf' (waaruit ik concludeerde dat ik dan helemaal beugelloos zou zijn...)

het was ook te mooi om waar te zijn.... *zucht*
zo'n drama is dat niet hoor. ik had dat beugeltje eerst niet, maar toen verschoven mn tanden weer. dus dan maar 's nachts een beugeltje. niets aan de hand hoor
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:17
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
WooF schreef op 25-03-2004 @ 16:06:
zo'n drama is dat niet hoor. ik had dat beugeltje eerst niet, maar toen verschoven mn tanden weer. dus dan maar 's nachts een beugeltje. niets aan de hand hoor
Dat weet ik ook wel, ik houd van een beetje overdrijven Ik word alleen gek van mensen die(al twee jaar geleden ) vragen: 'wanneer magtie er nou eens uit? '

Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:03
marrel
marrel is offline
ik heb ruim 2 jaar een beugel gehad maar nix gemerkt toen hij eruit was eigelijk, jah ok het voelt opeens wel wat gladder aan maar verder. Het enige was dat je nog een dag met een zandbak in je mond rondloopt omdat ze dat gebruikte om je tanden schoon te schuren
Oud 25-03-2004, 17:42
just.a.girl
just.a.girl is offline
ik vond het niet echt vervelend ofzo.. Ik vond het wel net lijken,.met tanden poetsen alsof je geen tanden had..alleen in het begin.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 18:21
Midget
Midget is offline
nix wennnen
het voelt gelijk lekker glad en schoon
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:46
Verwijderd
voelt heerlijk schoon

en je kan je tong eindelijk overal heen bewegen zonder ergens achter te haken

de eerste dag zal het wel ietwat jeuken, maar dat is een beter gevoel dan toen je hem net kreeg

veel geluk drmeey
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 16:17
Gruppie
Gruppie is offline
Ze zijn er vanochtend eindelijk uitgehaald en t voelt HEEEEEEEEERLIJK! ik heb ook de neiging om de hele dag zo rond te lopen...

MAAR nadat ze eraf waren gehaald en mijn tanden waren gepolijst keek ik dus in de spiegel. Daar zag ik allemaal wiite randjes/ stipjes.. De orthodontist zei dat het door kalkgebrek was. Echter ze vertelde niks over dat ik kalktabletten moet slikken ofzo; ik moest alleen daar waar het wit was met tandpasta zonder fluoride poetsen (want anders werd t nog witter zei ze ) en verder met tandpasta MET fluoride...

Heeft iemand dit ook gehad; gaan die witte plekjes weg of moet ik ermee leren leven (is geen ramp want ik ben een veeeel erger gebit gewend dus )?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 21:45
Ingemar
Ingemar is offline
Ik heb ook allemaal van die witte vlekjes op me tanden. Soms is het heel erg en soms zie je het veel minder, heel vreemd!
Ik weet niet met welke tandpasta je het best kan poetsen. Maar ik geloof niet dat het aan kalkgebrek ligt. Het gaat volgens mij niet meer weg.
Oud 08-04-2004, 10:54
Woodstock
Woodstock is offline
tvoelt heel raar en er blijven heel lang cementresten zitten. het eruit halen gebeurt met grof geweld, be prepared! maar het is wel heel lekker als die dingen weg zijn en nooit meer iets in de binnenkant van de wang snijdt
Oud 08-04-2004, 18:09
Zozo
Zozo is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 23-03-2004 @ 16:08 :
Die dag dat ze eruit werden gehaald, vond ik het net voelen alsof ik helemaal geen tanden meer had. Ik weet niet waarom. Maar m'n tanden zelf voelden wel lekker glad aan van het polijsten.
Ik was blij dat ik van dat stomme ding af was...
De 1e keer dat ik een beetje met m'n tong bewoog, dacht ik dat ik al m'n tanden kwijt was.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:16
Gruppie
Gruppie is offline
Elke keer wanneer ze strakker werden getrokken had ik er last van, maar nu ze eruit zijn voel ik niks bijzonders... (misschien hebben ze het langzaam afgebouwd qua spanning ofzo)

Maar verder weet dus niemand iets over die witte vlekjes? (want het is volgens mij echt geen lijmrest, eerder dat mijn tand is gebroken/ gescheurd bij de brackets eruit halen )

Anyway, ik geniet nog steeds van mijn ultragladde tanden!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 21:27
Deesie
Deesie is offline
Het voelde prettig, heeeeeeeel prettig dat ik van die dingen verlost was, want toen ik die ondingen nog had lag ik wel eens volop met mijn gezicht in het kussen, van mijn bed, en toen ik s' morgens wakker werd had ik de afdrukken van die brackets dan altijd in mijn binnenlip staan.
Verder was het verwijderen wel pijnlijk omdat mijn tanden nog wat gevoelig waren door de beugel. En de lijmrestjes werden bij mij weggeslepen met een apparaatje dat je wel ruikte naar verwijderde lijm van mijn tanden ( nogal rookachtig snufje, maar ik stond niet in de fik). Daarna voelden mijn tanden helemaal glad aan, echt weer prettig omdat ik dat 2 jaar gemist had.
Oud 11-04-2004, 13:42
Verwijderd
Droog, vreselijk droog... (tenminste bij mij)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:50
jet
jet is offline
mijn tanden zijn helemaal terug geschoven... dus ik moet eigenlijk weer opnieuw
Oud 11-04-2004, 15:50
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
jet666 schreef op 11-04-2004 @ 15:50 :
mijn tanden zijn helemaal terug geschoven... dus ik moet eigenlijk weer opnieuw
heb je wel een draadje of nachtbeugel gehad nadat de slotjes eraf gingen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:43
Verwijderd
Oh dat is een heel leuk gevoel, al heb je eerst het idee dat je tanden zo groot zijn
Ik vond m'n tanden toen vooral zo glad: je bent niet meer gewend dat je er gewoon met je tong overheen kunt gaan zonder dat je tegen een slotje (bracket dus?) aankomt.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 18:49
jet
jet is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 11-04-2004 @ 16:50 :
heb je wel een draadje of nachtbeugel gehad nadat de slotjes eraf gingen?
draadje.. maar die raakt los...
Oud 21-02-2016, 20:30
Verwijderd
Mijne mag er volgende week eruit. Heb er zin in!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 19:50
Rob@2015
Rob@2015 is offline
Biggest bump Ever ineens zijn we van 2004 naar 2016 gegaan XD
Met citaat reageren
Oud 22-02-2016, 19:53
Martinnnn
Martinnnn is offline
Haha idd, maar is wel een goed gevoel. Vrijheid van eten

Regels voor berichten