![]() |
|
Ik kon de eerste dag niet stoppen met over mijn tanden gaan met mn tong. Dat voelt dan zó lekker! Maar je hebt af en toe wel het idee dat je tanden weg zijn, omdat je ze even niet voelt. Maar het prettige gevoel overheerst.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
dat voelt fijnfijnfijn!
het uithalen doet practisch geen zeer. nadat die brackets eruit zijn, maken ze je tanden helemaal schoon, en dat is zo ontzettend lekker gevoel. je hebt hele gladde tanden dan, en t eerste uur ga je de hele tijd met je tong over je tanden. t voelt weer even nieuw, en er staat (bijna) geeen druk meer op je tanden. maar t is niet vervelend. wees maar blij! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vond het al zo gek dat ik 3 afspraken moest maken ![]() Ik heb ook gezegd, dat als ik er 10 jaar zit (bij de ortho rondloop)dat ik dan zal tracteren. Maar toen zei ze: 'nou dat gebeurt niet, want je bent er binnen een paar maanden vanaf' (waaruit ik concludeerde dat ik dan helemaal beugelloos zou zijn...) het was ook te mooi om waar te zijn.... *zucht* ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
HJmm..voelt glad, lekker, niet meer zo het gevoel dat je rondloopt met een hekwerk in je mond, of net nadat ze er een dikkere draad in hebben gezet (PIJN!)
Succes! Oja, bij mij hebben ze mn tanden nog soort van geslepen, dat de lijmresten weg waren. Wel vragen of ze dat doen, worden je tanden ook btje witter van (bij mij iig wel) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ik heb ruim 2 jaar een beugel gehad maar nix gemerkt toen hij eruit was eigelijk, jah ok het voelt opeens wel wat gladder aan maar verder. Het enige was dat je nog een dag met een zandbak in je mond rondloopt omdat ze dat gebruikte om je tanden schoon te schuren
![]()
|
![]() |
Ze zijn er vanochtend eindelijk uitgehaald en t voelt HEEEEEEEEERLIJK! ik heb ook de neiging om de hele dag zo
![]() MAAR nadat ze eraf waren gehaald en mijn tanden waren gepolijst keek ik dus in de spiegel. Daar zag ik allemaal wiite randjes/ stipjes.. De orthodontist zei dat het door kalkgebrek was. Echter ze vertelde niks over dat ik kalktabletten moet slikken ofzo; ik moest alleen daar waar het wit was met tandpasta zonder fluoride poetsen (want anders werd t nog witter zei ze ![]() Heeft iemand dit ook gehad; gaan die witte plekjes weg of moet ik ermee leren leven (is geen ramp want ik ben een veeeel erger gebit gewend dus ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook allemaal van die witte vlekjes op me tanden. Soms is het heel erg en soms zie je het veel minder, heel vreemd!
Ik weet niet met welke tandpasta je het best kan poetsen. Maar ik geloof niet dat het aan kalkgebrek ligt. Het gaat volgens mij niet meer weg.
|
tvoelt heel raar en er blijven heel lang cementresten zitten. het eruit halen gebeurt met grof geweld, be prepared! maar het is wel heel lekker als die dingen weg zijn en nooit meer iets in de binnenkant van de wang snijdt
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Elke keer wanneer ze strakker werden getrokken had ik er last van, maar nu ze eruit zijn voel ik niks bijzonders... (misschien hebben ze het langzaam afgebouwd qua spanning ofzo)
Maar verder weet dus niemand iets over die witte vlekjes? (want het is volgens mij echt geen lijmrest, eerder dat mijn tand is gebroken/ gescheurd bij de brackets eruit halen ![]() Anyway, ik geniet nog steeds van mijn ultragladde tanden! ![]() |
![]() |
|
Het voelde prettig, heeeeeeeel prettig dat ik van die dingen verlost was, want toen ik die ondingen nog had lag ik wel eens volop met mijn gezicht in het kussen, van mijn bed, en toen ik s' morgens wakker werd had ik de afdrukken van die brackets dan altijd in mijn binnenlip staan.
Verder was het verwijderen wel pijnlijk omdat mijn tanden nog wat gevoelig waren door de beugel. En de lijmrestjes werden bij mij weggeslepen met een apparaatje dat je wel ruikte naar verwijderde lijm van mijn tanden ( nogal rookachtig snufje, maar ik stond niet in de fik). Daarna voelden mijn tanden helemaal glad aan, echt weer prettig omdat ik dat 2 jaar gemist had.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|