![]() |
medicijnen en autorijden
Ik slik concerta (=ritalin, alleen werkt het door een soort speciale "huls" de hele dag i.p.v een paar uurtjes) en daarmee mag je niet autorijden omdat het je reactievermogen zou beïnvloeden. Dit is zeer onredelijk omdat lang niet iedereen daar last van heeft, en de regering heeft dat laatst eindelijk ingezien: je mag sinds een paar dagen met deze medicijnen rijden, als je jezelf om de drie jaar laat "keuren"
Ik slik alleen ook clonidine. weet iemand of deze regel ook hiervor opgaat? of hoe ik daarachter kan komen? (bij de aphotheek wisten ze het niet) |
Citaat:
Citaat:
(edit) Ik heb nog even iets verder gezocht en clonidine vermindert het reactievermogen waardoor je er ook niet mee mag autorijden, bij ritalin is je beoordelingsvermogen verandert, je wordt dan roekeloos. Het gaat dus niet om dezelfde reden waarom je nie mag autorijden dus ik zou er ook maar niet van uit gaan dat de regel ook voor clonidine geld |
Citaat:
Ik heb zelf overigens geen bijwerkingen van m'n medicijnen. ik slaap alleen wat slechter in, maar daar krijg ik weer melatonine (verhoogde dosis, die dingetjes uit de aphoteek kunnen niet tegen de ritalin opboksen) voor waar je onmogenlijk bijwerkingen vankunt ondervinden (nou ja... da's niet helemaal waar: in de bijsluiter stond dat 1 op de 1000 mensen last schijnt te krijgen van lichte jeuk :p ) |
wat een enge bijwerkingen allemaal trouwens :s . Ik voel me nu net een soort super adhd-er omdat ik nergens last van heb :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19. |