![]() |
Hoofddoekjes
Stelling:
In Nederland mag er geen 'hoofddoekjeswet' komen; deze wet is in strijd met de vrijhijd van godsdienst. Reacties? |
Iedere wet of recht kan men veranderen, met de wil van het volk.
|
leer eerst eens vrijheid goed spellen
|
In bepaalde functies is het zeer aan te raden dergelijke geloofsuitingen te verbieden, zodat de schijn van neutraliteit stande word gehouden jegens andere mensen.
|
Danneman, je zegt het zelf al:schijn.
wat heb je nou aan schijnneutraliteit? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Van mij mag het wel verboden worden, iemand die thuis onderdrukt wordt hoef ik niet serieus te nemen.
|
Ik ben het met dannemann eens, alle vormen van geloofsuiting bannen uit bepaalde functies (y)
|
Citaat:
|
ik ben niet zomaar voor alles wat aan een geloof is gerelateerd omdat het aan een geloof is gerelateerd. Maar op het gebied van hoofddoekjes vind ik het echt onzin om hier een punt van te maken..
|
Citaat:
|
Hangt van de omstandigheden af.... school, beroep en ga zo maar door... in sommige beroepen zou ik het in elk geval verbieden zoals politie, omdat een agente met en hoofddoek nou niet bepaald staat ...
Speciale wet voor hoofddoekjes is ook weer overdreven, straks komen er nog wetten over burka's en panty's, we blijven niet bezig ... :rolleyes: |
Als moslims een hoofddoek op mogen, doe ik voortaan me badmuts op :cool:
(sorry dat ik onzin aan 't brabbelen ben in dit serieuze topic) :o |
Citaat:
zucht, sorry hoor maar dat is natuurlijk geen argument. net zomin als 'ik vind dat alle zwarte mensen slaven moeten worden want zwarten die geen slaaf willen zijn neem ik niet serieus ' een argument is voor slavernij. |
populair onderwerp dit zeg........
maja ik heb op zich niet echt last van hoofddoekjes.. zolang het maar niet van die hele sluiers worden. Op scholen vind ik het een ander verhaal. Dan moet iedereen gelijk zijn, door hoofddoekjes berijk je dat niet. |
Op zich heeft het wel of niet mogen dragen van hoofddoekjes niets te maken met de vrijheid van godsdienst, want je kunt hartstikke islamitisch zijn zónder hoofddoekje, het is meer een meegebracht cultuurverschijnsel.
Maar dan hebben we nog wel de vrijheid om ons te kleden zoals we willen tenzij we een uniform moeten dragen, dan moeten we ons aan het uniform houden. Een algemene wet tegen hoofddoekjes zou dus wel in strijd zijn met de vrijheid om te dragen wat je wil (nee dat staat vast niet letterlijk zo in een wet, maar het valt vast wel onder persoonlijke vrijheden ofzo), maar als agenten in functie geen hoofddoekje mogen dan vind ik dat wel logisch; het maakt immers geen onderdeel uit van het politie-uniform. Dat leraren burqa's in de klas verbieden is ook begrijpeljik, net zoals ze petjes in de klas verbieden; je gezicht moet gewoon goed te zien zijn voor de leraar, anders is het vrij respectloos. |
Citaat:
|
Oh cool, de wekelijkse hoofddoekjestopic. (y)
|
Het wordt bijna net zo leuk als Dr. Phil :)
|
Citaat:
|
Citaat:
wrom zouden meisjes met hoofddoek zich meer gelijk voelen dan meisjes zonder hoofddoek? :confused: |
Zo'n hoofddoekjesverbod kan niet zomaar ingevoerd worden. Het verschil tussen Nederland en Frankrijk is dat wij in onze wet hebben vastgelegd dat wij een christelijk-joodse samenleving zijn, dus wij zijn niet neutraal en kunnen dit ook niet van onze ambtenaren eisen.
|
Citaat:
|
Citaat:
:) ik lach nu wel, maar niet heus :P |
Citaat:
ja :mad: :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, in West-Europa is het juist nog minder. Ik vraag me af waar jij dan heen wilt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Suriname schijnt t altijd feest te zijn, volgens een Surinaamse vriendin van me.
Dus da's een mooie optie :P |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik een land zou kiezen daaro, dan was het Chili, denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alsof je in Zuid-Amerika (of waar dan ook) geen dingen hebt waar je je aan kunt ergeren. LS ergert zich hier aan de domme, intolerante houding van kaaskoppen, dan ligt het voor dat hand dat hij zich in Chili of waar dan ook, ook wel gaat ergeren, bijvoorbeeld aan de gruwelijk ongelijke inkomensverdeling ofzo. Geen land is perfect. |
Citaat:
|
Citaat:
En waarom heb ik last van zelfhaat? :confused: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25. |