![]() |
Stomme DVD-speler
Mensen, ik krijg binnenkort gebrande DVD's, allemaal leuk een aardig, maar het probleem is, we hebben thuis een DVD-speler, maar die kan geen gebrande DVD's lezen, iemand die weet of er ook een mogelijkheid is zodat die DVD-speler dat wel doet ?
|
Ik weet het niet.. :s
|
voor 5 tientjes ergens een nieuwe kopen
|
ik heb dat geweten, maar sinds ik een dvd brander heb hoef ik dat niet meer :confused: ( lekker nutteloos )
|
---> Hardware
|
Pebkac
|
Ander merk danwel type dvd's proberen als je weet dat je dvd-speler wel daadwerkelijk gebrande dvd's lezen zou moeten kunnen.
|
Citaat:
Firmware zou kunnen, maar grote kans dat het gewoon niet werkt. Jammer! |
misschien dat de dvd in + gebrand is en dat jouw speler alleen - kan afspelen (of andersom). Mijn opa had dat ook. Dan kun je hem ook niet op de computer afspelen
|
[DVD-speler]
Woei, ik hoor al mensen roepen: koop dan een nieuwe DVD-speler, maar ik tik dit stukje ff voor m'n ouders.
Ze hebben een DVD speler van Lifetec, en het enigste wat die DVD-speler kan is DVD-'s afspelen en normale cd's, gebrande dingen gaan er wel in, maar ze doen verder niks. (die gebrande dingen dus.) Is er ook een mogelijkheid, denken jullie, waardoor die DVD-speler dat wel wil doen? (m'n ouders vertikken het een nieuwe te kopen) |
Citaat:
Het gaat hier om een gewone DVD-speler die is aangesloten op de televisie, het is er 1tje van Lifetec, en deze kan alleen normale DVD's en cd's lezen. |
Citaat:
Einde verhaal, weinig aan te doen.. (Let wel even op of je DVD speler niet alleen + of alleen - kan afspelen ofzo.) |
|
Heb je verschillende FABRIKANTEN (let op: dit is iets hèèl anders dan het merk) DVD-RW's gebruikt? En hoewel het slechts een bitsetting is, zou je ook -R en +R kunnen proberen.
DVD's met als mediacode (ATIP, zeg maar) RICOHJPNR01 schijnen 't overal goed te doen. Bekijk goede winkels als http://www.cdrwinkel.com/shop.html -- die bieden ook de mediacode van DVD's aan. Ik weet uit mijn hoofd dat de cakeboxspindeltjes van Traxdata +R 4x voor ongeveer 26 euri de deur uit gaat daar en met die schijfjes heb ik tot op heden louter positieve ervaringen mee op een hele reut verschillende DVD-spelers. En als prettige bijkomstigheid; de schijfjes kunnen (mits hardwarematig mogelijk) probleemloos op 8x gebrand worden. |
Citaat:
|
*topic merged*
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |