![]() |
[HKU] Bachelor of Art and Technology in Digital Video Design
Wat een titel...
Maargoed, dat lijkt me dus een reuze interessante opleiding Ik zit er over te denken om zoiets na mijn mbo ICT niveau 4 opleiding te gaan doen. Wat vraagjes: -Volgt iemand van jullie deze opleiding? -Vind je het leuk? -Heeft de HKU een goede organisatie? -Hoe was het toelatingsexamen? (volgens hun website komen er maar1 op de 4 tot 1 op de 8 mensen doorheen) -Wat voor vakken krijg je zoal? -Is de opleiding erg zwaar? Alvast Bedankt... |
Hopeloos kickje..
Iemand die msichien iets soortgelijks doet? |
Ik krijg binnen kort van de broer van iemand hier op het forum een mailtje die aan de HKU studeert. Ik wil zelf misschien audiovisual media gaan doen en ik was ook erg benieuwd naar deze vragen.
Vooral naar dat toelatings examen omdat ik sterk het idee krijg dat je heel getalenteerd moet zijn om toegelaten te worden. Als ik informatie krijg wat voor jou ook nuttig kan zijn krijg je het wel te horen...:) |
Het is heel grappig dat je met deze post komt, want ik ben de afgelopen weken heel erg aan het twijfelen aan mijn huidige opleidingskeuze: Management, Economie & Recht. De Automatische wedervraag daarbij is: "Wat zou ik dan WEL willen doen". En toen zat ik te denken aan een soort opleiding zoals audiovisual media, en deze klinkt ook erg interessant!
Maar zoals G.T.C al aangaf: je moet echt heel erg getalenteerd zijn wil je toegalaten worden op dit soort van opleidingen. Maar als je daadwerkelijk wordt toegelaten lijkt me het een geweldig leuke opleiding. |
Citaat:
|
Ik wil volgend jaar ook naar de HkU, maar ik ga iets heel anders doen (bTh writing for performance, ook al zo'n mooie naam.) Ik ben naar een open dag geweest en daar kreeg ik het idee dat ze soms wel wat chaotisch zijn (artistiek hè? dan krijg je dat) maar dat ze 'hart' hebben voor wat ze doen. Het is gewoon een hele leuke school, wel erg alternatief natuurlijk, maar het lijkt mij ontzettend leuk om daar naar toe te gaan.
|
hier een aantal dingen die ik beantwoord heb gekregen van iemand die aan de HKU studeert:
Bij de "screening" gaat het er om of je een goede mentaliteit hebt ten opzichte van de studie en de inhoud daarvan, en of je op een conceptueel ook nadenkt etc. Ze kiezen over het algemeen niet de technisch beste mensen uit (als die op de andere gebieden niets in te brengen hebben). Na je aanmelding krijg je een opdracht die je moet uitvoeren. Voor AVM is dit bijvoorbeeld een foto serie maken + een kort scenario voor een bepaald thema. daarna volgt een toelatingsgesprek waarbij je (tenminste zo was het de afgelopen paar jaren) 2 studenten en 2 leraren meer willen weten over jezelf en waarom je de studie wil volgen. De HKU zoekt niet zeer ervaren mensen, maar ook geen totaal onervaren. Het zijn niet allemaal mensen met een talent, en je hebt vier jaar om jezelf te ontwikkelen. Er zijn veel aanmeldingen en maar beperkt plaats, dus zijn er de toelatingsopdrachten om daar de mensen uit te pikken die goed bij de studie passen. Dit hoeven niet dezelfde mensen te zijn die het meest talentvol zijn. (bijvoorbeeld wanneer ze zo egocentrisch zijn dat ze in groepsverband destructief zouden zijn, als dit van toepassing is; of wanneer ze denken dat ze alles al weten, dan kan je ze ook niets meer leren). Aan de andere kant gaat de HKU niet de meest talentloze studenten aannemen natuurlijk, dat is zonde. |
Citaat:
Kleine tip: Als jij dit jaar ook van studie wil wisselen moet je snel een beslissing nemen want voor de studie AVM moet je je voor 15 mei hebben ingeschreven :( |
Even 1 dingetje: met een HBo kun je toch niet Bachelor of Arts worden? Ik dacht dat alleen de universiteiten die titel konden verstrekken:o
|
Citaat:
Vanwaar jouw keuze voor AVM boven die andere twee opleidingen binnen de HKU die erop lijken trouwens? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet niet precies welke 2 andere opleidingen jij bedoeld, maar ik zat te twijfelen tussen "audiovisual media", "Image & media Technology" en "Media Design & production". Ik heb nu mijn keuze gelegd op AVM. (ook al is dat nog niet zeker dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen of ik door moet gaan met mijn huidge studie) Bij AVM leer je echt de film technieken en vaardigheden om verschillende soorten producties te realiseren. (docu's, fictie, reportages) IMT leert je om animaties te maken en dergelijke. Dat komt er op meer dat je vaak dingen zal produceren voor de comercie. (flitsende aansprekende korte reclame spotjes) MDP leek mij ook minder leuk omdat je dan al veel meer richting het managen gaat. Je leert meer voor het beroep van producer. En dat is niet wat ik wil. Ik wil echt met de creatieve ideeën komen. Het echte werk uitvoeren. |
hebben jullie wat aan de info van m'n broer of.........? :)
succes met studiekeuze! (ik twijfel zelf ook nog steeds :| ) |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar antwoorden op mijn andere vragen :) |
ik denk dat je bijvoorbeeld om te weten te komen wat voor vakken gegeven worden het beste even kan mailen naar de desbetreffende faculteit.
Dat is iig wat ik zelf ook van plan ben te gaan doen voor AVM :) |
Je hebt gelijk, doe ik :)
|
Citaat:
ja lijkt mij inderdaad een goed idee van GTC anders gaat m'n broer er straks nog geld voor vragen :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ongetwijfeld zal er op het vwo ook wel zoiets zijn dat je na het 4e of 5e jaar je havo diploma haalt. |
Citaat:
En dat is zeer terecht, niet dat deze discussie daarover gaat, maar toch. Overigens kom ik ook in aanmerking voor zo'n stomme bachelorstitel maar ik heb me bewust afgemeld voor de uitreiking, omdat ik weiger aan dat stompzinnige systeem mee te doen. |
Citaat:
In nederland mag ik dan Ing voor mijn naam zetten. Internationaal mag ik B of Sc voor mijn naam zetten. (ik geloof alleen dat de afkorting niet Sc was, maar iets langer :s) Aan de universiteit heb je ook de studie elektro techniek en daar wordt het In voor je naam in nederland. En internationaal M of Sc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |