Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2004, 16:56
joopie
joopie is offline
Wat een titel...

Maargoed, dat lijkt me dus een reuze interessante opleiding Ik zit er over te denken om zoiets na mijn mbo ICT niveau 4 opleiding te gaan doen.

Wat vraagjes:

-Volgt iemand van jullie deze opleiding?
-Vind je het leuk?
-Heeft de HKU een goede organisatie?
-Hoe was het toelatingsexamen? (volgens hun website komen er maar1 op de 4 tot 1 op de 8 mensen doorheen)
-Wat voor vakken krijg je zoal?
-Is de opleiding erg zwaar?

Alvast Bedankt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 20:14
joopie
joopie is offline
Hopeloos kickje..

Iemand die msichien iets soortgelijks doet?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 08:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik krijg binnen kort van de broer van iemand hier op het forum een mailtje die aan de HKU studeert. Ik wil zelf misschien audiovisual media gaan doen en ik was ook erg benieuwd naar deze vragen.
Vooral naar dat toelatings examen omdat ik sterk het idee krijg dat je heel getalenteerd moet zijn om toegelaten te worden.

Als ik informatie krijg wat voor jou ook nuttig kan zijn krijg je het wel te horen...
Oud 06-04-2004, 08:52
Pall
Pall is offline
Het is heel grappig dat je met deze post komt, want ik ben de afgelopen weken heel erg aan het twijfelen aan mijn huidige opleidingskeuze: Management, Economie & Recht. De Automatische wedervraag daarbij is: "Wat zou ik dan WEL willen doen". En toen zat ik te denken aan een soort opleiding zoals audiovisual media, en deze klinkt ook erg interessant!

Maar zoals G.T.C al aangaf: je moet echt heel erg getalenteerd zijn wil je toegalaten worden op dit soort van opleidingen. Maar als je daadwerkelijk wordt toegelaten lijkt me het een geweldig leuke opleiding.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:57
joopie
joopie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-04-2004 @ 09:17 :

Als ik informatie krijg wat voor jou ook nuttig kan zijn krijg je het wel te horen...
Ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:10
Verwijderd
Ik wil volgend jaar ook naar de HkU, maar ik ga iets heel anders doen (bTh writing for performance, ook al zo'n mooie naam.) Ik ben naar een open dag geweest en daar kreeg ik het idee dat ze soms wel wat chaotisch zijn (artistiek hè? dan krijg je dat) maar dat ze 'hart' hebben voor wat ze doen. Het is gewoon een hele leuke school, wel erg alternatief natuurlijk, maar het lijkt mij ontzettend leuk om daar naar toe te gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
hier een aantal dingen die ik beantwoord heb gekregen van iemand die aan de HKU studeert:

Bij de "screening" gaat het er om of je een goede mentaliteit hebt ten opzichte van de studie en de inhoud daarvan, en of je op een conceptueel ook nadenkt etc. Ze kiezen over het algemeen niet de technisch beste mensen uit (als die op de andere gebieden niets in te brengen hebben).

Na je aanmelding krijg je een opdracht die je moet uitvoeren. Voor AVM is dit bijvoorbeeld een foto serie maken + een kort scenario voor een bepaald thema. daarna volgt een toelatingsgesprek waarbij je (tenminste zo was het de afgelopen paar jaren) 2 studenten en 2 leraren meer willen weten over jezelf en waarom je de studie wil volgen.

De HKU zoekt niet zeer ervaren mensen, maar ook geen totaal onervaren.
Het zijn niet allemaal mensen met een talent, en je hebt vier jaar om jezelf te ontwikkelen. Er zijn veel aanmeldingen en maar beperkt plaats, dus zijn er de toelatingsopdrachten om daar de mensen uit te pikken die goed bij de studie passen. Dit hoeven niet dezelfde mensen te zijn die het meest talentvol zijn. (bijvoorbeeld wanneer ze zo egocentrisch zijn dat ze in groepsverband destructief zouden zijn, als dit van toepassing is; of wanneer ze denken dat ze alles al weten, dan kan je ze ook niets meer leren).
Aan de andere kant gaat de HKU niet de meest talentloze studenten aannemen natuurlijk, dat is zonde.
Oud 06-04-2004, 12:11
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Pall schreef op 06-04-2004 @ 09:52 :
Het is heel grappig dat je met deze post komt, want ik ben de afgelopen weken heel erg aan het twijfelen aan mijn huidige opleidingskeuze: Management, Economie & Recht.
Voor mij geldt precies het zelfde. Ik studeer nu voor het 2e jaar elektrotechniek. Ik ga proberen nog wel mijn P te halen dit jaar en daarna wil ik er denk ik mee stoppen. Het is mij veels te veel berekenen en technisch bezig zijn. Ik wil liever mijn creatieve ideeën uitvoeren zoals met de studie AVM (audiovisual media)

Kleine tip: Als jij dit jaar ook van studie wil wisselen moet je snel een beslissing nemen want voor de studie AVM moet je je voor 15 mei hebben ingeschreven
Oud 06-04-2004, 12:33
El Kim
El Kim is offline
Even 1 dingetje: met een HBo kun je toch niet Bachelor of Arts worden? Ik dacht dat alleen de universiteiten die titel konden verstrekken
Oud 06-04-2004, 12:42
Pall
Pall is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-04-2004 @ 13:11 :
Kleine tip: Als jij dit jaar ook van studie wil wisselen moet je snel een beslissing nemen want voor de studie AVM moet je je voor 15 mei hebben ingeschreven
Ah, dat is fijn om te weten. Maar waarschijnlijk weet ik pas rond die datum of ik werkelijk wil veranderen van opleiding. Het is natuurlijk best een grote gok om ineens van de MER naar zo'n soort opleiding te gaan. Hoewel; als je toegelaten wordt via zo'n opdracht weet je wel meteen of je het een beetje aankan.

Vanwaar jouw keuze voor AVM boven die andere twee opleidingen binnen de HKU die erop lijken trouwens?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 06-04-2004 @ 13:33 :
Even 1 dingetje: met een HBo kun je toch niet Bachelor of Arts worden? Ik dacht dat alleen de universiteiten die titel konden verstrekken
Áls ik toegelaten wordt en áls ik de studie afmaak wordt ik bachelor of theatre - maar hoe dat zit weet ik ook niet precies eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Even 1 dingetje: met een HBO kun je toch niet Bachelor of Arts worden? Ik dacht dat alleen de universiteiten die titel konden verstrekken
Offtopic: Hogescholen mogen er volgens mij vanalles achter plakken wat ze willen. Al heb jij de HBO opleiding kantklossen en punniken gedaan dan ben je "Bachelor in kantklossen en punniken." Dus dit is geen Bachelor of Arts zoals aan de uni, maar Bachelor of Art and Technology waar het gedeelte "Art and Technology" dus een gedeelte is...Vrij wazige uitleg, maar toch, misschien dat je hem snapt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 06-04-2004 @ 14:15 :
Offtopic: Hogescholen mogen er volgens mij vanalles achter plakken wat ze willen. Al heb jij de HBO opleiding kantklossen en punniken gedaan dan ben je "Bachelor in kantklossen en punniken." Dus dit is geen Bachelor of Arts zoals aan de uni, maar Bachelor of Art and Technology waar het gedeelte "Art and Technology" dus een gedeelte is...Vrij wazige uitleg, maar toch, misschien dat je hem snapt.
Dat verklaart ook mijn misschien-to-be-titel-als-ik-toegelaten-wordt bachelor of theatre.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:13
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
als je dat aan de uni studeert wordt je dan niet Master of Arts?
Oud 06-04-2004, 14:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Pall schreef op 06-04-2004 @ 13:42 :
Ah, dat is fijn om te weten. Maar waarschijnlijk weet ik pas rond die datum of ik werkelijk wil veranderen van opleiding. Het is natuurlijk best een grote gok om ineens van de MER naar zo'n soort opleiding te gaan. Hoewel; als je toegelaten wordt via zo'n opdracht weet je wel meteen of je het een beetje aankan.

Vanwaar jouw keuze voor AVM boven die andere twee opleidingen binnen de HKU die erop lijken trouwens?
hmm, maar als je pas zo laat weet of je echt wil veranderen ga je dan een jaar niks doen ofzo? Of kies je dan uiteindelijk voor een andere studie ook al is dat dan niet 100% wat je wil...?

ik weet niet precies welke 2 andere opleidingen jij bedoeld, maar ik zat te twijfelen tussen "audiovisual media", "Image & media Technology" en "Media Design & production".

Ik heb nu mijn keuze gelegd op AVM. (ook al is dat nog niet zeker dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Ik zit zelf ook nog steeds te twijfelen of ik door moet gaan met mijn huidge studie)
Bij AVM leer je echt de film technieken en vaardigheden om verschillende soorten producties te realiseren. (docu's, fictie, reportages)
IMT leert je om animaties te maken en dergelijke. Dat komt er op meer dat je vaak dingen zal produceren voor de comercie. (flitsende aansprekende korte reclame spotjes)
MDP leek mij ook minder leuk omdat je dan al veel meer richting het managen gaat. Je leert meer voor het beroep van producer. En dat is niet wat ik wil. Ik wil echt met de creatieve ideeën komen. Het echte werk uitvoeren.
Oud 06-04-2004, 16:24
Gruppie
Gruppie is offline
hebben jullie wat aan de info van m'n broer of.........?

succes met studiekeuze! (ik twijfel zelf ook nog steeds )
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 06-04-2004 @ 15:13 :
als je dat aan de uni studeert wordt je dan niet Master of Arts?
Offtopic: Ja, wanneer jij je master hebt afgerond. Maar aangezien ik nog in de bachelorfase zit, zal ik eerst de titel BoA krijgen Maar goed, ik ga toch voor die mastertitel, dus dan maakt het ook niet uit. Sowieso vind ik het raar dat een hogeschool (bijna) dezelfde titel mag verlenen als een universiteit.
Oud 06-04-2004, 18:31
joopie
joopie is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 06-04-2004 @ 17:24 :
hebben jullie wat aan de info van m'n broer of.........?
Ja hoor, hij geeft in princiepe aan dat je met wat enthousiastme en een goede mentaliteit al een heel eind kunt komen...

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar antwoorden op mijn andere vragen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik denk dat je bijvoorbeeld om te weten te komen wat voor vakken gegeven worden het beste even kan mailen naar de desbetreffende faculteit.
Dat is iig wat ik zelf ook van plan ben te gaan doen voor AVM
Oud 06-04-2004, 20:09
joopie
joopie is offline
Je hebt gelijk, doe ik
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:30
Gruppie
Gruppie is offline
Citaat:
joopie schreef op 06-04-2004 @ 19:31 :
Ja hoor, hij geeft in princiepe aan dat je met wat enthousiastme en een goede mentaliteit al een heel eind kunt komen...

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar antwoorden op mijn andere vragen

ja lijkt mij inderdaad een goed idee van GTC anders gaat m'n broer er straks nog geld voor vragen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:04
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 06-04-2004 @ 22:30 :
ja lijkt mij inderdaad een goed idee van GTC anders gaat m'n broer er straks nog geld voor vragen
haha ja precies . naja....misschien kan die nog een leuk zakcentje gebruiken?
Oud 06-04-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 06-04-2004 @ 18:43 :
Offtopic: Ja, wanneer jij je master hebt afgerond. Maar aangezien ik nog in de bachelorfase zit, zal ik eerst de titel BoA krijgen Maar goed, ik ga toch voor die mastertitel, dus dan maakt het ook niet uit. Sowieso vind ik het raar dat een hogeschool (bijna) dezelfde titel mag verlenen als een universiteit.
Als je een HBO studie afrondt krijg je automatisch de titel bachelor, bij welke studie dan ook. Dat is dus dezelfde titel die je krijgt op de uni, vlak voor je doctoraal ofwel de master. Als je deze heb afgerond op de uni ben je dus master. Je kunt na je HBO bachelor meteen je master halen op de uni. Maar een bachelor of arts and technology is niet hetzelfde als bachelor of art want dat is kunstgeschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 07:01
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-04-2004 @ 23:07 :
Als je een HBO studie afrondt krijg je automatisch de titel bachelor, bij welke studie dan ook. Dat is dus dezelfde titel die je krijgt op de uni, vlak voor je doctoraal ofwel de master. Als je deze heb afgerond op de uni ben je dus master. Je kunt na je HBO bachelor meteen je master halen op de uni. Maar een bachelor of arts and technology is niet hetzelfde als bachelor of art want dat is kunstgeschiedenis.
als ik het zo hoor is het gewoon net zoiets als dat je op de havo na het 3e of 4e jaar je mavo diploma haalt.

En ongetwijfeld zal er op het vwo ook wel zoiets zijn dat je na het 4e of 5e jaar je havo diploma haalt.
Oud 07-04-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 06-04-2004 @ 23:07 :
Volgens mij niet. Dat is nou juist het probleem bij de implementatie van de bachelor-masterstructuur. Iemand die hier vier jaar HBO doet, krijgt een bachelorstitel. Maar iemand die drie jaar universiteit heeft doorlopen, krijgt de titel bachelor of arts resp. of science. Het zit 'm dus in die toevoeging, daaraan kan men in het buitenland zien dat je niet naar een universiteit bent gegaan.

En dat is zeer terecht, niet dat deze discussie daarover gaat, maar toch. Overigens kom ik ook in aanmerking voor zo'n stomme bachelorstitel maar ik heb me bewust afgemeld voor de uitreiking, omdat ik weiger aan dat stompzinnige systeem mee te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2004, 14:54
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-04-2004 @ 10:55 :
Volgens mij niet. Dat is nou juist het probleem bij de implementatie van de bachelor-masterstructuur. Iemand die hier vier jaar HBO doet, krijgt een bachelorstitel. Maar iemand die drie jaar universiteit heeft doorlopen, krijgt de titel bachelor of arts resp. of science. Het zit 'm dus in die toevoeging, daaraan kan men in het buitenland zien dat je niet naar een universiteit bent gegaan.

En dat is zeer terecht, niet dat deze discussie daarover gaat, maar toch. Overigens kom ik ook in aanmerking voor zo'n stomme bachelorstitel maar ik heb me bewust afgemeld voor de uitreiking, omdat ik weiger aan dat stompzinnige systeem mee te doen.
Dat klopt ook niet helemaal. Als ik mijn HBO studie elektrotechniek afmaak, krijg ik ook de titel bachelor of science. (en niet gewoon bachelor)
In nederland mag ik dan Ing voor mijn naam zetten. Internationaal mag ik B of Sc voor mijn naam zetten. (ik geloof alleen dat de afkorting niet Sc was, maar iets langer )

Aan de universiteit heb je ook de studie elektro techniek en daar wordt het In voor je naam in nederland.
En internationaal M of Sc.
Reageren

Regels voor berichten