![]() |
Even een dilemma,
Ik heb een paar seizoenen bij een strandpaviljoen gewerkt. Tot aan vorig jaar halver wege omdat ik ruzie met de baas had gekregen. Het lijkt me super gezellig om er weer te gaan werken maar ik kan dus niet zo maar ineens gaan komen daar weer.
Wat denken jullie moet ik gewoon bellen om te vragen of het mag oid? Zou dit niet 'stom'staan? |
oef, da's een moeilijke... Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je A) er wel graag wilt welken omdat het leuk is, maar B) geen zin hebt om met hangende pootjes bij je baas terug te komen. Waarom hadden jullie eigenlijk ruzie? als het jouw schuld was is het heel simpel: gewoon nederig je exuses maken, zeggen dat het toch wel een beetje lullige situatie was en vragen of er (grap, grap) zand over kan:P. Als het de schuld van je baas was, zou ik eerst heel goed nadenken of je die baan echt, echt écht wel terug wil
|
Citaat:
Maar ik had afgesproken om iedere zondag vast te komen werken. Het was erg warm die dag en hij had meer mensne gebeld om te komen werken. Kom ik daar aan zegt hij " o ik was vergeten dat het jou dag is" nu heb ik je niet emer nodig. En terug maar weer op je fietsje naar huis 10km. Maar goed later hadden we daar een soort van ruzie over gekregen en heb er nooit mee rgewerkt. Af en toe zie ik hem nog en dan zeggen we even gedag en verder niets. |
als je dan ruzie hebt lijkt het me dan niet echt een goed id om daar weer te gaan werken, maar je kunt het dan mischien toch wel proberen bij andere strandtente? ( als die er zijn natuurlijk
|
Citaat:
Doet hij het niet, dan is het jammer, doet hij het wel, dan is het leuk :) |
Citaat:
Maar als je goed terug leest is het niet knallende ruzie en zeggen we elkaar nog gedag... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe altijd dingen voor een lange periode, maar ik sprak ook is iemand die ieder jaar ergens anders ging werken en zo veel mensen leerden kennen en veel ervaringen opdeed. Het is net wat je ligt. Maar ik zou zeggen er zijn genoeg bedrijven en strandtenten die goede mensen kunnen gebruiken. Je bent nog ruim op tijd, probeer is ergens anders.
|
Als je daar weer wilt gaan werken gewoon weer solliciteren. Ruzie's of conflicten komen heus wel vaker, daar hoeft niemand een probleem van te maken. Ik had vorige zomer ook afgesproken wanneer ik op vakantie ging, en dat ik daarna nog een paar dagen uit zou rusten. Kom ik zondagavond thuis, bellen ze maandagochtend boos op dat ik op het rooster staat. Zij boos (en goed boos ik kreeg zelfs de directie aan de telefoon: als je niet komt dan zitten daar consequenties aan blabla). Ik ben de rest van de week niet gegaan, en vervolgens weer wel. Simpel, nooit meer een woord over gerept. Gewoon weer gaan en zelf er geen probleem van maken, hoog uit nog even zeggen dat je het jammer vindt hoe het vorige keer is verlopen.
|
ik wil maar ik druf niet te bellen,
tjee ik stel me aan :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Doe het nou maar gewoon, het gaat allemaal heel erg meevallen! |
Gewoon een verhaaltje verzinnen: zoiets van: ik hoorde van .... (vul naam vriend/vriendin in) dat jullie dit jaar weer mensen nodig hadden....
|
Het lijkt me dat jullie er, als volwassen mensen, over kunnen praten. Dus je kunt vast wel met je (ex) baas om de tafel gaan, of hem in ieder geval vragen of dat wat hem betreft mogelijk is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |