SuperSanne |
15-04-2004 16:35 |
Citaat:
rare kwast schreef op 15-04-2004 @ 15:21 :
de kans is zoooooo klein
aangezien je morgen ongesteld moet worden en een eitje maar twee dagen vruchtbaar is
en je de pil slikt waardoor er niet eens een eitje vrijkomt
ik denk een kans op de 0,00000000000001 ofzo
|
eh... ik weet niet waar jij gezeten hebt tijdens biologieles, maar een eitje kan maar (zonder bevrucht te worden) 12 uur in leven blijven. Een zaadcel houd het echter drie daren uit en kan "wachten" tot er een eitje vrijkomt. daar komt bij dat het moment dat je ongesteld moet worden, en het moment waarom ovulatie plaatsvind (en dat vind wél plaats als je de pil vergeet buiten je stopweek, daarom moet je, als dit gebeurt, eerst je strip afmaken en dan als je aan een nieuwe begint, pas de condooms weggooien), niets met elkaar te maken hebben. Door dingen als een veranderd eetpatroon, meer of minder beweging dan normaal, een griepje, of bijvoorbeeld tentamenstress kan je ovulatie later of juist eerder plaatsvinden, en is het dus mogenlijk dat je ovuleert terwijl je ongesteld bent (je oude eitje verlaat het gebouw terwijl het nieuwe eitje later tevooschijn komt doordat jij hebt zitten stressen over die vetvlek op je t-shirt die er niet uit is gegaan in de was).
ireentjah: k denk niet dat je zwanger bent, omdat je sex hebt gehad, en toen de pil bent vergeten. tenzij jij normaal altijd om...zeg maar... 7 uur 's ochtends je pil inneemd, deze vergeet en dan 's avonds laat sex hebt, jheb je als het goed is nog bescherming gehad van de pil van vorige dag. Zolang jij binnen 36 uur na de laatste pil met je vriendje gevreeën hebt, is er geen gevaar. Zaten er meer uren tusse, dan zou ik effe langs de huisarts gaan als ik jou was.
|