![]() |
[design] Software om Flyers te maken
Bestaat er een apart professioneel programma om flyers te maken of maken designers die gewoon met Photoshop en Illustrator?
|
Er is een apart programma voor..
Maar kan niet op de naam komen :/ |
Het kan met Photoshop en Illustrator en Quark: Xpress of InDesign. Maar dat zijn programma's waar je alleen wat mee kan als je trainingen hebt gevolgd, ook al denk je dat je er goed mee bent ;)
|
Wat Bluesman al zei:
Photoshop om foto's te bewerken Illustrator voor logo's en lijn dingen mee te maken Coreldraw is ongeveer hetzelfde idee als Illustrator Quark Xpress en Indesign zijn opmaak programma's (voor Affiches, tijdschriften enz..) |
Thnx!
|
Citaat:
Als je leuke affiches wilt maken schaf dan PrintHouseMagic aan. Makkelijk te gebruiken en waarschijnlijk meer geschikt voor wat je van plan bent. Echt, als je geen opleiding/training ervoor gevolgd hebt, begin er niet aan. |
Indesign is fijn, ik werk er zelf ook mee. Je moet er gewoon even aan wennen, een beetje mee spelen en voor dat je het weet maak je er wel wat leuks mee :)
Overigens, veel mensen snappen niet goed waar Indesign voor bedoeld is.. Het is geen programma als photoshop, je zet er de dingen die je met photoshop gemaakt hebt bij elkaar. |
Het is een lay out programma. Maar nogmaals: zonder training kan je er niks mee (ook al denk je het)
|
Waarom kan ik er dan wel mee overweg? :P
|
Citaat:
En CorelDraw vind ik niet echt beperkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om de discussie te sluiten: met Photoshop kan ik redelijk overweg - mede dankzij mijn connecties met mensen die er veel verstand van hebben.
Illustrator is idd andere koek - maar daarvoor kan ik wel hulp krijgen. Op dit moment ben ik met Pagemaker aan de gang (inclusief handleiding). Overigens niet voor een flyer, maar voor mijn scriptie. Verder zie ik wel hoe moeilijk de rest is - als het niet lukt, dan is dat niet erg. Ik kan overigens wel in Bluesman's argument komen, aangezien ik jarenlang met Cubase werk en nog steeds (zij het heel af en toe) nieuwe dingen tegenkom. Hetzelfde zal wel voor deze programma's gelden. |
MS Publisher (y)
|
Citaat:
Ik zou het knap vinden als je het hele color management systeem van photoshop kan begrijpen en instellen zonder training of opleiding ervoor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58. |