Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2004, 11:12
Verwijderd
Bestaat er een apart professioneel programma om flyers te maken of maken designers die gewoon met Photoshop en Illustrator?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 11:27
Verwijderd
Er is een apart programma voor..
Maar kan niet op de naam komen :/
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:49
Bluesman
Bluesman is offline
Het kan met Photoshop en Illustrator en Quark: Xpress of InDesign. Maar dat zijn programma's waar je alleen wat mee kan als je trainingen hebt gevolgd, ook al denk je dat je er goed mee bent
Oud 22-04-2004, 15:14
Verwijderd
Wat Bluesman al zei:
Photoshop om foto's te bewerken
Illustrator voor logo's en lijn dingen mee te maken
Coreldraw is ongeveer hetzelfde idee als Illustrator
Quark Xpress en Indesign zijn opmaak programma's (voor Affiches, tijdschriften enz..)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 16:42
Verwijderd
Thnx!
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 19:37
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Lean schreef op 22-04-2004 @ 16:14 :
Wat Bluesman al zei:
Photoshop om foto's te bewerken
Illustrator voor logo's en lijn dingen mee te maken
Coreldraw is ongeveer hetzelfde idee als Illustrator
Quark Xpress en Indesign zijn opmaak programma's (voor Affiches, tijdschriften enz..)
Corel Draw en Paint Shop pro zijn hele beperkte software paketten vergeleken met Illustrator en Photoshop. Quark Xpress en Indesigh zijn zeer ingewikkelde programma's, echt voor de pro's.

Als je leuke affiches wilt maken schaf dan PrintHouseMagic aan. Makkelijk te gebruiken en waarschijnlijk meer geschikt voor wat je van plan bent.

Echt, als je geen opleiding/training ervoor gevolgd hebt, begin er niet aan.
Oud 22-04-2004, 22:34
Flshman
Flshman is offline
Indesign is fijn, ik werk er zelf ook mee. Je moet er gewoon even aan wennen, een beetje mee spelen en voor dat je het weet maak je er wel wat leuks mee

Overigens, veel mensen snappen niet goed waar Indesign voor bedoeld is.. Het is geen programma als photoshop, je zet er de dingen die je met photoshop gemaakt hebt bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 02:02
Bluesman
Bluesman is offline
Het is een lay out programma. Maar nogmaals: zonder training kan je er niks mee (ook al denk je het)
Oud 23-04-2004, 09:47
Flshman
Flshman is offline
Waarom kan ik er dan wel mee overweg?
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 23-04-2004 @ 03:02 :
Het is een lay out programma. Maar nogmaals: zonder training kan je er niks mee (ook al denk je het)
Je kunt er zonder training echt wel mee over weg. Je weet natuurlijk niet precies wat er allemaal mee mogelijk is of hoe je bepaalde dingen sneller kunt doen, maar de basis dingen zoals het opmaken van een affiche met tekst en een afbeelding is heel makkelijk hoor. En een document maken volgt vanzelf (de grootte dan).
En CorelDraw vind ik niet echt beperkt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:40
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Flashman schreef op 23-04-2004 @ 10:47 :
Waarom kan ik er dan wel mee overweg?
Eh... dat kan je niet. Je kan wel basis dingen, maar echt niet genoeg om een goede lay out te maken die ook geschikt is voor de pers
Oud 23-04-2004, 17:43
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
Lean schreef op 23-04-2004 @ 14:43 :
Je kunt er zonder training echt wel mee over weg. Je weet natuurlijk niet precies wat er allemaal mee mogelijk is of hoe je bepaalde dingen sneller kunt doen, maar de basis dingen zoals het opmaken van een affiche met tekst en een afbeelding is heel makkelijk hoor. En een document maken volgt vanzelf (de grootte dan).
En CorelDraw vind ik niet echt beperkt.
Ja, maar nogmaals, alleen de standaard features. De belangrijkste dingen wijzen zichzelf namelijk niet en als je ze niet weet, mis je het belangrijkste. Coral Draw is zeer beperkt vergeleken met Illustrator. CorelDraw is meer gericht op de handige thuis gebruiker. Hetzelfde geldt voor PhotoEditor en Paint shop pro vergeleken met Photoshop.
Oud 23-04-2004, 17:50
Verwijderd
Om de discussie te sluiten: met Photoshop kan ik redelijk overweg - mede dankzij mijn connecties met mensen die er veel verstand van hebben.
Illustrator is idd andere koek - maar daarvoor kan ik wel hulp krijgen.
Op dit moment ben ik met Pagemaker aan de gang (inclusief handleiding). Overigens niet voor een flyer, maar voor mijn scriptie.

Verder zie ik wel hoe moeilijk de rest is - als het niet lukt, dan is dat niet erg.

Ik kan overigens wel in Bluesman's argument komen, aangezien ik jarenlang met Cubase werk en nog steeds (zij het heel af en toe) nieuwe dingen tegenkom. Hetzelfde zal wel voor deze programma's gelden.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:02
Verwijderd
MS Publisher
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:16
Bluesman
Bluesman is offline
Citaat:
alluman schreef op 23-04-2004 @ 18:50 :
Om de discussie te sluiten: met Photoshop kan ik redelijk overweg - mede dankzij mijn connecties met mensen die er veel verstand van hebben.
Illustrator is idd andere koek - maar daarvoor kan ik wel hulp krijgen.
Op dit moment ben ik met Pagemaker aan de gang (inclusief handleiding). Overigens niet voor een flyer, maar voor mijn scriptie.

Verder zie ik wel hoe moeilijk de rest is - als het niet lukt, dan is dat niet erg.

Ik kan overigens wel in Bluesman's argument komen, aangezien ik jarenlang met Cubase werk en nog steeds (zij het heel af en toe) nieuwe dingen tegenkom. Hetzelfde zal wel voor deze programma's gelden.
Precies.

Ik zou het knap vinden als je het hele color management systeem van photoshop kan begrijpen en instellen zonder training of opleiding ervoor.
Reageren

Regels voor berichten