![]() |
er was eens een muis in het gras...
Hehehe heb ooit eens een verhaal gelezen dat gewoon begonnen is met "er was eens een sprinkhaan in een kooi" en iedereen mocht aanvullen wat hij/zij wilde, echt grappig!
ben dus van plan het hier ook te lanceren: beginzin: " er was eens een muis in het gras" nu jullie :D |
Er was eens een muis in het gras,
en die wilde wel eens weten hoe de zee eruit zag, |
Er was eens een muis in het gras,
en die wilde wel eens weten hoe de zee eruit zag, de muis verdronk, maar hallucineerde zich stoned. Einde. |
Citaat:
|
jammer.
|
*zucht*
ik blijf dit soort dingen meer iets voor de kantine vinden ofzo... |
Citaat:
|
pff wel ja, laat maar, voor iets zoals dit heb je mensen nodig die het woord "enthousiasme" kennen :( (in plaats van het af te breken kan je het evengoed aanpassen naar je eigen smaak en het zo wél interessant maken)
|
Citaat:
Charlotte |
Citaat:
zo, dat ben ik kwijt. |
Citaat:
Nou zou ik dit hele gebeuren af kunnen doen met: geen mens is perfect, maar dat vind ik niets. Ik ga jou echter ook niet om advies vragen. Ik zal dan eens er op proberen te letten iets minder zeurderig over te komen, maar mijn mening zal ik nooit achter houden. Nog steeds ben ik namelijk mijzelf, net als zoveel anderen en voor zover ik daar zelf niets aan kan of wil doen zullen anderen mij maar zo moeten respecteren... Charlotte |
Citaat:
|
Citaat:
|
Er was eens een muis in het gras. Hij was naar iets opzoek. Het duurde alleen heel lang voordat hij het gevonden had. De muis had het namelijk nog steeds niet gevonden.
Snuifelend aan de grasspiertjes liep het muis richting het huis aan de rand van het grasveld. Door een klein kiertje bij de deur ging hij het huis binnen. Zoek, zoek, zoek... Aha! Daar had de muis al iets gevonden. Hij probeerde via een stoel op de tafel gekomen. Op de tafel stond een computer. Het muisje stapte op het toestenbord en typte met zijn pootjes het volgende in: forum.scholieren.com Toen de site tevoorschijn kwam sprong hij op de computermuis. Hij hopen dat het een meisje was. ;) Hij begon de muis te bewegen. Langzaam scrolde hij naar beneden. Hij zocht het subforum "m&m". Eenmaal daar aangekomen maakte hij een nieuw onderwerp met het verzoek: ALLERLIEFSTE FORUMBAZEN. ZET ALSJULLIEBLIEFT EEN SLOTJE OP HET TOPIC: er was eens een muis in het gras... OP LETTEREN groetjes Muis. Tevreden sprong de muis van de tafel af en liep weer naar buiten. Toen zat de muis weer in het gras... |
:D :D Duiveltje....Briljant :D :D (y)
|
Citaat:
|
Er was eens een muis in het gras, maar daar kwam de nerd en pakte het draadloze geval op. Hij had het tijdens zijn bezoek aan het Letterenforum uit woede door zijn ruit de tuin in gegooid. Zonde van de electronica, maar dat doen titels als "er was eens een muis in het gras..." met muizen, draadloos of niet.
|
EggeD:
:D (y) |
Citaat:
|
Zo'n topic stimuleerd de "zieke" :evil: geest zo te zien :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geweldig duivelaartje, hoe goed echt! super!
(al was ik in het begin toch even bang dat je echt met een 'vervolgverhaal' of hoe men het ook noemen mag, zou beginnen) Charlotte |
Nee hoor, het was echt de bedoeling richting het "slotje" te gaan. :)
|
Citaat:
s best wel grappig :D |
Citaat:
alleen wel jammer dat dat slotje er nog niet op zit! maar ja, ook een klein beetje onze eigen schuld dat deze nog zo hoog staat, niet waar?! :) Charlotte |
Citaat:
Maar waar blijft het slotje nou?:s;) |
Hoei, had ik dit toch bijna gemist.
Ik ben niet zo iemand van slotjes en aangezien er op dit moment niemand iemand anders bewerkt met een botte bijl in deze thread, vind ik het allemaal wel goed gaan ook. Het is alleen wat off-topic, maar dat kunnen we terugbuigen. Let op. Ik wil deze niet naar de kantine verplaatsen, omdat ik niet te streng wil zijn met het afbakenen van het gebied letteren en literatuur. Als we alleen maar de deur gesloten houden voor alles wat vreemd en nieuw is, wordt literatuur natuurlijk nooit interessant. Nu zijn deze vervolgverhalen in de regel niet bijzonder spannend, maar ik vind toch dat dat niet echt een reden is om er bij voorbaat laatdunkend over te doen. Ik kan me nog een paar surrealisten herinneren die wel ergere wanliteratuur geschreven hebben (die gelukkig nu in het geheel niet meer gelezen wordt). Maar goed. Lekker door laten pruttelen is mijn devies. Commentaar is welkom. LUH-3417 |
Het is toch niet bepaald vreemd of nieuw lijkt mij?!
Iedereen kent dit soort dingen wel en het maakt dit forum heus niet interessanter en de gehele letterkunde/literatuur ook niet vind ik. Als mensen dit soort dingen leuk vinden is dat natuurlijk prima, maar dit heeft gewoon niets met letterkunde (of welk woord je er ook voor gebruiken wilt) te maken, het gaat puur om de lol en kan dus rustig en mijns inziens veel beter, ergens anders naar verplaatst worden. Charlotte |
Gezellig met z'n allen een verhaal maken vind ik eigenlijk iets Kantine-achtigs. Daar komen veel meer mensen, meer gezelligheid, minder serieus dan hier op Letteren...
Het lijkt mij dat Letteren dan rommelig wordt. :o Al die "laten we samen een verhaal maken"-topics. Maar ja. :) |
Best een aantal hoogstaande werken zijn door meerdere personen geschreven, '... Sara Burgerhart' van Wolff en Deken bijvoorbeeld.
|
Ja, ok. Maar al de titels van die "samenmaak verhaaltjes" geven mij een goede indruk :| .
Niet dus... |
Citaat:
|
Citaat:
"met z'n allen..." :| Nee... als het nou serieus was... :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wow, tegenstand. :)
Ik ben het geheel met jullie eens dat de vervolgverhalen die hier doorgaans gepost worden niet veel om het lijf hebben en dat ze ook wat te talrijk zijn de laatste tijd. We hebben er nu twee te tegelijk aan de gang (hoewel deze meer een discussie over vervolgverhalen geworden is) en nieuwe zal ik dan ook de kop indrukken zolang er nog anderen actief zijn. Het is misschien alleen maar lol en pret, maar niemand zal kunnen ontkennen dat het een narratieve tekst is die geschreven is door mensen. Mij lijken dat genoeg kwaliteit om als 'verhaal' door te gaan. De onconventionele vorm en manier van hoe het in elkaar gezet worden, zijn dingen die tot nu toe vooral een bezwaar zijn, maar het evengoed een stuk interessanter kunnen maken. In plaats van lopen zeuren, zouden jullie als enthousiaste avantgardisten deze andersheid moeten aanpakken om de bestaande literatuur ermee te bestrijden! Schaam je voor je passieve houding! :) LUH-3417 - Ik zal dit type topics in de gaten houden, zodat het geen stortvloed wordt en het forum overneemt. Ik wil ze echter nog steeds niet verbannen, vanwege het potentiëel. |
*zucht*
tsja, van LUH zullen we nooit kunnen winnen natuurlijk :D |
Al was het alleen al vanwegen mijn modderetermachten! Bwahahaha! :)
LUH-3417 |
inderdaad!
|
LUH: (y)
|
LUH, je draagt zelf niet eens bij. Beetje hypocriet, he stiekemerd. ;)
|
Nee, ik heb dat eerst wel gedaan, maar ik heb nu al moeite om mijn eigen verhalen te produceren. Laat staan dat ik die van anderen ook nog eens moet schrijven. :)
LUH-3417 |
Citaat:
Dus met andere woorden schrijf jij je teksten nooit voor de lol, enkel om "serieus" te doen, wat een saaie verhalen moeten dat niet zijn! :s |
Ik 'schrijf' mijn 'verhalen' om meer redenen dan alleen lol!
En dit soort dingen vind ik puur lol, niet meer dan dat...en dan nog eens heel irritante ook! maar goed, dat is mijn mening maar hoor! trek het je niet te veel aan, LUH heeft het allemaal in de hand :) Charlotte |
Citaat:
En gaat het dan niet slechts om enkele zinnen of heb ik dit hele systeem geheel verkeerd begrepen? Charlotte |
Je hebt gelijk, het was niet echt een excuus. Het is meer dat ik er zelf niet zoveel heil in zie en het literaire fut (is dat nu een woord of niet?) dat ik nog over heb liever steek in mijn eigen verhalen. Ik ben een egoïst ja. Of ik bespaar de anderen een hoop ellende, dat kan ook. :)
LUH-3417 |
Citaat:
dit zijn ook dus een van mijn redenen, maar dus niet reden genoeg om het te verplaatsen naar iets waar deze fut (hmm, het is wel een woord, maar verkeerd gebruikt denk ik) wat meer lijkt te zijn? Charlotte |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |