Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 19:31
paard van troje
paard van troje is offline
Hehehe heb ooit eens een verhaal gelezen dat gewoon begonnen is met "er was eens een sprinkhaan in een kooi" en iedereen mocht aanvullen wat hij/zij wilde, echt grappig!

ben dus van plan het hier ook te lanceren:

beginzin: " er was eens een muis in het gras"

nu jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2004, 20:02
Verwijderd
Er was eens een muis in het gras,

en die wilde wel eens weten hoe de zee eruit zag,
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 20:11
.boris
.boris is offline

de muis verdronk, maar hallucineerde zich stoned.

Einde.
Oud 26-04-2004, 20:41
paard van troje
Citaat:
startrak schreef op 26-04-2004 @ 21:11 :

de muis verdronk, maar hallucineerde zich stoned.

Einde.
maar toen kwam hij in de muizenhemel en daar kwam hij zijn moeder tegen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 21:51
.boris
.boris is offline
jammer.
Oud 27-04-2004, 13:28
Charlottetje
Charlottetje is offline
*zucht*
ik blijf dit soort dingen meer iets voor de kantine vinden ofzo...
Oud 27-04-2004, 15:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-04-2004 @ 14:28 :
*zucht*
ik blijf dit soort dingen meer iets voor de kantine vinden ofzo...
Precies, er komt namelijk nooit een goed verhaal van.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:20
paard van troje
pff wel ja, laat maar, voor iets zoals dit heb je mensen nodig die het woord "enthousiasme" kennen (in plaats van het af te breken kan je het evengoed aanpassen naar je eigen smaak en het zo wél interessant maken)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:59
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
paard van troje schreef op 27-04-2004 @ 16:20 :
pff wel ja, laat maar, voor iets zoals dit heb je mensen nodig die het woord "enthousiasme" kennen (in plaats van het af te breken kan je het evengoed aanpassen naar je eigen smaak en het zo wél interessant maken)
maar dit is allemaal gewoon voor de fun, heeft totaal niets met literatuur of iets in die zin te maken. Dit forum wordt over het algemeen meer gebruikt om boeken te bespreken of er iets over te weten te komen of om verhalen te plaatsen, maar niet dit soort dingen, dat lijkt me gewoon meer iets voor de kantine...

Charlotte
Oud 27-04-2004, 16:05
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-04-2004 @ 16:59 :
maar dit is allemaal gewoon voor de fun, heeft totaal niets met literatuur of iets in die zin te maken. Dit forum wordt over het algemeen meer gebruikt om boeken te bespreken of er iets over te weten te komen of om verhalen te plaatsen, maar niet dit soort dingen, dat lijkt me gewoon meer iets voor de kantine...

Charlotte
t valt mij op dat je vrij veel zeurt en vrijwel overal wat op aan te merken hebt. en dat op een heel bemoeizuchtige manier alsof jij de beste bent op alle gebieden enzo.

zo, dat ben ik kwijt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:07
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 27-04-2004 @ 17:05 :
t valt mij op dat je vrij veel zeurt en vrijwel overal wat op aan te merken hebt. en dat op een heel bemoeizuchtige manier alsof jij de beste bent op alle gebieden enzo.

zo, dat ben ik kwijt.
Dat spijt me dan zeer, want ik vind mijzelf zeker nergens de beste in. Ik heb slechts een mening die ik ook uitdraag en volgens jou dus op een foute manier.
Nou zou ik dit hele gebeuren af kunnen doen met: geen mens is perfect, maar dat vind ik niets. Ik ga jou echter ook niet om advies vragen. Ik zal dan eens er op proberen te letten iets minder zeurderig over te komen, maar mijn mening zal ik nooit achter houden. Nog steeds ben ik namelijk mijzelf, net als zoveel anderen en voor zover ik daar zelf niets aan kan of wil doen zullen anderen mij maar zo moeten respecteren...

Charlotte
Oud 28-04-2004, 18:24
paard van troje
Citaat:
Charlottetje schreef op 28-04-2004 @ 15:07 :
Dat spijt me dan zeer, want ik vind mijzelf zeker nergens de beste in. Ik heb slechts een mening die ik ook uitdraag en volgens jou dus op een foute manier.
Nou zou ik dit hele gebeuren af kunnen doen met: geen mens is perfect, maar dat vind ik niets. Ik ga jou echter ook niet om advies vragen. Ik zal dan eens er op proberen te letten iets minder zeurderig over te komen, maar mijn mening zal ik nooit achter houden. Nog steeds ben ik namelijk mijzelf, net als zoveel anderen en voor zover ik daar zelf niets aan kan of wil doen zullen anderen mij maar zo moeten respecteren...

Charlotte
lekker antwoord!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:37
Mu
Mu is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 28-04-2004 @ 15:07 :

Charlotte
WestSIIIIIIDEEEEE.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Er was eens een muis in het gras. Hij was naar iets opzoek. Het duurde alleen heel lang voordat hij het gevonden had. De muis had het namelijk nog steeds niet gevonden.
Snuifelend aan de grasspiertjes liep het muis richting het huis aan de rand van het grasveld. Door een klein kiertje bij de deur ging hij het huis binnen. Zoek, zoek, zoek...

Aha! Daar had de muis al iets gevonden. Hij probeerde via een stoel op de tafel gekomen. Op de tafel stond een computer. Het muisje stapte op het toestenbord en typte met zijn pootjes het volgende in:

forum.scholieren.com

Toen de site tevoorschijn kwam sprong hij op de computermuis. Hij hopen dat het een meisje was. Hij begon de muis te bewegen. Langzaam scrolde hij naar beneden. Hij zocht het subforum "m&m".

Eenmaal daar aangekomen maakte hij een nieuw onderwerp met het verzoek:

ALLERLIEFSTE FORUMBAZEN. ZET ALSJULLIEBLIEFT EEN SLOTJE OP HET TOPIC: er was eens een muis in het gras... OP LETTEREN

groetjes Muis.

Tevreden sprong de muis van de tafel af en liep weer naar buiten. Toen zat de muis weer in het gras...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 11:51
firelizzard
firelizzard is offline
Duiveltje....Briljant
Oud 29-04-2004, 12:06
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 29-04-2004 @ 12:51 :
Duiveltje....Briljant
Dank je
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:20
EggeD
EggeD is offline
Er was eens een muis in het gras, maar daar kwam de nerd en pakte het draadloze geval op. Hij had het tijdens zijn bezoek aan het Letterenforum uit woede door zijn ruit de tuin in gegooid. Zonde van de electronica, maar dat doen titels als "er was eens een muis in het gras..." met muizen, draadloos of niet.
Oud 29-04-2004, 12:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
EggeD:

Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:31
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-04-2004 @ 13:28 :
EggeD:

Zonder jou was het nooit gelukt
Oud 29-04-2004, 12:34
firelizzard
firelizzard is offline
Zo'n topic stimuleerd de "zieke" geest zo te zien
Oud 29-04-2004, 14:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 29-04-2004 @ 13:31 :
Zonder jou was het nooit gelukt
Oh?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:52
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
firelizzard schreef op 29-04-2004 @ 13:34 :
Zo'n topic stimuleerd de "zieke" geest zo te zien
Tis maar hoe je "muis" opvat he.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
Geweldig duivelaartje, hoe goed echt! super!
(al was ik in het begin toch even bang dat je echt met een 'vervolgverhaal' of hoe men het ook noemen mag, zou beginnen)
Charlotte
Oud 29-04-2004, 15:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee hoor, het was echt de bedoeling richting het "slotje" te gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:01
paard van troje
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-04-2004 @ 12:47 :
Er was eens een muis in het gras. Hij was naar iets opzoek. Het duurde alleen heel lang voordat hij het gevonden had. De muis had het namelijk nog steeds niet gevonden.
Snuifelend aan de grasspiertjes liep het muis richting het huis aan de rand van het grasveld. Door een klein kiertje bij de deur ging hij het huis binnen. Zoek, zoek, zoek...

Aha! Daar had de muis al iets gevonden. Hij probeerde via een stoel op de tafel gekomen. Op de tafel stond een computer. Het muisje stapte op het toestenbord en typte met zijn pootjes het volgende in:

forum.scholieren.com

Toen de site tevoorschijn kwam sprong hij op de computermuis. Hij hopen dat het een meisje was. Hij begon de muis te bewegen. Langzaam scrolde hij naar beneden. Hij zocht het subforum "m&m".

Eenmaal daar aangekomen maakte hij een nieuw onderwerp met het verzoek:

ALLERLIEFSTE FORUMBAZEN. ZET ALSJULLIEBLIEFT EEN SLOTJE OP HET TOPIC: er was eens een muis in het gras... OP LETTEREN

groetjes Muis.

Tevreden sprong de muis van de tafel af en liep weer naar buiten. Toen zat de muis weer in het gras...

s best wel grappig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 21:38
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-04-2004 @ 16:24 :
Nee hoor, het was echt de bedoeling richting het "slotje" te gaan.
ja, dat merkte ik op een gegeven moment gelukkig!
alleen wel jammer dat dat slotje er nog niet op zit!
maar ja, ook een klein beetje onze eigen schuld dat deze nog zo hoog staat, niet waar?!
Charlotte
Oud 30-04-2004, 09:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 29-04-2004 @ 22:38 :
ja, dat merkte ik op een gegeven moment gelukkig!
alleen wel jammer dat dat slotje er nog niet op zit!
maar ja, ook een klein beetje onze eigen schuld dat deze nog zo hoog staat, niet waar?!
Charlotte
Ja, als we er niet steeds op hadden gereageerd stond het allang onderaan .

Maar waar blijft het slotje nou?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 10:42
Verwijderd
Hoei, had ik dit toch bijna gemist.

Ik ben niet zo iemand van slotjes en aangezien er op dit moment niemand iemand anders bewerkt met een botte bijl in deze thread, vind ik het allemaal wel goed gaan ook. Het is alleen wat off-topic, maar dat kunnen we terugbuigen. Let op.

Ik wil deze niet naar de kantine verplaatsen, omdat ik niet te streng wil zijn met het afbakenen van het gebied letteren en literatuur. Als we alleen maar de deur gesloten houden voor alles wat vreemd en nieuw is, wordt literatuur natuurlijk nooit interessant.

Nu zijn deze vervolgverhalen in de regel niet bijzonder spannend, maar ik vind toch dat dat niet echt een reden is om er bij voorbaat laatdunkend over te doen. Ik kan me nog een paar surrealisten herinneren die wel ergere wanliteratuur geschreven hebben (die gelukkig nu in het geheel niet meer gelezen wordt). Maar goed. Lekker door laten pruttelen is mijn devies. Commentaar is welkom.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:09
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het is toch niet bepaald vreemd of nieuw lijkt mij?!
Iedereen kent dit soort dingen wel en het maakt dit forum heus niet interessanter en de gehele letterkunde/literatuur ook niet vind ik.
Als mensen dit soort dingen leuk vinden is dat natuurlijk prima, maar dit heeft gewoon niets met letterkunde (of welk woord je er ook voor gebruiken wilt) te maken, het gaat puur om de lol en kan dus rustig en mijns inziens veel beter, ergens anders naar verplaatst worden.

Charlotte
Oud 30-04-2004, 11:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Gezellig met z'n allen een verhaal maken vind ik eigenlijk iets Kantine-achtigs. Daar komen veel meer mensen, meer gezelligheid, minder serieus dan hier op Letteren...

Het lijkt mij dat Letteren dan rommelig wordt. Al die "laten we samen een verhaal maken"-topics.

Maar ja.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:30
EggeD
EggeD is offline
Best een aantal hoogstaande werken zijn door meerdere personen geschreven, '... Sara Burgerhart' van Wolff en Deken bijvoorbeeld.
Oud 30-04-2004, 11:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, ok. Maar al de titels van die "samenmaak verhaaltjes" geven mij een goede indruk .

Niet dus...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:35
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-04-2004 @ 12:32 :
Ja, ok. Maar al de titels van die "samenmaak verhaaltjes" geven mij een goede indruk .

Niet dus...
Oh niet ?
Oud 30-04-2004, 11:38
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-04-2004 @ 12:35 :
Oh niet ?
"er was een muis in het gras..."
"met z'n allen..."

Nee... als het nou serieus was...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:39
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 30-04-2004 @ 12:38 :
"er was een muis in het gras..."
"met z'n allen..."

Nee... als het nou serieus was...
Ach kom op, dat kan bijna niet serieus. Als ik een verhaal schrijf doe ik dat zelf, iemand anders zou mijn ideeen alleen maar overhoop gooien. Krijg je zo'n verhaal met elke paragraaf een plotselijke wending door opbotsende persoonlijkheden.
Oud 30-04-2004, 11:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 30-04-2004 @ 12:39 :
Ach kom op, dat kan bijna niet serieus. Als ik een verhaal schrijf doe ik dat zelf, iemand anders zou mijn ideeen alleen maar overhoop gooien. Krijg je zo'n verhaal met elke paragraaf een plotselijke wending door opbotsende persoonlijkheden.
Daarom zeg ik toch: Kantine!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 11:54
Verwijderd
Wow, tegenstand.

Ik ben het geheel met jullie eens dat de vervolgverhalen die hier doorgaans gepost worden niet veel om het lijf hebben en dat ze ook wat te talrijk zijn de laatste tijd. We hebben er nu twee te tegelijk aan de gang (hoewel deze meer een discussie over vervolgverhalen geworden is) en nieuwe zal ik dan ook de kop indrukken zolang er nog anderen actief zijn.

Het is misschien alleen maar lol en pret, maar niemand zal kunnen ontkennen dat het een narratieve tekst is die geschreven is door mensen. Mij lijken dat genoeg kwaliteit om als 'verhaal' door te gaan. De onconventionele vorm en manier van hoe het in elkaar gezet worden, zijn dingen die tot nu toe vooral een bezwaar zijn, maar het evengoed een stuk interessanter kunnen maken.

In plaats van lopen zeuren, zouden jullie als enthousiaste avantgardisten deze andersheid moeten aanpakken om de bestaande literatuur ermee te bestrijden! Schaam je voor je passieve houding!

LUH-3417 - Ik zal dit type topics in de gaten houden, zodat het geen stortvloed wordt en het forum overneemt. Ik wil ze echter nog steeds niet verbannen, vanwege het potentiëel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 12:06
Charlottetje
Charlottetje is offline
*zucht*
tsja, van LUH zullen we nooit kunnen winnen natuurlijk
Oud 30-04-2004, 12:12
Verwijderd
Al was het alleen al vanwegen mijn modderetermachten! Bwahahaha!

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 12:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
inderdaad!
Oud 30-04-2004, 12:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
LUH:
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 17:00
EggeD
EggeD is offline
LUH, je draagt zelf niet eens bij. Beetje hypocriet, he stiekemerd.
Oud 30-04-2004, 17:33
Verwijderd
Nee, ik heb dat eerst wel gedaan, maar ik heb nu al moeite om mijn eigen verhalen te produceren. Laat staan dat ik die van anderen ook nog eens moet schrijven.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:15
paard van troje
Citaat:
Charlottetje schreef op 30-04-2004 @ 12:09 :

het gaat puur om de lol en kan dus rustig en mijns inziens veel beter, ergens anders naar verplaatst worden.

Charlotte

Dus met andere woorden schrijf jij je teksten nooit voor de lol, enkel om "serieus" te doen, wat een saaie verhalen moeten dat niet zijn!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 18:29
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik 'schrijf' mijn 'verhalen' om meer redenen dan alleen lol!
En dit soort dingen vind ik puur lol, niet meer dan dat...en dan nog eens heel irritante ook!
maar goed, dat is mijn mening maar hoor!
trek het je niet te veel aan, LUH heeft het allemaal in de hand

Charlotte
Oud 30-04-2004, 18:31
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 30-04-2004 @ 18:33 :
Nee, ik heb dat eerst wel gedaan, maar ik heb nu al moeite om mijn eigen verhalen te produceren. Laat staan dat ik die van anderen ook nog eens moet schrijven.

LUH-3417
dat is dan toch geen verhaal van iemand anders maar van meerdere mensen samen?
En gaat het dan niet slechts om enkele zinnen of heb ik dit hele systeem geheel verkeerd begrepen?

Charlotte
Oud 30-04-2004, 18:45
Verwijderd
Je hebt gelijk, het was niet echt een excuus. Het is meer dat ik er zelf niet zoveel heil in zie en het literaire fut (is dat nu een woord of niet?) dat ik nog over heb liever steek in mijn eigen verhalen. Ik ben een egoïst ja. Of ik bespaar de anderen een hoop ellende, dat kan ook.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 19:04
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 30-04-2004 @ 19:45 :
Je hebt gelijk, het was niet echt een excuus. Het is meer dat ik er zelf niet zoveel heil in zie en het literaire fut (is dat nu een woord of niet?) dat ik nog over heb liever steek in mijn eigen verhalen. Ik ben een egoïst ja. Of ik bespaar de anderen een hoop ellende, dat kan ook.

LUH-3417
nee, zeker geen excuus en fut is een woord, denk ik.
dit zijn ook dus een van mijn redenen, maar dus niet reden genoeg om het te verplaatsen naar iets waar deze fut (hmm, het is wel een woord, maar verkeerd gebruikt denk ik) wat meer lijkt te zijn?

Charlotte
Oud 01-05-2004, 08:21
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 30-04-2004 @ 19:45 :

LUH-3417
Ik grapte deels ook maar, ik snap dat je hier geen zin in hebt. Hoewel ik je er op wil wijzen dat er best wat leuke wendingen in dat Verhaal met zijn allen zitten.
Oud 01-05-2004, 09:14
paard van troje
Citaat:
EggeD schreef op 01-05-2004 @ 09:21 :
Ik grapte deels ook maar, ik snap dat je hier geen zin in hebt. Hoewel ik je er op wil wijzen dat er best wat leuke wendingen in dat Verhaal met zijn allen zitten.
Spijtig dat het hier niet gaat, maar ik reageer al mijn literaire invallen nu wel af op "Verhaal met z'n allen"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten