![]() |
media entertainment management
Ik zit dus erg te twijfelen tussen de opleiding doen op de hogeschool in haarlem of op de kunstacedemie in utrecht.
Ik ben vaak zat naar een open dag geweest in haarlem en de opleiding zelf lijkt me chill, de school en sfeer wat minder. Nou kwam ik er nogal laat achter dat in Utrecht ook bijna een soort gelijke studie is. Maar ik kan dus niet meer naar een open dag om te checken wat ik er van vind. Ik denk dat ik me beter thuisvoel op een kunstacedemie dan op een wat economischere school in haarlem. Maar verder eigenlijk weet ik dus helemaal niks van de kunstacedemie in utrecht. Ik vroeg me af of er hier mensen zitten of mensen kennen die één van deze opleidingen doet. Zodat ik een beetje het verschil weet met betrekking tot schoolsysteem, sfeer, de mensen, zwaarheid opleiding etc. Graag beetje objectief. |
Hej
Ja ik zit in Utrecht op de HKU. :) In het eerste jaar op de HKU krijg je 4 verschillende modulen die allemaal op een ander gebied gericht zijn, omdat je na het eerste jaar je afstudeerrichting kiest, dat is music, theater, media, visual arts en design of entertainment management, let op, op de HKU is het Of Media Of entertainment en dus niet allebei. De sfeer is heel goed, gezellige mensen, leuke leraren en de gewoonlijke problemen op iedere hogeschool haha zoals leraren die niet bereikbaar zijn etc. Een groot voordeel vind ik dat je direct in contact staat met 'kunstenaars'. Ik hoop dat je een keuze kunt maken. Succes ermee. Groetjes Marleen |
Ik ga zelf (als ik word ingeloot) MEM doen in Rotterdam en heb laatst een meisje gebeld die dezelfde studie in Haarlem doet. Ze was er erg enthousiast over en alle dingen die ze erover vertelde (projecten, zoals een single met een artiest opnemen in een studio, of filmpjes maken) spraken mij ook erg aan.
Ik heb erg veel zin in de studie en hoop dus echt dat ik word ingeloot. |
Citaat:
|
Ik twijfelde ook nog, maar na de open dag weet ik dat ik er niet naartoe ga. School & sfeer leken me niet zo en +-40% van de afgstudeerden komt daadwerkelijk in de entertainment industrie :s
|
Citaat:
En dat is toch juist de bedoeling dat je in de entertainment industrie terecht komt, anders mot je die opleiding niet doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Numerus Fixus is van de opleiding af. Iedereen kan gewoon inschrijven :) In haarlem dus
|
Rotterdam ook :) Ik dacht Haarlem juist niet, omdat er op de site van IB-groep bij studies met lotingen de locatie Haarlem wel vermeld staat en Rotterdam staat er niet bij.
|
Aaaaaaaaaaaah. :D Mag ik even een rondje rennen? :D
|
hm vage shit
haarlem heb ik tijdje geleden nog gebelt en nu heb ik gewoon thuis een intake vragenlijst gekregen. |
ja zwaar irritant dat dat in utrecht niet su is...
|
|
als je die opleiding belt zeggen ze gewoon numerus fixus heur
|
Citaat:
|
vrijdag
|
Hebben jullie trouwens niet zo'n brief van de IB-groep gekregen waarin stond voor welke opleidingen voor volgend schooljaar wel een loting waren? Ik wel.. en media en entertainment managment bij inholland stond er niet bij. HKU wel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb net naar Inholland gebeld en ook daar zeiden ze dat er geen loting meer was.
|
Na ook een brief gekregen te hebbenv an de ibgroep waar instond dat er Geen loting was maar even gaan rondkijken, kom ik hier uit. En inderdaad. ook ik heb contact met de studenten administratie waar ze het verhaal bevestigen.
Mooi! tot volgend jaar :) |
Ik doe zelf M&EM op de NHTV in Breda (dát kan natuurlijk ook) en ik moet zeggen dat dat me erg bevalt. Probleem vinden veel mensen de selectie, hoewel dat met een goede motivatie ook wel te doen is.
Ik woonde in Gouda, dus Haarlem of Rotterdam was een logischere keuze geweest, maar ivm mijn indruk van de school (InHolland richt zich in deze studie veel meer op Hilversum, en dat wilde ik niet, en 400 mensen in Haarlem tegen 120 op de NHTV) en de stad, heb ik toch voor Breda gekozen. Alleen... de uiterlijke datum voor de selectie sluit op 15 mei... FF snel checken (of bellen naar het secretariaat) dus als je intresse hebt. Owja, je kunt ook nog naar Leeuwarden... :rolleyes: |
Heeft de mem in haarlem ook een eigen studentenvereneging met een eigen site?
|
Citaat:
|
Dan moeten we volgend jaar daar :cool: maar es iets aan gaan doen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37. |