Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2004, 21:52
Verwijderd
Ik zit dus erg te twijfelen tussen de opleiding doen op de hogeschool in haarlem of op de kunstacedemie in utrecht.
Ik ben vaak zat naar een open dag geweest in haarlem en de opleiding zelf lijkt me chill, de school en sfeer wat minder.
Nou kwam ik er nogal laat achter dat in Utrecht ook bijna een soort gelijke studie is. Maar ik kan dus niet meer naar een open dag om te checken wat ik er van vind.
Ik denk dat ik me beter thuisvoel op een kunstacedemie dan op een wat economischere school in haarlem. Maar verder eigenlijk weet ik dus helemaal niks van de kunstacedemie in utrecht.

Ik vroeg me af of er hier mensen zitten of mensen kennen die één van deze opleidingen doet. Zodat ik een beetje het verschil weet met betrekking tot schoolsysteem, sfeer, de mensen, zwaarheid opleiding etc. Graag beetje objectief.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 18:20
loenatikkie
loenatikkie is offline
Hej

Ja ik zit in Utrecht op de HKU. In het eerste jaar op de HKU krijg je 4 verschillende modulen die allemaal op een ander gebied gericht zijn, omdat je na het eerste jaar je afstudeerrichting kiest, dat is music, theater, media, visual arts en design of entertainment management, let op, op de HKU is het Of Media Of entertainment en dus niet allebei. De sfeer is heel goed, gezellige mensen, leuke leraren en de gewoonlijke problemen op iedere hogeschool haha zoals leraren die niet bereikbaar zijn etc. Een groot voordeel vind ik dat je direct in contact staat met 'kunstenaars'. Ik hoop dat je een keuze kunt maken. Succes ermee.

Groetjes Marleen
Oud 27-04-2004, 18:23
heavinly
heavinly is offline
Ik ga zelf (als ik word ingeloot) MEM doen in Rotterdam en heb laatst een meisje gebeld die dezelfde studie in Haarlem doet. Ze was er erg enthousiast over en alle dingen die ze erover vertelde (projecten, zoals een single met een artiest opnemen in een studio, of filmpjes maken) spraken mij ook erg aan.

Ik heb erg veel zin in de studie en hoop dus echt dat ik word ingeloot.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:26
Chérie
Chérie is offline
Citaat:
heavinly schreef op 27-04-2004 @ 19:23 :
Ik ga zelf (als ik word ingeloot) MEM doen in Rotterdam en heb laatst een meisje gebeld die dezelfde studie in Haarlem doet. Ze was er erg enthousiast over en alle dingen die ze erover vertelde (projecten, zoals een single met een artiest opnemen in een studio, of filmpjes maken) spraken mij ook erg aan.

Ik heb erg veel zin in de studie en hoop dus echt dat ik word ingeloot.
kheb goed nieuws voor je, ben er zelf net achtergekomen en op de site staat het nog niet, maar de loting is vervallen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:37
FDL
FDL is offline
Ik twijfelde ook nog, maar na de open dag weet ik dat ik er niet naartoe ga. School & sfeer leken me niet zo en +-40% van de afgstudeerden komt daadwerkelijk in de entertainment industrie
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:33
Verwijderd
Citaat:
FDL schreef op 27-04-2004 @ 20:37 :
Ik twijfelde ook nog, maar na de open dag weet ik dat ik er niet naartoe ga. School & sfeer leken me niet zo en +-40% van de afgstudeerden komt daadwerkelijk in de entertainment industrie
Welke school, die in haarlem of utrecht?

En dat is toch juist de bedoeling dat je in de entertainment industrie terecht komt, anders mot je die opleiding niet doen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
loenatikkie schreef op 27-04-2004 @ 19:20 :
Hej
Een groot voordeel vind ik dat je direct in contact staat met 'kunstenaars'. Groetjes Marleen
Dat lijkt me ook een voordeel, alleen is de studie dus wel wat minder breed? Omdat je in haarlem dus voor media en entertainment wordt opgeleid. Dat vind ik dan wel weer een nadeel aan de HKU.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:22
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Chérie schreef op 27-04-2004 @ 19:26 :
kheb goed nieuws voor je, ben er zelf net achtergekomen en op de site staat het nog niet, maar de loting is vervallen
Meen je dat? Hoe weet jij het dan?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 15:08
Chérie
Chérie is offline
Citaat:
heavinly schreef op 27-04-2004 @ 22:22 :
Meen je dat? Hoe weet jij het dan?
Ik heb de hogeschool een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nou precies zat met de loting, omdat ik daar niet veel informatie over kon vinden, en toen kreeg ik een email terug waarin dat stond. Ik probeer ze nu te bellen voor meer informatie, nog niemand gesproken, ik probeer het later nog..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:02
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Chérie schreef op 28-04-2004 @ 16:08 :
Ik heb de hogeschool een mailtje gestuurd met de vraag hoe het nou precies zat met de loting, omdat ik daar niet veel informatie over kon vinden, en toen kreeg ik een email terug waarin dat stond. Ik probeer ze nu te bellen voor meer informatie, nog niemand gesproken, ik probeer het later nog..
Zou je me misschien (via PM?) op de hoogte willen houden alsjeblieft? Of iig als je iets zeker weet willen laten horen? Ik ben nu bezig met die intakevragenlijst namelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 13:29
FDL
FDL is offline
Numerus Fixus is van de opleiding af. Iedereen kan gewoon inschrijven In haarlem dus
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:19
Chérie
Chérie is offline
Rotterdam ook Ik dacht Haarlem juist niet, omdat er op de site van IB-groep bij studies met lotingen de locatie Haarlem wel vermeld staat en Rotterdam staat er niet bij.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 15:54
heavinly
heavinly is offline
Aaaaaaaaaaaah. Mag ik even een rondje rennen?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 16:41
Verwijderd
hm vage shit

haarlem heb ik tijdje geleden nog gebelt en nu heb ik gewoon thuis een intake vragenlijst gekregen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:53
Mir-idiotA
ja zwaar irritant dat dat in utrecht niet su is...
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 17:26
heavinly
heavinly is offline
Hét bewijs.. tadaa.

*blij*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:12
Verwijderd
als je die opleiding belt zeggen ze gewoon numerus fixus heur
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 15:09
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-05-2004 @ 15:12 :
als je die opleiding belt zeggen ze gewoon numerus fixus heur
Wanneer heb je gebeld?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 17:25
Verwijderd
vrijdag
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:23
Shadina
Shadina is offline
Hebben jullie trouwens niet zo'n brief van de IB-groep gekregen waarin stond voor welke opleidingen voor volgend schooljaar wel een loting waren? Ik wel.. en media en entertainment managment bij inholland stond er niet bij. HKU wel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:48
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Oma schreef op 02-05-2004 @ 18:25 :
vrijdag
Hm. Naja, als ik zo'n brief krijg van 't IBG geloof ik echt wel dat 't klopt. Dus lekker boeiend.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 18:49
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Shadina schreef op 02-05-2004 @ 19:23 :
Hebben jullie trouwens niet zo'n brief van de IB-groep gekregen waarin stond voor welke opleidingen voor volgend schooljaar wel een loting waren? Ik wel.. en media en entertainment managment bij inholland stond er niet bij. HKU wel.
Ja, dat stukje stond onder dat wat ik net heb geplaatst. Maar ja, het is nog maar net bekend dat MEM geen loting meer heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 16:45
heavinly
heavinly is offline
Ik heb net naar Inholland gebeld en ook daar zeiden ze dat er geen loting meer was.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 21:41
xonide
xonide is offline
Na ook een brief gekregen te hebbenv an de ibgroep waar instond dat er Geen loting was maar even gaan rondkijken, kom ik hier uit. En inderdaad. ook ik heb contact met de studenten administratie waar ze het verhaal bevestigen.

Mooi! tot volgend jaar
Oud 12-05-2004, 15:18
Reserv
Reserv is offline
Ik doe zelf M&EM op de NHTV in Breda (dát kan natuurlijk ook) en ik moet zeggen dat dat me erg bevalt. Probleem vinden veel mensen de selectie, hoewel dat met een goede motivatie ook wel te doen is.

Ik woonde in Gouda, dus Haarlem of Rotterdam was een logischere keuze geweest, maar ivm mijn indruk van de school (InHolland richt zich in deze studie veel meer op Hilversum, en dat wilde ik niet, en 400 mensen in Haarlem tegen 120 op de NHTV) en de stad, heb ik toch voor Breda gekozen.

Alleen... de uiterlijke datum voor de selectie sluit op 15 mei... FF snel checken (of bellen naar het secretariaat) dus als je intresse hebt.

Owja, je kunt ook nog naar Leeuwarden...
Oud 27-06-2004, 23:01
xonide
xonide is offline
Heeft de mem in haarlem ook een eigen studentenvereneging met een eigen site?
Oud 28-06-2004, 12:30
amok
amok is offline
Citaat:
xonide schreef op 28-06-2004 @ 00:01 :
Heeft de mem in haarlem ook een eigen studentenvereneging met een eigen site?
Nee helaas, die hebben we niet meer. Misschien weer in de toekomst.
Oud 01-07-2004, 15:22
xonide
xonide is offline
Dan moeten we volgend jaar daar maar es iets aan gaan doen
Reageren

Regels voor berichten