![]() |
Lange nagels...
Hallo allemaal,
Ik heb zelf best lange nagels en vijl ze ook regelmatig. Ook lak ik ze meestal met 'nail hardner'. Toch komt het vaak voor dat ik mijn nagels moet afknippen omdat het bovenste laagje dan afscheurt (je nagel bestaat uit meer van dat soort laagjes) en dan zijn mijn nagels zo dun dat je er niets meer mee kunt. En dan knip ik ze af om te voorkomen dat ze inscheuren. Heeft iemand tips op dat afscheuren van laagjes te voorkomen? Alles is welkom :D |
Een flesje Trind nail-repair kopen bij de drogist. Tis wel vrij prijzig, maar het helpt wel erg goed hiertegen.
|
Citaat:
|
Bij mij komt dat vooral door het stoten overal tegenaan (tegen muur ofzo) Dus een btje in mind houden dat je lange nagels hebt, voorzichtig doen.
|
Je handen en nagels insmeren met hand en nail creme van Vaseline Intensive Care (zit in een roze tube of fles) werkt bij mij wel goed, daardoor worden je nagels wat harden waardoor ze minder gemakkelijk splijten als je ergens tegenaan stoot.
|
misschien een rare vraag maar bijt je mss ook aan de zijkant van je nagels want ik heb ergens gelezen dat je daardoor ook van die scheuren in je nagels kunt krijgen (omdat je dan je nagelwortels beschadigd,ook al is dat indirect)
|
alleen maar onhandig die lange nagels! gewoon afknippen (of bijten)
|
een glazen vijl kopen. Is wat prijzig maar dan heb je ook wat en de vijl gaat jaren mee. Glas heeft boven karton en metaal namelijk het voordeel dat het je nagels "afsluit". Dit voorkomt dat die "laagjes" van elkaar afgaan. één keer per week vijlen is voldoende :)
|
Citaat:
waar koop je zon ding dan? |
Citaat:
|
Citaat:
|
doe je mss veel handcreme op ofzo? want nagels worden minder sterk ls er moisturizers (hehe stoer woord) opkomen.
raar dat dat zo van persoon tot persoon afhangt. ik zit elke week in de stenen te wroeten en ik heb bijna noot gescheurde nagels. zelfs als ze omklappen :eek: blijven ze nog heel. :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
En idd mal dat dat zo afhangt van persoon tot persoon. Het heeft ook wel te maken met je weerstand enzo. Als je ziek of grieperig bent zijn je nagels ook een stuk zwakker. |
Citaat:
|
Ik heb er eigenlijk geen last van. Regelmatig beetje bijknippen en dan vijlen(alleen vijlen gaan ze idd snel van slijten), zo af en toe een laagje nail hardner en ik ben al klaar.
|
Ik weet niet als je weet of niet, :) maar je mag officeel maar een kant op vijlen want anders krijg je juist last van gespleten nagels. Ook mag je niet te veel veharder op doen( een keer in de maand geloof ik ) En wat ook goed is om je handen in warm water met beetje oliveolie te laten weken. :rolleyes: hope this help you :) +hugz+
|
Citaat:
Maar dat met die olie ga ik eens uitproberen, tnx -x- :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |