Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 16:28
Elmoo
Elmoo is offline
Hallo allemaal,

Ik heb zelf best lange nagels en vijl ze ook regelmatig. Ook lak ik ze meestal met 'nail hardner'.
Toch komt het vaak voor dat ik mijn nagels moet afknippen omdat het bovenste laagje dan afscheurt (je nagel bestaat uit meer van dat soort laagjes) en dan zijn mijn nagels zo dun dat je er niets meer mee kunt. En dan knip ik ze af om te voorkomen dat ze inscheuren.
Heeft iemand tips op dat afscheuren van laagjes te voorkomen? Alles is welkom
Oud 09-05-2004, 16:54
Erbenda
Erbenda is offline
Een flesje Trind nail-repair kopen bij de drogist. Tis wel vrij prijzig, maar het helpt wel erg goed hiertegen.
Oud 09-05-2004, 17:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 09-05-2004 @ 17:54 :
Een flesje Trind nail-repair kopen bij de drogist. Tis wel vrij prijzig, maar het helpt wel erg goed hiertegen.
Uhuh. Zoiets. En als je ze dan lakt, lak ook de randjes. Min of meer er overheen lakken. (vooral de bovenkant, maar ook de zijkanten, de evt. resten kan je later wel weer verwijderen)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:20
JuLi
JuLi is offline
Bij mij komt dat vooral door het stoten overal tegenaan (tegen muur ofzo) Dus een btje in mind houden dat je lange nagels hebt, voorzichtig doen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je handen en nagels insmeren met hand en nail creme van Vaseline Intensive Care (zit in een roze tube of fles) werkt bij mij wel goed, daardoor worden je nagels wat harden waardoor ze minder gemakkelijk splijten als je ergens tegenaan stoot.
Oud 10-05-2004, 21:12
l{us
l{us is offline
misschien een rare vraag maar bijt je mss ook aan de zijkant van je nagels want ik heb ergens gelezen dat je daardoor ook van die scheuren in je nagels kunt krijgen (omdat je dan je nagelwortels beschadigd,ook al is dat indirect)
Oud 10-05-2004, 22:14
Verwijderd
alleen maar onhandig die lange nagels! gewoon afknippen (of bijten)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 23:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
een glazen vijl kopen. Is wat prijzig maar dan heb je ook wat en de vijl gaat jaren mee. Glas heeft boven karton en metaal namelijk het voordeel dat het je nagels "afsluit". Dit voorkomt dat die "laagjes" van elkaar afgaan. één keer per week vijlen is voldoende
Oud 10-05-2004, 23:21
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 11-05-2004 @ 00:14 :
een glazen vijl kopen. Is wat prijzig maar dan heb je ook wat en de vijl gaat jaren mee. Glas heeft boven karton en metaal namelijk het voordeel dat het je nagels "afsluit". Dit voorkomt dat die "laagjes" van elkaar afgaan. één keer per week vijlen is voldoende

waar koop je zon ding dan?
Oud 11-05-2004, 07:34
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 10-05-2004 @ 23:14 :
alleen maar onhandig die lange nagels! gewoon afknippen (of bijten)
Nou als ik iets mooi vind aan vrouwen zijn het mooie handen met mooie lange verzorgde nagels. Maar goed bijt jij ze maar fijn af hoor .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Muzzle schreef op 11-05-2004 @ 08:34 :
Nou als ik iets mooi vind aan vrouwen zijn het mooie handen met mooie lange verzorgde nagels. Maar goed bijt jij ze maar fijn af hoor .
doe ik ook, veel te onhandig die lange nagels. en ik vind het persoonlijk helemaal niet mooi. maja kies jij maar een meisje met lekkere lange nagels
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 10:58
damaetas
damaetas is offline
doe je mss veel handcreme op ofzo? want nagels worden minder sterk ls er moisturizers (hehe stoer woord) opkomen.

raar dat dat zo van persoon tot persoon afhangt. ik zit elke week in de stenen te wroeten en ik heb bijna noot gescheurde nagels. zelfs als ze omklappen blijven ze nog heel.
Oud 11-05-2004, 18:28
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
l{us schreef op 10-05-2004 @ 22:12 :
misschien een rare vraag maar bijt je mss ook aan de zijkant van je nagels want ik heb ergens gelezen dat je daardoor ook van die scheuren in je nagels kunt krijgen (omdat je dan je nagelwortels beschadigd,ook al is dat indirect)
Nope.. bijt geen nagels Evengoed bedankt voor je reactie!
Oud 11-05-2004, 18:31
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
damaetas schreef op 11-05-2004 @ 11:58 :
doe je mss veel handcreme op ofzo? want nagels worden minder sterk ls er moisturizers (hehe stoer woord) opkomen.

raar dat dat zo van persoon tot persoon afhangt. ik zit elke week in de stenen te wroeten en ik heb bijna noot gescheurde nagels. zelfs als ze omklappen blijven ze nog heel.
Ik doe inderdaad wel eens handcreme op, ik zal wat minder smeren Tnx voor de tip

En idd mal dat dat zo afhangt van persoon tot persoon. Het heeft ook wel te maken met je weerstand enzo. Als je ziek of grieperig bent zijn je nagels ook een stuk zwakker.
Oud 11-05-2004, 19:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 11-05-2004 @ 00:21 :

waar koop je zon ding dan?
er is idd wat moeilijk aan te komen... maar bij van die sjieke parfumeries (douglas ofzo... als er veel glitter is en er een sjagerijnige dame van 180 achter de kassa staat, zit je bijna zeker weten goed ) hebben ze ze meestal wel . De nagelvijl die ik heb gezien was van Herôme
Oud 12-05-2004, 01:10
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb er eigenlijk geen last van. Regelmatig beetje bijknippen en dan vijlen(alleen vijlen gaan ze idd snel van slijten), zo af en toe een laagje nail hardner en ik ben al klaar.
Oud 12-05-2004, 07:42
luna_p
luna_p is offline
Ik weet niet als je weet of niet, maar je mag officeel maar een kant op vijlen want anders krijg je juist last van gespleten nagels. Ook mag je niet te veel veharder op doen( een keer in de maand geloof ik ) En wat ook goed is om je handen in warm water met beetje oliveolie te laten weken. hope this help you +hugz+
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 16:14
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
luna_p schreef op 12-05-2004 @ 08:42 :
Ik weet niet als je weet of niet, maar je mag officeel maar een kant op vijlen want anders krijg je juist last van gespleten nagels. Ook mag je niet te veel veharder op doen( een keer in de maand geloof ik ) En wat ook goed is om je handen in warm water met beetje oliveolie te laten weken. hope this help you +hugz+
Dat van die ene kant op vijlen en die nailhardner regels wist ik idd
Maar dat met die olie ga ik eens uitproberen, tnx -x-

Regels voor berichten