![]() |
Witte vlekken op nagels
Iedereen kent de fabeltjes vast wel dat vlekken op je nagels staan voor mensen die verliefd op je zijn. Elk vlekje 1. DAaar geloof ik niet echt in. :-)
Nou heb ik laatst gehoord dat witte vlekjes op je nagels een indicatie zijn van vitamine tekort. Dat vind ik een goeie verklaring, maar is het echt zo, en zo ja, hoe komt dat dan??? |
Citaat:
|
ah hier heb ik ook us last van gehad en een vriendin gevraagd die hier wel alles over wist :cool:
de oorzaak is kalkgebrek en die witte vlekjes zijn een soort van kleine ontsteking die vanzelf en meestal snel weer weggaat! of het komt door viezigheid aan het begin van de nagel.....dat is wat troebel ofzo ;) hoe krijg je dit weg? nahjah het is niet iets standaards met met op zijn tijd gewoon goed eten zorgt ook voor goede nagels! Goed eten?.......ja op de nagels dan effe gebaseerd: melk, kaas, yoghurt en vitaminen Ok dit is alles wat ik er zo nog 1,2,3 van weet.... je kan de 5 euro stortten op rekening 1111111111 :o |
Citaat:
Iemand die het zeker weet en duidelijk uit kan leggen?? :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een schimmeltje is.
En ik denk dat goed eten en een goede weerstand opbouwen al een heel stuk helpt tegen schimmel. |
Ik las laatst in de Fancy of Yes (of weet ik veel waar) dat het wel een gebrek is aan calcium. Ouderwets bald. :|
|
Ik heb daar ook wel eens last van. :) Maar dat heeft echt niks met kalk- of vitaminegebrek te maken hoor. Toen ik een keer bij de huisarts was heb ik het even gevraagd en het is gewoon een plekje dat je krijgt als je je stoot. :)
|
Citaat:
Nagels zijn dood materiaal en hebben volgens mij niets met kalk te maken. |
Nee, het heeft niets met kalkgebrek te maken (vroeger dachten ze dat wel maar dat is ondertussen (zoals zoveel dingen) achterhaald). Het zijn idd gewoon beschadigingen. Je kan er dus niets aan doen (hooguit voorzichtiger op je handen zijn), en het niet ongezond ofzo. :)
|
Citaat:
Over de witte vlekken, dit is misschien wat duidelijker: Citaat:
*klik* :) |
het is volgens mij gewoon een beschadiging....
|
Citaat:
|
Ik zal jullie de uiteidelijke en enige correcte oplossing geven.
Dat witte vlekje duid aan, dat je meer als genoeg calcium (Ca) hebt ingenomen. Te weinig? Hoe komt dat Calciumvlekje er dan, als je te weinig hebt? Neen het is een goede zaak! (y) |
Citaat:
|
ik heb ook al heel lang witte vlekken op me nagels :rolleyes: gaat niet meer weg ( bij mij dan) niet ieder lichaam is hetzelfde ;) maar ik heb idd net behoorlijke vitamine gebrek achter de rug :s
|
Citaat:
Maar nog over het er van af komen: het groeit vanzelf uit :) als de nagel groeit dan reist het vlekje mee, tot je het eraf knipt bij het nagelknippen. |
nouja... bij mij lijkt het net of ze er al een eeuwigheid zitten... bij mij komen ze steeds weer terug :rolleyes:
|
ja dit heb ik ook, van die witte vlekjes op men nagels: op de ene nagel al wa meer als de andere. verder zie ik bij sommige nagels ook wat kleine deukjes inzitten: wat zou da kunne zijn?
|
Beschadigingen bullshittt!
Ik heb op IEDERE nagel vlekjes, op de 1 een paar en op een ander maar 1, ik kan me ècht niet indenken dat ik me dan zoo vaak stoot. Slechte eetgewoonten etc ook crap, schimmel weet ik niet. Die heb ik dan zeker al mijn hele leven? :s Ik vraag het me al zó lang af, wat het nou echt is, en niemand weet het :| |
Citaat:
Die tabletjes zijn niet duur, niet gevaarlijk, je kan ze overal kopen... dus misschien eens proberen? |
Citaat:
|
Citaat:
Maarja ik kan die kalktabletten wel een keer proberen, kan natuurlijk geen kwaad.. maar dan denk ik dat het aan mijn kalkopname ligt dan, ofzo want ik drink genoeg melk etc.. nouja we zien wel. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08. |