Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 21:27
Tom Poes
Tom Poes is offline
Iedereen kent de fabeltjes vast wel dat vlekken op je nagels staan voor mensen die verliefd op je zijn. Elk vlekje 1. DAaar geloof ik niet echt in. :-)
Nou heb ik laatst gehoord dat witte vlekjes op je nagels een indicatie zijn van vitamine tekort. Dat vind ik een goeie verklaring, maar is het echt zo, en zo ja, hoe komt dat dan???
Oud 09-05-2004, 21:37
Sven
Sven is offline
Citaat:
Witte vlekjes
Van witte vlekjes werd vroeger wel eens beweerd dat het op een tekort aan kalk duidde. Tegenwoordig schrijft men de vlekjes toe aan kleine beschadigingen in de buurt van de nagelriem. Het kan geen kwaad en er valt weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:40
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
ah hier heb ik ook us last van gehad en een vriendin gevraagd die hier wel alles over wist

de oorzaak is kalkgebrek en die witte vlekjes zijn een soort van kleine ontsteking die vanzelf en meestal snel weer weggaat! of het komt door viezigheid aan het begin van de nagel.....dat is wat troebel ofzo

hoe krijg je dit weg? nahjah het is niet iets standaards met met op zijn tijd gewoon goed eten zorgt ook voor goede nagels!

Goed eten?.......ja op de nagels dan effe gebaseerd: melk, kaas, yoghurt en vitaminen

Ok dit is alles wat ik er zo nog 1,2,3 van weet....

je kan de 5 euro stortten op rekening 1111111111
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:55
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 09-05-2004 @ 22:40 :
Lol makkelijk als je zo'n rekening nummer hebt dat is niet moeilijk onthouden. Maar die post boven je zegt dus dat het NIET met kalk gebrek te maken heeft. (BTW kalk is toch wit?? heb je dus kalkoverschot )
Iemand die het zeker weet en duidelijk uit kan leggen??
Oud 09-05-2004, 21:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Silent Dutchman schreef op 09-05-2004 @ 22:55 :
Lol makkelijk als je zo'n rekening nummer hebt dat is niet moeilijk onthouden. Maar die post boven je zegt dus dat het NIET met kalk gebrek te maken heeft. (BTW kalk is toch wit?? heb je dus kalkoverschot )
Sven is student biomedische wetenschappen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 09-05-2004 @ 22:40 :
ah hier heb ik ook us last van gehad en een vriendin gevraagd die hier wel alles over wist

de oorzaak is kalkgebrek en die witte vlekjes zijn een soort van kleine ontsteking die vanzelf en meestal snel weer weggaat! of het komt door viezigheid aan het begin van de nagel.....dat is wat troebel ofzo

hoe krijg je dit weg? nahjah het is niet iets standaards met met op zijn tijd gewoon goed eten zorgt ook voor goede nagels!

Goed eten?.......ja op de nagels dan effe gebaseerd: melk, kaas, yoghurt en vitaminen

Ok dit is alles wat ik er zo nog 1,2,3 van weet....

Niet kalkgebrek dus.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 07:00
Qamra
Qamra is offline
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het een schimmeltje is.

En ik denk dat goed eten en een goede weerstand opbouwen al een heel stuk helpt tegen schimmel.
Oud 10-05-2004, 10:06
Miracle
Miracle is offline
Ik las laatst in de Fancy of Yes (of weet ik veel waar) dat het wel een gebrek is aan calcium. Ouderwets bald.
Oud 10-05-2004, 14:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb daar ook wel eens last van. Maar dat heeft echt niks met kalk- of vitaminegebrek te maken hoor. Toen ik een keer bij de huisarts was heb ik het even gevraagd en het is gewoon een plekje dat je krijgt als je je stoot.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 14:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 10-05-2004 @ 15:02 :
Ik heb daar ook wel eens last van. Maar dat heeft echt niks met kalk- of vitaminegebrek te maken hoor. Toen ik een keer bij de huisarts was heb ik het even gevraagd en het is gewoon een plekje dat je krijgt als je je stoot.
Als je je nagelriem stoot ja, bij mij ontstaan ze soms (en ze ontstaan al bijna nooit, dus..) midden op mijn nagel en dus niet daar waar je nagel wordt gevormt.

Nagels zijn dood materiaal en hebben volgens mij niets met kalk te maken.
Oud 10-05-2004, 14:09
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Nee, het heeft niets met kalkgebrek te maken (vroeger dachten ze dat wel maar dat is ondertussen (zoals zoveel dingen) achterhaald). Het zijn idd gewoon beschadigingen. Je kan er dus niets aan doen (hooguit voorzichtiger op je handen zijn), en het niet ongezond ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:13
Sven
Sven is offline
Citaat:
Silent Dutchman schreef op 09-05-2004 @ 22:55 :
Het is wel zo dat je bepaalde deficienties kunt aflezen aan de nagels, het gaat dan om een bepaalde horizontale en/of dwarse streping.. daar is best veel over te vinden op internet..

Over de witte vlekken, dit is misschien wat duidelijker:

Citaat:
Aan je nagels is te zien hoe het met je lichamelijke conditie is gesteld. Bij de verdeling van voedingsstoffen stelt het lichaam prioriteiten. Omdat nagels niet van levensbelang zijn, worden deze als eerste overgeslagen bij tekorten. Tekorten in je lichaam zijn dus al snel af te lezen aan je nagels. Bij gezonde mensen schijnt de nagel roze door. Gele nagels worden veroorzaakt door kleur –en verfstoffen. Heb je een last van een slechte doorbloeding, een hartziekte of een bloeduitstorting, dan kleuren je nagels blauw. Witte nagels kunnen ook op een slechte doorbloeding wijzen. Het is onzin dat splijtende nagels worden veroorzaakt door een gebrek aan calcium. Vaak splijten ze door uitdroging, verwaarlozing of verkeerd vijlen. Soms zie je ook witte vlekjes op je nagel. Dit is geen kalkgebrek of een teveel aan kalk. Ze kunnen het gevolg zijn van een beschadiging aan de nagelriem of door opgehoopte cellen als gevolg van het stoten van de nagel. Deze vlekjes groeien vanzelf uit.
Verder is op google best veel te vinden:

*klik*

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 09:02
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
het is volgens mij gewoon een beschadiging....
Oud 12-05-2004, 18:14
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 11-05-2004 @ 10:02 :
het is volgens mij gewoon een beschadiging....
volgens mij ook...
Oud 12-05-2004, 19:12
PolletPoulet
PolletPoulet is offline
Ik zal jullie de uiteidelijke en enige correcte oplossing geven.

Dat witte vlekje duid aan, dat je meer als genoeg calcium (Ca) hebt ingenomen.
Te weinig? Hoe komt dat Calciumvlekje er dan, als je te weinig hebt? Neen het is een goede zaak!
Oud 12-05-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
PolletPoulet schreef op 12-05-2004 @ 20:12 :
Ik zal jullie de uiteidelijke en enige correcte oplossing geven.

Dat witte vlekje duid aan, dat je meer als genoeg calcium (Ca) hebt ingenomen.
Te weinig? Hoe komt dat Calciumvlekje er dan, als je te weinig hebt? Neen het is een goede zaak!
nee hoor dat is gewoon een beschadiging
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:26
Gothicgirliej
Gothicgirliej is offline
ik heb ook al heel lang witte vlekken op me nagels gaat niet meer weg ( bij mij dan) niet ieder lichaam is hetzelfde maar ik heb idd net behoorlijke vitamine gebrek achter de rug
Oud 16-05-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 10-05-2004 @ 11:06 :
Ik las laatst in de Fancy of Yes (of weet ik veel waar) dat het wel een gebrek is aan calcium. Ouderwets bald.
Ik doe 4 keer per jaar de algemene geneeskunde-voortgangstoets, waarbij je dan wordt getest hoe ver je kennis is ten opzichte van wat je aan het eind van het zesde jaar moet weten, en dat zijn meerkeuze vragen, en het komt regelmatig voor dat ik heel zeker weet dat het bv. a moet zijn, omdat ik dat toch laatst in een tijschrift heb gelezen... en dan blijkt het goede antwoord dus b te zijn. In vrouwenbladen staat echt de grootste onzin.

Maar nog over het er van af komen: het groeit vanzelf uit als de nagel groeit dan reist het vlekje mee, tot je het eraf knipt bij het nagelknippen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:38
Gothicgirliej
Gothicgirliej is offline
nouja... bij mij lijkt het net of ze er al een eeuwigheid zitten... bij mij komen ze steeds weer terug
Oud 17-05-2004, 18:37
jimske
jimske is offline
ja dit heb ik ook, van die witte vlekjes op men nagels: op de ene nagel al wa meer als de andere. verder zie ik bij sommige nagels ook wat kleine deukjes inzitten: wat zou da kunne zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:20
Jules
Jules is offline
Beschadigingen bullshittt!

Ik heb op IEDERE nagel vlekjes, op de 1 een paar en op een ander maar 1, ik kan me ècht niet indenken dat ik me dan zoo vaak stoot. Slechte eetgewoonten etc ook crap, schimmel weet ik niet. Die heb ik dan zeker al mijn hele leven?

Ik vraag het me al zó lang af, wat het nou echt is, en niemand weet het
Oud 17-05-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 17-05-2004 @ 20:20 :

Ik heb op IEDERE nagel vlekjes, op de 1 een paar en op een ander maar 1, ik kan me ècht niet indenken dat ik me dan zoo vaak stoot. Slechte eetgewoonten etc ook crap, schimmel weet ik niet. Die heb ik dan zeker al mijn hele leven?

Mijn tante heeft ook heel lang heel veel vlekjes op al haar nagels gehad, toen is ze (voor iets anders) kalk-tabletjes gaan slikken, van die dingen die oude mensen ook slikken om hun botten stevig te houden. En nu is het helemaal weg. Of het ook echt door die tabletjes komt, weet ik natuurlijk niet... Maar omdat veel mensen altijd zeggen dat die vlekjes komen door een gebrek aan kalk... ik vind het dan wel toevallig dat ze net weggaan wanneer ze extra kalk slikt...

Die tabletjes zijn niet duur, niet gevaarlijk, je kan ze overal kopen... dus misschien eens proberen?

Laatst gewijzigd op 17-05-2004 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 17-05-2004 @ 20:20 :

heeft het op elke nagel ongeveer dezelfde afstand?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:58
Jules
Jules is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 17-05-2004 @ 22:50 :
heeft het op elke nagel ongeveer dezelfde afstand?
Nee, ook niet dezelfde grootte en vorm. Het zijn echt een soort wolkjes maar dan wat ronder, soms heel duidelijk (ècht wit), soms wat vager.. :/

Maarja ik kan die kalktabletten wel een keer proberen, kan natuurlijk geen kwaad.. maar dan denk ik dat het aan mijn kalkopname ligt dan, ofzo want ik drink genoeg melk etc.. nouja we zien wel.
Oud 17-05-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 17-05-2004 @ 22:58 :
Nee, ook niet dezelfde grootte en vorm. Het zijn echt een soort wolkjes maar dan wat ronder, soms heel duidelijk (ècht wit), soms wat vager.. :/

Maarja ik kan die kalktabletten wel een keer proberen, kan natuurlijk geen kwaad.. maar dan denk ik dat het aan mijn kalkopname ligt dan, ofzo want ik drink genoeg melk etc.. nouja we zien wel.
Melk werkt niet echt; zit wel veel kalk in, maar je neemt het niet op omdat het ingepakt zit in een andere stof... Net zoiets je geen ijzer uit spinazie opneemt, het zit er wel in, heel veel zelfs... maar allemaal ingepakt in een andere stof...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten