![]() |
Je gehoor sparen/oordopjes
het is vanaf nu elke zondag repetitie in onze drummer zijn garage maar het gaat daar echt ontzettend luid ( echo , 120 w versterkers ) , maar ik wil dus niet op mijn 20ste doof zijn dus wat moet ik in men ooren stoppen maar veranderd de kwaliteit van het geluid niet maar gaat aleen stillen dan ofzo
dank u wel |
1] die gele schuimachtige dingetjes. Kwaliteit is natuurlijk iets minder maar ik geniet er persoonlijk niet minder om. Soms lijkt het in zijn geheel zelf beter te klinken!
2] oranje rubberachtigen met een zwart staafje erin. Nog beter dempend dan de gele. 3] Laten aanmeten. Kost wat maar schijnt de frequenties in tact te houden... geen ervaring mee. |
Ik heb dopjes van 20 euro oid, van alpine.
[www.alpine.nl] Niet het duurste van het duurste en er gaat wel íets geluid verloren. Maar het is iig een gigantisch stuk beter dan die irritante gele prop dopjes. het valt heel erg mee wat je inlevert aan helderheid van je geluid. http://www.alpine.nl/test/start.asp?...0101#MusicSafe Zoiets, maar dan dus wat goedkoper. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
moet die ook maar eens aanschaffen dan, maar ik raak ze gegarandeerd kwijt. en ik vind het geluid ECHT niet zo erg met die gele dingetjes. |
Zit een mooi bewaarhoesje bij, evt nog een touwtje dat je d'r aan vast kunt maken en ze blijven gewoon heel erg goed zitten in je oren.
Zelfs ik ben ze nog niet kwijtgeraakt en dat zegt een boel :) |
ik heb deze jolige rakker op mn hoofd:
http://www.2112online.com/vf2001/gifs/sticks/DB22LG.jpg Gekocht voor 5 euro (terwijl ie normaal iets van 20 kost). filtert meer dan 20db uit, en goed behoud van frequenties. Maar goed, oordopjes zijn wel praktischer :P |
Sexy voor op concerten :D
|
Citaat:
|
Citaat:
hoe ultiem geil is trouwens een dikke koptelefoon als monitor bij gigs?!?! behalve bij die mongole gitarist van linkin park natuurlijk. maar goed als drummer je hoort alles perfect en je gehoor blijft bespaard. |
Citaat:
2 - Ideaal, mits de kabel lang genoeg is :P |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hou ook van absolute stilte. |
Citaat:
|
Citaat:
Valt opzich wel mee, 90/100 euro vind ik om zoiets te voorkomen zeker waard en ik had sowieso al altijd oorpijn na een tijdje drummen/feestje e.d. |
Wat is het grote verschil in 'aangemeten' en dat wat ik heb?
|
dan maken ze er een speciaal vurmpke van zodat ie goed past
|
Citaat:
|
Waar kan ik het beste naar toe gaan om zo'n setje te halen? Huisarts, GGD, muziekwinkels?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verder nog iets speciaals wat betreft filters? |
Citaat:
|
ik vind die aangemeten dingen altijd een beetje ranzig, net of iemand zn kwakje in je oor heeft gedumpt terwijl je lag te slapen, en dat het gewoon opgedroogd is in een ferme klodder (y)
|
wahaha :D
ik gebruik zelf bij het repeteren altijd vand ie gele schuimdingen. Ik had eerder die alpinedingen maar ik ben ze kwijt geraakt... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vroeger kreeg ik wel eens pijn aan mijn oren toen ik een concert bezocht, en een piep erna. ik gebruikte nooit oordopjes.
dat heb ik nu niet meer, moet ik nu nog oordopjes dragen of is het al te laat? |
Citaat:
Je kunt alsnog een chronische piep ontwikkelen. Hier is (nog) geen genezing voor. Sommige mensen met zo'n piep lopen met een soort van gehoorapparaten rond die een tegenwerkend geluid maken. Jep best lullig. |
Citaat:
of wat verder naar achter staan :s vond het nooit echt prettig luisteren met oordopjes, doet ook een beetje af aan het live-gevoel wat mij betreft.. |
Ik moet die dingen ook hebben, heb steeds vaker een piep in m'n oren na t oefenen en uitgaan.
|
Ik heb hier ook een setje van die Alpine dingen....passen alleen niet altijd even relaxed vreemd genoeg. Misschien toch maar voor de oplossing gaan van dat kwak en dat opdrogen enzo :p
Zoals Roxane al zei, 100 euro is niets voor het behoud van je gehoor |
Citaat:
|
als je ze kwijt raakt krijg je bij bepaalde zaken ook gratis nieuwe 1 keer geloo fik
|
Citaat:
|
die gele sponsdingen van 20 cent zijn echt klote, dan hoor je alleen nog maar wat lage tonen
misschien ga ik nog s een keer van die alpinedingen kopen, maar nu heb ik gewoon nooit oordopjes in |
Je oren hebben zelf ook een manier bedacht om zichzelf te beschermen tegen geluid. Het enige wat je niet moet doen is je oren elke dag schoonmaken met wattestaafjes. Ik ken iemand die al jaren in een professionele band speelt en docent is in muziek (hij is ook al op leeftijd) en geen oordoppen gebruikt en hij is nog steeds niet doof en nog steeds geen piep.
Maar goed, het beste is inderdaad wat gezegd wordt hier oordopjes af laten meten bij een speciaal bedrijf hiervoor. Een hele tijd geleden kwam er wel eens een man voor langs bij ons (bij de oefenruimte waar nog meer mensen speelde) die voor best een hoop geld (ik dacht voor zo'n 100 euro of meer) een mal maakte van je oor en daar een perfect passende oordop voor maakte. Die zorgde er inderdaad voor dat je alle frequenties nog kon horen. De normale oordoppen dempen het geluid zodat je vaak nog maar een doffe boel hoort, met de op maat gemaakte oordoppen hoor je het veel helderder. Wat ook helpt is om de versterkers wat zachter te zetten :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
of je hebt het over anderen dan die standaard gele dingen, want 20 cent kosten ze niet |
Citaat:
|
De meneer van de gehoorapparaten winkel vertelde mij dat die gele dingen net zo goed zijn als opmaat gemaakte dopjes. Er zit alleen wel een mits aan, ze moeten precies passend zijn en daarom zijn die custom toch beter omdat bij die gele altijd nog wat geluid door kan als ze niet goed zitten.
Maar goed ik laat van die op maat gemaakte dingen maken. Twijfel nog of ik gewone of met filter neem die verwisselbaar is en welke filter dan 15 of 25. Die gele doppen dempen zoveel decibel: H 30 M 24 L 22 Je kan ze inderdaad ook verzekeren en dan krijg je gewoon nieuwe als je ze kwijt bent. Ik haal ze trouwens bij Schonenberg, amar waar halen andere mensen ze?! |
Citaat:
|
Citaat:
en ik hoor daar een stuk minder hoge tonen mee (en t geluid staat altijd idioot hard bij ons) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01. |