Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 20:58
NeuroticFantasy
NeuroticFantasy is offline
het is vanaf nu elke zondag repetitie in onze drummer zijn garage maar het gaat daar echt ontzettend luid ( echo , 120 w versterkers ) , maar ik wil dus niet op mijn 20ste doof zijn dus wat moet ik in men ooren stoppen maar veranderd de kwaliteit van het geluid niet maar gaat aleen stillen dan ofzo

dank u wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2004, 21:04
Verwijderd
1] die gele schuimachtige dingetjes. Kwaliteit is natuurlijk iets minder maar ik geniet er persoonlijk niet minder om. Soms lijkt het in zijn geheel zelf beter te klinken!

2] oranje rubberachtigen met een zwart staafje erin. Nog beter dempend dan de gele.

3] Laten aanmeten. Kost wat maar schijnt de frequenties in tact te houden... geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:08
Verwijderd
Ik heb dopjes van 20 euro oid, van alpine.

[www.alpine.nl]
Niet het duurste van het duurste en er gaat wel íets geluid verloren.
Maar het is iig een gigantisch stuk beter dan die irritante gele prop dopjes. het valt heel erg mee wat je inlevert aan helderheid van je geluid.

http://www.alpine.nl/test/start.asp?...0101#MusicSafe
Zoiets, maar dan dus wat goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:09
konflict
konflict is offline
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:08 :

[www.alpine.nl]
Maar het is iig een gigantisch stuk beter dan die irritante gele prop dopjes. het valt heel erg mee wat je inlevert aan helderheid van je geluid.

Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:09
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:04 :

3] Laten aanmeten. Kost wat maar schijnt de frequenties in tact te houden... geen ervaring mee.
Is het beste ja, maar dat kost dan ook een kleinigheid.
Oud 10-05-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:08 :

[www.alpine.nl]

moet die ook maar eens aanschaffen dan, maar ik raak ze gegarandeerd kwijt. en ik vind het geluid ECHT niet zo erg met die gele dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:13
Verwijderd
Zit een mooi bewaarhoesje bij, evt nog een touwtje dat je d'r aan vast kunt maken en ze blijven gewoon heel erg goed zitten in je oren.

Zelfs ik ben ze nog niet kwijtgeraakt en dat zegt een boel
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:13
Carn
Carn is offline
ik heb deze jolige rakker op mn hoofd:

Gekocht voor 5 euro (terwijl ie normaal iets van 20 kost). filtert meer dan 20db uit, en goed behoud van frequenties. Maar goed, oordopjes zijn wel praktischer
Oud 10-05-2004, 21:17
Verwijderd
Sexy voor op concerten
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:17
Carn
Carn is offline
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:17 :
Sexy voor op concerten
idd...ik ga het een vast item maken voor mijn "stage presence"
Oud 10-05-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 22:13 :
[afbeelding]
Gekocht voor 5 euro (terwijl ie normaal iets van 20 kost). filtert meer dan 20db uit, en goed behoud van frequenties. Maar goed, oordopjes zijn wel praktischer
heb ik ook zo'n dergelijk ding . wat heel vreemd is dat met én oordopjes in én dat ding op mn kop mn drums supervet klinken.

hoe ultiem geil is trouwens een dikke koptelefoon als monitor bij gigs?!?! behalve bij die mongole gitarist van linkin park natuurlijk. maar goed als drummer je hoort alles perfect en je gehoor blijft bespaard.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:20 :
1 - heb ik ook zo'n dergelijk ding . wat heel vreemd is dat met én oordopjes in én dat ding op mn kop mn drums supervet klinken.

2 - hoe ultiem geil is trouwens een dikke koptelefoon als monitor bij gigs?!?!
1 - Ja...filtert de meeste overtonen eruit. Je krijgt zo een redelijk reëel beeld van hoe je drums ook zouden klinken met een microfoon erop.

2 - Ideaal, mits de kabel lang genoeg is
Oud 10-05-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 22:22 :
1 - Ja...filtert de meeste overtonen eruit. Je krijgt zo een redelijk reëel beeld van hoe je drums ook zouden klinken met een microfoon erop.

2 - Ideaal, mits de kabel lang genoeg is
draadloos kun je ook nog rondjes draaien op je kruk enzo
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:20 :
heb ik ook zo'n dergelijk ding . wat heel vreemd is dat met én oordopjes in én dat ding op mn kop mn drums supervet klinken.

[..]!

Ik hou ook van absolute stilte.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:23 :

Ik hou ook van absolute stilte.
weet je al hoe hard drumstokken aanvoelen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:30
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:04 :

Ik heb van die custom made dingen laten maken bij een gehoorapparaten winkel dinges nadat ik een heel artiekel in de krant had gelezen over gehoorbeschadigingen van jongeren die nu een constante ruis of piep horen of die 24/7 oordoppen in moeten hebben omdat ze van de laagste frequentie al pijn hebben.
Valt opzich wel mee, 90/100 euro vind ik om zoiets te voorkomen zeker waard en ik had sowieso al altijd oorpijn na een tijdje drummen/feestje e.d.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:35
Verwijderd
Wat is het grote verschil in 'aangemeten' en dat wat ik heb?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:36
Carn
Carn is offline
dan maken ze er een speciaal vurmpke van zodat ie goed past
Oud 10-05-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:28 :
weet je al hoe hard drumstokken aanvoelen?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:37
Verwijderd
Waar kan ik het beste naar toe gaan om zo'n setje te halen? Huisarts, GGD, muziekwinkels?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:35 :
Wat is het grote verschil in 'aangemeten' en dat wat ik heb?
? de mijne zijn helemaal in de vorm van mn oor van binnen gegoten
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:38
Carn
Carn is offline
Citaat:
snees schreef op 10-05-2004 @ 22:37 :
Waar kan ik het beste naar toe gaan om zo'n setje te halen? Huisarts, GGD, muziekwinkels?
Muziekwinkels hebben meestal alleen die Alpines, maar daar weten ze vaak ook wel waar je zo`n aangemeten geval kan krijgen.
Oud 10-05-2004, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 10-05-2004 @ 22:37 :
? de mijne zijn helemaal in de vorm van mn oor van binnen gegoten
OK, Moet zeggen dat die dopjes van mij ook heel goed zitten, kun je zelf ook beetje passend maken door wat te verknippen enzo ..

En verder nog iets speciaals wat betreft filters?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 10-05-2004 @ 22:37 :
muziekwinkel en winkels/praktijken waar ze gehoorapparaten maken hebben die dingen van gerlo
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:41
Carn
Carn is offline
ik vind die aangemeten dingen altijd een beetje ranzig, net of iemand zn kwakje in je oor heeft gedumpt terwijl je lag te slapen, en dat het gewoon opgedroogd is in een ferme klodder
Oud 10-05-2004, 21:44
Pharmacon
Pharmacon is offline
wahaha

ik gebruik zelf bij het repeteren altijd vand ie gele schuimdingen. Ik had eerder die alpinedingen maar ik ben ze kwijt geraakt...
Oud 10-05-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 22:38 :
Muziekwinkels hebben meestal alleen die Alpines, maar daar weten ze vaak ook wel waar je zo`n aangemeten geval kan krijgen.
Ik bedoel gewoon zo'n Alpine of ander merk, geen custom setje.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:46
Carn
Carn is offline
Citaat:
snees schreef op 10-05-2004 @ 22:45 :
@ the Huis-tuin-en-keuken muziekzaak
Oud 10-05-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
snees schreef op 10-05-2004 @ 22:45 :
elke drogist (gele en volgens mij ook nog anderen) en bouwmarkt (gele, oranje....)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 10-05-2004 @ 22:39 :
OK, Moet zeggen dat die dopjes van mij ook heel goed zitten, kun je zelf ook beetje passend maken door wat te verknippen enzo ..

En verder nog iets speciaals wat betreft filters?
Past perfect dus lekt geen geluid. Door de het filter worden alleen de schadelijke geluiden gedempt, maar blijf je normale spraak/praten gewoon horen. manipuleren het geluid overigens ook niet.

Laatst gewijzigd op 10-05-2004 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 22:41 :
ik vind die aangemeten dingen altijd een beetje ranzig, net of iemand zn kwakje in je oor heeft gedumpt terwijl je lag te slapen, en dat het gewoon opgedroogd is in een ferme klodder
ze zijn doorzichtig en ziet ze nauwlijks?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 21:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Roxane schreef op 10-05-2004 @ 22:49 :
ze zijn doorzichtig en ziet ze nauwlijks?
Oh dan heb ik een andere variatie in gedachte
Oud 10-05-2004, 21:58
Glory
Glory is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 22:46 :
elke drogist (gele en volgens mij ook nog anderen) en bouwmarkt (gele, oranje....)
Ja. Bij de drogist hebben ze ook oordopjes van was. Die kan blijven heel goed zitten, omdat ze zich naar je oor vormen
Oud 10-05-2004, 22:03
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vroeger kreeg ik wel eens pijn aan mijn oren toen ik een concert bezocht, en een piep erna. ik gebruikte nooit oordopjes.

dat heb ik nu niet meer, moet ik nu nog oordopjes dragen of is het al te laat?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 10-05-2004 @ 23:03 :
vroeger kreeg ik wel eens pijn aan mijn oren toen ik een concert bezocht, en een piep erna. ik gebruikte nooit oordopjes.

dat heb ik nu niet meer, moet ik nu nog oordopjes dragen of is het al te laat?
nog steeds doen.

Je kunt alsnog een chronische piep ontwikkelen. Hier is (nog) geen genezing voor. Sommige mensen met zo'n piep lopen met een soort van gehoorapparaten rond die een tegenwerkend geluid maken. Jep best lullig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:08
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
cut_off schreef op 10-05-2004 @ 23:04 :
nog steeds doen.

Je kunt alsnog een chronische piep ontwikkelen. Hier is (nog) geen genezing voor. Sommige mensen met zo'n piep lopen met een soort van gehoorapparaten rond die een tegenwerkend geluid maken. Jep best lullig.
lol omg bij het eerstvolgende concert koop ik van dat spul
of wat verder naar achter staan

vond het nooit echt prettig luisteren met oordopjes, doet ook een beetje af aan het live-gevoel wat mij betreft..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:13
Verwijderd
Ik moet die dingen ook hebben, heb steeds vaker een piep in m'n oren na t oefenen en uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:20
Rieno
Rieno is offline
Ik heb hier ook een setje van die Alpine dingen....passen alleen niet altijd even relaxed vreemd genoeg. Misschien toch maar voor de oplossing gaan van dat kwak en dat opdrogen enzo

Zoals Roxane al zei, 100 euro is niets voor het behoud van je gehoor
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 10-05-2004 @ 23:20 :
Zoals Roxane al zei, 100 euro is niets voor het behoud van je gehoor
En volgens mij heb je lang garantie op die kwak-dingen...en een nieuw paar kost n stuk minder aangezien die mallen al gemaakt zijn (als ik het goed heb)
Oud 10-05-2004, 22:23
Verwijderd
als je ze kwijt raakt krijg je bij bepaalde zaken ook gratis nieuwe 1 keer geloo fik
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 23:22 :
En volgens mij heb je lang garantie op die kwak-dingen...en een nieuw paar kost n stuk minder aangezien die mallen al gemaakt zijn (als ik het goed heb)
klopt, en 2 jaar garantie op pasvorm en filter
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:43
Artus
Artus is offline
die gele sponsdingen van 20 cent zijn echt klote, dan hoor je alleen nog maar wat lage tonen

misschien ga ik nog s een keer van die alpinedingen kopen, maar nu heb ik gewoon nooit oordopjes in
Oud 11-05-2004, 13:43
Q
Q is offline
Je oren hebben zelf ook een manier bedacht om zichzelf te beschermen tegen geluid. Het enige wat je niet moet doen is je oren elke dag schoonmaken met wattestaafjes. Ik ken iemand die al jaren in een professionele band speelt en docent is in muziek (hij is ook al op leeftijd) en geen oordoppen gebruikt en hij is nog steeds niet doof en nog steeds geen piep.

Maar goed, het beste is inderdaad wat gezegd wordt hier oordopjes af laten meten bij een speciaal bedrijf hiervoor. Een hele tijd geleden kwam er wel eens een man voor langs bij ons (bij de oefenruimte waar nog meer mensen speelde) die voor best een hoop geld (ik dacht voor zo'n 100 euro of meer) een mal maakte van je oor en daar een perfect passende oordop voor maakte. Die zorgde er inderdaad voor dat je alle frequenties nog kon horen. De normale oordoppen dempen het geluid zodat je vaak nog maar een doffe boel hoort, met de op maat gemaakte oordoppen hoor je het veel helderder.

Wat ook helpt is om de versterkers wat zachter te zetten
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Artus schreef op 11-05-2004 @ 12:43 :
die gele sponsdingen van 20 cent zijn echt klote, dan hoor je alleen nog maar wat lage tonen

misschien ga ik nog s een keer van die alpinedingen kopen, maar nu heb ik gewoon nooit oordopjes in
Ik gebruik die dingen altijd in het vliegtuig als ik wil gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:54
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
dat valt ook nog wel mee

Citaat:

dan heb ik liever kutgeluid en wel oordoppen dan niks, want je gehoord holt zo achteruit
Oud 11-05-2004, 18:47
Verwijderd
Citaat:
onzin. zeker niet als het volume achterlijk hoog staat

of je hebt het over anderen dan die standaard gele dingen, want 20 cent kosten ze niet
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 19:10
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
cut_off schreef op 11-05-2004 @ 19:47 :

of je hebt het over anderen dan die standaard gele dingen, want 20 cent kosten ze niet
Nou, ik vind ze behoorlijk kut, altans die dingen die je bij de meeste concertzalen kan krijgen. Maarja, ik krijg al behoorlijke moeite met het onderscheiden van stemmen en achtergrondgeluiden, dus het is niet anders totdat ik genoeg geld voor die maatdingen kan opbrengen.
Oud 11-05-2004, 20:27
Verwijderd
De meneer van de gehoorapparaten winkel vertelde mij dat die gele dingen net zo goed zijn als opmaat gemaakte dopjes. Er zit alleen wel een mits aan, ze moeten precies passend zijn en daarom zijn die custom toch beter omdat bij die gele altijd nog wat geluid door kan als ze niet goed zitten.

Maar goed ik laat van die op maat gemaakte dingen maken. Twijfel nog of ik gewone of met filter neem die verwisselbaar is en welke filter dan 15 of 25.

Die gele doppen dempen zoveel decibel:

H 30
M 24
L 22

Je kan ze inderdaad ook verzekeren en dan krijg je gewoon nieuwe als je ze kwijt bent. Ik haal ze trouwens bij Schonenberg, amar waar halen andere mensen ze?!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:41
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-05-2004 @ 22:13 :
[afbeelding]
you crack me up.
Oud 11-05-2004, 22:05
Artus
Artus is offline
Citaat:
cut_off schreef op 11-05-2004 @ 19:47 :

bij ons bij de popschool (oefenruimtes) heb je ze voor twintig cent per paar. zijn gewoon van die schuimpjes die je in elkaar draait en in je oor jast, zodat ze in je oor uitzetten

en ik hoor daar een stuk minder hoge tonen mee (en t geluid staat altijd idioot hard bij ons)
Reageren

Regels voor berichten