![]() |
Mijn geluidskaart
Als ik mp3s afspeel van 128 kb hoor ik heel erg vaak (vooral bij rock muziek) het onderwater achtige geluid van bekkens.
Als ik van hetzelfde nummer de 192 kb versie download en die afspeel is het probleem vaak weg. Zou het eraan liggen dat ik een slechte geluidskaart heb met slechte kwaliteit of een geluidskaart die juist de slechte 128 compressie goed laat horen :S? |
Ik ben erg kieskeurig wat betreft geluid, maar dat 'onderwater-effect' heb ik nooit echt last van (nu heb ik ook niet zo vreselijk veel meer in 128Kb/s, maar toch)....
welke mp3-player gebruik je? en welke geluidskaart geeft het probleem? |
Gebruik winamp en heb een Trust 511 5.1 sound expert digital surround
|
Citaat:
Dat is het probleem. :D |
Kan ook gewoon slecht ge-encodeerde MP3 zijn hoor. Als je het niet hebt met 192kbps MP3s dan lijkt het niet aan je geluidskaart te liggen.
Maar trust is idd poep, gebruik dan gewoon onboard. |
Ja had eerst ac97 onboard, die had idd vetter geluid, eigelijk echt heel goed maar toch iedereen altijd zeiken over onboard :)
|
Citaat:
Minder luisteren naar mensen zonder visie. |
Citaat:
Die SB Live! had ik overigens een tijd geleden eruit gemieterd toen ik een keer een heel mooi park had gebouwd in Rollercoaster Tycoon 2 en vervolgens een BSOD kreeg dankzij een Creative driver. :mad: Ook hele vage dingen meegemaakt met Winamp dankzij dat ding... maar goed, laatst heb ik hem een tweede kans gegeven en tot nu toe gedraagt ie zich goed. ;) |
maarja, onboard of trust?
ik zou gaan voor onboard :P Offtopic: ik gebruik mijn onboard netwerkkaart met veel plezier :P |
Citaat:
|
Citaat:
Nu nog zorgen dat speakers S/PDIF gaan gebruiken, zijn we ook weer van die analoge geluidskaart af. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het niet weten hoor, nouja natuurlijk om óók analoge input te hebben. Maar laat in hemelsnaam de digitale connectors ingeburgerd raken, ook op consumenten apparatuur. Net zoals digitenne/fiber de coax kabel dient te vervangen. Gewoon digitaal. 1=1 en 0=0. Pixel 1 heeft die kleur, pixel 89398 heeft deze kleur. Logisch, eigenlijk.. |
Citaat:
Om over onjuiste impedanties in de signaalwegen maar niet te spreken. |
Citaat:
|
op papier is analoog zelfs beter
|
Citaat:
Snap je mijn punt? :) |
Citaat:
Sterker nog, het liefst zie ik speakers met een USB stekkertje. Stekker in je computer en het wordt herkend als een audio output device. Geluidskaarten vervallen op deze manier helemaal. Het leuke is dat dit supergoedkoop kan gewoon, er moet alleen een standaard komen voor dit soort dingen. Denk aan pendrives en solid state memory; het wordt een succes omdat het universeel/compatible is en gewoon goedkoop. USB heeft die eigenschappen ook. Citaat:
Als je 100% fidility bereikt met digitaal, hoe kun je dan beter scoren met analoog? 100% betekent dat de data die bij de doelbestemming aankomt, exact hetzelfde is als toen het verzonden werd. Je kunt het niet beter doen dan 100%. Net zo min je 'witter dan wit' kunt zijn. Wit is theoretisch 100% wit. Je kunt niet witter dan die 100% komen. Wel kun je zeggen van hey zo'n buizenversterker voegt wat toe aan het geluid; maar dan hebben we het dus niet over fidility maar over een filtereffekt wat je mooier vindt klinken. Hetzelfde kun je bereiken door softwarematig filters op de audiostream toe te passen, hetgeen mijn voorkeur geniet. :) |
Citaat:
Trouwens verschrikkelijk typerend dat je in dit topic weer begint te raaskallen over solid state memory. |
Citaat:
Citaat:
Lees vooral "why are tubes still used"; en dan de laatste opmerking in sectie D. |
Mja, ik heb het niet zo op buizenversterkers, voornamelijk omdat die buizen niet een erg lange levensduur hebben, en daarna vrij duur zijn om te vervangen. En ook schijnen ze nog wel eens te verlopen.
Die knakkers van KR audio hebben die buizen wat verbouwd, die hebben een veel langere levensduur en verlopen ook niet zo. Ze hadden ze heel goed vacuum getrokken, zodat er weinig zuurstof in zat, wat voor verbranding kon zorgen.. Maar ik bouw geen buizenversterker als ik niet die ceramische houdertjes kan vinden die ook in m'n scoop uit 1958 zitten. Ik ga dat ding er niet voor uit elkaar halen.. (jij nog een radioactieve buis?) |
Citaat:
Lijkt wel alsof het onderwater klinkt, of iemand aan het volume zit te klooien tijdens het luisteren. Welke geluidskaart kan ik beter nemen met coaxiaal uitgang? Trust, al de 3e keer dat ik slechte ervaringen heb met dit fucking merk! :( (n) |
Citaat:
|
Wat heerlijk om mijn reacties terug te lezen. :D
Wat een schatje was ik toen. :bloos: |
grappig dat mensen over goede kwaliteit praten en het dan in 1 zin kunnen hebben over een creative live! product.
volgens mij bedoelen de mensen hier 'relatief goed' geluid :p @cornel, jij als audio freak zou eigenlijk gewoon een extern usb2 of firewire bakkie moeten halen! investering meer dan waard en gewoon mee te nemen naar een evt. volgend systeem of laptop |
Citaat:
het probleem blijft natuurlijk de aloude storingen |
Moet dit nou echt, een topic van 2.5 jaar oud?
Slotje! :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07. |