Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   VWO (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=82)
-   -   Wiskunde B1 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=836860)

~sweetgirl~ 11-05-2004 16:46

Wiskunde B1
 
Moet je voor het examen van wiskunde B1 ook meetkunde leren? Want op havovwo.nl staat van wel, daar staat dat je alleen continue dynamische modellen niet hoeft te leren en mijn leraar zegt dat je meetkunde ook moet leren.

Maar ik dacht dat ik hier ergens op het forum had gelezen dat je het weer niet moet leren en in m'n examenbundel heb ik ook helemaal geen opdrachten over meetkunde zien staan voor B1.

^Dragon^ 11-05-2004 17:18

meetkunde moet je wel leren.
differentiaalvergelijkingen niet (dat zijn dan ook continue dynamische modellen ofzo had m'n lerares het over) Richtingsvelden hoef je ook niet te kennen.

the tourist 11-05-2004 17:45

Nee, dat hoeft niet, volgens mijn leraar.

wissie 12-05-2004 09:39

Volgens mij docent hoef je meetkunde niet te leren

Flærynn 12-05-2004 09:44

Citaat:

^Dragon^ schreef op 11-05-2004 @ 18:18 :
Richtingsvelden hoef je ook niet te kennen.
Bedoel je daar poolcoordinaten mee? :)

Daantje_0705 12-05-2004 11:14

Volgens mij wiskundeleraar moet meetkunde wel (boek NG / NT 3 van Getal en Ruimte)

mmmoeder 12-05-2004 11:27

Dan leren jullie meetkunde toch lekker allemaal niet. Pak ik meteen wat puntjes mee bij de ophoging :cool:

the tourist 12-05-2004 11:40

Citaat:

1sengard schreef op 12-05-2004 @ 12:27 :
Dan leren jullie meetkunde toch lekker allemaal niet. Pak ik meteen wat puntjes mee bij de ophoging :cool:
Welke ophoging?
Ik denk echt niet dat je meetkunde hoeft te leren, anders zouden een aantal leraren dat wel weten. In de herhalingsoefeningen in de examenbundel staat trouwens ook niets over meetkunde en in oude examens ook niet.

Citaat:

Musique schreef op 12-05-2004 @ 10:44 :
Bedoel je daar poolcoordinaten mee? :)
Richtingsvelden hebben met differentiaalvergelijkingen te maken, niet met poolcoordinaten. Wat houdt dat poolcoordinaten dan in? :confused:

mmmoeder 12-05-2004 12:02

Alsjeblieft lieverd:

Alle stof: http://examenblad.kennisnet.nl/9303000/d/bwiskbv.doc

Geschrapte stof: http://examenblad.kennisnet.nl/cgi-b...frames=1#par16

-----Bewijs:-----

Domein D(g): Meetkunde

Subdomein: Ruimtelijke objecten

De kandidaat kan
29 uitspraken doen over een object door het combineren van aanzichten in verschillende kijkrichtingen.
30 aanzichten in verschillende kijkrichtingen van een object tekenen.
31 uitspraken doen over een object op grond van een serie parallelle doorsneden (bv. scannen, echografie).
32 conclusies trekken over de wijze waarop een object uiteenvalt bij een voorgetekende vlakke doorsnede.
33 in eenvoudige gevallen een vlakke doorsnede van een voorgetekend object tekenen.
34 in eenvoudige gevallen de vlakke doorsnede van een object op ware grootte tekenen.
35 hoogtekaarten interpreteren en daarin toppen en zadelpunten aanwijzen.

Subdomein: Berekeningen

De kandidaat kan
36 met behulp van de goniometrische verhoudingen sinus, cosinus en tangens hoeken en lijnstukken berekenen, bijvoorbeeld bij landmeetkunde.
37 cartesische coördinaten omzetten naar poolcoördinaten en omgekeerd.
38 met behulp van de sinus- en de cosinusregel lijnstukken en hoeken berekenen.
39 de componenten berekenen bij het ontbinden van een vector in twee onderling loodrechte richtingen, onder andere bij krachten en snelheden.
40 de grootte en de richting berekenen van een som- of een verschilvector, onder andere bij krachten en snelheden.

41 oppervlakte en omtrek berekenen van een driehoek, een parallellogram, een cirkel en van een vlakke figuur die met deze vormen samenhangt.

Subdomein: Lineair programmeren
n.v.t.

Toscane 16-05-2004 10:14

Ik ben te lui om het hele examenprogramma door te lezen.. misschien dat iemand het hier toevallig weet. Moet je ook somrijen en al dat gebeuren kennen. Want dan mag ik nog wel eens even hard gaan leren. Te lang geleden dat ik dat gezien heb.

the tourist 16-05-2004 11:04

Citaat:

Let's Party schreef op 16-05-2004 @ 11:14 :
Ik ben te lui om het hele examenprogramma door te lezen.. misschien dat iemand het hier toevallig weet. Moet je ook somrijen en al dat gebeuren kennen. Want dan mag ik nog wel eens even hard gaan leren. Te lang geleden dat ik dat gezien heb.
Ja, dat moet je wel leren, maar volgens mijn leraar is er maar een hele kleine kans dat dat op het examen voorkomt. Ik hoop het ook want wij hebben er nooit een toets of lessen over gehad, ik heb er alleen een paar opgaven over gemaakt in de examenbundel. En die snapte ik niet echt en nu ben ik het alweer vergeten. Ik ga het maar even vragen denk ik.

Toscane 17-05-2004 11:02

Hebben jullie er ook last van dat je zeg maar te moeilijk denkt bij de wiskunde examens en daarom onnodige fouten gaat maken? Wij hadden een wiskunde leraar die dieper op de stof in wilde gaan, heel fijn :s. Zit ik hemaal moeilijk te rekenen, mag je het gwoon op je rekenmachine invoeren en dan intersect.. Op zich wel fijn, aan de andere kant dalijk doe je dat en dan mag het weer niet. Leraren zouden eigenlijk gewoon verplicht eindexamenopgaves in hun schoolexamens moeten stoppen (y)

SilverSteven 17-05-2004 11:13

Citaat:

Let's Party schreef op 17-05-2004 @ 12:02 :
Hebben jullie er ook last van dat je zeg maar te moeilijk denkt bij de wiskunde examens en daarom onnodige fouten gaat maken? Wij hadden een wiskunde leraar die dieper op de stof in wilde gaan, heel fijn :s. Zit ik hemaal moeilijk te rekenen, mag je het gwoon op je rekenmachine invoeren en dan intersect.. Op zich wel fijn, aan de andere kant dalijk doe je dat en dan mag het weer niet. Leraren zouden eigenlijk gewoon verplicht eindexamenopgaves in hun schoolexamens moeten stoppen (y)
Deden ze bij ons gedeeltelijk ook wel ;) maarja er is weinig verplicht als het neerkomt op schoolexamens.

Toscane 17-05-2004 13:16

Snapt iemand opgaven 4 en 5 van het examen 2001-1?

Ik snap dat het binomiaal verdeeld is, dat n=31, en p=0,2 en X is groter of gelijk aan 11, maar ik snap niet hoe ze tot het antwoord komen. Weet iemand hoe dit moet, hoe je dit op je rekenmachine moet invoeren.

^Dragon^ 17-05-2004 13:39

Ik heb de opgave niet gezien. Maar uitgaande van wat jij zegt:
P(X >/= 11) = 1 - P(X </= 10)
n=31
p=0,2

P = 1 - 0,96728 = 0,03272

edit: >/= betekent hier groter of gelijk aan
</= kleiner of gelijk aan

edit2: ik heb even in de examenbundel gekeken en daar deden ze het ook zo. Volgens mij is dit het goede antwoord, ondanks dat ze een ander eindantwoord geven. Op het rekenschermpje bij de antwoorden staat ook het tussenantwoord '0,96728' terwijl ze in de berekening met een ander getal rekenen (scheelt een klein beetje).

In_stilte 17-05-2004 13:41

Steekproef =31
kans =0,2

kans dat het minder dan 11 is -> 1- (p<10)
je vult in;1- Binomcdf(31,1/5,10)

je berekent nu 1-de kans dat van de 31 cafes, bij een kans van 0,2 (1/5) er 1 of 2 of 3 of 4 of 5 ...10 "knoeiers"zijn

Toscane 17-05-2004 16:40

Dank je!! Echt dom dak het niet zag :bloos:

care 18-05-2004 21:21

Citaat:

Let's Party schreef op 17-05-2004 @ 12:02 :
Hebben jullie er ook last van dat je zeg maar te moeilijk denkt bij de wiskunde examens en daarom onnodige fouten gaat maken? Wij hadden een wiskunde leraar die dieper op de stof in wilde gaan, heel fijn :s. Zit ik hemaal moeilijk te rekenen, mag je het gwoon op je rekenmachine invoeren en dan intersect.. Op zich wel fijn, aan de andere kant dalijk doe je dat en dan mag het weer niet. Leraren zouden eigenlijk gewoon verplicht eindexamenopgaves in hun schoolexamens moeten stoppen (y)
Dit herken ik zeker!!!!!!
Weet nie of het door de lessen komt maar denk dat de examenopgaven sowieso een makkelijkere manier van denken vragen dan ik meestal heb............ ech heel irritant is dat.....je gaat moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.......

~sweetgirl~ 20-05-2004 16:55

Pffff... die opgaven in je examenbundel zijn echt moeilijk en als ik 10 minuten op een vraag zit en er nog niet uit kom word ik echt boos en heb ik geen zin meer om verder te leren :o

Maar ik las hier nog iets over somrijen. Bij getal&ruimte zit een practicum boekje en daar staat iets over somrijen in.

Bij opgave 1 van Goniometrie staat een vraag over een vergelijking voor een cirkel opstellen. Bij de uitwerkingen staat dat je dan moet x²+(y-1)² = 1 gebruiken.
Maar hoe komen ze aan deze vergelijking of is dat gewoon standaard, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

rxn 20-05-2004 17:01

Citaat:

~sweetgirl~ schreef op 20-05-2004 @ 17:55 :
Pffff... die opgaven in je examenbundel zijn echt moeilijk en als ik 10 minuten op een vraag zit en er nog niet uit kom word ik echt boos en heb ik geen zin meer om verder te leren :o

Maar ik las hier nog iets over somrijen. Bij getal&ruimte zit een practicum boekje en daar staat iets over somrijen in.

Bij opgave 1 van Goniometrie staat een vraag over een vergelijking voor een cirkel opstellen. Bij de uitwerkingen staat dat je dan moet x²+(y-1)² = 1 gebruiken.
Maar hoe komen ze aan deze vergelijking of is dat gewoon standaard, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

standaard ja, ik had er ook nog nooit van "gehoord", maar mn leraar zei dat we hem zogenaamd wel kende.

rxn 20-05-2004 17:03

Citaat:

care schreef op 18-05-2004 @ 22:21 :
Dit herken ik zeker!!!!!!
Weet nie of het door de lessen komt maar denk dat de examenopgaven sowieso een makkelijkere manier van denken vragen dan ik meestal heb............ ech heel irritant is dat.....je gaat moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.......

denk idd dat iedereen dar last van heeft, ik zoek het allemaal veel te ver terwijl het steeds weer best simpel blijkt te zijn!

SilverSteven 20-05-2004 17:18

Citaat:

Roxane schreef op 20-05-2004 @ 18:01 :
standaard ja, ik had er ook nog nooit van "gehoord", maar mn leraar zei dat we hem zogenaamd wel kende.
Huh ? Moeten we die echt kennen ? Die staat nergens in mijn boek...

En hoe werkt die formule dan ? Wat kan je er precies mee ?

Nigo 20-05-2004 17:39

Citaat:

~sweetgirl~ schreef op 20-05-2004 @ 17:55 :
Pffff... die opgaven in je examenbundel zijn echt moeilijk en als ik 10 minuten op een vraag zit en er nog niet uit kom word ik echt boos en heb ik geen zin meer om verder te leren :o

Maar ik las hier nog iets over somrijen. Bij getal&ruimte zit een practicum boekje en daar staat iets over somrijen in.

Bij opgave 1 van Goniometrie staat een vraag over een vergelijking voor een cirkel opstellen. Bij de uitwerkingen staat dat je dan moet x²+(y-1)² = 1 gebruiken.
Maar hoe komen ze aan deze vergelijking of is dat gewoon standaard, heb er namelijk nog nooit van gehoord.

Stel je een eenheidscirkel voor; een cirkel met straal 1 en middelpunt (0,0). Een punt op deze cirkel heeft een x en een y coordinaat. Volgens pythagoras geldt dan: straal = x^2 + y^2 = 1. Herschrijven geeft:
y = sqrt (1-x^2)

Dit is de formule voor de bovenste helft van een cirkel. De andere helft volgt door alle y waarden te spiegelen in de x-as; y vermenigvuldigen met -1. Voor de onderste helft van de cirkel geldt dan y=-sqrt (1-x^2).
De formule x^2 + (y-1)^2 = 1, geeft bij uitwerken y = 1+sqrt (1-x^2). Dit geeft dus de formule weer van de bovenste helft van een cirkel met straal 1 en middelpunt op (0, 0+1) => M(0,1)

Hope that answers your question ;)

^Dragon^ 20-05-2004 18:29

wat is sqrt?

Nigo 20-05-2004 18:30

Citaat:

^Dragon^ schreef op 20-05-2004 @ 19:29 :
wat is sqrt?
sqrt = square root = (2e machts)wortel :)

SilverSteven 20-05-2004 18:42

Citaat:

Ninh schreef op 20-05-2004 @ 18:39 :
Stel je een eenheidscirkel voor; een cirkel met straal 1 en middelpunt (0,0). Een punt op deze cirkel heeft een x en een y coordinaat. Volgens pythagoras geldt dan: straal = x^2 + y^2 = 1. Herschrijven geeft:
y = sqrt (1-x^2)

Dit is de formule voor de bovenste helft van een cirkel. De andere helft volgt door alle y waarden te spiegelen in de x-as; y vermenigvuldigen met -1. Voor de onderste helft van de cirkel geldt dan y=-sqrt (1-x^2).
De formule x^2 + (y-1)^2 = 1, geeft bij uitwerken y = 1+sqrt (1-x^2). Dit geeft dus de formule weer van de bovenste helft van een cirkel met straal 1 en middelpunt op (0, 0+1) => M(0,1)

Hope that answers your question ;)

Woah, hoe kom je daar op O_O

Nigo 20-05-2004 18:42

Citaat:

SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 19:42 :
Woah, hoe kom je daar op O_O
Algebra ;)

SilverSteven 20-05-2004 18:56

Citaat:

Ninh schreef op 20-05-2004 @ 19:42 :
Algebra ;)
Wijsneus :P zeker zo'n Wb1,2 mensje!

Nigo 20-05-2004 19:00

Citaat:

SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 19:56 :
Wijsneus :P zeker zo'n Wb1,2 mensje!
Guilty as charged ;)

riannuhtje 20-05-2004 19:03

vraagje: k heb een tijd terug alle programma's uit mn GR gewist (vraag maar niet waarom) ook dat programmatje van de ABC-formule. Maar ik ben dat kabeltje kwijt waar je 2 GR mee kan linken en programmas kan kopieren... :s weet iemand of je die kabeltjes los kan kopen?? :confused:

Nigo 20-05-2004 19:18

Citaat:

riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:03 :
vraagje: k heb een tijd terug alle programma's uit mn GR gewist (vraag maar niet waarom) ook dat programmatje van de ABC-formule. Maar ik ben dat kabeltje kwijt waar je 2 GR mee kan linken en programmas kan kopieren... :s weet iemand of je die kabeltjes los kan kopen?? :confused:
Heb je je GR gekocht via school? Dan zou ik daar even langs gaan om even een kabeltje te kopen/lenen. In het ergste geval zou je abc programma gewoon overkunnen typen. Je kan het transferkabeltje ook zelfmaken, de ingang/het plugje was volgens mij gelijk aan een van een walkman/discman koptelefoon/oordopjes.

SilverSteven 20-05-2004 19:20

Citaat:

riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:03 :
vraagje: k heb een tijd terug alle programma's uit mn GR gewist (vraag maar niet waarom) ook dat programmatje van de ABC-formule. Maar ik ben dat kabeltje kwijt waar je 2 GR mee kan linken en programmas kan kopieren... :s weet iemand of je die kabeltjes los kan kopen?? :confused:
Ja die zijn te koop, in ieder geval bestelbaar via TI ofzo... ik weet niet zeker of je ze ook in winkels kan kopen, misschien bij wat grotere winkels als V&D ofzo.

Maar die programmaatjes zijn heeeeeeel makkelijk te maken hoor ;) bovendien moet je de abc formule gewoon voluit schrijven op je examen dus kan je hem beter wel leren.

Nigo 20-05-2004 19:21

Citaat:

SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 20:20 :

Maar die programmaatjes zijn heeeeeeel makkelijk te maken hoor ;) bovendien moet je de abc formule gewoon voluit schrijven op je examen dus kan je hem beter wel leren.

Bovendien staat hij ook op je formule kaart ;)

riannuhtje 20-05-2004 19:49

weet ik, maar ik ben lui, en ik maak nog al eens fouten bij t intikken van dingen enzo, dus is dat programma wel makkelijk om mn antwoord te controleren :D

SilverSteven 20-05-2004 20:09

Citaat:

riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:49 :
weet ik, maar ik ben lui, en ik maak nog al eens fouten bij t intikken van dingen enzo, dus is dat programma wel makkelijk om mn antwoord te controleren :D
Als je wil dat ik het "hele" programma hier neerzet geef je maar een gil ;)

sdekivit 20-05-2004 20:25

in het algemeen geldt voor een cirkelbeweging met middelpunt (a,b) en straal r de vergelijking r^2 = (x-a)^2 + (y-b)^2

SilverSteven 20-05-2004 20:35

Citaat:

sdekivit schreef op 20-05-2004 @ 21:25 :
in het algemeen geldt voor een cirkelbeweging met middelpunt (a,b) en straal r de vergelijking r^2 = (x-a)^2 + (y-b)^2
Is de formule

x^2 + y^2 = 1

dan een versimpeling van de formule die jij zei ? Waarbij ze r = 1 en a = 0 en b = 0 nemen ?

Nigo 20-05-2004 20:35

Citaat:

SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 21:35 :
Is de formule

x^2 + y^2 = 1

dan een versimpeling van de formule die jij zei ? Waarbij ze r = 1 en a = 0 en b = 0 nemen ?

Ja ;)

SilverSteven 20-05-2004 20:36

Bedankt mensen :D dat is pas echt nuttige informatie.

riannuhtje 21-05-2004 10:16

Citaat:

SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 21:09 :
Als je wil dat ik het "hele" programma hier neerzet geef je maar een gil ;)
*GIL* :D
als je wilt graag, dan hoef ik ook niet op zoek naar zo 'n kabeltje...

SilverSteven 21-05-2004 10:42

Citaat:

riannuhtje schreef op 21-05-2004 @ 11:16 :
*GIL* :D
als je wilt graag, dan hoef ik ook niet op zoek naar zo 'n kabeltje...

Komt ie! Ik geef eerst de gewone code voor het programma en dan zet ik hier beneden wel neer waar je elke code kan vinden!

Maak een nieuw programmaatje door op New te drukken bij Prgm, noem hem ABC ofzo.

Input "A=",A
Input "B=",B
Input "C=",C
B^2-4AC->D
(-B+wortel(D))/2A->X
Disp X
(-B-wortel(D))/2A->Y
Disp Y
Pause
Stop

Hier kan je elke code vinden:

Input : Prgm => rechts => 1
" : druk op Alpha en dan op de +
= : druk op 2nd => Math => 1
-> : linksonder, links van de 1
Disp : Prgm => rechts => 3
Pause : Prgm => 8
Stop : Prgm => F

Hopelijk snap je het en heb je er wat aan ;)

rxn 21-05-2004 11:56

de eerste twee oude examens in examenbundel zijn best te doen, toch zie ik het absoluut niet meer zitten haha

punxnotdead 21-05-2004 14:52

Citaat:

SilverSteven schreef op 21-05-2004 @ 11:42 :
Komt ie! Ik geef eerst de gewone code voor het programma en dan zet ik hier beneden wel neer waar je elke code kan vinden!

Maak een nieuw programmaatje door op New te drukken bij Prgm, noem hem ABC ofzo.

Input "A=",A
Input "B=",B
Input "C=",C
B^2-4AC->D
(-B+wortel(D))/2A->X
Disp X
(-B-wortel(D))/2A->Y
Disp Y
Pause
Stop

Hier kan je elke code vinden:

Input : Prgm => rechts => 1
" : druk op Alpha en dan op de +
= : druk op 2nd => Math => 1
-> : linksonder, links van de 1
Disp : Prgm => rechts => 3
Pause : Prgm => 8
Stop : Prgm => F

Hopelijk snap je het en heb je er wat aan ;)

de ABC formule zit al in je GR standaard dus je hebt er niet veel aan (teminste in de mijne (casio))

SilverSteven 21-05-2004 14:55

Citaat:

punxnotdead schreef op 21-05-2004 @ 15:52 :
de ABC formule zit al in je GR standaard dus je hebt er niet veel aan (teminste in de mijne (casio))
In mijn TI helaas niet (voor zover ik weet).

SilverSteven 22-05-2004 16:43

Even zodat mensen het weten: we hoeven GÉÉN onzin over continu/dynamische modellen te leren.

http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...dx=22&swtch=22

Hier staat niks over modellen.

http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestan...1prog04-07.pdf

Hier staat dat modellen uitgesloten zijn van het CSE.

Het viel me pas net op dus misschien is het anderen niet opgevallen :)

rxn 22-05-2004 19:14

euhm het is heel simpel maa ri ben even door de war
wanneer gebruik je in je GR

binomcdf en wanneer binompdf?

Nigo 22-05-2004 19:18

Citaat:

Roxane schreef op 22-05-2004 @ 20:14 :
euhm het is heel simpel maa ri ben even door de war
wanneer gebruik je in je GR

binomcdf en wanneer binompdf?

binomcdf als je te maken hebt met een cumulatief binomiale verdeling. VB:

P(X< 3).

binompdf als je niet met een cumulatieve doch binomiale verdeling te maken hebt.VB:
P(X=3)

Uitbovenstaande volgt:
P(X<3) = P(X=0) + P(X=1) + P(X=2) + P(X=3) indien we te maken zouden hebben met een situatie waarin enkel discrete waarden van X mogelijk zijn.

rxn 22-05-2004 19:28

Citaat:

Ninh schreef op 22-05-2004 @ 20:18 :
binomcdf als je te maken hebt met een cumulatief binomiale verdeling. VB:

P(X< 3).

binompdf als je niet met een cumulatieve doch binomiale verdeling te maken hebt.VB:
P(X=3)

Uitbovenstaande volgt:
P(X<3) = P(X=0) + P(X=1) + P(X=2) + P(X=3) indien we te maken zouden hebben met een situatie waarin enkel discrete waarden van X mogelijk zijn.

dus bij de ene tel je het allemaal bij elkaar op en met de ander niet?

stel
iemand is ziet: 0,25
niet ziek: 0.75

er word bij 100 gecontroleerd of ze ziek zijn en je wilt de kans berekenen dat dit er 30 zijn, dus dat er 30 mensen ziek zijn

Nigo 22-05-2004 19:30

Citaat:

Roxane schreef op 22-05-2004 @ 20:28 :
dus bij de ene tel je het allemaal bij elkaar op en met de ander niet?

stel
iemand is ziet: 0,25
niet ziek: 0.75

er word bij 100 gecontroleerd of ze ziek zijn en je wilt de kans berekenen dat dit er 30 zijn, dus dat er 30 mensen ziek zijn

Dan gebruik je binompdf omdat er niet sprake is van een cumulatieve kansverdeling. Je wil de kans dat exact 30 mensen ziek zijn, en niet bijvoorbeeld minstens 30 of minder dan 30. Bij minder dan 30 zou dit dan bv zijn: P(X<30) = P(X=0) + P(X=1) + .... + P(X=28) + P(X=29) = P(X<29). Hier is impliciet sprake van een discrete kansverdeling, want halve of 3kwart mensen bestaan niet.

p=0,25
n=100
x = 30

P(X=30) = binompdf (100;0,25,30) = 0,0457

rxn 22-05-2004 19:37

aaait dan snap ik het. Dus als het "maximaal 30" oid had gestaan was het cdf


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.