|
|
|
Nee, dat hoeft niet, volgens mijn leraar.
|
|
|
|
Volgens mij docent hoef je meetkunde niet te leren
|
|
|
|
^Dragon^ schreef op 11-05-2004 @ 18:18 :
Richtingsvelden hoef je ook niet te kennen.
__________________
-vul zelf maar in-
|
|
|
|
Dan leren jullie meetkunde toch lekker allemaal niet. Pak ik meteen wat puntjes mee bij de ophoging
|
|
|
|
1sengard schreef op 12-05-2004 @ 12:27 :
Dan leren jullie meetkunde toch lekker allemaal niet. Pak ik meteen wat puntjes mee bij de ophoging Ik denk echt niet dat je meetkunde hoeft te leren, anders zouden een aantal leraren dat wel weten. In de herhalingsoefeningen in de examenbundel staat trouwens ook niets over meetkunde en in oude examens ook niet.
Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 12:43. |
|
|
|
Alsjeblieft lieverd:
Alle stof: http://examenblad.kennisnet.nl/9303000/d/bwiskbv.doc Geschrapte stof: http://examenblad.kennisnet.nl/cgi-b...frames=1#par16 -----Bewijs:----- Domein D(g): Meetkunde Subdomein: Ruimtelijke objecten De kandidaat kan 29 uitspraken doen over een object door het combineren van aanzichten in verschillende kijkrichtingen. 30 aanzichten in verschillende kijkrichtingen van een object tekenen. 31 uitspraken doen over een object op grond van een serie parallelle doorsneden (bv. scannen, echografie). 32 conclusies trekken over de wijze waarop een object uiteenvalt bij een voorgetekende vlakke doorsnede. 33 in eenvoudige gevallen een vlakke doorsnede van een voorgetekend object tekenen. 34 in eenvoudige gevallen de vlakke doorsnede van een object op ware grootte tekenen. 35 hoogtekaarten interpreteren en daarin toppen en zadelpunten aanwijzen. Subdomein: Berekeningen De kandidaat kan 36 met behulp van de goniometrische verhoudingen sinus, cosinus en tangens hoeken en lijnstukken berekenen, bijvoorbeeld bij landmeetkunde. 37 cartesische coördinaten omzetten naar poolcoördinaten en omgekeerd. 38 met behulp van de sinus- en de cosinusregel lijnstukken en hoeken berekenen. 39 de componenten berekenen bij het ontbinden van een vector in twee onderling loodrechte richtingen, onder andere bij krachten en snelheden. 40 de grootte en de richting berekenen van een som- of een verschilvector, onder andere bij krachten en snelheden. 41 oppervlakte en omtrek berekenen van een driehoek, een parallellogram, een cirkel en van een vlakke figuur die met deze vormen samenhangt. Subdomein: Lineair programmeren n.v.t. |
|
|
|
Let's Party schreef op 16-05-2004 @ 11:14 :
Ik ben te lui om het hele examenprogramma door te lezen.. misschien dat iemand het hier toevallig weet. Moet je ook somrijen en al dat gebeuren kennen. Want dan mag ik nog wel eens even hard gaan leren. Te lang geleden dat ik dat gezien heb. |
|
|
|
Let's Party schreef op 17-05-2004 @ 12:02 :
Hebben jullie er ook last van dat je zeg maar te moeilijk denkt bij de wiskunde examens en daarom onnodige fouten gaat maken? Wij hadden een wiskunde leraar die dieper op de stof in wilde gaan, heel fijn . Zit ik hemaal moeilijk te rekenen, mag je het gwoon op je rekenmachine invoeren en dan intersect.. Op zich wel fijn, aan de andere kant dalijk doe je dat en dan mag het weer niet. Leraren zouden eigenlijk gewoon verplicht eindexamenopgaves in hun schoolexamens moeten stoppen maarja er is weinig verplicht als het neerkomt op schoolexamens.
|
|
|
|
Dank je!! Echt dom dak het niet zag
__________________
..:: Sometimes Your Certainties Turn Out To Be Proven Lies ::..
|
|
|
|
Let's Party schreef op 17-05-2004 @ 12:02 :
Hebben jullie er ook last van dat je zeg maar te moeilijk denkt bij de wiskunde examens en daarom onnodige fouten gaat maken? Wij hadden een wiskunde leraar die dieper op de stof in wilde gaan, heel fijn . Zit ik hemaal moeilijk te rekenen, mag je het gwoon op je rekenmachine invoeren en dan intersect.. Op zich wel fijn, aan de andere kant dalijk doe je dat en dan mag het weer niet. Leraren zouden eigenlijk gewoon verplicht eindexamenopgaves in hun schoolexamens moeten stoppen Weet nie of het door de lessen komt maar denk dat de examenopgaven sowieso een makkelijkere manier van denken vragen dan ik meestal heb............ ech heel irritant is dat.....je gaat moeilijk doen terwijl het makkelijk kan....... |
|
|
|
Verwijderd
~sweetgirl~ schreef op 20-05-2004 @ 17:55 :
Pffff... die opgaven in je examenbundel zijn echt moeilijk en als ik 10 minuten op een vraag zit en er nog niet uit kom word ik echt boos en heb ik geen zin meer om verder te leren Maar ik las hier nog iets over somrijen. Bij getal&ruimte zit een practicum boekje en daar staat iets over somrijen in. Bij opgave 1 van Goniometrie staat een vraag over een vergelijking voor een cirkel opstellen. Bij de uitwerkingen staat dat je dan moet x²+(y-1)² = 1 gebruiken. Maar hoe komen ze aan deze vergelijking of is dat gewoon standaard, heb er namelijk nog nooit van gehoord. |
|
|
|
Verwijderd
care schreef op 18-05-2004 @ 22:21 :
Dit herken ik zeker!!!!!! Weet nie of het door de lessen komt maar denk dat de examenopgaven sowieso een makkelijkere manier van denken vragen dan ik meestal heb............ ech heel irritant is dat.....je gaat moeilijk doen terwijl het makkelijk kan....... |
|
|
|
Roxane schreef op 20-05-2004 @ 18:01 :
standaard ja, ik had er ook nog nooit van "gehoord", maar mn leraar zei dat we hem zogenaamd wel kende. En hoe werkt die formule dan ? Wat kan je er precies mee ? |
|
|
|
Verwijderd
~sweetgirl~ schreef op 20-05-2004 @ 17:55 :
Pffff... die opgaven in je examenbundel zijn echt moeilijk en als ik 10 minuten op een vraag zit en er nog niet uit kom word ik echt boos en heb ik geen zin meer om verder te leren Maar ik las hier nog iets over somrijen. Bij getal&ruimte zit een practicum boekje en daar staat iets over somrijen in. Bij opgave 1 van Goniometrie staat een vraag over een vergelijking voor een cirkel opstellen. Bij de uitwerkingen staat dat je dan moet x²+(y-1)² = 1 gebruiken. Maar hoe komen ze aan deze vergelijking of is dat gewoon standaard, heb er namelijk nog nooit van gehoord. y = sqrt (1-x^2) Dit is de formule voor de bovenste helft van een cirkel. De andere helft volgt door alle y waarden te spiegelen in de x-as; y vermenigvuldigen met -1. Voor de onderste helft van de cirkel geldt dan y=-sqrt (1-x^2). De formule x^2 + (y-1)^2 = 1, geeft bij uitwerken y = 1+sqrt (1-x^2). Dit geeft dus de formule weer van de bovenste helft van een cirkel met straal 1 en middelpunt op (0, 0+1) => M(0,1) Hope that answers your question
|
|
|
|
Verwijderd
wat is sqrt?
|
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
Ninh schreef op 20-05-2004 @ 18:39 :
Stel je een eenheidscirkel voor; een cirkel met straal 1 en middelpunt (0,0). Een punt op deze cirkel heeft een x en een y coordinaat. Volgens pythagoras geldt dan: straal = x^2 + y^2 = 1. Herschrijven geeft: y = sqrt (1-x^2) Dit is de formule voor de bovenste helft van een cirkel. De andere helft volgt door alle y waarden te spiegelen in de x-as; y vermenigvuldigen met -1. Voor de onderste helft van de cirkel geldt dan y=-sqrt (1-x^2). De formule x^2 + (y-1)^2 = 1, geeft bij uitwerken y = 1+sqrt (1-x^2). Dit geeft dus de formule weer van de bovenste helft van een cirkel met straal 1 en middelpunt op (0, 0+1) => M(0,1) Hope that answers your question |
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
|
|
|
Verwijderd
riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:03 :
vraagje: k heb een tijd terug alle programma's uit mn GR gewist (vraag maar niet waarom) ook dat programmatje van de ABC-formule. Maar ik ben dat kabeltje kwijt waar je 2 GR mee kan linken en programmas kan kopieren... weet iemand of je die kabeltjes los kan kopen?? |
|
|
|
riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:03 :
vraagje: k heb een tijd terug alle programma's uit mn GR gewist (vraag maar niet waarom) ook dat programmatje van de ABC-formule. Maar ik ben dat kabeltje kwijt waar je 2 GR mee kan linken en programmas kan kopieren... weet iemand of je die kabeltjes los kan kopen?? Maar die programmaatjes zijn heeeeeeel makkelijk te maken hoor bovendien moet je de abc formule gewoon voluit schrijven op je examen dus kan je hem beter wel leren.
|
|
|
|
Verwijderd
SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 20:20 :
Maar die programmaatjes zijn heeeeeeel makkelijk te maken hoor bovendien moet je de abc formule gewoon voluit schrijven op je examen dus kan je hem beter wel leren.
|
|
|
|
riannuhtje schreef op 20-05-2004 @ 20:49 :
weet ik, maar ik ben lui, en ik maak nog al eens fouten bij t intikken van dingen enzo, dus is dat programma wel makkelijk om mn antwoord te controleren
|
|
|
|
in het algemeen geldt voor een cirkelbeweging met middelpunt (a,b) en straal r de vergelijking r^2 = (x-a)^2 + (y-b)^2
|
|
|
|
sdekivit schreef op 20-05-2004 @ 21:25 :
in het algemeen geldt voor een cirkelbeweging met middelpunt (a,b) en straal r de vergelijking r^2 = (x-a)^2 + (y-b)^2 x^2 + y^2 = 1 dan een versimpeling van de formule die jij zei ? Waarbij ze r = 1 en a = 0 en b = 0 nemen ? |
|
|
|
Verwijderd
SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 21:35 :
Is de formule x^2 + y^2 = 1 dan een versimpeling van de formule die jij zei ? Waarbij ze r = 1 en a = 0 en b = 0 nemen ?
|
|
|
|
Bedankt mensen
dat is pas echt nuttige informatie.
|
|
|
|
SilverSteven schreef op 20-05-2004 @ 21:09 :
Als je wil dat ik het "hele" programma hier neerzet geef je maar een gil als je wilt graag, dan hoef ik ook niet op zoek naar zo 'n kabeltje...
__________________
The day I remember, my heart I will keep, my voice I surrender and I will not speak to lie.
|
|
|
|
riannuhtje schreef op 21-05-2004 @ 11:16 :
*GIL* als je wilt graag, dan hoef ik ook niet op zoek naar zo 'n kabeltje... Maak een nieuw programmaatje door op New te drukken bij Prgm, noem hem ABC ofzo. Input "A=",A Input "B=",B Input "C=",C B^2-4AC->D (-B+wortel(D))/2A->X Disp X (-B-wortel(D))/2A->Y Disp Y Pause Stop Hier kan je elke code vinden: Input : Prgm => rechts => 1 " : druk op Alpha en dan op de + = : druk op 2nd => Math => 1 -> : linksonder, links van de 1 Disp : Prgm => rechts => 3 Pause : Prgm => 8 Stop : Prgm => F Hopelijk snap je het en heb je er wat aan
|
|
|
|
Verwijderd
de eerste twee oude examens in examenbundel zijn best te doen, toch zie ik het absoluut niet meer zitten haha
|
|
|
|
SilverSteven schreef op 21-05-2004 @ 11:42 :
Komt ie! Ik geef eerst de gewone code voor het programma en dan zet ik hier beneden wel neer waar je elke code kan vinden! Maak een nieuw programmaatje door op New te drukken bij Prgm, noem hem ABC ofzo. Input "A=",A Input "B=",B Input "C=",C B^2-4AC->D (-B+wortel(D))/2A->X Disp X (-B-wortel(D))/2A->Y Disp Y Pause Stop Hier kan je elke code vinden: Input : Prgm => rechts => 1 " : druk op Alpha en dan op de + = : druk op 2nd => Math => 1 -> : linksonder, links van de 1 Disp : Prgm => rechts => 3 Pause : Prgm => 8 Stop : Prgm => F Hopelijk snap je het en heb je er wat aan
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
|
|
|
|
punxnotdead schreef op 21-05-2004 @ 15:52 :
de ABC formule zit al in je GR standaard dus je hebt er niet veel aan (teminste in de mijne (casio)) |
|
|
|
Even zodat mensen het weten: we hoeven GÉÉN onzin over continu/dynamische modellen te leren.
http://www.kennisnet.nl/vo/examen/vw...dx=22&swtch=22 Hier staat niks over modellen. http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestan...1prog04-07.pdf Hier staat dat modellen uitgesloten zijn van het CSE. Het viel me pas net op dus misschien is het anderen niet opgevallen
|
|
|
|
Verwijderd
euhm het is heel simpel maa ri ben even door de war
wanneer gebruik je in je GR binomcdf en wanneer binompdf? |
|
|
|
Verwijderd
Roxane schreef op 22-05-2004 @ 20:14 :
euhm het is heel simpel maa ri ben even door de war wanneer gebruik je in je GR binomcdf en wanneer binompdf? P(X< 3). binompdf als je niet met een cumulatieve doch binomiale verdeling te maken hebt.VB: P(X=3) Uitbovenstaande volgt: P(X<3) = P(X=0) + P(X=1) + P(X=2) + P(X=3) indien we te maken zouden hebben met een situatie waarin enkel discrete waarden van X mogelijk zijn. Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 20:25. |
|
|
|
Verwijderd
Ninh schreef op 22-05-2004 @ 20:18 :
binomcdf als je te maken hebt met een cumulatief binomiale verdeling. VB: P(X< 3). binompdf als je niet met een cumulatieve doch binomiale verdeling te maken hebt.VB: P(X=3) Uitbovenstaande volgt: P(X<3) = P(X=0) + P(X=1) + P(X=2) + P(X=3) indien we te maken zouden hebben met een situatie waarin enkel discrete waarden van X mogelijk zijn. stel iemand is ziet: 0,25 niet ziek: 0.75 er word bij 100 gecontroleerd of ze ziek zijn en je wilt de kans berekenen dat dit er 30 zijn, dus dat er 30 mensen ziek zijn |
|
|
|
Verwijderd
Roxane schreef op 22-05-2004 @ 20:28 :
dus bij de ene tel je het allemaal bij elkaar op en met de ander niet? stel iemand is ziet: 0,25 niet ziek: 0.75 er word bij 100 gecontroleerd of ze ziek zijn en je wilt de kans berekenen dat dit er 30 zijn, dus dat er 30 mensen ziek zijn p=0,25 n=100 x = 30 P(X=30) = binompdf (100;0,25,30) = 0,0457 Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 20:33. |
|
|
|
Verwijderd
aaait dan snap ik het. Dus als het "maximaal 30" oid had gestaan was het cdf
|