![]() |
Piercings en zelfverminking?????
Ok, is een piercing laten zetten (in een goede piercingshop uiteraard) hetzelfde als jezelf verminken????
|
Nee. :eek:
|
wat is dit voor stomme vraag?!
|
Citaat:
|
Nee, je doet zoiets omdat je het mooi vindt, niet met de bedoeling om jezelf te verminken. Dus van jouw kant is het geen zelfverminking.
Anderen kunnen vinden dat je lichaam erop achteruit gaat, dus in hun ogen kan het zelfverminking zijn. Maar dan is verminking wel een zwaar woord. Een piercing kun je er toch altijd weer uithalen enzo. Wat voor piercing wil je dan? Hmm.. ik zie dat je al 18 bent, dus toestemming heb je sowieso niet meer nodig. Zouden ze er dan echt kwaad om worden denk je? |
Voor jezelf niet, want je laat het enkel zetten als je het mooi vindt.
Anderen kunnen het wel lelijk vinden en het als een vorm van zelfverminking zien. |
nee, ik vind het niet hetzelfde, pircings vind ik heeeeel lelijk ( nou mijn oorbellen niet dan)
Maar ik denk dat het doel van de actie te verschillend is om het op hetzelfde te laten neerkomen. Als je een pircing laat zetten doe je dat omdat je dat mooi vind ( tenminste dat denk ik)én zelfverminking doe je ( voor zover ik weet) omdat je je niet goed voelt en je daardoor weer beter gaat voelen( beetje botte omschrijving, maar daar komt het in het kort op neer, lijkt mij) dus in mijn ogen een groot verschil! x |
Tuurlijk is het zelfverminking,
Je boort een gat in je lichaam, je verminkt dus je lichaam, ergo, piercen is zelfverminking. Maar dat wil niet zeggen dat het per se een slecht iets is. |
Citaat:
Ikzelf heb nee gestemd. |
tuurlijk is dat geen verminken,
oorbellen in je oren is toch ook geen verminkerij. Nee, die draag je omdat je het mooi vind, net als een piercing |
Nee, tuurlijk is dat niet hetzelfde.
|
Citaat:
|
Duh, natuurlijk is dat zo.
|
Ik heb nee gestemd omdat ik het pas verminken vind als iets zonder twijfel erop achteruit gaat. En dat is bij een piercing niet het geval, het zonder twijfel gedeelte, omdat de meningen verschillen.
Maar om hier nou een punt van te maken, de piercing op zich is alleen maar een gaatje waar je niets of bijna niets van ziet. |
wat n dooie vraag.
|
ik vind het geen zelfverminking
|
Verminken is iets onherstelbare beschadigen. Ik denk wel dat dat hier van toepassing is. Ookal heet verminken en beschadigen een negatieve lading, het is niet de essentie van de definitie.
|
vind ik niet, wat ik me wel afvraag is als je er eentje onder in je lip hebt of in je kin zegmaar, of je dat gaatje goed blijft zien als je het er uithaalt en dicht wil laten groeien, dat lijkt me minder mooi, maar ergens in je oor of in je navel neus valt wel mee hoor
|
Citaat:
En als je het niets vindt, dan doe je het toch gewoon niet? |
Citaat:
|
Neej, tuuurlijk niet!! Je doet je dan toch niet opzettelijk pijn.. Naja, je laat geen piercing zetten voor de pijn die dat geeft op dat moment.. toch?
Xjuh |
piercings is geen zelfverminking maar versiering. maar ik vind het niet mooi.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan heb je 't toch niet meer over onherstelbaar lijkt me. :) |
Citaat:
|
Ik vind het absoluut geen zelfverminking. De religeuze standpunten hierin kan ik toch wel enigzins begrijpen, maar dan in een vorm van als. Ze zeggen dat het een tempel van god is, en je daar goed voor moet zorgen. Al begrijp ik niet wat een peircing of tatoo hier werkelijk aan "kapot" maakt.
Ik vind het dus geen zelfverminking, ik vind het sowieso een eigen keus. ikzelf zou geen piercing willen, gewoon omdat ik het niet mooi vind, en er het nut niet van inzie. Een tatoo heeft ook geen nut, maar dat zie ik als tekening, dus mooi. Een kleine tatoo, of een paar is voor mij geen probleem, maar ik vind het soms wel erg lelijk worden als je kleur gaat gebruiken, en al helemaal als je hele lichaam onder zit. Geen zelfverminking, maar het versieren van je lichaam. Alleen met versieren kun je ook te ver gaan... ;) |
Natuurlijk niet, wat een vergelijking (n)
|
Citaat:
|
Nee, meestal niet, maar soms wel, en dan vind ik 'verminking' nog een groot woord ervoor.
|
Ojeej
|
Het hangt er natuurlijk onwijs vanaf waar je zo'n ding laat zetten. Persoonlijk vind ik een piercing net boven de kin onwijs gaaf maar in tepels, klitten, tongen en piemels vind ik het een beetje walgelijk. Maar ieder zijn mening hoor :p
|
Nee, ik vind het een juist versiering voor je lichaam.
|
Ik moet zeggen dat ik spijt heb van mijn traguspiercing.
Ik had hem 2 jaar en ik was er op dat moment blij mee , maar hij ging steeds ontsteken en uiteindelijk heb ik hem (3 weken geleden) eruit gehaald. Nu zit er een heel lelijk rood litteken. Maar aangezien het vrij kort geleden is trekt het misschien nog wel bij :) Maar over het algemeen vind ik piercings geen zelfverminking :) . |
nope
|
het is absoluut GEEN zelf verminking, ik heb een lip piercing en een oor piercing, alleen als je ze niet goed verzorgt ,het gaat ontsteken en je hem eruit moet halen en littekens achterlaat DAT is zelf verminking ;)
|
Citaat:
Pfff, piercen is maar een ranzig modeverschijnsel. |
tjsa sommige mensen vinden juist van niet :rolleyes: ;)
|
Je "verminkt" je lichaam er in zekere mate mee, maar dan zijn doodnormale oorbellen natuurlijk ook een vorm van zelfverminking..daarom ja.. maar het is zeker niet slecht! De ene vindt iets anders mooi dan de andere :)
|
Citaat:
|
neej, een piercing laten zetten is niet jezelf verminken.... je doet het omdat je je lichaam op wil fleuren.. net als tattoos, scartification en het inbinden van voeten..... *dit zie ik wel als zelfverminking, maar eigenlijk willen die mensen alleen maar mooie kleine voetjes...* dus tja.. neej, geen zelfverminking
|
Het is lichaamsversiering door beschadiging, net als scarification...
|
Citaat:
|
Het is natuurlijk wel een soort zelfverminking, maar dat woord klinkt heel negatief. Wanneer je met een spijker jezelf gaat piercen óm het piercen, dan is het zelfverminking. Ga je naar een goede shop en laat je er vakkundig een zetten omdat je het mooi vindt, dan is het imo geen zelfverminking met die negatieve klank... Meer zelfaanpassing ofzo :P
Dus ja, het is maar hoe je het ziet. |
nouw ik heb zelf een navelpiercing
en het mocht van mn ouders en ik vind het geen zelfverminking nouwjah het ligt dr aan op wat voor manier want die mensen die hun hele hoofd vol hebbe zitte vin ik wel lelijk |
ik vind het wel zelfverminking...
buiten dat nog lelijk en onnatuurlijk ook... |
Citaat:
|
Citaat:
Voor verminken kies je toch niet ?? en dat is toch niet iets moois, want verminking versta je bijna alleen maar onder messteken bijv in je gezicht of andere verwondingen. Een piercing is heel iets anders, dat is een LICHAAMSSIERAAD dus iets heel anders dan een verminking. Voor een piercing kies je en dat is iets moois want anders zou je er niet voor kiezen. Dus waarom zou dit dan willen vergelijken? Ik heb zelf een navelpiercing en heb er nooit spijt van gehad! :) |
Zelfverminking. Meestal door hevige depressie of tijdelijke krankzinnigheid :o
|
Citaat:
|
jah,
Maar het ligt ook eraan, bij een of twee piercings is het gewoon versiering, en dan vind ik het nee, maar als het er al een stuk of 10 of20 zijn dan is het echt zelfverminking, he is ook verslavent!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |