Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Is een piercing laten zetten (in een goede piercingshop) hetzelfde als zelfminking???
Ja 18 15.52%
Nee 96 82.76%
Geen mening 2 1.72%
Aantal stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 18:29
Repeltje
Repeltje is offline
Ok, is een piercing laten zetten (in een goede piercingshop uiteraard) hetzelfde als jezelf verminken????
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:38
raarheid
raarheid is offline
Nee.
Oud 12-05-2004, 18:42
Zazoo
Zazoo is offline
wat is dit voor stomme vraag?!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 18:54
Repeltje
Repeltje is offline
Citaat:
wat is dit voor stomme vraag?!
Ik heb deze poll opgestart omdat ik zelf graag een piercing wil. Maar het mag niet van mijn ouders omdat zij het zelfverminking vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:04
Verwijderd
Nee, je doet zoiets omdat je het mooi vindt, niet met de bedoeling om jezelf te verminken. Dus van jouw kant is het geen zelfverminking.

Anderen kunnen vinden dat je lichaam erop achteruit gaat, dus in hun ogen kan het zelfverminking zijn. Maar dan is verminking wel een zwaar woord. Een piercing kun je er toch altijd weer uithalen enzo.

Wat voor piercing wil je dan?

Hmm.. ik zie dat je al 18 bent, dus toestemming heb je sowieso niet meer nodig. Zouden ze er dan echt kwaad om worden denk je?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 19:11
Balance
Balance is offline
Voor jezelf niet, want je laat het enkel zetten als je het mooi vindt.
Anderen kunnen het wel lelijk vinden en het als een vorm van zelfverminking zien.
Oud 12-05-2004, 19:34
slimmieslak
slimmieslak is offline
nee, ik vind het niet hetzelfde, pircings vind ik heeeeel lelijk ( nou mijn oorbellen niet dan)
Maar ik denk dat het doel van de actie te verschillend is om het op hetzelfde te laten neerkomen.
Als je een pircing laat zetten doe je dat omdat je dat mooi vind ( tenminste dat denk ik)én zelfverminking doe je ( voor zover ik weet) omdat je je niet goed voelt en je daardoor weer beter gaat voelen( beetje botte omschrijving, maar daar komt het in het kort op neer, lijkt mij)

dus in mijn ogen een groot verschil!
x
Oud 12-05-2004, 19:41
Fortisi
Fortisi is offline
Tuurlijk is het zelfverminking,
Je boort een gat in je lichaam, je verminkt dus je lichaam, ergo, piercen is zelfverminking.

Maar dat wil niet zeggen dat het per se een slecht iets is.
Oud 12-05-2004, 19:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Repeltje schreef op 12-05-2004 @ 19:54 :
Ik heb deze poll opgestart omdat ik zelf graag een piercing wil. Maar het mag niet van mijn ouders omdat zij het zelfverminking vinden.
Zelfde hier. Mijn ouders vinden het ook niks.

Ikzelf heb nee gestemd.
Oud 12-05-2004, 21:53
floeps
floeps is offline
tuurlijk is dat geen verminken,
oorbellen in je oren is toch ook geen verminkerij.
Nee, die draag je omdat je het mooi vind, net als een piercing
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:46
cyntha
cyntha is offline
Nee, tuurlijk is dat niet hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Fortisi schreef op 12-05-2004 @ 20:41 :
Je boort een gat in je lichaam, je verminkt dus je lichaam, ergo, piercen is zelfverminking.

exact
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:56
PV
PV is offline
Duh, natuurlijk is dat zo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 23:08
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik heb nee gestemd omdat ik het pas verminken vind als iets zonder twijfel erop achteruit gaat. En dat is bij een piercing niet het geval, het zonder twijfel gedeelte, omdat de meningen verschillen.

Maar om hier nou een punt van te maken, de piercing op zich is alleen maar een gaatje waar je niets of bijna niets van ziet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:02
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
wat n dooie vraag.
Oud 13-05-2004, 15:10
Verwijderd
ik vind het geen zelfverminking
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:26
Daevrem
Daevrem is offline
Verminken is iets onherstelbare beschadigen. Ik denk wel dat dat hier van toepassing is. Ookal heet verminken en beschadigen een negatieve lading, het is niet de essentie van de definitie.
Oud 13-05-2004, 15:54
marrel
marrel is offline
vind ik niet, wat ik me wel afvraag is als je er eentje onder in je lip hebt of in je kin zegmaar, of je dat gaatje goed blijft zien als je het er uithaalt en dicht wil laten groeien, dat lijkt me minder mooi, maar ergens in je oor of in je navel neus valt wel mee hoor
Oud 13-05-2004, 15:54
Luna
Luna is offline
Citaat:
Replica schreef op 12-05-2004 @ 19:44 :
Nee, ik vind een piercing een lichaamsversiering, geen zelfverminking. Bovendien laat je een piercing zetten omdat je het mooi vindt, en doe je meestal aan zelfverminking als je psychisch in de knoop zit, niet te vergelijken dus.
mee eens.
En als je het niets vindt, dan doe je het toch gewoon niet?
Oud 13-05-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:

eens
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 11:39
xMantx
xMantx is offline
Neej, tuuurlijk niet!! Je doet je dan toch niet opzettelijk pijn.. Naja, je laat geen piercing zetten voor de pijn die dat geeft op dat moment.. toch?
Xjuh
Oud 14-05-2004, 11:41
Verwijderd
piercings is geen zelfverminking maar versiering. maar ik vind het niet mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 12:02
cha0s
cha0s is offline
Citaat:

Je past je lichaam aan, je verandert het, dat wil niet meteen zeggen dat je van verminking kunt spreken. Sowieso heeft 't woord verminking 'n negatieve lading.
Oud 14-05-2004, 12:05
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 13-05-2004 @ 16:26 :
Verminken is iets onherstelbare beschadigen. Ik denk wel dat dat hier van toepassing is.
De gaatjes van piercings groeien in veel gevallen gewoon weer dicht na 't verwijderen van 't sieraad, zonder 'n opzichtig litteken achter te laten.
Dan heb je 't toch niet meer over onherstelbaar lijkt me.
Oud 14-05-2004, 12:25
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 14-05-2004 @ 13:02 :
Je past je lichaam aan, je verandert het, dat wil niet meteen zeggen dat je van verminking kunt spreken. Sowieso heeft 't woord verminking 'n negatieve lading.
Idd, mijns inziens vallen dingen als jezelf snijden en dat soort onzinnige zooi onder zelfverminking. Piercen doe je om jezelf mooier te maken(al vind ik veel soorten piercings te lelijk voor woorden). Je ouders noemen het gewoon verminking omdat zíj het lelijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:26
Verwijderd
Ik vind het absoluut geen zelfverminking. De religeuze standpunten hierin kan ik toch wel enigzins begrijpen, maar dan in een vorm van als. Ze zeggen dat het een tempel van god is, en je daar goed voor moet zorgen. Al begrijp ik niet wat een peircing of tatoo hier werkelijk aan "kapot" maakt.

Ik vind het dus geen zelfverminking, ik vind het sowieso een eigen keus. ikzelf zou geen piercing willen, gewoon omdat ik het niet mooi vind, en er het nut niet van inzie. Een tatoo heeft ook geen nut, maar dat zie ik als tekening, dus mooi.

Een kleine tatoo, of een paar is voor mij geen probleem, maar ik vind het soms wel erg lelijk worden als je kleur gaat gebruiken, en al helemaal als je hele lichaam onder zit.

Geen zelfverminking, maar het versieren van je lichaam. Alleen met versieren kun je ook te ver gaan...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 14:41
Tsu
Tsu is offline
Natuurlijk niet, wat een vergelijking
Oud 14-05-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Mendacem schreef op 14-05-2004 @ 15:26 :
Ik vind het absoluut geen zelfverminking. De religeuze standpunten hierin kan ik toch wel enigzins begrijpen, maar dan in een vorm van als. Ze zeggen dat het een tempel van god is, en je daar goed voor moet zorgen. Al begrijp ik niet wat een peircing of tatoo hier werkelijk aan "kapot" maakt.
En dan zouden de mensen die een kerk ff verbouwen dus goddelozen zijn
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:06
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, meestal niet, maar soms wel, en dan vind ik 'verminking' nog een groot woord ervoor.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:39
Freggol
Freggol is offline
Ojeej
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 20:37
Elmoo
Elmoo is offline
Het hangt er natuurlijk onwijs vanaf waar je zo'n ding laat zetten. Persoonlijk vind ik een piercing net boven de kin onwijs gaaf maar in tepels, klitten, tongen en piemels vind ik het een beetje walgelijk. Maar ieder zijn mening hoor
Oud 15-05-2004, 12:00
summer1986
summer1986 is offline
Nee, ik vind het een juist versiering voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:22
Fleurop
Fleurop is offline
Ik moet zeggen dat ik spijt heb van mijn traguspiercing.
Ik had hem 2 jaar en ik was er op dat moment blij mee , maar hij ging steeds ontsteken en uiteindelijk heb ik hem (3 weken geleden) eruit gehaald. Nu zit er een heel lelijk rood litteken. Maar aangezien het vrij kort geleden is trekt het misschien nog wel bij

Maar over het algemeen vind ik piercings geen zelfverminking
.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:03
Verwijderd
nope
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:19
Gothicgirliej
Gothicgirliej is offline
het is absoluut GEEN zelf verminking, ik heb een lip piercing en een oor piercing, alleen als je ze niet goed verzorgt ,het gaat ontsteken en je hem eruit moet halen en littekens achterlaat DAT is zelf verminking
Oud 17-05-2004, 19:24
REIE
REIE is offline
Citaat:
Je boort (moedwillig) een gat in je lichaam, je verminkt dus je lichaam, ergo, piercen is zelfverminking.

Pfff, piercen is maar een ranzig modeverschijnsel.
Oud 17-05-2004, 19:51
Gothicgirliej
Gothicgirliej is offline
tjsa sommige mensen vinden juist van niet
Oud 17-05-2004, 19:59
Dzjes
Dzjes is offline
Je "verminkt" je lichaam er in zekere mate mee, maar dan zijn doodnormale oorbellen natuurlijk ook een vorm van zelfverminking..daarom ja.. maar het is zeker niet slecht! De ene vindt iets anders mooi dan de andere
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 08:14
Gothicgirliej
Gothicgirliej is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 17-05-2004 @ 20:59 :
Je "verminkt" je lichaam er in zekere mate mee, maar dan zijn doodnormale oorbellen natuurlijk ook een vorm van zelfverminking..daarom ja.. maar het is zeker niet slecht! De ene vindt iets anders mooi dan de andere
hier ben ik het dus best wel mee eens!! oorbellen zijn precies hetzelfde.. ( die heb ik tog niet ) ik heb 7 keer oorbellen gehad maar kan dus alleen tege chirurgish staal en titanium anders krijg ik hele grote bulten enzo en gaat het volop zeer doen, maar ik vind dat het pas zelfverminking is als je een piercing neemt omdat je denkt dat het stoer is en je het eigelijk niet wil/durft maar dat je het doet omdat iemand anders het ook heeft? Ik heb dus deze piercing late zetten omdat ik een weddeschap heb verloren dat moet je maar niet doen.. hahaha maarja ik vind hem nu wel mooi! plus hij is betaald voor me
Oud 18-05-2004, 09:10
leucomelas
leucomelas is offline
neej, een piercing laten zetten is niet jezelf verminken.... je doet het omdat je je lichaam op wil fleuren.. net als tattoos, scartification en het inbinden van voeten..... *dit zie ik wel als zelfverminking, maar eigenlijk willen die mensen alleen maar mooie kleine voetjes...* dus tja.. neej, geen zelfverminking
Oud 18-05-2004, 09:48
moenbase
moenbase is offline
Het is lichaamsversiering door beschadiging, net als scarification...
Oud 18-05-2004, 09:59
Babette
Babette is offline
Citaat:
Replica schreef op 12-05-2004 @ 19:44 :
Nee, ik vind een piercing een lichaamsversiering, geen zelfverminking. Bovendien laat je een piercing zetten omdat je het mooi vindt, en doe je meestal aan zelfverminking als je psychisch in de knoop zit, niet te vergelijken dus.
Exactly!
Oud 18-05-2004, 10:48
Verwijderd
Het is natuurlijk wel een soort zelfverminking, maar dat woord klinkt heel negatief. Wanneer je met een spijker jezelf gaat piercen óm het piercen, dan is het zelfverminking. Ga je naar een goede shop en laat je er vakkundig een zetten omdat je het mooi vindt, dan is het imo geen zelfverminking met die negatieve klank... Meer zelfaanpassing ofzo

Dus ja, het is maar hoe je het ziet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:07
xxwentjuhxx
xxwentjuhxx is offline
nouw ik heb zelf een navelpiercing
en het mocht van mn ouders
en ik vind het geen zelfverminking
nouwjah het ligt dr aan op wat voor manier
want die mensen die hun hele hoofd vol hebbe zitte vin ik wel lelijk
Oud 18-05-2004, 18:50
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik vind het wel zelfverminking...

buiten dat nog lelijk en onnatuurlijk ook...
Oud 19-05-2004, 17:01
moenbase
moenbase is offline
Citaat:

Het geeft wel aan dat je ontevreden bent met hoe je er daarvoor uitzag. Ik noem dat ook niet echt 'goed'.
Oud 19-05-2004, 21:49
**DaanBanaan**
**DaanBanaan** is offline
Citaat:
Repeltje schreef op 12-05-2004 @ 19:29 :
Ok, is een piercing laten zetten (in een goede piercingshop uiteraard) hetzelfde als jezelf verminken????
Echt niet !!!!
Voor verminken kies je toch niet ?? en dat is toch niet iets moois, want verminking versta je bijna alleen maar onder messteken bijv in je gezicht of andere verwondingen.
Een piercing is heel iets anders, dat is een LICHAAMSSIERAAD dus iets heel anders dan een verminking.
Voor een piercing kies je en dat is iets moois want anders zou je er niet voor kiezen.
Dus waarom zou dit dan willen vergelijken?
Ik heb zelf een navelpiercing en heb er nooit spijt van gehad!

Oud 20-05-2004, 09:52
Verwijderd
Zelfverminking. Meestal door hevige depressie of tijdelijke krankzinnigheid
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:03
REIE
REIE is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 18-05-2004 @ 10:10 :
neej, een piercing laten zetten is niet jezelf verminken.... je doet het omdat je je lichaam op wil fleuren.. net als tattoos,
Ja, van al die vrolijk doorboorde gothics wordt ik nou inderdaad blij
Oud 21-05-2004, 22:29
Maija
Maija is offline
jah,
Maar het ligt ook eraan, bij een of twee piercings is het gewoon versiering, en dan vind ik het nee, maar als het er al een stuk of 10 of20 zijn dan is het echt zelfverminking, he is ook verslavent!!

Regels voor berichten