Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Never Winter Nights (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=839100)

Zylverstar 13-05-2004 20:36

Never Winter Nights
 
Hi!! :D

Zijn er hier mensen die, net zoals ik, helemaal fan zijn van NeverWinterNights? Ik heb het hele spel inclusief de expansion packs al 3 keer uitgespeeld en ben dus toe aan iets nieuws. Ik hou wel van die adventurers games. Vroeger vond ik Age Of Empires (II) ook helemaal geweldig. :rolleyes: Diablo II vind ik niet zo geweldig qua graphics. Iemand tips voor mij?

"I wish you luck, greetings" > Aribeth


http://home.cogeco.ca/~eligio/graphics/nwn.jpg

Poor twisted me 13-05-2004 20:42

ik hou ook van adventure games, en heb neverwinternights wel eens geinstalleerd gehad maar het had als ik me goed herinner erg veel te maken met magie..... ik vond het spel verder nogal somber en donker overkomen.

De enige adventure die voor mij er echt met kop en schouders boven uit steekt is little big adventure, maarja dat spel is alweer bijna 10 jaar oud :)

'I'he Prophet 13-05-2004 21:47

Tis dus GEEN adventure game maar een RPG.
Diablo heeft slechte graphics -> valt heel erg mee, bovendien gaat t om gameplay.
Plus dat je meer dan genoeg modules kan downen voor nwn.

Ik zou je baldur's gate aanraden, maar aangezien jij zo erg op graphics geilt is dat niet zo'n slim plan. Misschien moet je maar een ps2 met final fantasy X-2 kopen, lijkt me wel jouw spel :p.

Reverend 13-05-2004 22:10

Morrowind + Tribunal + bloodmoon.


voila.

Reynaert 13-05-2004 22:31

Citaat:

Reverend schreef op 13-05-2004 @ 23:10 :
Morrowind + Tribunal + bloodmoon.


voila.

Dat is echt het spel waarbij je voortdurend denkt dat er iets leuk gaat komen, maar dat moment zelf komt nooit.

Reverend 13-05-2004 23:02

Het is een veelkomend probleem inderdaad ja. Mensen zijn soms een vleugje aan de noobachtige kant, dus snappen niks van het hele morrowind concept.

'I'he Prophet 13-05-2004 23:45

Citaat:

Reverend schreef op 14-05-2004 @ 00:02 :
Het is een veelkomend probleem inderdaad ja. Mensen zijn soms een vleugje aan de noobachtige kant, dus snappen niks van het hele morrowind concept.
Voor dat soort mensen zijn er spellen als Deathtrap Dungeon :).

November Rain 14-05-2004 00:41

Citaat:

Zylverstar schreef op 13-05-2004 @ 21:36 :
Hi!! :D

Zijn er hier mensen die, net zoals ik, helemaal fan zijn van NeverWinterNights? Ik heb het hele spel inclusief de expansion packs al 3 keer uitgespeeld en ben dus toe aan iets nieuws. Ik hou wel van die adventurers games. Vroeger vond ik Age Of Empires (II) ook helemaal geweldig. :rolleyes: Diablo II vind ik niet zo geweldig qua graphics. Iemand tips voor mij?

"I wish you luck, greetings" > Aribeth


[afbeelding]

Toe aan iets nieuws?
Ik ga bijna vragen met wat voor characters je het heb uitgespeeld, want incl. de prestige classes kan je namelijk aardig wat kanten uit...
maar vooruit... op de campaigns kan je uitgekeken raken, maaaaaaaaar.... op bioware.com staan zoveel downloadbare modules.... en sommiige zeer goed... heb je daar al na gekeken, of ooit aan gedacht om online aan de slag te gaan en met een adventures-group, zodat je character-class optimaal kan worden omdat de groep 't complementeerd?

Als je iets als NWN wil... ja... persoonlijk vind ik Morrowind helemaal niks, en dat terwijl ik veel verschillende RPG's heb gespeeld, ik vermoed dat het iets met het 'TE' gehalte heeft te maken...

Games als Baldur's Gate (1/2) en Icewind Dale (1/2) ToEE en zelfs een beetje Pool of Radiance werken met het NWN principe... alleen door het niet 3d gehalte kan een moeilijke stap terug zijn (ik ben na een uur gestopt met Icewind Dale 2 omdat het allemaal zo... stroef ging... gameplay iit NWN, ToEE heb ik iets langer vol gehouden, maar toch... )

verder, tja hmm... tijd terug was er een spel Lionheart, dat vond ik nog redelijk te spelen, veel hakken en questjes doen, geen 3D maar betere grahics dan Diablo... alleen uiteindelijk een beetje simpel en kort... maar het kan je even bezighouden...

verder, ik heb nog geen nieuws over een NWN-achtig iets... of een soortgelijke RPG die in aanbouw is... ik wacht af...
en knutsel voorlopig verder aan m'n Evil Bard/Red Dragon Disciple

In to the breach!

Enlightenment 14-05-2004 02:22

NWN crashte bij mij telkens bij een bepaalde dungeon (nadat je die sleutel hebt gekregen in begin dat je zo'n huisje in mocht). Beetje vaag.

Sindsdien speel ik het niet meer, wel jammer opzich. Zag er wel aardig uit. Maar kweenie Diablo had toch iets wat NWN niet had.. zo'n traag spel is het ook, niet lekker hakken en wegwezen ofzo. :)

Preaper 14-05-2004 04:13

Citaat:

Renard schreef op 13-05-2004 @ 23:31 :
Dat is echt het spel waarbij je voortdurend denkt dat er iets leuk gaat komen, maar dat moment zelf komt nooit.
Inderdaad. Morrowind mist gewoon de echte uitdagingen naar mijn gevoel. Ook krijg je gauw het idee doelloos rond te dwalen... enkel om punten te scoren.

Quintiano 14-05-2004 04:59

Ik vind puur en alleen de GUI van Morrowind verschrikkelijk. Alleen daarom al had ik 't na een uurtje wel gezien.

Maar ik geloof dat je met NWN meteen wel de sterkste troef in handen hebt wat D&D-RPG's betreft; balen dus. Wat al eerder is gezegd; je kunt usermodules gaan spelen (en geloof me, sommigen zijn ècht heel verschrikkelijk goed gemaakt). Werk van Stefan Gagne bijvoorbeeld, je moet maar eens de Hall of Fame bekijken en daar wat uitzoeken.

Zylverstar 14-05-2004 07:56

Citaat:

November Rain schreef op 14-05-2004 @ 01:41 :
Toe aan iets nieuws?
Ik ga bijna vragen met wat voor characters je het heb uitgespeeld, want incl. de prestige classes kan je namelijk aardig wat kanten uit...
maar vooruit... op de campaigns kan je uitgekeken raken, maaaaaaaaar.... op bioware.com staan zoveel downloadbare modules.... en sommiige zeer goed... heb je daar al na gekeken, of ooit aan gedacht om online aan de slag te gaan en met een adventures-group, zodat je character-class optimaal kan worden omdat de groep 't complementeerd?

Thnx!

Ik heb meerdere characters gehad inderdaad en heb ze (op 2 na) allemaal opgeleveld tot boven level 35. Sorcerer is mijn favoriet :D Ik speel het veel met mijn broertje samen en heb wel eens een module gedownload. En online met andere in een group gespeelt. Ik ben gewoon echt toe aan iets nieuws!! :rolleyes:

Doc Holliday 14-05-2004 10:21

Ik heb nooit meer een spel gevonden die zich ooit met Baldurs Gate II kom meten.

NWN was aardig, maar werd gauw saai. "Haal dit, haal dat".

Icewinddale II is gewoon uberkut. Veel programmeer foutjes en VERSCHRIKKELIKKE quests. (Alleen het begin vond ik goed.)

Dr. Aep 14-05-2004 11:21

ik vond Divine Divinity wel heel tof (Y)

en er komt/is een opvolger, Beyond Divinity

beetje een diablo-rip off, maar na ze allebei uitgespeeld te hebben vond ik DD veel leuker en vooral afwisselender

Reverend 14-05-2004 11:33

Rpg's toppers:

- Baldur's Gate serie
- Star Wars: Knights of the old republic
- Morrowind
- Heroes of might and magic (Y)

Dr. Aep 14-05-2004 12:52

en Secret Of Mana op de Snes :cool:

Reverend 14-05-2004 14:13

Dat is geen D&D rpg :cool:

Quintiano 14-05-2004 14:36

Citaat:

Dr Zoidberg schreef op 14-05-2004 @ 11:21 :
NWN was aardig, maar werd gauw saai. "Haal dit, haal dat".

True, de OC is t/m chapter 2 niet boeiend. Maar alles wat daarna komt is m.i. toch echt goede zooi -- met SoU en HotU als ècht gaaf zijnde.

Dr. Aep 14-05-2004 15:18

Citaat:

Reverend schreef op 14-05-2004 @ 15:13 :
Dat is geen D&D rpg :cool:
ik zie nergens staan dat dat een vereiste moet zijn, OF dat jou lijstje alleen aangevuld mocht worden met D&D RPG's :cool:

eddie 14-05-2004 15:23

Divine Divinity en Beyond Divinity inderdaad.
Vooral proberen. Erg leuk. :)

Reverend 14-05-2004 16:06

Citaat:

AePiE schreef op 14-05-2004 @ 16:18 :
ik zie nergens staan dat dat een vereiste moet zijn, OF dat jou lijstje alleen aangevuld mocht worden met D&D RPG's :cool:
dat spreekt toch voor zich, flapdrol!

Dr. Aep 14-05-2004 16:18

Citaat:

Reverend schreef op 14-05-2004 @ 17:06 :
dat spreekt toch voor zich, flapdrol!
hoezo? alsof RPG's alleen maar leuk kunnen zijn als ze zich aan de D&D regels houden

BendeBen 14-05-2004 17:02

Citaat:

Reverend schreef op 13-05-2004 @ 23:10 :
Morrowind + Tribunal + bloodmoon.


voila.

true true

geweldig totdat vlak voor t einde van bloodmoon opeens al mn items verdwenen waren, ook in oude saves
kutzooi :( :mad:

DT 17-05-2004 08:03

Neverwinter nights is vet, heb het zelf ook uitgespeeld emt een evil druid.
Een heel leuk spel is zoals reverend al zei Heroes of might and magic. en dan nr III (IV is ook uit maar die heb ik nog niet gespeeld).
Het is een turn based strategy game, maar heeft heel veel rpg elementen erin en er zit een geweldige sfeer in het spel (het is ook met draken en van die fantasiebeesten).
Ik heb allebei mijn zussen eraan verslaafd gekregen en dat is een nogal zeldzame prestatie, dus ik kan deze je zeker aanraden ;)

Quintiano 17-05-2004 13:13

Citaat:

NyteWolf schreef op 14-05-2004 @ 00:45 :
Voor dat soort mensen zijn er spellen als Deathtrap Dungeon :).
Vergeet Dungeon Siege niet :D

wilco984 24-05-2004 17:44

Ik speel Neverwinter Nights nu als een fighter.. Ben nog niet zover.. In het begin moet je voor Aribeth (die later evil wordt.. dat weet ik al).. die stadsdelen afstruinen voor de walterdhevian creatures (of hoe je et ook spelt).. Ik Heb Peninsula en Blacklake al gehad en zit nu in.. THE DOCKS.. leuk spelletje.. tot nu toe.. en het wordt nog leuker hoorde ik al!..

Niet dat het veel zin heeft.. maar wou het even kwijt!

Paperz 24-05-2004 22:37

Citaat:

wilco984 schreef op 24-05-2004 @ 18:44 :
Ik speel Neverwinter Nights nu als een fighter.. Ben nog niet zover.. In het begin moet je voor Aribeth (die later evil wordt.. dat weet ik al).. die stadsdelen afstruinen voor de walterdhevian creatures (of hoe je et ook spelt).. Ik Heb Peninsula en Blacklake al gehad en zit nu in.. THE DOCKS.. leuk spelletje.. tot nu toe.. en het wordt nog leuker hoorde ik al!..

Niet dat het veel zin heeft.. maar wou het even kwijt!

Speel vooral door...
er zitten een paar geweldige wendingen in...
en geniale sub-quest + bij behorende verhalen.. :cool:

Quintiano 25-05-2004 04:48

Citaat:

wilco984 schreef op 24-05-2004 @ 18:44 :
Ik speel Neverwinter Nights nu als een fighter.. Ben nog niet zover.. In het begin moet je voor Aribeth (die later evil wordt.. dat weet ik al).. die stadsdelen afstruinen voor de walterdhevian creatures (of hoe je et ook spelt).. Ik Heb Peninsula en Blacklake al gehad en zit nu in.. THE DOCKS.. leuk spelletje.. tot nu toe.. en het wordt nog leuker hoorde ik al!..

Niet dat het veel zin heeft.. maar wou het even kwijt!

Inderdaad; als je 't nu al leuk vind gaat 't alleen maar veel beter worden :D

Reverend 25-05-2004 10:56

Ik snap eigenlijk niet hoe men NWN zo leuk kan vinden:

Bij baldur's gate had ik nog echt het gevoel dat er een chemie zat tussen jou en de characters, bij nwn was dit totaal niet aanwezig. Ik leerde de char kennen als een leeg 3d omhulsel, ipv iemand waar echt een verhaal in lag.

Natuurlijk zijn de graphics een stuk beter (hoewel ik de 2d versie ook niet lelijk vond) maar dat draagt voor mij totaal niet bij als ik me niet kan inleven in het verhaal.


Meer mensen die het met mij eens zijn?

Paperz 25-05-2004 23:06

Citaat:

Reverend schreef op 25-05-2004 @ 11:56 :
Ik snap eigenlijk niet hoe men NWN zo leuk kan vinden:

Bij baldur's gate had ik nog echt het gevoel dat er een chemie zat tussen jou en de characters, bij nwn was dit totaal niet aanwezig. Ik leerde de char kennen als een leeg 3d omhulsel, ipv iemand waar echt een verhaal in lag.

Natuurlijk zijn de graphics een stuk beter (hoewel ik de 2d versie ook niet lelijk vond) maar dat draagt voor mij totaal niet bij als ik me niet kan inleven in het verhaal.


Meer mensen die het met mij eens zijn?

Mwah... 't is waar dat het verhaal in BG meer om je character zelf draaide... en in NWN ben je een held in wording die alles doet...
met NWN ben je veel meer afhankelijk van jezelf, je kan 't er een flink aantal uurtjes hack-en-slashend doorheen...
maar kies een class (of met exp prestige class) maak een eigen deity, portraits... en welke kant je op wil (good/evil charismatic/rude etc) en je maakt 't zelfs zo 'leuk' als je wil...

En dat hoort eigk ook weer een beetje bij de achterliggende pen en paper gedachte...
Ik vond BG zeer ok, maar kon me soms ergeren aan bepaalde liniare elementen...

Gecko 25-05-2004 23:18

NWN zelf is ok, geen geweldig spel.
NWN neverwinterconnections.com is geweldig, 'tis gewoon DnD, met een Dungeon Master, maar via de computer. Voor mij is NWN dobbelstenen, DnD boeken en een keukentafel die naar een ander cotinent reikt als het nodig is.

Paperz 25-05-2004 23:51

Citaat:

Gecko schreef op 26-05-2004 @ 00:18 :
NWN zelf is ok, geen geweldig spel.
NWN neverwinterconnections.com is geweldig, 'tis gewoon DnD, met een Dungeon Master, maar via de computer. Voor mij is NWN dobbelstenen, DnD boeken en een keukentafel die naar een ander cotinent reikt als het nodig is.

Mja idd, dan heb je 't over de online mogelijkheden... (y)

Martok 26-05-2004 08:48

Diablo is niet echt een RPG, maar een hack en slash game met wat elementen erin, want heb jij je ooit ingeleefd in je character in dat spel? Ook iets als Divine Divinity, heel leuk allemaal maar niet echt totaal RPG.

Anyway, Baldur's Gate wint het van NWN op singleplayer niveau.
Er waren gewoon quests die je door goed te praten kon volbrengen, dat en dat je een stronghold kon hebben was meesterlijk.

Het nadeel van NWN was dat op veel pc's gewoon slecht liep en dat daarom een heleboel mensen er gewoon geen zin meer in hebben. Nu na 2 expansion packs en patches werkt het goed.

Paperz 26-05-2004 09:49

Citaat:

Martok schreef op 26-05-2004 @ 09:48 :
Anyway, Baldur's Gate wint het van NWN op singleplayer niveau.
Er waren gewoon quests die je door goed te praten kon volbrengen,

Mja ik heb me na een paar keer NWN te spelen verbaasd hoeveel van die quest je met weinig tot geen vechten kon volbrengen terwijl je het de eerste keer met veel pijn en moeite net overleefde...

Doc Holliday 26-05-2004 12:51

Citaat:

Reverend schreef op 25-05-2004 @ 11:56 :
Ik snap eigenlijk niet hoe men NWN zo leuk kan vinden:

Bij baldur's gate had ik nog echt het gevoel dat er een chemie zat tussen jou en de characters, bij nwn was dit totaal niet aanwezig. Ik leerde de char kennen als een leeg 3d omhulsel, ipv iemand waar echt een verhaal in lag.

Natuurlijk zijn de graphics een stuk beter (hoewel ik de 2d versie ook niet lelijk vond) maar dat draagt voor mij totaal niet bij als ik me niet kan inleven in het verhaal.

Meer mensen die het met mij eens zijn?

EENS EENS (y)


Ik vind NWN trouwens ook veel te buggy. Veel van de classes doen niet wat ze horen te doen. Vooral de pretige classes zijn slecht gemaakt.

Bijvoorbeeld is de Red Dragon Discioke erg zwak vergeleken met andere classes.

Ook de Druid is matig. Ik bedoel die shape shifter. Als je niet precies goed multiclassed dan is ie slap. (n)
Dat is wel jammer, want eigenlijk heerst die clas ZEKER.
Je kan een draak worden na een tijd. :eek: (y) :cool:

OriginalMisfit 26-05-2004 17:08

speel het nog steeds online, soms roleplaying, soms pw action.

menzoberranzan.org:5123 of 5121 ofzo

en Neversummer Beta 4

Gecko 26-05-2004 17:18

Citaat:

Paperz schreef op 26-05-2004 @ 00:51 :
Mja idd, dan heb je 't over de online mogelijkheden... (y)
Ja maar dan niet GameSpy. Dat hebben de meeste mensen het niveau van ... ja, eigenlijk gewoon het niveau dat je verwacht van mensen, anoniem, online. Niet erg hoog dus. En zelfs al vind je een goeie groep dan speelt het zonder DM nog steeds niet als PnP. Zelfs de meest geavanceerde scripts en meest vertakte dialogues halen het niet bij een mens die ter plekke voor nieuwe dingen kan zorgen.

Daarom is NWC zo geweldig.

Quintiano 26-05-2004 19:20

Citaat:

Martok schreef op 26-05-2004 @ 09:48 :
Anyway, Baldur's Gate wint het van NWN op singleplayer niveau.
Er waren gewoon quests die je door goed te praten kon volbrengen, dat en dat je een stronghold kon hebben was meesterlijk.

Toch heb je verrekte goede roleplaying modules voor NWN, hoor. Die daar ook speciaal voor gemaakt zijn, voor 't zwaardvrezende en conversatieminnende volk. Overigens bedoel ik dat helemaal niet negatief.

En mijnheer Zoidberg; RDD zwak? Mijn hemel. Meer heb ik daar eigenlijk niet op te zeggen. En goed multiclassen lijkt me dan ook niet meer dan normaal; wat is er nou meer D&D RPG als je karakter helemaal tunen, schetsen qua mogelijkheden en zo de meest optimale combinatie/volgorde van feats vinden? Ik vind die punten van kritiek heel haaks staan op je "Baldur's Gate über alles"-post (althans, zo kwam 't op mij over).

el manuel 26-05-2004 22:03

Citaat:

Reverend schreef op 25-05-2004 @ 11:56 :
Ik snap eigenlijk niet hoe men NWN zo leuk kan vinden:

Bij baldur's gate had ik nog echt het gevoel dat er een chemie zat tussen jou en de characters, bij nwn was dit totaal niet aanwezig. Ik leerde de char kennen als een leeg 3d omhulsel, ipv iemand waar echt een verhaal in lag.

Natuurlijk zijn de graphics een stuk beter (hoewel ik de 2d versie ook niet lelijk vond) maar dat draagt voor mij totaal niet bij als ik me niet kan inleven in het verhaal.


Meer mensen die het met mij eens zijn?

Ben het wel met je eens ja. Ik vind het ook zo jammer dat je minder subclasses hebt bijvoorbeeld een archer in baldurs gate kreeg echt meer damage dan een ranger met een boog , in nwn moet je gewoon een ranger nemen, die classes zijn dus wat algemener. Alleen wil ik nog wel is een keer de monty python mod spelen van nwn dat lijkt me wel geinig.

Martok 27-05-2004 11:14

Arcane archer?, ik heb het erop na gekeken, als je pnp gaat kijken is NWN toch iets beter.
Alle feats die de Archer subclass in bg2 had zijn nu bijna allemaal feats geworden.
Btw, je kan beter een Fighter pakken als archer, veel meer gespecialiseerd, met veel meer feats enzo.

RDD is ALLES behalve zwak, die vent krijgt een stuk of 10 punten bij z'n stats, een AC bonus, een Firebread attack, vleugels, en een paar immunities tegen fire and acid dacht ik.

Weaponmaster is overkill, mag wat slapper.
Enigste class die echt mislukt is, is de Shadowdancer, de meeste mensen pakken alleen 1 lvl van deze omdat je die Hide in Plain Sight krijgt op lvl 1. :s
het stimuleerd niet echt om verder te gaan op die class.

'I'he Prophet 27-05-2004 13:16

Citaat:

Martok schreef op 27-05-2004 @ 12:14 :
Arcane archer?, ik heb het erop na gekeken, als je pnp gaat kijken is NWN toch iets beter.
Alle feats die de Archer subclass in bg2 had zijn nu bijna allemaal feats geworden.
Btw, je kan beter een Fighter pakken als archer, veel meer gespecialiseerd, met veel meer feats enzo.

RDD is ALLES behalve zwak, die vent krijgt een stuk of 10 punten bij z'n stats, een AC bonus, een Firebread attack, vleugels, en een paar immunities tegen fire and acid dacht ik.

Weaponmaster is overkill, mag wat slapper.
Enigste class die echt mislukt is, is de Shadowdancer, de meeste mensen pakken alleen 1 lvl van deze omdat je die Hide in Plain Sight krijgt op lvl 1. :s
het stimuleerd niet echt om verder te gaan op die class.


Dit is maar een van de vele comentaarposts qua slapheid/sterkheid van de karakters: Het gaat in rpg's niet om über-chars, wat sommigen van jullie misschien denken, maar over ROLEPLAYING. Bovendien zijn die classes gewoon overgenomen uit het "echte" spel, en als jullie zouden multiplayeren dan zagen jullie dat in een groep die classes net zo "goed" zijn als de andere.

Stelletje munchkins :nono:.

Quintiano 27-05-2004 18:25

Citaat:

NyteWolf schreef op 27-05-2004 @ 14:16 :
Dit is maar een van de vele comentaarposts qua slapheid/sterkheid van de karakters: Het gaat in rpg's niet om über-chars, wat sommigen van jullie misschien denken, maar over ROLEPLAYING. Bovendien zijn die classes gewoon overgenomen uit het "echte" spel, en als jullie zouden multiplayeren dan zagen jullie dat in een groep die classes net zo "goed" zijn als de andere.

Stelletje munchkins :nono:.

Ach gut, het denkt een intelligente opmerking te maken. Maken we met z'n allen even een diepe buiging voor deze knaap?

wilco984 27-05-2004 18:43

Goed ik als beginnende speler heb hier even een vraagje aan de regelrechte pro's:

Ik ben niet zo heel bekend met D&D spellen. Toch merk ik dat NWN nog wel lekker gaat. Niet al te moeilijk enzo.. Toch merk ik dat ik als Fighter (lvl 3) al vrij veel moeite heb met het verslaan van mensen die in het bezit zijn van spells.
Dus ik besluit om me nu te dual-classen met een sorcerer. Dus ik ben nu fighter (lvl 3) en sorcerer (lvl 1).. de vraag is..

Hoe ga ik dit lekker in balans houden.. is het nu de bedoeling dat ik de volgende level upgrade de sorcerer omhoog jaag ?.. gaat die automatisch mee omhoog ?.. Is het de bedoeling dat ik beiden ongeveer gelijk hou qua levels ??.. Wat zijn de consequenties van multi (of dual hoe het ook heet) classen.. enz ? Ik ben helaas niet in het bezit van een handleiding..

Aan de hand daarvan conclusies trekken is helemaal aan jezelf!

Alvast bedankt voor je hulp (mag ook per pm uiteraard) Wilco!

Doc Holliday 28-05-2004 08:11

Citaat:

Martok schreef op 27-05-2004 @ 12:14 :

RDD is ALLES behalve zwak, die vent krijgt een stuk of 10 punten bij z'n stats, een AC bonus, een Firebread attack, vleugels, en een paar immunities tegen fire and acid dacht ik.

Het meeste is helemaal niet nodig of bruikbaar als sorcerer zijnde.

Firebreath is maar 1 keer per dag te gebruiken. En waarom?
Ik had liever een minder krachtiger breath gehad als je het wat meer kon gebruiken.

Vleugels zijn leuk, en zien er cool uit. Maar is waardeloos verder.

imunities zijn zeker goed, maar voor een prestige class is het behoorlijk magertjes als je vergelijkt met die andere prestige classes.

AC bonus is waardeloos, aangezien een sorcerer niet geraakt hoort te worden. Ze staan op de achtergrond.

Als je RDD kiest, krijg je geen spells meer erbij. Dus je kan beter tot level 9 of 10 gaan, en dan niet epic gaan. Zo kan je de hoge spells van sorcerer teminste nog pakken.

Het is niet dat ik een uberclass wil, maar op deze manier is de RDD machteloos tegen andere prestige classes. Of je bent gewoon goed. :)

Als ik eenmaal on-line kan, ga ik het weer instaleren. Want het is gewoon een leuk spel on-line. Onbeperkt questen. *kwijl* :)

Doc Holliday 28-05-2004 08:13

Citaat:

wilco984 schreef op 27-05-2004 @ 19:43 :
Ik ben niet zo heel bekend met D&D spellen. Toch merk ik dat NWN nog wel lekker gaat. Niet al te moeilijk enzo.. Toch merk ik dat ik als Fighter (lvl 3) al vrij veel moeite heb met het verslaan van mensen die in het bezit zijn van spells.
Dus ik besluit om me nu te dual-classen met een sorcerer. Dus ik ben nu fighter (lvl 3) en sorcerer (lvl 1).. de vraag is..

Hoe ga ik dit lekker in balans houden.. is het nu de bedoeling dat ik de volgende level upgrade de sorcerer omhoog jaag ?.. gaat die automatisch mee omhoog ?.. Is het de bedoeling dat ik beiden ongeveer gelijk hou qua levels ??.. Wat zijn de consequenties van multi (of dual hoe het ook heet) classen.. enz ? Ik ben helaas niet in het bezit van een handleiding..

Ligt eraan wat je race is.

Je moet je levels altijd 1 class van elkaar houden anders krijg je penalties. Dus je moet lvl 3 lvl 2. Dan krijg je geen penaltys. Dus ga twee level van sorcerer nu aanpakken. Dan 1 lvl fighter. Dan weer sorcerer. ect.

OriginalMisfit 28-05-2004 17:34

Er zijn trouwens hele goeie servers met dm's die elke dag adventures voor je bereiden.

Quintiano 29-05-2004 17:26

Citaat:

wilco984 schreef op 27-05-2004 @ 19:43 :
Goed ik als beginnende speler heb hier even een vraagje aan de regelrechte pro's:

Ik ben niet zo heel bekend met D&D spellen. Toch merk ik dat NWN nog wel lekker gaat. Niet al te moeilijk enzo.. Toch merk ik dat ik als Fighter (lvl 3) al vrij veel moeite heb met het verslaan van mensen die in het bezit zijn van spells.
Dus ik besluit om me nu te dual-classen met een sorcerer. Dus ik ben nu fighter (lvl 3) en sorcerer (lvl 1).. de vraag is..

Hoe ga ik dit lekker in balans houden.. is het nu de bedoeling dat ik de volgende level upgrade de sorcerer omhoog jaag ?.. gaat die automatisch mee omhoog ?.. Is het de bedoeling dat ik beiden ongeveer gelijk hou qua levels ??.. Wat zijn de consequenties van multi (of dual hoe het ook heet) classen.. enz ? Ik ben helaas niet in het bezit van een handleiding..

Aan de hand daarvan conclusies trekken is helemaal aan jezelf!

Alvast bedankt voor je hulp (mag ook per pm uiteraard) Wilco!

Waarom zou je in godsvredesnaam een fighter willen multiclassen met een sorcerer? Zo krijg je een vlees noch vis-situatie. Je fighter heeft baat bij hoge strength en constitution, een sorcerer moet 't hebben van een hoge wisdom. Nu, bij het maken van je character als fighter zijnde zul je een wisdom hebben van 9 of 10. Mijns inziens heeft dat dus bitter weinig zin.

Het beoogde "fight fire with fire"-idee lijkt me als fighter zijnde absoluut geen goed plan. Wanneer je tegenover een spellcaster staat is het gewoon zaak om jezelf een beetje te buffen (ik zou 't houden bij strengthpotions) en zo snel mogelijk de sorcerer omleggen. Wanneer je de sorcerer kans geeft om selfspells te buffen ben je gewoon helemaal de kanarie namelijk.

Dr0_ol 29-05-2004 19:07

Citaat:

Dobermann schreef op 29-05-2004 @ 18:26 :
Waarom zou je in godsvredesnaam een fighter willen multiclassen met een sorcerer? Zo krijg je een vlees noch vis-situatie. Je fighter heeft baat bij hoge strength en constitution, een sorcerer moet 't hebben van een hoge wisdom. Nu, bij het maken van je character als fighter zijnde zul je een wisdom hebben van 9 of 10. Mijns inziens heeft dat dus bitter weinig zin.

Het beoogde "fight fire with fire"-idee lijkt me als fighter zijnde absoluut geen goed plan. Wanneer je tegenover een spellcaster staat is het gewoon zaak om jezelf een beetje te buffen (ik zou 't houden bij strengthpotions) en zo snel mogelijk de sorcerer omleggen. Wanneer je de sorcerer kans geeft om selfspells te buffen ben je gewoon helemaal de kanarie namelijk.

Sorcerer in nwn heeft toch charisma nodig?
Maar wat al is gezegd, je kan wel multiclassen maar zorg dan wel dat beide klassen bepaalde punten goed kunnen gebruiken in strenght en dex bijv.
Fighter en mage zullen dus nooit samen gaan aangezien ze verschillende attribute points nodig hebben.

Volgens mij heb je op het punt van die sorcerer wel een potion of bull's strenght en potion of aid. Neem die, slacht zo snel mogelijk die sorcerer af met zn kutfireballs (ik herinner m nog ;)).

Quintiano 30-05-2004 11:24

Citaat:

Dr0_ol schreef op 29-05-2004 @ 20:07 :
Sorcerer in nwn heeft toch charisma nodig?

Je hebt gelijk; ik was een beetje in de war.

Martok 01-06-2004 08:08

Je kan ook eeen RDD die meer fighter gericht is maken, kies je gewoon Bard, die heeft een hogere hitdice, en als je wil multiclass je naar een weapon master ofzo na lvl 10 rdd, of nog beter Monk.

Het spel is inderdaad het besten als echte RPG, maar aangezien dit in de singleplayer niet extreem hoog is, je kan je inderdaad uit sommige dingen praten, maar je kan nooit de andere kant opgaan, bv je sluit je aan bij de slechterik die je normaal als good guy moet mollen.
Dit is niet bij NWN maar bij veel andere spellen.

Maar sommige prestige classes wegen echt naar Overkill, Dwarven Defender, Shadow dancer, Shapeshifter, Weaponmaster, en de Arcane archer zijn gewoon extreem goed.
Het krijgt Diablo achtige proporties zonder dat de classes op mekaar zijn afgebalanced.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.