![]() |
V&D - Wat is er mis?
Hoi :D
Voor marketing moet ik een gigantisch werkstuk maken over een bedrijf mét imago probleem. Wat ik wil vragen is ; Wat is er mis, niet goed, slecht aan V&D? (liefst heeeel uitgebreid antwoord natuurlijk) En wat vind je van de nieuwe weg die V&D sinds kort is ingeslagen? (De nieuwe folder 'Alleen bij V&D' en de winkels zelf) Kortom, alles wat je maar kwijt wilt over V&D, Ik ben iedereen dankbaar tot in de eeuwigheid :rolleyes: (de V&D folder is online te bekijken op http://demo.x-cago.com/vd/today.html ) |
Ik kom er eigenlijk gewoon nooit. Ik weet niet waarom.
|
Lelijke collectie's, verkeerde merken, domme uitstralling.
|
Otis heeft toch een hekel aan de V&D, dus die moet er maar even wat van zeggen :D
Ikzelf heb er niets op tegen, koop er wel eens simpele sieraden enzo, maar kleding zou ik er niet zo snel kopen.. vind op de 1 of andere manier dat de V&D een kille uitstraling heeft (n) |
Haha, ik moest zoiets doen begin dit jaar voor geintegreerde communicatie. Maar dat was een presentatie van 5 minuten.
Ik vind de v&d oubollig, heel truttig en saai. Wat ze nu hebben gedaan vind ik wel goed, het is moeilijk om zo'n imago zo opeens te veranderen en dat hebben ze heel goed gedaan. Hebben ze de bedrijfskleding al veranderd? Die mantelpakjes zijn/waren echt oerlelijk. Ik vind eigenlijk wel dat ze hun logo ook moeten veranderen, dan zijn ze helemaal van het 'oude' af. Verder vind ik bij de v&d de prijs-kwaliteitverhouding wel goed, ik hoop wel dat ze dat niet gaan veranderen. |
Ze verkopen geen zak.
|
Niks mis mee, vind het alleen vele te grote winkels.
|
V&D heeft sinds +/- 2 jaar een nieuw logo.
OUD :http://intopaper.hbh-it.net/catim/verkp.v&d.jpg NIEUW : http://images.google.nl/images?q=v%2...l&lr=&ie=UTF-8 Hele verbetering toch?! |
Ik kom alleen in de V&D voor laPlace.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok, V&D is dus volgens bovenstaande posts, niet veel. Hoe is V&D te redden? Is de nieuwe folder een stap in de goede richting? Hoe zien jullie V&D het liefst?
Gooi het eruit! :p |
kom eigenlijk alleen daar als het me te lang duurt voor de tram komt (Die voor de deur stopt). haal bij la place wel regelmatig broodjes
|
Ik heb er 2 jaar gewerkt, ook tijdens die wisseling van "imago". Ik moest er toespraken bijwonen van de baas in een filiaal in Eindhoven, die wist te vertellen dat er iets mis wat met het imago, maar dat ze niet precies wisten wat. Het was echt een probleem. De mensen die het zouden moeten oplossen zijn echter al 50+.
En al wordt V&D ineens bruisend en dynamisch, dan zal het nog wel een aantal jaartjes duren eer de dullheid uit de koppen van de massa gestampt is. Zoiets duurt wel even. Ik koop er nooit wat, maar ik koop sowieso zelden. |
Citaat:
|
daarnaast zit V&D altijd in oude gebouwen waar het in de zomer (zonder airco dus) STIKKE heet wordt. Alleen om te eten of om panty's te kopen kom ik er heel soms.
|
Bestudeer de theorie van Michael Porter over de generieke concurentiestrategieen (Competitive Strategy, M. Porter, Harvard Business School Press.)
In het kort: De twee voornaamste concurrentiestrategieen zijn Cost Leadership en Differentiation. Bij Cost Leadership gaat het om een business waarin de onderneming er naar streeft om tegen zo laag mogelijke kosten haar producten aan te bieden bij een passende markt (lees: mensen die goedkoop goede producten willen hebben, prijs is dus belangrijk). Marges zijn laag maar omdat de volumes relatief groot zijn kan er toch veel winst worden gehaald. Bij Differentiation streeft de onderneming ernaar om zoveel mogelijk verschillende producten aan te bieden bij een passende markt (lees: consumenten willen veel keuzemogelijkheid en willen daarvoor ook betalen. Kwaliteit en imago zijn daarbij belangrijk). Deze producten zijn duurder en de marges liggen ook hoger. T.o.v. Cost Leadership liggen de volumes lager. Maar vanwege de hogere marges kan er evenveel winst worden gemaakt. De stelling van Porter is dat je alleen tussen deze twee basisstrategieen kan kiezen. Kies je iets dat dat hier tussen ligt dan is dit funest voor je business omdat je nooit aan de klant kan communiceren waar je echt voor staat. Tot zover het theoretisch raamwerk. Hoe kun je dit gebruiken bij de problematiek bij de V&D? Zoals je weet valt V&D onder de grote holding Vendex KBB. Dit grote bedrijf heeft bedacht dat zij met verschillende strategieen (cocnurrentie strategieen) verschillende markten wil bedienen. De grootste drie bedrijven die vallen onder Vendex KBB zijn de Bijenkorf, Hema en V&D. De Bijenkorf is duidelijk een winkel voor consumenten die waarde hechten aan kwalitatief goede producten en ze willen daar ook wel voor betalen. Dit onderdeel van Vendex heeft dus als generieke concurrentiestrategie de Differentiator. De Hema richt zich juist om consumenten die goedkoop goede producten wil hebben. De Hema heeft als concurrentiestrategie Cost Leadership. V&D zit er dus tussen in (De directie zegt dit zelf) en daar gaat het dus mis volgens Porter...voila (y). 'Hema consumenten' vinden de V&D meestal te duur en de 'Bijenkorf consumenten' vinden het juiste te goedkoop/niet passen bij hun leefstijl. Porter noemt dit Stuck in de middle. Het is erg moeilijk een passende markt voor de V&D te vinden en je daarin te positioneren...dat lijkt het probleem te zijn :) |
Ik vind die folder er wel erg okee uitzien. Ik bedoel, aparte manier om je spulletjes aan de man(/vrouw) te brengen.
Zoals bijvoorbeeld die zonnebril... :bloos: |
Citaat:
|
Ik vind de 'la place'en 'la marche' best wel lekker eten hebben. Maar ik vind hun kleding collectie best wel saai, heel af en toe hebben ze iets leuks.
|
als ik ga is het alleen voor die perentaart op pagina 16
|
Ik vind de V&D ook een nogal kil imago hebben, en vrij ouwelijk.
Ze hebben af en toe wel leuke kleren, maar die vind je zeker niet bij de "tiener"collectie (die Yes or No troep) .. die vind ik echt afschuwelijk. :| Ik vind het altijd leuk om daar een beetje rond te hangen, de v&d staat niet voor nix bekend als een hangplaats voor alto's natuurlijk :rolleyes: De boekenafdeling is wel cool, vaak afgesprijsde zooi. De cd afdeling is duur en ze hebben alleen stomme pop cd's. Ze hebben vaak wél leuke accesoires; hoedjes, sjaals, sieraden (y) Als ik in de stad ben, loop ik vaak wel de v&d binnen, maar eigenlijk koop ik er niet zo vaak wat. Ohja, ik koop er altijd bureau artikelen, "school"spullen en lege cd's. :p De nieuwe folder ziet er goed uit, lekker jong & zomers. Of ze hiermee de reeds bestaande doelgroep aanspreken is te betwijfelen. De folder is wel een beetje nageaapt van de Hema. :nono: |
Ik vind de nieuwe v&d trouwens ook niks, nouja die in Utrecht in ieder geval niet. Zo ontzettend onoverzichtelijk en druk. Vooral de kelder daar is echt een groot doolhof.
|
Citaat:
Goede redenatie overigens kadaver. |
Citaat:
Vind de folders wel hip trouwens. |
On de modjes: laat dit topic maar open, morgen is er Examen MO voor het VWO (y)
V&D heeft een burgertrutten imago zeg maar, en niet echt onderscheidend, hun producten kan je overal krijgen. Ze hebben een gedeelte "elektro city" wat absoluut onzin is. V&D wil eigenlijk een warenhuis zijn, maar ze moeten meer kwaliteit hebben, en minder troep. |
ik vind het een saaie, te grote en onoverzichtelijke winkel. en een leuk foldertje helpt mij niet van die mening af.
|
Ok, er is dus een hoop mis.
Hoe kan V&D weer 'het beste warenhuis van Nederland' worden? |
Daarbij zitten zitten de meeste V&D's in gebouwen die nog lelijker zijn dan de gemiddelde Bijlmerflat.
|
Citaat:
|
Le Marche is top, La place ook en die hebben beide ook een erg goed imago.
Verder vind ik v&d als juwelier wel oke en voor schoolspullen kun je er altijd terecht. Handdoeken, servies enz. is er ook prima naar mij idee. Tja, Bijenkorf heeft natuurlijk veel mooiere spullen. De kleding is bij de v&d van het goedkopere segment; simpele modellen, simpele stof enz. Alleen de stijl al spreekt me niet aan, ook al zal er vast af en toe wel wat leuks tussen hangen. Maar ik vind V&D een luxere uitstraling hebben dan bijv. de HEMA. Daarnaast heeft V&D natuurlijk een veel ruimer aanbod. Het imago; volgens mij heeft V&D niet zo'n slecht imago. Bepaalde producten van V&D hebben een slecht imago.. |
ik vraag me af of hun oninteressante V&D TV ook nog wat oplevert... of is t al gestopt omdat t niet werkte?
|
Ik vind het op zich wel handig dat ze alles bij elkaar hebben (waaronder van sommige producten ook wel A-merken), scheelt een hoop geloop door de stad.
|
Het ruikt er muf :nono:
|
MEEER! GA DOOR! :D (y)
|
Citaat:
|
V&D verkoopt gewoon geen producten waarmee ze er echt uitspringen. Het is allemaal middelmatige kwaliteit. Hema bijvoorbeeld heeft nog best leuke dingen soms (mooie design fluitketels ;) ) maar v&d...... tja dan ga ik liever naar een 'echte' , gespecialiseerde winkel..
|
V&D verkoopt gewoon geen producten waarmee ze er echt uitspringen. Het is allemaal middelmatige kwaliteit. Hema bijvoorbeeld heeft nog best leuke dingen soms (mooie design fluitketels ;) ) maar v&d...... tja dan ga ik liever naar een 'echte' , gespecialiseerde winkel..
|
Citaat:
|
V&D is gewoon bagger. Het is er een zooi, de producten zijn niet dramatisch, maar het zijn vaak dingen die je overal kan kopen (of iets dat er op lijkt in ieder geval) en daarvoor ga ik dus niet speciaal naar de V&D. Bovendien hebben ze er te sluttie kleding.
Maar de banaan-sinaasappeldrank is (y) |
HEMA, V&D en Bijenkorf horen allemaal bij elkaar. HEMA voor de goedkope spullen, V&D voor ertussen in, en Bijenkorf voor de duurdere spullen.
V&D is voor de "middenklasse" gemaakt, en zal daarom altijd saai blijven. |
Onze V&D in Sneek gaat dicht, omdat het er al bijna 2 jaar niet meer goed loopt, geloof ik. Er waren inderdaad ook niet bijster interessante artikelen, in vergelijking met V&D's in andere steden. Natuurlijk wel veel basisbehoeften. Maar niet echt van die unieke dingen, zoals je soms wel bij bijvoorbeeld de Hema hebt. De broodjes waren dr wel erg lekker trouwens!
|
Hier gaat ie ook al dicht. :p
|
Citaat:
Oh god, ik ben in die V&D geweest omdat ik bij de bijles van Sneek een schrift te kort kwam... nou ja, dat was ook niets zeg (n) |
V&D is duf..
Dit komt doordat wat ze er verkopen en de prijzen ervan.. Voor een DVD betaal je daar meer dan in een andere winkel... De kleding die ze er verkopen mag niet eens kleding genoemd worden.. En soms hebben ze er van die eetgelegenheden inzitten waar oma's weleens eten.. |
Ik vond de V&D vroeger altijd geweldig, als je op vakantie was al je schoolspullen daar halen enzo. Toen kwam ik ook maar 2 x per jaar in een V&D, had het nog iets bijzonders :p
En nu kan ik er heen wanneer ik wil, en dan is er eigenlijk niets meer aan. Het is wel leuk om doorheen te lopen, maar de meeste dingen heb je toch niet perse nodig of ze zijn duur. V&D ziet er inderdaad wel wat luxer uit dan de Hema, maar bij de Hema lijkt het goedkoper.. of dat ook zo is weet ik niet. En hoe de V&D is te redden.. doe dat oude logo weer terug, dat gele :cool: kan geen plaatje vinden :( |
Citaat:
Een oplossing kan wellicht gevonden worden als je kijkt naar de strategie van KLM. Deze luchtvaardonderneming heeft namelijk een aantal labels: KLM voor het dure segment (Differentiator), Transavia (middensegment) en Basiqair (Cost Leadership). Ook hier is men tot het inzicht gekomen dat het middensegment geen oplossing is. Transavia wordt daarom binnenkort ondergebracht bij Basiqair en zal onder 1 label gaan vallen en 1 geintegreerde Cost Leadership strategie volgen. Dit laatste zou je dus ook bij Vendex KBB kunnen toepassen: V&D onderbrengen bij de Bijenkorf of bij de Hema...persoonlijk denk ik dat dit heel moeilijk zal worden maar wellicht kun je hier een leuk verhaal over tikken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.