![]() |
Studie Biologie
Heel korte vraag: Ik wil min of meer zeker biologie gaan studeren. Heeft iemand informatie over waar dat gedoceert word in nederland en eventueel engeland, en wat uitwissel mogelijkheden zijn? En welke richting je daarna in kan slaan?
Zit nu nog in de 3e gymnasium, dus heb nog 3 jaar maar goed, het is een moeilijke keuze, dus beter vroeg begonnen. Alvast bedankt, ik wet dat ik dit in bokejes zou kunnen vinden, maar heb liever persoonlijke ervaringen :P. Koessie, Meadow |
Ieke doet biologie, ik dacht in Nijmegen.
|
De volgende universiteiten bieden de opleiding Biologie aan:
- Universiteit Leiden - Universiteit van Amsterdam - Katholieke Universiteit Nijmegen - Universiteit Utrecht - Universiteit Wageningen - Rijksuniversiteit Groningen |
Citaat:
Als je vragen hebt kan je ze me wel stellen. Er zijn uitwisselmoeglijkheden. Ik heb iemand gesproken die bijvoorbeeld voor een paar maanden naar de Seychellen is geweest en heeft daar een soort onderzoek gedaan. In Nijmegen (en volgens mij ook op de andere uni's) hebben we het BAMA systeem, wat betekent dat je je eerste helft (de bachelorfase) op een andere universiteid kan doen dan je tweede helft (je masterfase) en hierdoor kan je ook makkelijk naar het buitenland. |
Ik ga volgend jaar Biologie studeren in Wageningen.
En daar hebben ze idd ook het BaMa systeem en kan je makkelijk in het buitenland gaan studeren. En natuurlijk kan je je stage in het buitenland gaan doen. Welke richtingen je later op kan gaan. Volgens mij zijn die echt heel erg uitgebreid, maar dit zijn de vier groepen. - onderzoek - onderwijs - bedrijven - journalistiek Een site waar je op kan kijken is www.biologiewageningen.nl Ookal is de site dan wel van wageningen, veel dingen zijn natuurlijk hetzelfde op de universiteiten en er staan ook ervaringen bij. Buitenland, afstudeerrichtingen etc etc Ik wist ook sinds de 3de ik biologie wou gaan studeren, en heb er ook echt super veel zin in! |
Heel erg benkt allemaal! Mensen hier heb ik iets aan!
Koessie! |
En nu nog een baan vinden....
|
Citaat:
Verder begin je in nijmegen de eerste anderhalf jaar met gewone biologie en daarna maak je een keuze tussen gewone biologie, medische biologie en Miljeu & Natuurwetenschappen. Maar zelfs binnen die biologie kan je nog heeeeeeel erg veel kanten op. |
Ja dat is opzich wel waar, maar veel mensen die biologie gaan doen hebben het over paarden, dolfijnen en haaien. Terwijl er juist in de ethologische/ecologische sector weinig geld zit. Hoewel het me wel een mooi beroep lijkt, een beetje chillen in de caraiben met wat haaien.
|
Je kan ook de kant van de virologie op, nou dan zit je wel goed met al die rare virussen van tegenwoordig.
Mijn neef heeft biologie gestuurd (in nijmegen) en hij doet nu onderzoek naar de invloed van de engelse taal op de taal van de papoeas. En de finaniering is weer verlengt. Maar dat lijkt me wel 'engig' aan in het onderzoek gaan, je bent nooit echt zeker van je baan, omdat het meestal gefinancieerd wordt door een instantie. Volgens mij komt het tegenwoordig heel vaak voor dat je een beroep uit oefent, wat niet 100% op je studie aansluit. @ Ieke: Waarom ben je naar Nijmegen gegaan? En weet je al welke richting je op wilt? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04. |