Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 19:41
Meadow
Meadow is offline
Heel korte vraag: Ik wil min of meer zeker biologie gaan studeren. Heeft iemand informatie over waar dat gedoceert word in nederland en eventueel engeland, en wat uitwissel mogelijkheden zijn? En welke richting je daarna in kan slaan?
Zit nu nog in de 3e gymnasium, dus heb nog 3 jaar maar goed, het is een moeilijke keuze, dus beter vroeg begonnen.
Alvast bedankt, ik wet dat ik dit in bokejes zou kunnen vinden, maar heb liever persoonlijke ervaringen .

Koessie,
Meadow
Oud 18-05-2004, 19:43
Verwijderd
Ieke doet biologie, ik dacht in Nijmegen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 20:31
Gaea
Gaea is offline
De volgende universiteiten bieden de opleiding Biologie aan:
- Universiteit Leiden
- Universiteit van Amsterdam
- Katholieke Universiteit Nijmegen
- Universiteit Utrecht
- Universiteit Wageningen
- Rijksuniversiteit Groningen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:17
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 20:43 :
Ieke doet biologie, ik dacht in Nijmegen.
Klopt helemaal
Als je vragen hebt kan je ze me wel stellen.

Er zijn uitwisselmoeglijkheden. Ik heb iemand gesproken die bijvoorbeeld voor een paar maanden naar de Seychellen is geweest en heeft daar een soort onderzoek gedaan. In Nijmegen (en volgens mij ook op de andere uni's) hebben we het BAMA systeem, wat betekent dat je je eerste helft (de bachelorfase) op een andere universiteid kan doen dan je tweede helft (je masterfase) en hierdoor kan je ook makkelijk naar het buitenland.

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 22:11.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 08:46
ironflower
ironflower is offline
Ik ga volgend jaar Biologie studeren in Wageningen.
En daar hebben ze idd ook het BaMa systeem en kan je makkelijk in het buitenland gaan studeren. En natuurlijk kan je je stage in het buitenland gaan doen.

Welke richtingen je later op kan gaan.
Volgens mij zijn die echt heel erg uitgebreid, maar dit zijn de vier groepen.

- onderzoek
- onderwijs
- bedrijven
- journalistiek

Een site waar je op kan kijken is www.biologiewageningen.nl
Ookal is de site dan wel van wageningen, veel dingen zijn natuurlijk hetzelfde op de universiteiten en er staan ook ervaringen bij. Buitenland, afstudeerrichtingen etc etc

Ik wist ook sinds de 3de ik biologie wou gaan studeren, en heb er ook echt super veel zin in!
Oud 19-05-2004, 18:10
Meadow
Meadow is offline
Heel erg benkt allemaal! Mensen hier heb ik iets aan!

Koessie!
Oud 19-05-2004, 18:56
Kozak
Kozak is offline
En nu nog een baan vinden....
Oud 19-05-2004, 20:27
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kozak schreef op 19-05-2004 @ 19:56 :
En nu nog een baan vinden....
Met biologie kan je vrij veel. Onderwijs, wetenschappelijk onderzoek (ik hoor constant tijdens college's van dit is nog niet uitgezocht, dat weten we niet, hierover is nog geen onderzoek gedaan en ga zo maar door) Er zijn echt veel mogelijkheden.
Verder begin je in nijmegen de eerste anderhalf jaar met gewone biologie en daarna maak je een keuze tussen gewone biologie, medische biologie en Miljeu & Natuurwetenschappen. Maar zelfs binnen die biologie kan je nog heeeeeeel erg veel kanten op.
Oud 20-05-2004, 08:21
Kozak
Kozak is offline
Ja dat is opzich wel waar, maar veel mensen die biologie gaan doen hebben het over paarden, dolfijnen en haaien. Terwijl er juist in de ethologische/ecologische sector weinig geld zit. Hoewel het me wel een mooi beroep lijkt, een beetje chillen in de caraiben met wat haaien.
Oud 20-05-2004, 09:23
ironflower
ironflower is offline
Je kan ook de kant van de virologie op, nou dan zit je wel goed met al die rare virussen van tegenwoordig.

Mijn neef heeft biologie gestuurd (in nijmegen) en hij doet nu onderzoek naar de invloed van de engelse taal op de taal van de papoeas. En de finaniering is weer verlengt.

Maar dat lijkt me wel 'engig' aan in het onderzoek gaan, je bent nooit echt zeker van je baan, omdat het meestal gefinancieerd wordt door een instantie.

Volgens mij komt het tegenwoordig heel vaak voor dat je een beroep uit oefent, wat niet 100% op je studie aansluit.

@ Ieke: Waarom ben je naar Nijmegen gegaan? En weet je al welke richting je op wilt?
Oud 20-05-2004, 15:43
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kozak schreef op 20-05-2004 @ 09:21 :
Ja dat is opzich wel waar, maar veel mensen die biologie gaan doen hebben het over paarden, dolfijnen en haaien. Terwijl er juist in de ethologische/ecologische sector weinig geld zit. Hoewel het me wel een mooi beroep lijkt, een beetje chillen in de caraiben met wat haaien.
Wat ik bij mijn jaargenoten zie valt dat opzich wel mee. Het grootste deel wil uiteindelijk medische biologie doen (maar een gedeelte daarvan zal opnieuw gaan loten voor geneeskunde, maar worden ze uitgelood dan blijven ze hier). De interresses zijn verschillend en de ene wil meer dat gaan doen en de ander vind toch iets anders leuker. Men zal als ze wat veder zijn ook gaan kijken waar er toekomst zit en daar toch ook hun keuze op baseren. En wat ironflower zegt over de aansluiting is ook helemaal waar.
Citaat:
ironflower schreef op 20-05-2004 @ 10:23 :
@ Ieke: Waarom ben je naar Nijmegen gegaan? En weet je al welke richting je op wilt?
Als het aan mij ligt studeer ik volgend jaar geneeskunde. Ik heb voor biologie gekozen nu omdat het er vrij dichtbij ligt en ik denk dat ik er ook wat aan hebt. Nijmegen heb ik gekozen omdat het het dichtste bij ligt en ik dan nog even thuis zou kunnen blijven wonen. Mocht ik nu weer worden uitgelood blijf ik hier in ieder geval tot ik mijn bachelordiploma heb medische biologie doen. (Je kiest na anderhalf jaar de richting die je wil doen)
Reageren

Regels voor berichten