![]() |
Het grote geneesmiddeltjestopic!?!
Ok, ik wilde dit topic even starten met de volgende vraag:
Welke pilletjes of medicijntjes heb jij die HEEEEL goed helpen tegen één of ander kwaaltje. Daarmee bedoel ik.. bekende of geen bekende... maar een grote aanrader! Dit kan voor gelijk wat zijn, iets wat jij zeker en vast in je apothekerskastje hebt liggen en waar je echt tevreden mee bent... Bijvoorbeeld: Zoals zovelen heb ik nu examens. Als ik naar de apotheker ga om iets te halen dat mij meer energie geeft, heb ik keuze tussen twintig doosjes of flesjes.. Waarmee ben jij erg tevreden.. wat raad je aan? |
Tegen hoofdpijn:
Panadol Zapp. Verkrijgbaar bij de drogisterij. Normale paracetamol werkt niet bij mij en vele andere middelen zijn gebaseerd op stoffen die vaak slecht zijn voor je maag. Panadol Zapp is gebaseerd op paracetamol, maar werkt tóch (bij mij iig). Bij verstopte neus ed: Zoutoplossing (verkrijgbaar bij de drogisterij. Diverse merken). Mag je zolang gebruiken als je wil en kan geen kwaad. In tegenstelling tot andere neussprays die je maar een paar weken mag gebruiken en waaraan je verslaafd kan raken. Helpt zeer goed. Bij zeer ernstige nervositeit: Propranolol (verkrijgbaar op recept). Gaat trillen van handen en benen tegen en verlaagt de hardslag wanneer deze overuren maakt. Bij maagklachten (als het gewoon nogal rommelt zeg maar en ter voorkoming dat het fout gaat als diarree of overgeven): Entosorbine (verkrijgbaar bij de drogisterij). Bruistablet die je maag tot rust probeert te brengen. |
hmm.. schaafwonden ..
Hansaplast schaafwondcompres geimpregneerd met 'n soort menthol zalf .. werkt geweldig .... steken van wespen bijen .. enz.. Azijn . !! gewoon simpel azijn .. |
Bij puistjes en muggenbulten helpt nestocyl zalf (drogist) bij mij altijd heel goed, voor maagklachten gebruik ik meestal kindigest (van VSM, ook drogist), die laatste is eigenlijk bedoeld voor kinderen van 0-6 maar ik heb nooit van bijwerkingen oid last gehad als ik ze ook gebruik
|
tegen vliegangst helpt bij mij laag gedoseerde medicatie tegen luchtziekte... omdat ik vooral bang ben voor het rotgevoel tijdens het opstijgen enzo, ik wordt er niet misselijk van, maar het 'wankele' en het achteroverleun-gevoel wordt op de een of andere manier heel erg verminderd door het (halve) tabletje. Als je bang bent dat je neerstort, dan helpt het natuurlijk niet :P
|
Als ik verkouden ben of het bijna ga worden dan neem ik altijd Bisolvon. Dat is op zich een slijmverdunner, dus bedoeld om wat makkelijker te hoesten enzo, maar ik word er ook echt minder en minder lang verkouden van.
|
Citaat:
|
Valdispert rust pilletjes.
A.Vogel Crème Symphythum; als je, niet als mijn lichaam, niet went aan smeersels is dit geweldig tegen uitslag/eczeem. Formule W; tegen wratten en eeltpitten (l) Nestocyl of Lidocaïne zalf; tegen de jeuk van zonneallergie of tegen de jeuk van insectenbeten. |
Calendula zalf (of gelei): bij kleine wondjes ed.
Calendula emulsie: als je verbrandt bent door bv. de zon. Blaarpleisters van Hansaplast: als je, jawel, blaren hebt. Benzylperoxide: tegen acné. Allerfree: tegen hooikoorts en/of allergieën. (Natuurlijk helpt niet alles bij iedereen even goed, maar dit heeft bij mij wel geholpen en/of helpt nog steeds.) |
Bij brandwonden schijnt btw één of ander soort gaas (groen en het ruikt heel sterk) heel goed te helpen...ik ben alleen de naam kwijt (en misschien was de groene versie wel een versie die in Nederland niet toegestaan was, maar dat weet ik ff niet meer).
|
als je last hebt van hele erge spierpijn die maar niet wil overgaan:
midalgan extra warm. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij hoofdpijn, buikpijn, allerlei pijntjes: Ibuprofen
Brandwonden: witte tandpasta! (is geen geneesmiddel, maar werkt wel) Muggenbulten: Prikweg / Azaron / azijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoofdpijn/buikpijn: Asprine bruistabletten met vitamine C. (zijn wat duurder, maar werken soms beter)
Hooikoorts: Aerius (werkt bij mij het beste)op recept Verstopte neus: Zoutoplossing (werkt tijdelijk een beetje) Littekens/wondjes: Calendula creme/zalf van VSM Schoonmaken van wonden: Sterilon Eczeem: Cutivate creme (op recept) werkt erg goed tegen eczeem en het blijft dan weg. Als het terug komt weer een beetje smeren en het is weer weg. Droge huid in het gezicht: Dagcreme van "De Tuinen" Jojoba - Aloë Vera (stinkt maar werkt (y) en is niet duur ) Droge/schrale handen: Hand & Body creme van Sur plus (oa. verkrijgbaar bij De Tuinen, duur maar werkt super goed en gaat lang mee.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik leef 1 keer per maand op aleve, minder doorslikken in 1 keer en werkt even goed (2-3 van die dingen per maand kan echt geen kwaad, ook niet met ibuprofen, wordt gevaarlijker als je het regelmatig gebruikt en/of als je 50+ bent) |
Citaat:
|
om:
- me rustig te maken voor de examens heb ik valeriaan. - me goed te kunnen concentreren tijdens examens neem ik dextro-energy - geen pijn te hebben slik ik Naproxen en paracetamol - de oorzaak van de pijn weg te nemen ga ik Enbrel spuiten - littekens te laten vervagen gebruik ik dat spul vanBiodermal en calenculan zalf - mijn huid te hydrateren op extreem droge plekken gebruik ik nivea - verstopte neus te ontstoppen gebruik ik zo'n neuspray van de tuinen. enzovoorts.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Absolute aanrader. (kijk wel uit met water.) Citaat:
Imodium tegen diarree. (y) Het is tegenwoordig zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. SRL gelei voor spierpijn. |
Citaat:
Tegen hooikoorts citirizine hielp bij mij absoluut niet. ik ben voor de Aerius. en voor de opatonol oogdruppels, die je ook met zachte lenzen mag gebruiken :) en neussprays werken eigenlijk allemaal wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49. |