![]() |
3x Ajax in Amstel Cup 2004/2005
In de volgende Amstel Cup zal Ajax drie keer vertegenwoordigd zijn. Naast Ajax 1 en Jong Ajax, dat bij de beloftes kampioen werd en daarnaast de Amstel Malt Cup won, zullen ook de amateurs van Ajax Zaterdag 1 deelnemen. De amateurs van Ajax Zaterdag plaatsten zich op hemelvaartsdag voor de grote Amstel Cup. Ze wonnen de districtsbekerfinaledag, waar ze vier wedstrijden van twee keer twintig minuten speelden. Het is uniek dat Ajax volgend seizoen driemaal is vertegenwoordig in de nationale bekerstrijd.
|
Ik vind het wel grappig, maar het moet kunnen (y). Nu maar duimen dat ze niet alle 3 te ver geraken ;)
|
hahaha, wel grappig, maar dikke onzin eigenlijk :D
|
Gewoon in alle 3 de elftallen de beste spelers van de A-selectie opstellen en dan met 3 teams in de kwartfinale komen of nog verder lol :D
Dat zou wat zijn :cool: |
leuk voor ajax idd, maar ik zie liever twee extra amateurclubjes erbij. Alhoewel, ik ben toch niet van plan om al die poulewedstrijden te gaan bekijken.
Stel dat ze alledrie in de halve finale komen, is dat dan niet een probleem? Ajax vs. Ajax, en stel dat het jongste elftal uiteindelijk de beker wint. Wat gebeurd er dan? Die mogen toch niet Europa in? |
Citaat:
Werd eerst uitgelegd toen Jong - Ajax halve finale haalde maar toen jammer genoeg verloor van Utrecht. Ze mogen trouwens niet in hetzelfde Eurocuptoernooi! |
Hoezo is dat nou weer overdreven? "Ik zie liever 2 amateurs" HALLO! Dat team van Ajax zijn toch amateurs.. Maar alleen omdat het Ajax is is het niet goed.. En Ajax2 heeft een paar jaar geleden al bewezen dat ze niet alleen in de beker zitten om er in de 2e ronde uitgeknikkerd te worden.. Dus vindet nie tzo gek dat ze meedoen.. Ze zijn het beste uit hun competities, en de best van de competities mogen meedoen.. Dus waarom ineens Ajax2 en Ajax Amateurs niet?
|
Ik ben het wel eens met Dragon, aan de andere kant zuigt dat hele bekertoernooi dus ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
|
Leuk voor Ajax zaterdag, maar die zijn niet veel beter dan een andere amateurclub die meedoen aan de amstel cup. Voor Jong Ajax is het natuurlijk anders, die verloren toen met penalty's van utrecht, anders waren die geloof ik nog de Uefacup in gegaan ook :D
|
die irritante pro-ajax sfeer heeft kennelijk dus ook het amstelcup toernooi bereikt :D
|
Citaat:
|
uhhhh waarom een apart topic? ik dacht dat voor dit soort praktijken een opmerkelijke sportberichten topic was geopend?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tja kan gebeuren vind het ook een beetje onzin dat ajax ook een zaterdagamateurploegje heeft. Maar als ze dat willen en ze zijn goed, tja ga je gang maar
|
Het heeft niets met de pro-Ajax sfeer in de media te maken. Drie elftallen van Ajax hebben het gewoon gepresteerd om mee te mogen doen met de Amstel Cup. De amateurs van Ajax zaterdag deden dit, door de districtsbeker te winnen en daarna op hemelvaartsdag in een toernooi met de andere districtbekerwinnaars bij de beste vier (van de zeven) te eindigen. Verder heeft Feyenoord trouwens ook een amateurtak. Feyenoord Zondag 1 speelde enkele jaren geleden nog in de hoofdklasse A en speelt nu in de eerste klasse. Ook zij zouden dus (in theorie) in de Amstel Cup kunnen geraken.
|
Citaat:
|
Ik vind het wel leuk. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je mag bij het 2de elftal spelen als je onder een bepaald aantal wedstrijden in het eerste zit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg dan gewoon niks. :confused: |
Er is maar 1 club en dat is FEYENOORD
|
ff een serieuze vraag tussendoor: wat nu als dat zaterdag team van ajax in de finale komt, en de wedstrijd wordt op zondag gespeeld ?(niet echt reëel, maar stel nu?)
|
:confused:
Wat maakt dat nou uit?? De groepswedstrijden worden toch ook niet allemaal op zaterdag gespeeld. En er zijn wel meer zaterdag-amateurs die meedoen en de finale op zondag spelen.. |
:| ik snap niet hoe die amateurs dat voor elkaar hebben gekregen want ik heb ze zien voetballen in de hoofdklasse en ze waren bar slecht. Ze zaten bij mijn cluppie (y) Sparta Nijkerk en die gaan ook amstelcup spelen :)
|
het zijn gewoon amateurs, heeft niets met hun geloof uit te staan, dat ze op zaterdag spelen ?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42. |