![]() |
Weet iemand waar het Apestaartje vroeger voor gebruikt werd?
vóór het internet zeg maar???
|
@ staat voor 'at', werd in boekhouding gebruikt. 10 beer for 20 euro's @ 2 euro's each.
Dus 10 beer voor 20 euro bij een prijs van 2 euro/stuk. |
Vandaar het gebruik in e-mail. Mijn mailadres is mail@niels.nu, mail at niels.nu, letterlijk vertaald gebruiker "mail" op machine "niels.nu".
|
Ik kwam dit ook nog tegen via googel:
Citaat:
|
:)
|
Ik meen ooit ergens iets gelezen hebben dat een vorm van het apestaartje ook al bij de Oude Grieken of Romeinen of zo voor kwam. Ik weet niet of iemand dat kan bevestigen?
|
Citaat:
|
Toekomst verspellers hadden het al heel veel over internet natuurlijk. Om hun uitgeschreven theorieen te bevestigen moesten er natuurlijk wel apestaartjes op het typmachines zitten :p :D
|
Citaat:
edit:tenminste dat is wat ik op school geleerd heb |
Citaat:
|
Nooit bij nagedacht dat het apenstaartje ook al voor het internet/email op het toetsenbord zat.
|
Citaat:
|
nog nooit over nagedacht eigelijk...
|
|
Citaat:
|
goh.
weer iets nieuws geleerd :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor "at" he... maar goed, het antwoord vind ik hierboven al ;)
|
In 1678 was er een zielige aap in de jungle, die opeens uit de boom viel, terwijl hij een aap was. Hij kwam in een vreemde positie terecht, hij had zijn staart helemaal om zich heen gerold, terwijl hij op z'n zij lag te liggen.Toen kwam er een boswachter aan, en die zag de aap, maar hij dacht dat het niet nodig was om de aap een banaan te geven, dus hij maakt een foto van de aap met zijn fotografische geheugen. Toen hij thuis kwam, vroeg zijn vrouw waarom hij vanmiddag een aap op de grond had zien liggen. Ze kon de foto van haar man zien met haar telephatische krachten. Zodoende kwam er opeens een letter uit het kookboek van de vrouw vallen, het was een 'a'. De boswachter en zijn vrouw keken elkaar aan, en dachten precies hetzelfde. Ze gingen a-synchroon rondjes rennen rond de soepketel. Maar de vrouw van de boswachter liet een stokje vallen, waardoor er een circeltje precies rond de 'a' kwam. Toen kwam de aap binen rennen, en toen was het gedaan met de pret.
|
Citaat:
|
Hello living proof!
|
Ik hoorde ook het verhaal van 'ad' dat @ werd. Hebben ze in Het Klokhuis ooit eens verteld :)
|
Citaat:
:p Grappig, dat zelfs zoiets 'moderns' als het email-koppeltekentje uit de oudheid komt :D. |
Citaat:
In de herfst van 1971 verstuurde Ray Tomlinson het eerste e-mail bericht. Hij werkte destijd als ingenieur bij het bedrijf Bolt, Beranek & Newman (www.bbn.com), en was al bekend met technieken rond het internet. Tomlinson combineerde de functies voor het versturen van bestanden van een programma met de functies om berichten te versturen en ontvangen van twee andere programma, en maakte zo het eerste e-mail programma. Hij zegt zelf dat hij het niet helemaal zeker meer weet, maar hij vermoedt dat de inhoud van dit mailtje "Qwertyiop" was. ..... enz Waarom is ie de U vergeten? Qwerty - U?? - iop wat een lul :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
en zoals @ ad is, is & et :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |