Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 14:39
Kwaxor
Kwaxor is offline
vóór het internet zeg maar???
Oud 27-05-2004, 14:40
Chimera
Chimera is offline
@ staat voor 'at', werd in boekhouding gebruikt. 10 beer for 20 euro's @ 2 euro's each.

Dus 10 beer voor 20 euro bij een prijs van 2 euro/stuk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:42
Chimera
Chimera is offline
Vandaar het gebruik in e-mail. Mijn mailadres is mail@niels.nu, mail at niels.nu, letterlijk vertaald gebruiker "mail" op machine "niels.nu".
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:46
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik kwam dit ook nog tegen via googel:

Citaat:
Geschiedenis van het @ (apestaartje)
In de herfst van 1971 verstuurde Ray Tomlinson het eerste e-mail bericht. Hij werkte destijd als ingenieur bij het bedrijf Bolt, Beranek & Newman (www.bbn.com), en was al bekend met technieken rond het internet. Tomlinson combineerde de functies voor het versturen van bestanden van een programma met de functies om berichten te versturen en ontvangen van twee andere programma, en maakte zo het eerste e-mail programma. Hij zegt zelf dat hij het niet helemaal zeker meer weet, maar hij vermoedt dat de inhoud van dit mailtje "Qwertyiop" was.

Een van de beslissingen die hij daarbij moest nemen was de keuze voor een teken dat de scheiding zou moeten aangeven tussen de email naam van een persoon en de naam van het bedrijf of de organisatie waar deze persoon werkte. Tomlinson bestudeerde zijn toetsenbord, een zogenaamde Model 33 Teletype, dat toen bijna door iedereen werd gebruikt. Hij zocht een teken dat niet in bedrijfsnamen of persoonsnamen voorkwam. En dat teken werd de @ (apestaart). Het was ook nog eens het teken dat in het Engels "at" betekent, in het Nederlands zouden wij "op" of "bij" zeggen. Het is een slimme zet van Tomlinson, die hij zelf overigens als zeer voor de hand liggend aanduidt.

Het gebruik van e-mail sloeg enorm aan: twee jaar later, in 1973, bestond 75 procent van alle verkeer over het internet van toen (ARPAnet) uit e-mail berichten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:48
Machiavelli
Machiavelli is offline
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:50
Math1985
Math1985 is offline
Ik meen ooit ergens iets gelezen hebben dat een vorm van het apestaartje ook al bij de Oude Grieken of Romeinen of zo voor kwam. Ik weet niet of iemand dat kan bevestigen?
Oud 27-05-2004, 14:52
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Math1985 schreef op 27-05-2004 @ 15:50 :
Ik meen ooit ergens iets gelezen hebben dat een vorm van het apestaartje ook al bij de Oude Grieken of Romeinen of zo voor kwam. Ik weet niet of iemand dat kan bevestigen?
Ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:54
Verwijderd
Toekomst verspellers hadden het al heel veel over internet natuurlijk. Om hun uitgeschreven theorieen te bevestigen moesten er natuurlijk wel apestaartjes op het typmachines zitten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:03
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
@=ad=in het Latijn naar, bij, tot. De Romeinen gebruikten in brieven die ad, en dat werd langzamerhand de d om de a heen. Zo ontstond de @

edit:tenminste dat is wat ik op school geleerd heb
Oud 27-05-2004, 15:12
Kwaxor
Kwaxor is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 27-05-2004 @ 16:03 :
@=ad=in het Latijn naar, bij, tot. De Romeinen gebruikten in brieven die ad, en dat werd langzamerhand de d om de a heen. Zo ontstond de @

edit:tenminste dat is wat ik op school geleerd heb
kijk, dat zocht ik
Oud 27-05-2004, 15:37
Balance
Balance is offline
Nooit bij nagedacht dat het apenstaartje ook al voor het internet/email op het toetsenbord zat.
Oud 27-05-2004, 16:16
Lionheart
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 16:37 :
Nooit bij nagedacht dat het apenstaartje ook al voor het internet/email op het toetsenbord zat.
Same here.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:29
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
nog nooit over nagedacht eigelijk...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:32
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
een leraar van mij heeft als email:
thuis@home.nl

snappie 'm?
Oud 27-05-2004, 16:36
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 16:37 :
Ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 17:26
luchtballon
luchtballon is offline
goh.

weer iets nieuws geleerd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:21
MieX
MieX is offline
Citaat:
net bevestigd door mn vader (leraar klassieke talen)
Oud 27-05-2004, 19:17
jet
jet is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 27-05-2004 @ 17:32 :
een leraar van mij heeft als email:
thuis@home.nl

snappie 'm?
jeej nu kunnen we jouw leraar mailen
Oud 27-05-2004, 20:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Voor "at" he... maar goed, het antwoord vind ik hierboven al
Oud 27-05-2004, 20:58
zwoesj
zwoesj is offline
In 1678 was er een zielige aap in de jungle, die opeens uit de boom viel, terwijl hij een aap was. Hij kwam in een vreemde positie terecht, hij had zijn staart helemaal om zich heen gerold, terwijl hij op z'n zij lag te liggen.Toen kwam er een boswachter aan, en die zag de aap, maar hij dacht dat het niet nodig was om de aap een banaan te geven, dus hij maakt een foto van de aap met zijn fotografische geheugen. Toen hij thuis kwam, vroeg zijn vrouw waarom hij vanmiddag een aap op de grond had zien liggen. Ze kon de foto van haar man zien met haar telephatische krachten. Zodoende kwam er opeens een letter uit het kookboek van de vrouw vallen, het was een 'a'. De boswachter en zijn vrouw keken elkaar aan, en dachten precies hetzelfde. Ze gingen a-synchroon rondjes rennen rond de soepketel. Maar de vrouw van de boswachter liet een stokje vallen, waardoor er een circeltje precies rond de 'a' kwam. Toen kwam de aap binen rennen, en toen was het gedaan met de pret.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:18
jet
jet is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 27-05-2004 @ 21:58 :
In 1678 was er een zielige aap in de jungle, die opeens uit de boom viel, terwijl hij een aap was. Hij kwam in een vreemde positie terecht, hij had zijn staart helemaal om zich heen gerold, terwijl hij op z'n zij lag te liggen.Toen kwam er een boswachter aan, en die zag de aap, maar hij dacht dat het niet nodig was om de aap een banaan te geven, dus hij maakt een foto van de aap met zijn fotografische geheugen. Toen hij thuis kwam, vroeg zijn vrouw waarom hij vanmiddag een aap op de grond had zien liggen. Ze kon de foto van haar man zien met haar telephatische krachten. Zodoende kwam er opeens een letter uit het kookboek van de vrouw vallen, het was een 'a'. De boswachter en zijn vrouw keken elkaar aan, en dachten precies hetzelfde. Ze gingen a-synchroon rondjes rennen rond de soepketel. Maar de vrouw van de boswachter liet een stokje vallen, waardoor er een circeltje precies rond de 'a' kwam. Toen kwam de aap binen rennen, en toen was het gedaan met de pret.
jij hebt teveel fanatasie, en teveel tijd over
Oud 27-05-2004, 21:20
Cinamon
Cinamon is offline
Hello living proof!
Oud 27-05-2004, 21:23
Verwijderd
Ik hoorde ook het verhaal van 'ad' dat @ werd. Hebben ze in Het Klokhuis ooit eens verteld
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:18
Luego
Luego is offline
Citaat:
MieX schreef op 27-05-2004 @ 19:21 :
net bevestigd door mn vader (leraar klassieke talen)
Mijn leraar klassieke talen heeft ons dat nooit verteld

Grappig, dat zelfs zoiets 'moderns' als het email-koppeltekentje uit de oudheid komt .
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 00:31
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-05-2004 @ 15:46 :
Ik kwam dit ook nog tegen via googel:
In de herfst van 1971 verstuurde Ray Tomlinson het eerste e-mail bericht. Hij werkte destijd als ingenieur bij het bedrijf Bolt, Beranek & Newman (www.bbn.com), en was al bekend met technieken rond het internet. Tomlinson combineerde de functies voor het versturen van bestanden van een programma met de functies om berichten te versturen en ontvangen van twee andere programma, en maakte zo het eerste e-mail programma. Hij zegt zelf dat hij het niet helemaal zeker meer weet, maar hij vermoedt dat de inhoud van dit mailtje "Qwertyiop" was.
..... enz

Waarom is ie de U vergeten?

Qwerty - U?? - iop

wat een lul
Oud 28-05-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 28-05-2004 @ 01:31 :
..... enz

Waarom is ie de U vergeten?

Qwerty - U?? - iop

wat een lul
Ik dacht al dat ik de enige was die zich dat afvroeg
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:47
MieX
MieX is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 27-05-2004 @ 23:18 :
Mijn leraar klassieke talen heeft ons dat nooit verteld

Grappig, dat zelfs zoiets 'moderns' als het email-koppeltekentje uit de oudheid komt .
ik heb t ook speciaal nagevraagd
Oud 28-05-2004, 12:49
Verwijderd
en zoals @ ad is, is & et
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten