Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Morning after pil (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=857066)

Stefanie 01-06-2004 09:18

Morning after pil

Ik heb dus gisteravond seks gehad, onbeschermd, terwijl ik al 2x in de eerste week mn pil was vergeten. Nu wil ik de morning after pil halen, maar vraag me af of hij op recept verkrijgbaar, of dat je het zelf moet betalen?

Heb mijn huisarts al gebeld, hij had en druk en belt maar niet terug :confused:

Daantje_0705 01-06-2004 09:26

Volgens mij heb je een recept nodig voor de morning after pil maar ik heb hier op het forum geloof ik een keer gelezen dat iemand een recept van internet had gehaald. Misschien eens zoeken op internet? Als je een recept van je huisarts krijgt dan wordt het volgens mij vergoed maar als je zoiets van internet haalt dan betwijfel ik het. Als ie verkrijgbaar is zonder recept dan wordt het volgens mij sowieso niet vergoed.

cyntha 01-06-2004 12:04

Ik dacht dat je er een recept van de huisarts voor nodig had en dat hij vergoed wordt. Ik weet het alleen niet helemaal zeker :s

Sigaklop 01-06-2004 13:46

Je moet de huis arts bellen en heeft hij geen tijd dan bel je naar een huisartsenpost of je gaat naar het ziekenhuis..en wil je dat het anoniem blijft .. tja dan moet je wel een bedrag betalen ongeveer 15 euro en niet anoniem .. dan is het gewoon gratis

spacegirl 01-06-2004 14:01

met recept werd ie vergoed, zonder kostte ie iets van 15 of 17 euro

en al s de arts niet terug belt, bel je toch zelf nog een keertje of je loopt ff langs, dan schrijven ze t meteen voor(hier is dat in ieder geval wel zo)

Spooky 01-06-2004 20:47

Normaal gesproken krijg je toch eerst een doktersassistente aan de telefoon? Zij weet ook wel hoe of wat hoor. Informatie had je zeker aan haar kunnen vragen.

A_n_n 1041 01-06-2004 20:57

Je moet gewoon je huisarts bellen , dan krijg je haar assistente aan de telefoon , dan vertel je dat je een pil bent vergeten te slikken terwijl je sex hebt gehad en dan vraagt zei verder alles , in welke week je m vergeten bent wanneer?etc.
Alles komt dan goed en dan kun je 2a3 uurtjes later je morning after pil ophalen bij de apotheek.

Anoniem hoef je dat toch niet te doen , de huisarts houd dat soort dingen geheim.

En je hoeft je ook helemaal nergens voor te schamen , iedereen maakt dat wel 's een keer mee.Zelf je eigen dokter (als het een vrouw is)heeft het kennelijk ook wel 's nodig gehad

Ik hoop dat je optijd bent , het mag maar 70 uur later zijn na je geslachtelijke gemeeschap , anders werkt de morning after pil niet meer.

Succes!

mabel 01-06-2004 21:20

Citaat:

Stefanie schreef op 01-06-2004 @ 10:18 :
Ik heb dus gisteravond seks gehad, onbeschermd, terwijl ik al 2x in de eerste week mn pil was vergeten. Nu wil ik de morning after pil halen, maar vraag me af of hij op recept verkrijgbaar, of dat je het zelf moet betalen?

Heb mijn huisarts al gebeld, hij had en druk en belt maar niet terug :confused:

mabel 01-06-2004 21:22

nou, ik zou niet al te lang wachten als ik jou was.... volgens mij is het ook zonder recept verkrijgbaar

Spooky 02-06-2004 12:04

Heeft de huisarts je al inmiddels terug gebeld?
Of heb je toch maar de assistente om informatie gevraagd?

Gwinnie 02-06-2004 12:27

ik vroeg het toen ik hetzelfde probleem had aan de assistente en die zei dat ik een recept nodig had en ik dus eerst een afspraak moest maken bij de dokter...

Stefanie 02-06-2004 12:32

Citaat:

Spooky schreef op 02-06-2004 @ 13:04 :
Heeft de huisarts je al inmiddels terug gebeld?
Of heb je toch maar de assistente om informatie gevraagd?

Ik heb alle huisartsen hier in de buurt afgebeld en kreeg steeds maar het antwoordapparaat... Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen. Je zou hem maar heel dringend nodig hebben :|

spacegirl 02-06-2004 12:37

Citaat:

Stefanie schreef op 02-06-2004 @ 13:32 :
Ik heb alle huisartsen hier in de buurt afgebeld en kreeg steeds maar het antwoordapparaat... Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen. Je zou hem maar heel dringend nodig hebben :|
had ik ook zo, bij mij was t en in t weekend en in de vakantie periode van huisartsen... dan ben je inderdaad flink de lul, maar aan de andere kant als t spoed is bel je meestal de huisarts niet maar ziekenhuis

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.