Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 09:18
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb dus gisteravond seks gehad, onbeschermd, terwijl ik al 2x in de eerste week mn pil was vergeten. Nu wil ik de morning after pil halen, maar vraag me af of hij op recept verkrijgbaar, of dat je het zelf moet betalen?

Heb mijn huisarts al gebeld, hij had en druk en belt maar niet terug
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heb je een recept nodig voor de morning after pil maar ik heb hier op het forum geloof ik een keer gelezen dat iemand een recept van internet had gehaald. Misschien eens zoeken op internet? Als je een recept van je huisarts krijgt dan wordt het volgens mij vergoed maar als je zoiets van internet haalt dan betwijfel ik het. Als ie verkrijgbaar is zonder recept dan wordt het volgens mij sowieso niet vergoed.
Oud 01-06-2004, 12:04
cyntha
cyntha is offline
Ik dacht dat je er een recept van de huisarts voor nodig had en dat hij vergoed wordt. Ik weet het alleen niet helemaal zeker
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:46
Sigaklop
Sigaklop is offline
Je moet de huis arts bellen en heeft hij geen tijd dan bel je naar een huisartsenpost of je gaat naar het ziekenhuis..en wil je dat het anoniem blijft .. tja dan moet je wel een bedrag betalen ongeveer 15 euro en niet anoniem .. dan is het gewoon gratis
Oud 01-06-2004, 14:01
Verwijderd
met recept werd ie vergoed, zonder kostte ie iets van 15 of 17 euro

en al s de arts niet terug belt, bel je toch zelf nog een keertje of je loopt ff langs, dan schrijven ze t meteen voor(hier is dat in ieder geval wel zo)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:47
Spooky
Spooky is offline
Normaal gesproken krijg je toch eerst een doktersassistente aan de telefoon? Zij weet ook wel hoe of wat hoor. Informatie had je zeker aan haar kunnen vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:57
A_n_n 1041
A_n_n 1041 is offline
Je moet gewoon je huisarts bellen , dan krijg je haar assistente aan de telefoon , dan vertel je dat je een pil bent vergeten te slikken terwijl je sex hebt gehad en dan vraagt zei verder alles , in welke week je m vergeten bent wanneer?etc.
Alles komt dan goed en dan kun je 2a3 uurtjes later je morning after pil ophalen bij de apotheek.

Anoniem hoef je dat toch niet te doen , de huisarts houd dat soort dingen geheim.

En je hoeft je ook helemaal nergens voor te schamen , iedereen maakt dat wel 's een keer mee.Zelf je eigen dokter (als het een vrouw is)heeft het kennelijk ook wel 's nodig gehad

Ik hoop dat je optijd bent , het mag maar 70 uur later zijn na je geslachtelijke gemeeschap , anders werkt de morning after pil niet meer.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:20
mabel
mabel is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 01-06-2004 @ 10:18 :
Ik heb dus gisteravond seks gehad, onbeschermd, terwijl ik al 2x in de eerste week mn pil was vergeten. Nu wil ik de morning after pil halen, maar vraag me af of hij op recept verkrijgbaar, of dat je het zelf moet betalen?

Heb mijn huisarts al gebeld, hij had en druk en belt maar niet terug
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 21:22
mabel
mabel is offline
nou, ik zou niet al te lang wachten als ik jou was.... volgens mij is het ook zonder recept verkrijgbaar
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:04
Spooky
Spooky is offline
Heeft de huisarts je al inmiddels terug gebeld?
Of heb je toch maar de assistente om informatie gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:27
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik vroeg het toen ik hetzelfde probleem had aan de assistente en die zei dat ik een recept nodig had en ik dus eerst een afspraak moest maken bij de dokter...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:32
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Spooky schreef op 02-06-2004 @ 13:04 :
Heeft de huisarts je al inmiddels terug gebeld?
Of heb je toch maar de assistente om informatie gevraagd?
Ik heb alle huisartsen hier in de buurt afgebeld en kreeg steeds maar het antwoordapparaat... Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen. Je zou hem maar heel dringend nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 02-06-2004 @ 13:32 :
Ik heb alle huisartsen hier in de buurt afgebeld en kreeg steeds maar het antwoordapparaat... Uiteindelijk heb ik hem te pakken kunnen krijgen. Je zou hem maar heel dringend nodig hebben
had ik ook zo, bij mij was t en in t weekend en in de vakantie periode van huisartsen... dan ben je inderdaad flink de lul, maar aan de andere kant als t spoed is bel je meestal de huisarts niet maar ziekenhuis
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten