![]() |
||
Citaat:
Over dan onverantwoordelijk voelen: 1) waarom zou het jou iets kunnen schelen wat de arts over je denkt? 2) bij mij vroeg de arts waarom ik 'm wilde. Ik had zo'n zelfde soort verhaal, arts heeft toen gevraagd of ik niet meteen aan de pil wilde gaan. Ik weet niet of je per se een afspraak moet maken, ik denk het wel eigenlijk. Je krijgt de pil ook niet zomaar mee. (alleen de herhalingsrecepten) Bijwerkingen kunnen emotionele buien en misselijkheid zijn. Dat gaat meestal vrij snel over maar je kan je best een dag of 2 vrij beroerd voelen. (ik had nergens last van) Succes ![]() |
![]() |
|
Ik had vergeten de url te vermelden waar je het recept van kan downloaden:
http://www.anticonceptie-online.nl 'klikken op gratis recept'. Heel eenvoudig, je beantwoord wat vragen, vult je gegevens in en uiteindelijk rolt er een recept uit je printer voorzien van handtekening ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() 't Is natuurlijk gek dat je het zomaar uit kan printen, maar goed, het maakt de drempel wel een stuk lager voor mensen die het eng en beschamend vinden, dat lijkt me geen slechte zaak. Over een tijdje zal je hem gewoon bij een apotheek kunnen halen zonder recept of iets, dus mja... Als het niet anders kan (omdat je niet durft/je het direct nodig hebt/weet ik veel), zou ik die site gebruiken. En over de bijwerkingen, ik heb twee keer een MA-pil gehad, de eerste keer had ik nergens last van, de tweede keer ben ik echt enorm misselijk geworden. Mja, dat laatste kan er dus bij horen, heel normaal. Niet fijn, maar goed, dat moet je er maar voor over hebben.. Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 22:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zolang in Nederland de wetgeving betreffende het voorschrijven van de morningafter pil nog niet is aangepast bieden we de mogelijkheid een gratis recept op naam af te drukken via deze website. Het recept voldoet aan de wettelijke eisen. Dat betekent echter ook, dat we geen recepten mogen afgeven aan vrouwen die jonger zijn dan 16 jaar. Daar is officieel nog steeds toestemming van ouder(s) of voogd(es) voor nodig. Wij zijn niet in staat de juistheid van de verstrekte gegevens te controleren. Bij de aanvraag van een recept vragen wij U dan ook aan te geven of de door U verstrekte gegevens juist zijn. De verantwoordelijkheid voor aflevering ligt -wettelijk- bij de apotheker. Van alle door de Stichting Anticonceptie Nederland verstrekte recepten wordt gedurende de daartoe gestelde wettelijke termijn een copie bewaard in een medisch archief. Deze gegevens zijn beschermd door het medisch beroepsgeheim. Bron: http://www.anticonceptie-online.nl/ Ik heb 'm bij de huisarts zonder problemen mee gekregen, ik was jonger dan 16. Maar ik kan me voorstellen dat je bij zo'n online recept inderdaad ouder moet zijn dan 16. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aanvraagformulier voor gratis recept morningafter pil. (De velden met een * zijn verplicht) Achternaam:* Voorletters:* Geboortedatum:* Adres:* Postcode:* Plaats:* Telefoon: e-mail: Ik verklaar hierbij de morningafter pil uitsluitend te gebruiken als 'nood' pil:* Ik heb gelezen wanneer ik de noodpil moet gebruiken:* (Lees alsnog) Ik weet, dat ik de morningafter pil niet mag gebruiken als ik op het moment van gebruik last heb van ontstoken bloedvaten, trombose of embolie:* Ik verklaar het recept voor de noodpil uitsluitend voor mezelf te gebruiken:* Alle gegevens op dit aanvraagformulier zijn naar waarheid door mij ingevuld:* De volgende informatie wordt anoniem verwerkt ten behoeve van onze statistiek: Ik gebruik het recept omdat:* Als u nu de noodpil nodig heeft, wat is de reden? Ik pas de volgende vorm van anticonceptie toe:* Opmerkingen: Het belangrijkste gedeelte van het formulier is dit: Ik verklaar het recept voor de noodpil uitsluitend voor mezelf te gebruiken:* Alle gegevens op dit aanvraagformulier zijn naar waarheid door mij ingevuld:* Ik neem aan dat het gewoon strafbaar is als je liegt. Ik weet niet precies hoe ze controleren dat je het voor eigen gebruikt bestelt maar er zal vast wel een manier voor zijn. Daar komt bij dat ze er denk ik vanuit gaan dat mensen niet zomaar liegen. Bij de dokter worden je gegevens gewoon gecontroleerd, dus dat levert geen problemen op. Het schijnt zo te zijn dat je ouder dan 16 moet zijn om de morning after bij de dokter mee te krijgen.. maar ik had dus nergens last van. Edit: Vergeten erbij te kopieren: N.B. Als U het recept afdrukt wordt automatisch een copie verstuurd naar de SAN Daar zal wel de oplossing van dit probleem zijn ![]() Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 18:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je een ziekenfondsverzekering hebt, gaat het vergoeden vaak via je eigen apotheek, en komen er geen briefjes of dingetjes thuis. (Ik denk dus dat jij ziekenfondsverzekerd bent, omdat de apotheker ook al zij dat je niets thuis zou krijgen.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Morning After Pil AnTiLiCiOuS | 3 | 14-08-2007 19:52 | |