Ik heb een heel dringend vraagje in verband met de morning after pil.
ik ben me al hele dagen SUPERongerust aan het maken, hopelijk kunnen jullie mij helpen:
Ik heb vorige maand, mijn eerste 2 pillen van een nieuwe pilstrip vergeten in te nemen.Ik weet dat je dan tijdens de eerste week onveilig bent. daarom heb ik met mijn vriend met condoom gevreeën. Elke keer ging de condoom stuk...Mijn vraag was nu: die nacht was het een hevige nacht en we hebben meerdere keren seks gehad (meerdere keren zaadlozing) en elke keer scheurde de condoom...Natuurlijk ben ik de dag nadien de morning after pil gaan halen. Nu vraag ik mij af of het feit dat hij meerdere keren is klaargekomen de werking van de morning after pil doet afnemen??
Ik zou vandaag mijn regels moeten krijgen, maar ik heb ze nog altijd niet.Ik ben dus heel ongerust!
Hopelijk weet er iemand een antwoord op mijn vraag!
hey bedankt voor het antwoord neith:
ik vroeg me dit af omdat ik op dit op een site vond:
Wat kun je verkeerd doen?
Je slikt de pillen niet op het juiste moment
Binnen een uur na inname moest je overgeven en je hebt hierna geen nieuwe pil geslikt
Je hebt meerdere keren onbeschermd seksueel contact gehad in de periode voor of na het innemen van de morning-afterpil
maar misschien bedoelen ze hier met 'meerdere keren voor de inname' misschien dat het langer dan 72uur geleden was.? of bedoelen ze de situatie zoals het bij mij is gebeurd?
hehe,jahet is ons nooit echt gelukt om het met condoom te doen (nogal groot geschapen e.d.) Maar we hadden elkaar al enkele maanden niet gezien, omdat hij in het buitenland werkt, en we hadden zoooooooveeeel goesting
Dus je hebt een stopweek gehad en bent na 7 dagen stopweek vergeten weer te beginnen met de pil en hebt de eerste twee dus ook niet geslikt?
Als je stopweek daardoor langer dan 7 dagen heeft geduurd dan is de pil voor de rest van de maand niet veilig.