Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Allergieen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=858448)

Tesca 02-06-2004 18:03

Allergieen

FF een vraagje, wie is er hier allergisch voor een bepaald product, en zoja, waarvoor? Ik heb zelf een melkallergie (n) .

murwari 02-06-2004 18:08

Dit is eerder iets voor Lichaam en Gezondheid

Leonoor 02-06-2004 18:14

Ik ben een loslopende allergie.

Ben oa allergisch voor biogene aminen...waar dat in zit en/of door opgewekt wordt, mag je zelf opzoeken als je dat wilt weten. :p (Of je gebruikt de zoekfunctie op het forum, er zijn meer topics over en daar heb ik het vast wel eens ingezet. ;))

*sunrise1986* 02-06-2004 18:18

Ik ben allergisch voor goedkope chemische zeep, en voor pollen in de vorm van hooikoorts. (noem dat eigenlijk allergisch? :confused: )

Citaat:

Ik heb zelf een melkallergie .
Echt een allergie of heb je een lactose intollerantie? Nog nooit van een melkallergie gehoord namelijk :).

cyntha 02-06-2004 18:20

Ik ben allergisch voor dieren met haren en veren en voor pollen. Van de eerste heb ik gelukkig niet veel last meer, was meer toen ik nog op de basisschool zat.

AlexOnAcid 02-06-2004 18:22

Ik had allergie voor katteharen-en nog steeds hooikoorts.
Kattenharen allergie ben ik vanaf gekomen doordat een vriend van mij iets van 10 katten in huis had. Ik kwam best wel vaak bij hem en bleef r ook vaak slapen. In t begin niesde ik vaak enzo-maar naarmate de tijd verstreek werd t minder en minder en nu heb ik r geen last meer van. (y)

Tesca 02-06-2004 18:29

Nee echt een allergie. Zodra ik maar een heel klein beetje binnen krijg zit ik onder de uitslag en ga ik kotsen :mad:
Ik ben zo iemand die ooooveral uitslag van krijgt, van de zon, heb last van hooikoorts, kan amper tegen cremetjes etc. Maar dat is niet zo erg :)

Leonoor 02-06-2004 18:31

Citaat:

Tesca schreef op 02-06-2004 @ 19:29 :
Nee echt een allergie. Zodra ik maar een heel klein beetje binnen krijg zit ik onder de uitslag en ga ik kotsen :mad:
Ik ben zo iemand die ooooveral uitslag van krijgt, van de zon, heb last van hooikoorts, kan amper tegen cremetjes etc. Maar dat is niet zo erg :)

Wat is niet zo erg...? Dat iemand overal uitslag van krijgt...?
En dat van jou is dan wel erg? Of erger? Of bedoel je dat niet?

Tesca 03-06-2004 20:42

Ik bedoel dat gewoon uitslag van kleine dingen als creme etc niet zo erg is BIJ MIJ omdat ik daar pillen voor heb die goed werken.

MieX 03-06-2004 20:49

Ik kan niet zo goed tegen koeienmelk, ik krijg er enorme buikpijn en diarree van. Het rare is dan wel weer dat ik wel tegen dingen kan waar melk in verwerkt zit (pannenkoeken, lasagna enz)

Daantje_0705 03-06-2004 21:02

Ik kan niet tegen de combinatie chloor + bepaalde badpakstof, dan zit ik onder de uitslag, ook kan ik niet goed tegen jood, dan krijg ik gigantische kriebels in mn neus en moet ik niesen. Ook kan ik niet tegen bepaalde voedingsmiddelen maar of dat echt een allergie is weet ik niet. Ook heb ik een lichte vorm van zonneallergie en hooikoorts.

Yvat 03-06-2004 21:20

Een bepaald soort wasmiddel. Als m'n kleren/dekbed o.i.d daarmee zijn gewassen en ik trek het aan/slaap eronder zit ik onder de rode bulten die jeuken als de ziekte.

Alicia Silverstone 03-06-2004 21:27

Volgens mij ben ik nergens allergisch voor.

Ik heb wel ooit een keer ontzettende uitslag gehad en ontzettende jeuk erbij, echt over m'n hele lijf.. maar ik weet niet waar dat van kwam. :s Volgens mij wel van een bepaald medicijn. Maarja, het is dus niet zo handig om niet te weten waarvan, dan kan ik het altijd per ongeluk weer gebruiken.

En soms als ik op vakantie ben en héél lang in de zon zit dan krijg ik ook overal jeuk en rode bultjes, maar na een paar dagen is dat weer gewoon weg.. echt allergie zal het dus niet zijn.

zus 03-06-2004 23:10

Allergisch voor katten, voor bepaald wasmiddel en heb ook eczeem (is dat ook een allergie, weet heel niet) oh en ook nog voor rook want ik heb astma en heb ook hooikoorts (heb ik pas medicijnen ervoor gehaald, heb ik ineens overal rode vlekken, daar dus ook allergisch voor)

Best wel veel dus..

LadyOfTheFlowers 04-06-2004 08:00

Eigenlijk is iedereen beetje allergisch voor melk. melk is eigenlijk niet goed, kreeg ik te horen van mijn dokter.

ik ben niet echt allergisch voor eten, wel voor honden, stof, pollen enzo

Leonoor 04-06-2004 08:01

Citaat:

LadyOfTheFlowers schreef op 04-06-2004 @ 09:00 :
Eigenlijk is iedereen beetje allergisch voor melk. melk is eigenlijk niet goed, kreeg ik te horen van mijn dokter.
Dat iets niet goed voor je is, is toch wat anders dan dat je er allergisch voor bent...? Voor volwassenen schijnt melk idd niet zo goed te zijn, maar als ik zie hoe sommige mensen op melk reageren...dan zijn het, denk ik, toch twee heel andere dingen.

Raven 04-06-2004 08:03

Citaat:

Leonoor schreef op 02-06-2004 @ 19:14 :
Ik ben een loslopende allergie.

Ben oa allergisch voor biogene aminen...waar dat in zit en/of door opgewekt wordt, mag je zelf opzoeken als je dat wilt weten. :p (Of je gebruikt de zoekfunctie op het forum, er zijn meer topics over en daar heb ik het vast wel eens ingezet. ;))

da's tochn 'n N met 2-H tjes ?? :D
jaja

LadyOfTheFlowers 04-06-2004 08:06

Citaat:

Leonoor schreef op 04-06-2004 @ 09:01 :
Dat iets niet goed voor je is, is toch wat anders dan dat je er allergisch voor bent...? Voor volwassenen schijnt melk idd niet zo goed te zijn, maar als ik zie hoe sommige mensen op melk reageren...dan zijn het, denk ik, toch twee heel andere dingen.
Ja oke, mijn vriend is ook erg allergisch voor melk, ik weet hoe erg het kan zijn.

Hawahaai 04-06-2004 08:08

Volgens de officiele allergietesten die ik een paar keer heb gehad, ben ik nergens allergisch voor, maar wel voor een aantal dingen overgevoelig, onder andere voor melkproducten en huismijt.

lso 04-06-2004 11:25

Citaat:

Tesca schreef op 02-06-2004 @ 19:03 :
FF een vraagje, wie is er hier allergisch voor een bepaald product, en zoja, waarvoor? Ik heb zelf een melkallergie (n) .
Ik heb altijd t gevoel gehad dat ik allergisch was voor muntjes.. maar heeft iedereen dat niet? Dat ie moet niezen bij het smelten van straffe muntjes?

Mijn zusje heeft een allergie voor stof en donkere chocolade.. heel vervelend.

ratonita7 04-06-2004 18:37

Allergisch voor huisstofmijt...Maar vroeger had ik er meer last van dan nu

duivelaartje 04-06-2004 18:43

Allergisch voor aardbeien. :(

jet 04-06-2004 19:30

nivea dove e.a
hooi
meel
stof
huisstofmijt

en verder wete ik het niet precies..

verder heb ik eergister een galbultreactie gehad op een bepaald prduct, zou alleen niet weten op wat

Pebbles 04-06-2004 19:37

Ik dacht altijd dat ik nergens allergisch voor was, maar sinds een tijdje krijg ik heel erge kriebel in mn keel en hoestbuien bij bepaalde melkproducten. Als ik milkshakes, softijs of roomijs eet heb ik dat heel erg. En af en toe bij chocolademelk. Ik weet niet of het echt een allergie is. Het is ook niet zo erg dat ik er ijs of milkshakes voor laat staan, want daar is het veel te lekker voor :p
Het duurt ook meestal maar 10 minuten en daarna is het alsof er niks aan de hand was.

jet 04-06-2004 19:44

Citaat:

Pebbles schreef op 04-06-2004 @ 20:37 :
Ik dacht altijd dat ik nergens allergisch voor was, maar sinds een tijdje krijg ik heel erge kriebel in mn keel en hoestbuien bij bepaalde melkproducten. Als ik milkshakes, softijs of roomijs eet heb ik dat heel erg. En af en toe bij chocolademelk. Ik weet niet of het echt een allergie is. Het is ook niet zo erg dat ik er ijs of milkshakes voor laat staan, want daar is het veel te lekker voor :p
Het duurt ook meestal maar 10 minuten en daarna is het alsof er niks aan de hand was.

heb je toevallig ook astma?
mijn zus heeft dit heel erg, ik een beetje, en wij hebben allebei astma.
zij laat het er voor staan, ik ook niet :p

maar het is misschien wel lichtelijk een allergie?
ach ik denk altijd maar zo: maakt niet uit hoe je het noemt, de klachten heb je toch wel

Pebbles 04-06-2004 19:49

Citaat:

jet666 schreef op 04-06-2004 @ 20:44 :
heb je toevallig ook astma?
mijn zus heeft dit heel erg, ik een beetje, en wij hebben allebei astma.
zij laat het er voor staan, ik ook niet :p

maar het is misschien wel lichtelijk een allergie?
ach ik denk altijd maar zo: maakt niet uit hoe je het noemt, de klachten heb je toch wel

Astma heb ik niet :)
Ik denk ook dat het een lichte allergie is. Maar zo lang ik er niet erger last van krijg en het niet heel vervelend wordt (en ik hoop van niet, want het zou wel jammer zijn als ik nooit meer ijs en milkshakes kan eten) ga ik ook niet naar de dokter. Het is ook de ene keer erger dan de andere, volgens mij ligt het ook aan hoeveel ik ervan eet.

Zitten er in softijs, milkshakes en roomijs ingrediënten die niet in gewone melk of vanillevla ofzo zitten?

jet 04-06-2004 19:51

Citaat:

Pebbles schreef op 04-06-2004 @ 20:49 :
Astma heb ik niet :)
Ik denk ook dat het een lichte allergie is. Maar zo lang ik er niet erger last van krijg en het niet heel vervelend wordt (en ik hoop van niet, want het zou wel jammer zijn als ik nooit meer ijs en milkshakes kan eten) ga ik ook niet naar de dokter. Het is ook de ene keer erger dan de andere, volgens mij ligt het ook aan hoeveel ik ervan eet.

Zitten er in softijs, milkshakes en roomijs ingrediënten die niet in gewone melk of vanillevla ofzo zitten?

er zit vaak melkpoeder in, in plaats van echt verse melk... maar het kan ook het koude zijn.. of het vette.. het kan heel veel zijn.

Sarah 04-06-2004 20:19

Ik ben overgevoelig voor een hele hoop dingen... maar nergens allergisch voor, dus dat scheelt :)

VolksHV 05-06-2004 22:35

Ik heb naast allergieën voor een zeer uiteenlopend spectrum van soorten mensen ook een of andere voedselallergie (geen idee wat) plus iig overgevoeligheid voor nikkel, zink, lood (geen rvs/titanium/edelmetalen) heel fijn.

Daantje_0705 05-06-2004 22:47

Citaat:

Sarah schreef op 04-06-2004 @ 21:19 :
Ik ben overgevoelig voor een hele hoop dingen... maar nergens allergisch voor, dus dat scheelt :)
mag ik vragen wat nou echt het grote verschil is tussen die twee dingen?? :)

Leonoor 06-06-2004 06:34

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 05-06-2004 @ 23:47 :
Bij een allergie maakt je lichaam antistoffen aan oid en bij overgevoeligheid niet, dacht ik?

ironflower 06-06-2004 11:12

Toen ik klein was heb ik een erge melkallergie gehad.
Dat is toen overgegaan, maar het komt weer terug.
Een tijd geleden had ik steeds diaree en ik ging erop letten waardoor het kwam. En het kwam van melkproducten.
Gister dronk ik Milk&Fruit, maar dat doe ik ook niet meer :)

Het is wel zo dat als je melkallergie hebt, dat je dan soms wel tegen zure melk kan, denk aan yoghurt ed

Briseïs 06-06-2004 11:15

Ik ben nergens allergisch voor.

Sarah 06-06-2004 11:25

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 05-06-2004 @ 23:47 :
bij een overgevoeligheid reageer je op stoffen waar in theorie iedereen een irritatie van zouden krijgen, gewoon wat sneller met zo'n irritatie... en bij een allergie gaat je lichaam idd soms antistoffen maken, en daardoor reageer je ook véél heftiger

Balance 06-06-2004 11:41

Ik heb hooikoorts, dus dingen als graspollen, dieren met haren, stro enz. daar kan ik niet tegen.
Ben ook super allergisch voor honden. Daar scoorde ik het maximaal haalbare voor bij de allergietest.
En verder huisstofmijt, rook en (dat weet ik sinds gister) juten.

snoopy 06-06-2004 12:45

Citaat:

duivelaartje schreef op 04-06-2004 @ 19:43 :
Allergisch voor aardbeien. :(
idem... en ananas :eek:
Echt de twee lekkerste vruchten :(

Luna 06-06-2004 13:33

Nergens echt allergisch voor maar soms heb ik wel een last van een lichte zonneallergie. Krijg ik overal rode vlekken op mn huid die heel erg jeuken, maar dit is alleen als ik echt te lang in de zon ben geweest. Wel irritant want ik hou van de zon.

Vice 06-06-2004 14:20

Citaat:

ironflower schreef op 06-06-2004 @ 12:12 :
Toen ik klein was heb ik een erge melkallergie gehad.
Dat is toen overgegaan, maar het komt weer terug.
Een tijd geleden had ik steeds diaree en ik ging erop letten waardoor het kwam. En het kwam van melkproducten.
Gister dronk ik Milk&Fruit, maar dat doe ik ook niet meer :)

Het is wel zo dat als je melkallergie hebt, dat je dan soms wel tegen zure melk kan, denk aan yoghurt ed

Dan kan je waarschijnlijk niet tegen lactose.

*sunrise1986* 06-06-2004 14:56

Citaat:

LadyOfTheFlowers schreef op 04-06-2004 @ 09:00 :

Mensen met een donkere huidskleur of ouders met een donkere huidskleur hebben wel vaak lactose intollerantie, maar dat uit zich vooral in buikpijn. Jaaaaaren terug hebben ze eens in Afrika melkpoeder gedropt en al die mensen werden daar ziek van (buikpijn, maar ze kregen er ook suikerziekte van, en dat is dodelijk in Afrika). Maar voor de groei van je botten is melk wel belangrijk (en in Nederland wordt veel melk gedronken, waardoor wij het langste volk zijn ter wereld).

Eleanor Rigby 06-06-2004 18:47

ik heb een shitload aan allergieën, vooral huid-allergieën omdat ik een hele zwakke huid heb. ik kan niet goed tegen de zon, --> rode jeukende vlekken. suiker en cacao-->ook jeuk. Verder krijg ik óok jeuk van de meeste doucheschuimen en bodylotions waardoor ik meestal aangewezen ben op zeepvrije dingen, die naar wc-verfrisser ruiken (n)
verder krijg ik heel erge buikpijn van te gekruid of vet eten. en ik ben licht-astmatisch maar daar heb ik haast nooit last van

Liss 06-06-2004 20:06

Huisstofmijt, hooikoorts, rook, dieren met haren heel erg, graspollen, sommige bloemen en volgens de dokter ook voor chocolade, noten en appels een beetje maar dat geloof ik niet echt :o (of ik wil het gewoon niet geloven)

bassgirl 06-06-2004 20:56

wat op mn luchtwegen slaat:

voor bomen (kastagne, berk, eiken)
en huisstofmijt
en rook uit een rookmachine

en zit op mn huid
kerstbomen
nikkel (euro's enz..)
ander metaal, behalve goud en zilver

snoopy 07-06-2004 07:46

Ben trouwens nog wel dingen vergeten:
nikkel (oorbellen enzo)
huisstofmijt
katten (:()
hooikoorts (is toch ook een allergie?)
berkenbomen

oh ja... en een zonne-allergie... :mad: Heb ik laatste jaren gelukkig niet zo'n last van.

Gothic 07-06-2004 08:05

ik ben wespenallergie aan het ontwikkelen ben ik bang. Bij m'n oma en moeder is het al zo erg dat ze met 1 steek direct naar het ziekenhuis moeten, omdat ze het anders niet overleven :s...

steentje 07-06-2004 08:43

melkzuur (in een medicijn)
hooikoorts
graspollen
huismijt
katten...

en da wast wel geloof ik...

snoopy 07-06-2004 11:19

Citaat:

Gothic schreef op 07-06-2004 @ 09:05 :
ik ben wespenallergie aan het ontwikkelen ben ik bang. Bij m'n oma en moeder is het al zo erg dat ze met 1 steek direct naar het ziekenhuis moeten, omdat ze het anders niet overleven :s...
oh ja... die was ik ook nog vergeten :s

Woodstock 07-06-2004 16:15

klimop! hoe oenig is dat? maar vroeger hadden we wandelende takken en toen ik een keertje klimop voor ze geplukt had kreeg ik overal grote rode jeukplekken en 's avonds werd ik helemaal slap en duizelig. weet niet of het van de klimop kwam, maar kheb het voor de zekerheid maar nooit meer aangeraakt...
en toen ik héél klein was kreeg ik een keertje uitslag van dat ik op een kussen met veren had gelegen.
verder niets...

Woodstock 07-06-2004 16:17

...of trouwens, toch wel. van mensen die heel tobberig en zeurderig en negatief doen over dingen waar ik de ellende niet van inzie, krijg ik acute maagsuizingen en gromneigingen...

freakjuh 07-06-2004 16:17

Hooikoorts.

& Allergisch voor stof en dierenharen. :(

Als ik bepaalde producten, zoals chocola of tomaten, teveel eet, krijg ik wel uitslag soms, dus misschien ben ik daar allergisch voor. Achja, alles met mate dan maar.

engeltje 08-06-2004 17:36

tja, waar ik nu precies allergisch voor ben en waarvoor overgevoelig weet ik niet meer:S
iig goed allergisch voor pollen, stuifmeel, dieren, huisstofmijt (hooikoorts dus...) en eiwit. Verder pinda's, da's echt heel erg.
Nu ook overgevoelig/allergisch voor fruit, behalve de ananas :) en voor bepaalde groenten (tomaat, avocado, radijs, wortel,....), dan word ik helemaal gek van de jeuk. En zonne-allergie, noten, melk behalve als het ergens doorheen zit :confused:
maarja, me er echt aan houden doe ik niet meer. Dan kun je net zo goed niks meer eten... Dat beetje jeuk en uitslag en benauwdheid neem ik wel voor lief.

En melk is opzich helemaal niet goed hoor, wij drinken het dan wel veel en zijn misschien wel de langste mensen van de wereld (Scandinaviërs zijn ook lang) maar we hebben ook de meeste mensen met botontkalking.... dus het ligt er maar aan hoe je het ziet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.