![]() |
Fout in mijn voordeel, verplicht terug te storten?
Hey,
ik ben een x opgelicht op Ricardo. Toen heb ik gebruik gemaakt van hun verzekering en heb na veel gezeik mijn geld terug gekregen, maar i.p.v. 100 euro hebben ze 2x 100 euro overgemaakt. Nu belde er gisteren iemand van Ricardo of ik het terug wilde storten, maar zonder dat ik van plna ben het niet te doen, vraag ik me af of ik verplicht ben het terug te storten. Iemand een idee? |
Ja
|
ja, dat ben je verplicht, anders kunnen ze naar de rechter gaan
|
ja dat ben je, ze hebben het onverschuldigd betaald dus ben je verplicht het terug te storten. als je er lang mee wacht moet je op ten duur zelfs rente over het niet terugbetaalde gaan betalen en als ze kosten maken om het terug te vorderen moet je dat ook betalen.
|
^_^ what he said.
|
kzou denk ik ff wachten met et terug storten.. als ze echt willen bellen ze nog wel een keer of 2 .. jij moest immers ook wachten.. volgens zullen ze je echt niet voor de rechtbank slepen hoor ik denk dat de kosten van de rechtbank hoger liggen dan de opbrengst en je bent minderjarig maar ik weet niet als et klopt :) die nareman is volgens mij wel wetboek deskundig (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
grtz ivo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja dat ben je verplicht. Volgens mij kunnen ze sowieso het geld terug krijgen zonder jouw toestemming.
|
Ja, dat ben je verplicht. Bij de bank maken ze ook weleens fouten, dan moet je het ook terug storten of doen hun dat voor je. Als je het geld niet terug stort kunnen ze idd naar de rechter gaan.
|
Nee maar van mij aan dat je zo'n groot bedrijf er niet mee pakt door uit wraak dat geld nog een tijdje op je rekening te sturen. Als ze ongeduldig worden bellen ze piet's deurwaarders paleis en komt er een kaalgeschoren kerel met vet-tieten je auto wegslepen.
|
Iemand waag het is om op details van mijn vorige post in te gaan....
|
Citaat:
dit is natuurlijk onzin, ze zullen je gewoon een aanmaning sturen en als dat niet werkt dan laten ze een incassobureau het geld van je rekening afhalen + de door hun gemaakte kosten |
Citaat:
|
Dat dacht ik ook. Zelfs de opvordering van eigendom, de revindicatie, moet je nog in rechte instellen. Je kunt niet eigenmachtig geld van iemands rekening gaan halen met de mededeling dat het van jou is, als die persoon je daar geen toestemming voor heeft gegeven. Heeft ook te maken met de voorwaarden die de bank hanteert, lijkt me.
|
ik geloof niet dat jullie ooit met incassobureaus te maken hebben gehad...
|
Citaat:
Voor een automatische incasso is een machtiging nodig, dat gaat dus niet lukken. Beslag leggen kan pas met een vonnis van de rechter. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo heb ik met UPC 8 maanden heen en weer gecommuniceerd totdat ze eindelijk toegaven dat ze fout zaten en mijn kosten van het overstappen naar ADSL hebben vergoed. :D Nadien kwam het incassobureau nog eens aanzetten terwijl er echt overeenstemming was tussen UPC en mij. Eikels. :D |
Nah, nooit last van gehad :) Ik kan niet rood staan, heb geen telefoon met abonnement en verder altijd voldoende saldo om aan mijn doorlopende verplichtingen te voldoen.
Maar het zal vast geen pretje zijn, ik heb wel mensen meegemaakt die van de opbrengst van hun verkochte huis gingen procederen tegen een incassobureau. :D |
Citaat:
UPC. (n) Heb ze wel een lesje gegeven met juridisch argumenteren. ;) |
Citaat:
|
@ rubenrtv; Het leven is geen monopolyspelletje waarin je de fouten van de bank in uw voordeel mag houden ;o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
maar hij kan toch ook gewoon doen alsof er helemaal geen fout is gemaakt? en de schuld geven aan hun administratie..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit de Algemene Voorwaarden Incasso: Citaat:
|
Citaat:
ik WEET dat het niet mag maar het gebeurt TOCH, zoals zoveel dingen. mijn ma kreeg nog geld van een klant, die betaalde maar niet dus toen hebben we een incassobureau ingeschakeld en die hebben het van de rekening van die klant gehaald. binnen een week was t geld er. en geen rechter aan te pas gekomen. |
Citaat:
Dit soort praktijken komen in ieder geval niet vaak voor, ik lees vaak mee in nieuwsgroepen en forums waar allerlei klachten worden gedeponeerd (onterecht of terecht) over incassobureau's (zoals b.v. het Tros Radar forum) en dit is echt de eerste keer dat ik lees dat men gebruik zou maken van een automatische incasso zonder toestemming van de rekeninghouder. |
Citaat:
|
het is verplicht, ik weet alleen niet of ik het zou doen. Als het me na zwaar gezeik is gelukt om me geld terug te krijgen en ze storten het twee keer, dan zou ik het denk ik houden. Alles wordt duurder tegenwoordig ;)
|
Oke thnx
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |