![]() |
Wie wint de Tour de France 2004?
jaaaaaa!!! nog een maandje... :bloos:
Ik heb er al lang over nagedacht wie de Tour zou kunnen winnen dit jaar. Er zijn een aantal kandidaten: Lance Armstrong , die zijn superknecht Roberto Heras zag vertrekken (maar Azevedo ervoor terug kreeg), prive-problemen had, en zijn vaste voorbereiding op de Tour omgooide? Een zesde Tourzege zou legendarisch zijn. Maar het is Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain niet gelukt. Jan Ullrich , die op papier misschien een beter team om zich heen heeft dan Lance, met mannen als Vinokourov, Botero, Zabel etc., en ontkende dat hij met zijn gewicht worstelde, en te zwaar zou zijn? Joseba Beloki? Stapte over naar de kleine Franse ploeg Brioches La Boulangere. Zie je zo'n ploeg de gele trui naar Parijs brengen? Nee. Tyler Hamilton? Die is in vorm, geloof ik. Zit nu bij Phonak, met Oscar Sevilla als ploegmaat. Alexander Vinokourov? Zal in dienst moeten rijden van Ullrich, en zal dus (logischerwijs) alleen voor eigen kansen mogen gaan bij afwezigheid of falen van Ullrich. Iban Mayo? Verliest teveel tijd in de tijdritten en komt niet in aanmerking voor een Tourzege. Top 10 moet ie wel kunnen redden. Roberto Heras dan? Ging weg bij US Postal omdat ie voor eigen kansen wilde gaan. Wordt nu dus concurrent van Armstrong. Hij won de Vuelta, maar hetzelfde kunstje flikken in de Tour? Das andere koek.. Of zijn er nog andere kanshebbers? Gevaarlijke outsiders? Voor mij blijven er 3 favorieten over: Lance, Der Jan en Tyler Hamilton. Het gaat een oerspannende Tour worden, die waarschijnlijk beslist wordt in de klimtijdrit naar Alpe d'Huez. Wie denken jullie dat er gaat winnen? Petacchi zal wel weer een aantal etappes winnen. |
Ik ga toch weer voor die Texaan. :o
|
Lance natuurlijk :)
|
duh :(
|
Hij is de M. Schumacher van het fietsen.
Lance :cool: |
Ik denk dat een onbekend talent op staat :)
|
mm lance maakt de beste kansen maar der jan zou wel weer vallen als het er op aan komt! :evil:
|
Ik heb op Vinokourov gestemd. Hij liet vorig jaar mooie dingen zien en was één van de weinige die meekon met Armstrong. (y)
Ik hoop dus Vino, maar ik verwacht Lance. :( |
Ik hoop op Beloki, maar ik vrees dat die texaan weer gaat winnen
|
Armstrong! Volgens mij gaat hij veel sterker zijn dan vorig jaar.
Ullrich heeft geen leidersploeg rond zich heen. Juist veel te veel sterke persoonlijkheden. En hij heeft absoluut niets laten zien dit voorjaar! Vinokoerov geef ik zelfs meer kans dan Ullrich, maar ik vond 'm niet bepaald overtuigend in het voorseizoen. La Boulangère heeft problemen -> sponsor stopt ermee en ik bezie Beloki eerder als een outsider. Hamilton is in mijn ogen geen tourwinnaar. Hij presteert te onregelmatig over de ganse tour. Wel top 10 Heras vind ik absoluut geen kanshebber. Mayo, zoals je al zei -> top 10 |
Armstrong
Hij is gewoon een klasse apart (y) |
Lance Armstrong en dan vooral op de klimtijdrit. Jan Ullrich is niet zo goed in de bergen dus zal daar de meeste tijd verliezen. Ik schat Aleksandre Vinokourov ook wel goed in.
Wel jammer dat Damiano Cunego niet meedoet. |
ullrich blijft een duitser, dus die zal wel in de laatste etappe's zij slag slaan en winnen :cool:
|
Citaat:
Beloki kampt nog steeds met de naweeën van zijn trippele botbreuken, Hamilton vind ik niet goed genoeg, Mayo verliest teveel in tijdritten, Heras ook, Vinokourov en Ullrich zijn de grootste concurrenten voor de winnaar: LANCE ARMSTRONG Maar ik hoop zo dat hij het niet word... :evil: |
Citaat:
In de tour gaat Ulrich altijd met de beste mee naar boven dus klimmen kan hij zeker wel. |
ik hoop armstrong
|
Ik ga toch voor Ullrich, omdat hij nu een sterker team bij zich heeft dan vorig jaar 9niet dat ik er zoveel van afweet maar ja!)
IDat hoop ik ook omdat ik het leuk vind dat het heilige record van 5 tourzeges niet verbeterd gaat worden :evil:..leuk, zo'n mythe-vorming! |
Citaat:
Ik gok op Ullrich: afgelopen week 2de in 'n tijdrit en 5de in één of andere heuvelachtige ettape, is weer in vorm aan 't geraken. Ik zie hem héél ver komen, als hij in de eerste weken niet teveel tijd verliest; is sowieso altijd pas top in de derde week van de Tour. Lance heeft 'n andere voorbereiding genomen dan andere jaren, ok hij was weer goed in de wedstrijden die hij meedeed maar tja, 'n massasprint kan iedereen winnen als er geen sprinters meesprinten... Ullrich en daarna Hamilton, wat ik Hamilton en zijn ploeg in de Ronde van Romandië zag doen was echt top. Meer kan je daar niet van zeggen. |
Ulrich gaat winnen
Vorig jaar zag je al dat de suprematie van Armstrong begon af te brokkelen. Toen had ie nog geluk dat Ulrich op m wachtte toen ie viel, en dat Beloki viel en daardoor geen bedreiging was. Ik verwacht dat Ulrich Armstrong net als vorig jaar volledig wegrijdt in de vlakke tijdrit, misschien ook in de klimtijdrit, en in de overige bergritten alleen maar zal volgen. |
Ik vind dat veel mensen Armstrong onderschatten door het voorval van vorig jaar.
Volgens mij is dat een vrij verkeerde redenering. Ik denk dat hij dit jaar echt wel voldoende getraind heeft en uiterst fit aan de start zal komen te staan! Een Ullrich van vorig jaar t.o.v. een Armstrong van 2 jaar geleden maakt geen kans. |
ik ga voor Heras :)
|
Ik hoop Beloki, die viel zo verschrikkelijk vorig jaar :| Terwijl hij juist zo aanvallend reed. Het zou ook leuk zijn als Leipheimer (sp?) (Die doet toch gewoon mee voor Rabo?) hoog zou eindigen, maar ik denk niet dat een podium plaats reeel is. Ik denk dat Ullrich wint, of anders misscien Heras.
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat Armstrong wint, maar dat zal ook wel niet, er zijn toch wel een boel die hem dat lastig willen maken. |
Ben de eerste voor Hamilton :)
Zie hem grootse dingen doen deze Tour, heeft met Sevilla en Camenzind 2 geweldige knechten. (y) Menchov misschien als verrassing? |
Het valt me ook op dat niemand de kansen van Vinokourov goed inschat. Iedereen die hem in parijs-nice heeft gezien hoe makkelijk hij kan weg demarreren uit een groep en hem vervolgens pas weer trug ziet bij de streep. Ook is ie best goed bergop.
|
Ik ga voor Heras. Hij gaat het Armstrong heel moeilijk maken denk ik, en ik hoop eigenlijk dat Armstrong een keertje niet wint. Het zou wel een legendarische overwinning zijn, maar van mij mag er eens iemand anders winnen. :D
|
Citaat:
En van Rabobank moet je maar hopen op een goede Erik Dekker voor de ritten, en Rasmussen in de bergen. |
Citaat:
|
Ik ben sinds heel lang (misschien wel voor het eerst), bij welke sport dan ook, voor een Duitser. :D
Ik hoop dat Ullrich wint. |
Ik denk dat roberto heras wel voor een stuntje kan zorgen, hij had immers ook vuelta gewonnen en hij is heel goed bergop.
|
Citaat:
|
Met alleen een goede tijdrit win je het ook niet natuurlijk.
|
Hamilton heeft een betere tijdrit dan Lance
|
Ik hoop niet dat Armstrong wint, 5x de tour winnen moeten een grens blijven.
Hamilton vind ik een leuke renner, maar niet goed genoeg het moet toch van de T-mobile ploeg komen denk ik (Ullrich, Vino) |
Citaat:
|
Armstrong wint... Ullrich word een flop en hamilton kan niet beter dan vorig jaar, Heras zijn ploeg is niet sterk genoeg om een gele trui te verdedigen..zo.
|
Citaat:
En als hij morgen zijn sleutelbeen breekt http://forum.leerlingen.com/vbb/imag...es/sleepey.gif |
Citaat:
|
Van mij mag hem iedereen winnen, zolang het maar niet Lance Armstrong is. :o Niets persoonlijks maar ik hoop gewoon dat er nooit iemand komt die de ronde van Frankrijk 6x wint. :)
|
Citaat:
Daarnaast vind ik dat ie het ook niet echt verdiend. De rijders die deze ronde ook vijf keer wisten te winnen reden volgens mij gewoon het hele wielerseizoen. Deze kerel richt zich puur op de ronde van frankrijk... tsja, dan heb je wel een voorsprong(etje) op de concurrentie. |
Als er 1 iemand is die het verdiend om de tour voor de 6e keer te winnen is het lance wel. Zo terug komen van kanker is ongeloofelijk. En hij helpt alle mesen met kanker ook nog eens omdat ze kunnen zien dat er toch nog een toekomst inzit. En ja hij is en blijft de sterkste dus hij wint!
|
waarom moet de 5 perse magisch zijn,. Lance Armstrong is ook anders dan andere. En bovendien heeft ie in zn hele carriere zich ook op anderee dingen gericht. En hij is ook een keer wereldkampion geweest.
|
Citaat:
Ik denk dat ik juist kwaad zou worden op die reclames als ik kanker zou hebben. |
Citaat:
En of een wielrenner na het overwinnen nou 5x of 6x de tour wint, dat maakt ook niet meer uit. |
ik denk dat iban mayo deze tour de france gaat winnen. Hij is gewoon de beste klimmer.
|
Citaat:
|
wou eigenlijk de robo ploeg kiezen :evil:
maar toch maar de beste aan geklikt.... Jan Ullrich!!! |
Citaat:
|
jan ullrich, armstrong is al veel te oud en versleten
Lance Armstrong gelooft nog altijd dat hij deze zomer de Tour de France voor de zesde keer kan winnen. De Amerikaan verloor in de klimtijdrit naar de Mont Ventoux in de Dauphine Libere flink tijd op de concurrentie, maar dat baart hem geen zorgen. 'Ik ben nog geen 100 procent,' verklaarde Armstrong, die op de Mont Ventoux twee minuten verloor op Iban Mayo. 'Ik ben rustig begonnen en toen de klim na vijf kilometer echt begon, zat ik snel in een goed ritme. Maar toen ik bij een meetpunt hoorde wat het verschil met Mayo was, ben ik niet minder hard doorgegaan maar was ik minder gefocust.' Armstrong blikt ook al vooruit naar de klimtijdrit naar Alpe d'Huez in de Tour. 'Het is niet de zwaarste Tourrit ooit, maar het is wel een van de zwaarste etappes in lange tijd.' De Duitser Jan Ullrich blijft zijn voornaamste concurrent: 'Hij is het meest ervaren en altijd goed in de derde week.' |
als hij in een tijdrit al zoveel verliest op mayo
wat moet dat dan in godsnaam worden op ullrich |
neem van mij aan dat Mayo in de tijdrit naar Alpe D'huez voor Ullrich eindigt hoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |