Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie wint dit jaar de Tour?
Lance Armstrong 32 46.38%
Jan Ullrich 17 24.64%
Joseba Beloki 4 5.80%
Tyler Hamilton 2 2.90%
Alexander Vinokourov 2 2.90%
Iban Mayo 4 5.80%
Roberto Heras 3 4.35%
iemand anders, namelijk: 5 7.25%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 21:45
peaceflower
peaceflower is offline
jaaaaaa!!! nog een maandje...

Ik heb er al lang over nagedacht wie de Tour zou kunnen winnen dit jaar. Er zijn een aantal kandidaten:

Lance Armstrong , die zijn superknecht Roberto Heras zag vertrekken (maar Azevedo ervoor terug kreeg), prive-problemen had, en zijn vaste voorbereiding op de Tour omgooide? Een zesde Tourzege zou legendarisch zijn. Maar het is Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain niet gelukt.

Jan Ullrich , die op papier misschien een beter team om zich heen heeft dan Lance, met mannen als Vinokourov, Botero, Zabel etc., en ontkende dat hij met zijn gewicht worstelde, en te zwaar zou zijn?

Joseba Beloki? Stapte over naar de kleine Franse ploeg Brioches La Boulangere. Zie je zo'n ploeg de gele trui naar Parijs brengen? Nee.

Tyler Hamilton? Die is in vorm, geloof ik. Zit nu bij Phonak, met Oscar Sevilla als ploegmaat.

Alexander Vinokourov? Zal in dienst moeten rijden van Ullrich, en zal dus (logischerwijs) alleen voor eigen kansen mogen gaan bij afwezigheid of falen van Ullrich.

Iban Mayo? Verliest teveel tijd in de tijdritten en komt niet in aanmerking voor een Tourzege. Top 10 moet ie wel kunnen redden.

Roberto Heras dan? Ging weg bij US Postal omdat ie voor eigen kansen wilde gaan. Wordt nu dus concurrent van Armstrong. Hij won de Vuelta, maar hetzelfde kunstje flikken in de Tour? Das andere koek..

Of zijn er nog andere kanshebbers? Gevaarlijke outsiders?

Voor mij blijven er 3 favorieten over: Lance, Der Jan en Tyler Hamilton.
Het gaat een oerspannende Tour worden, die waarschijnlijk beslist wordt in de klimtijdrit naar Alpe d'Huez.
Wie denken jullie dat er gaat winnen?
Petacchi zal wel weer een aantal etappes winnen.
Oud 03-06-2004, 22:27
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga toch weer voor die Texaan.
Oud 03-06-2004, 22:38
Agamemnon
Agamemnon is offline
Lance natuurlijk
Oud 03-06-2004, 22:39
_Moby_
_Moby_ is offline
duh
Oud 03-06-2004, 23:06
Mark
Mark is offline
Hij is de M. Schumacher van het fietsen.

Lance
Oud 03-06-2004, 23:46
Verwijderd
Ik denk dat een onbekend talent op staat
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 05:27
kverulez
kverulez is offline
mm lance maakt de beste kansen maar der jan zou wel weer vallen als het er op aan komt!
Oud 04-06-2004, 09:16
Tejay
Tejay is offline
Ik heb op Vinokourov gestemd. Hij liet vorig jaar mooie dingen zien en was één van de weinige die meekon met Armstrong.
Ik hoop dus Vino, maar ik verwacht Lance.
Oud 04-06-2004, 09:33
Mitros
Mitros is offline
Ik hoop op Beloki, maar ik vrees dat die texaan weer gaat winnen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:08
Verwijderd
Armstrong! Volgens mij gaat hij veel sterker zijn dan vorig jaar.
Ullrich heeft geen leidersploeg rond zich heen. Juist veel te veel sterke persoonlijkheden. En hij heeft absoluut niets laten zien dit voorjaar!
Vinokoerov geef ik zelfs meer kans dan Ullrich, maar ik vond 'm niet bepaald overtuigend in het voorseizoen.
La Boulangère heeft problemen -> sponsor stopt ermee en ik bezie Beloki eerder als een outsider.
Hamilton is in mijn ogen geen tourwinnaar. Hij presteert te onregelmatig over de ganse tour. Wel top 10
Heras vind ik absoluut geen kanshebber.
Mayo, zoals je al zei -> top 10
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:16
Master_Freak
Master_Freak is offline
Armstrong
Hij is gewoon een klasse apart
Oud 04-06-2004, 11:13
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Lance Armstrong en dan vooral op de klimtijdrit. Jan Ullrich is niet zo goed in de bergen dus zal daar de meeste tijd verliezen. Ik schat Aleksandre Vinokourov ook wel goed in.
Wel jammer dat Damiano Cunego niet meedoet.
Oud 04-06-2004, 11:39
tinus11
tinus11 is offline
ullrich blijft een duitser, dus die zal wel in de laatste etappe's zij slag slaan en winnen
Oud 04-06-2004, 12:32
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 04-06-2004 @ 12:13 :
Jan Ullrich is niet zo goed in de bergen dus zal daar de meeste tijd verliezen. .
grappenmaker

Beloki kampt nog steeds met de naweeën van zijn trippele botbreuken, Hamilton vind ik niet goed genoeg, Mayo verliest teveel in tijdritten, Heras ook, Vinokourov en Ullrich zijn de grootste concurrenten voor de winnaar: LANCE ARMSTRONG

Maar ik hoop zo dat hij het niet word...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 12:39
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Jan Ullrich is niet zo goed in de bergen dus zal daar de meeste tijd verliezen.
Ik vraag me af of jij wel eens wielrennen kijkt.

In de tour gaat Ulrich altijd met de beste mee naar boven dus klimmen kan hij zeker wel.
Oud 04-06-2004, 12:49
Ketjing
Ketjing is offline
ik hoop armstrong
Oud 04-06-2004, 14:08
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ga toch voor Ullrich, omdat hij nu een sterker team bij zich heeft dan vorig jaar 9niet dat ik er zoveel van afweet maar ja!)
IDat hoop ik ook omdat ik het leuk vind dat het heilige record van 5 tourzeges niet verbeterd gaat worden ..leuk, zo'n mythe-vorming!
Oud 04-06-2004, 14:17
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Lance Armstrong en dan vooral op de klimtijdrit. Jan Ullrich is niet zo goed in de bergen dus zal daar de meeste tijd verliezen. Ik schat Aleksandre Vinokourov ook wel goed in.
Wel jammer dat Damiano Cunego niet meedoet.
Je bedoelt (hopelijk, anders geloof ik echt NIKS meer van wat je zegt ) dat Ullrich minder explosief is bergop maar 't meer van de macht, 't gelijkmatige hoge tempo moet hebben en niet van de tussentijdse tempoversnellingen? Want der Jan is inderdaad geen pure klimmer zoals bvb 'n Iban Mayo, maar hij gaat heus wel met de besten mee naar omhoog.

Ik gok op Ullrich: afgelopen week 2de in 'n tijdrit en 5de in één of andere heuvelachtige ettape, is weer in vorm aan 't geraken. Ik zie hem héél ver komen, als hij in de eerste weken niet teveel tijd verliest; is sowieso altijd pas top in de derde week van de Tour.

Lance heeft 'n andere voorbereiding genomen dan andere jaren, ok hij was weer goed in de wedstrijden die hij meedeed maar tja, 'n massasprint kan iedereen winnen als er geen sprinters meesprinten...

Ullrich en daarna Hamilton, wat ik Hamilton en zijn ploeg in de Ronde van Romandië zag doen was echt top. Meer kan je daar niet van zeggen.
Oud 04-06-2004, 14:24
baas
baas is offline
Ulrich gaat winnen
Vorig jaar zag je al dat de suprematie van Armstrong begon af te brokkelen. Toen had ie nog geluk dat Ulrich op m wachtte toen ie viel, en dat Beloki viel en daardoor geen bedreiging was.

Ik verwacht dat Ulrich Armstrong net als vorig jaar volledig wegrijdt in de vlakke tijdrit, misschien ook in de klimtijdrit, en in de overige bergritten alleen maar zal volgen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:03
Verwijderd
Ik vind dat veel mensen Armstrong onderschatten door het voorval van vorig jaar.
Volgens mij is dat een vrij verkeerde redenering. Ik denk dat hij dit jaar echt wel voldoende getraind heeft en uiterst fit aan de start zal komen te staan!
Een Ullrich van vorig jaar t.o.v. een Armstrong van 2 jaar geleden maakt geen kans.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:05
Verwijderd
ik ga voor Heras
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:24
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop Beloki, die viel zo verschrikkelijk vorig jaar Terwijl hij juist zo aanvallend reed. Het zou ook leuk zijn als Leipheimer (sp?) (Die doet toch gewoon mee voor Rabo?) hoog zou eindigen, maar ik denk niet dat een podium plaats reeel is. Ik denk dat Ullrich wint, of anders misscien Heras.

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat Armstrong wint, maar dat zal ook wel niet, er zijn toch wel een boel die hem dat lastig willen maken.
Oud 04-06-2004, 16:06
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Ben de eerste voor Hamilton

Zie hem grootse dingen doen deze Tour, heeft met Sevilla en Camenzind 2 geweldige knechten.

Menchov misschien als verrassing?

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 16:19.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:53
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Het valt me ook op dat niemand de kansen van Vinokourov goed inschat. Iedereen die hem in parijs-nice heeft gezien hoe makkelijk hij kan weg demarreren uit een groep en hem vervolgens pas weer trug ziet bij de streep. Ook is ie best goed bergop.
Oud 04-06-2004, 18:01
phmpruim
phmpruim is offline
Ik ga voor Heras. Hij gaat het Armstrong heel moeilijk maken denk ik, en ik hoop eigenlijk dat Armstrong een keertje niet wint. Het zou wel een legendarische overwinning zijn, maar van mij mag er eens iemand anders winnen.
Oud 04-06-2004, 21:23
Tha Gladnekker
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 04-06-2004 @ 17:53 :
Het valt me ook op dat niemand de kansen van Vinokourov goed inschat. Iedereen die hem in parijs-nice heeft gezien hoe makkelijk hij kan weg demarreren uit een groep en hem vervolgens pas weer trug ziet bij de streep. Ook is ie best goed bergop.
Hey grappig, mij viel het op dat jij de kansen van Ullrich niet goed inschat!

En van Rabobank moet je maar hopen op een goede Erik Dekker voor de ritten, en Rasmussen in de bergen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 09:46
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 04-06-2004 @ 22:23 :
Hey grappig, mij viel het op dat jij de kansen van Ullrich niet goed inschat!

En van Rabobank moet je maar hopen op een goede Erik Dekker voor de ritten, en Rasmussen in de bergen.
ik schat ze wel goed in alleen ik zeg dat ie minder in de bergritten is dan armstrong
Oud 05-06-2004, 11:55
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik ben sinds heel lang (misschien wel voor het eerst), bij welke sport dan ook, voor een Duitser.
Ik hoop dat Ullrich wint.
Oud 05-06-2004, 13:35
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik denk dat roberto heras wel voor een stuntje kan zorgen, hij had immers ook vuelta gewonnen en hij is heel goed bergop.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 13:40
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 05-06-2004 @ 14:35 :
Ik denk dat roberto heras wel voor een stuntje kan zorgen, hij had immers ook vuelta gewonnen en hij is heel goed bergop.
Mischien maar volgens mij heeft ie niet zo een goede tijdrit als armstrong
Oud 05-06-2004, 16:10
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Met alleen een goede tijdrit win je het ook niet natuurlijk.
Oud 05-06-2004, 16:22
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Hamilton heeft een betere tijdrit dan Lance
Oud 06-06-2004, 08:55
Die Mannschaft
Die Mannschaft is offline
Ik hoop niet dat Armstrong wint, 5x de tour winnen moeten een grens blijven.

Hamilton vind ik een leuke renner, maar niet goed genoeg het moet toch van de T-mobile ploeg komen denk ik (Ullrich, Vino)
Oud 06-06-2004, 08:59
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 05-06-2004 @ 17:22 :
Hamilton heeft een betere tijdrit dan Lance
Als ie dat al zou hebben verslaat ie lance armstrong toch niet in de tijdrit bergop. In zn boek lees je ook dat ie een berg blijft beklimmen tot ie hem door en door kent. En ik denk dat ie die mont ventoux nu wel heel goed kent. Dus de enige die deze tour de france kan aan winnen is hij
Oud 06-06-2004, 09:27
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Armstrong wint... Ullrich word een flop en hamilton kan niet beter dan vorig jaar, Heras zijn ploeg is niet sterk genoeg om een gele trui te verdedigen..zo.
Oud 06-06-2004, 09:32
Die Mannschaft
Die Mannschaft is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 06-06-2004 @ 09:59 :
Dus de enige die deze tour de france kan aan winnen is hij

En als hij morgen zijn sleutelbeen breekt
Oud 06-06-2004, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Ozark Henry schreef op 06-06-2004 @ 10:27 :
Armstrong wint... Ullrich word een flop en hamilton kan niet beter dan vorig jaar, Heras zijn ploeg is niet sterk genoeg om een gele trui te verdedigen..zo.
Met jou kan ik praten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:16
Tofke_H
Tofke_H is offline
Van mij mag hem iedereen winnen, zolang het maar niet Lance Armstrong is. Niets persoonlijks maar ik hoop gewoon dat er nooit iemand komt die de ronde van Frankrijk 6x wint.
Oud 06-06-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 06-06-2004 @ 20:16 :
Van mij mag hem iedereen winnen, zolang het maar niet Lance Armstrong is. Niets persoonlijks maar ik hoop gewoon dat er nooit iemand komt die de ronde van Frankrijk 6x wint.
wilde ik ook zeggen. Zo blijft de 5x een beetje magisch in de ronde van frankrijk.
Daarnaast vind ik dat ie het ook niet echt verdiend. De rijders die deze ronde ook vijf keer wisten te winnen reden volgens mij gewoon het hele wielerseizoen. Deze kerel richt zich puur op de ronde van frankrijk... tsja, dan heb je wel een voorsprong(etje) op de concurrentie.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:13
northwave
northwave is offline
Als er 1 iemand is die het verdiend om de tour voor de 6e keer te winnen is het lance wel. Zo terug komen van kanker is ongeloofelijk. En hij helpt alle mesen met kanker ook nog eens omdat ze kunnen zien dat er toch nog een toekomst inzit. En ja hij is en blijft de sterkste dus hij wint!
Oud 07-06-2004, 12:47
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
waarom moet de 5 perse magisch zijn,. Lance Armstrong is ook anders dan andere. En bovendien heeft ie in zn hele carriere zich ook op anderee dingen gericht. En hij is ook een keer wereldkampion geweest.
Oud 07-06-2004, 16:18
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
northwave schreef op 07-06-2004 @ 12:13 :
Als er 1 iemand is die het verdiend om de tour voor de 6e keer te winnen is het lance wel. Zo terug komen van kanker is ongeloofelijk. En hij helpt alle mesen met kanker ook nog eens omdat ze kunnen zien dat er toch nog een toekomst inzit. En ja hij is en blijft de sterkste dus hij wint!
Alsof iedereen met kanker een topper (waar dan ook) in kan worden.
Ik denk dat ik juist kwaad zou worden op die reclames als ik kanker zou hebben.
Oud 07-06-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
northwave schreef op 07-06-2004 @ 12:13 :
wat heeft het er nou mee te maken dat iemand kanker heeft gehad het verdient om een tour te winnen? Als ik iemand ken die kanker heeft gehad en die zou gaan wielrennen, verdient ie het toch ook niet opeens meer om een wedstrijd te winnen?

En of een wielrenner na het overwinnen nou 5x of 6x de tour wint, dat maakt ook niet meer uit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:40
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
ik denk dat iban mayo deze tour de france gaat winnen. Hij is gewoon de beste klimmer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:40
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 07-06-2004 @ 18:40 :
ik denk dat iban mayo deze tour de france gaat winnen. Hij is gewoon de beste klimmer.
Het is een vlakke tour dit jaar hoor.
Oud 10-06-2004, 20:56
michieltje
michieltje is offline
wou eigenlijk de robo ploeg kiezen

maar toch maar de beste aan geklikt.... Jan Ullrich!!!
Oud 11-06-2004, 11:37
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 07-06-2004 @ 19:40 :
Het is een vlakke tour dit jaar hoor.
Als ie het zelfde doet als ik gister in de dauphine libere zag dan kan armstrong zich voorbereiden op de alp dhues tijdrit
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:48
crazy me
crazy me is offline
jan ullrich, armstrong is al veel te oud en versleten

Lance Armstrong gelooft nog altijd dat hij deze zomer de Tour de France voor de zesde keer kan winnen. De Amerikaan verloor in de klimtijdrit naar de Mont Ventoux in de Dauphine Libere flink tijd op de concurrentie, maar dat baart hem geen zorgen.

'Ik ben nog geen 100 procent,' verklaarde Armstrong, die op de Mont Ventoux twee minuten verloor op Iban Mayo. 'Ik ben rustig begonnen en toen de klim na vijf kilometer echt begon, zat ik snel in een goed ritme. Maar toen ik bij een meetpunt hoorde wat het verschil met Mayo was, ben ik niet minder hard doorgegaan maar was ik minder gefocust.'

Armstrong blikt ook al vooruit naar de klimtijdrit naar Alpe d'Huez in de Tour. 'Het is niet de zwaarste Tourrit ooit, maar het is wel een van de zwaarste etappes in lange tijd.' De Duitser Jan Ullrich blijft zijn voornaamste concurrent: 'Hij is het meest ervaren en altijd goed in de derde week.'
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 12:50
crazy me
crazy me is offline
als hij in een tijdrit al zoveel verliest op mayo
wat moet dat dan in godsnaam worden op ullrich
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:35
Tha Gladnekker
neem van mij aan dat Mayo in de tijdrit naar Alpe D'huez voor Ullrich eindigt hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten